-Zie zo, de masten staan recht en bevestigt met nieuwe kabels en kabelspanners. Ik dacht er de batterijen dit weekend ook in te plaatsen, maar die waren niet in voorraat in de winkel. Die zouden deze week geleverd worden, hoop ik. Want het is daar waar ik op aan het wachten ben om mijn boot te kunnen uitbalanceren, zo dat hij mooi op het water licht. Als dat allemaal afgewerkt word bij het volgende weekend dan ga ik het weekend (12-13 maart)daar op de boot uitproberen op de vijver (visserij vijver Watermaal-Bosvoorde) Ik zal jullie allen op de hoogte houden.
-Voir ci, les mâts son dresser et fixer avec les nouveaux câbles et tendeurs de câble. J'ai aussi pensé de placer les batteries ce week-end, mais nété pas de stock dans ou magasin. Jespère être fourni cette semaine. Ce se que jattende pour pouvoir équilibrer mon bateau et voir comment ile se tien sur leau. Si ile est terminer tour le weekend prochain je vais lessaierai le weekend du 22-13 mars. Je vous tiendrai ou courent.
De masten zijn terug geplaatste. De kabels zijn ook terug vast gemaakt met nieuwe draadspanners. Toch van de achterste mast kom ik de kabel van de oude (vals draadspanner) niet losmaken, die ga ik moeten afknippen en vervangen. Werk voor dit weekend.
Les mâts sont replacés. Les câbles ont été fixes avec nouveau tendeur. Pourtant du mât arrière je ne savais pas défaire du vieux (faux)tendeurs du câble, je devrai les couper et les remplacer. Du travail pour ce weekend.
En dan nog nieuwe batterijen. Et puis des nouvelles batteries.
Ik heb vandaag de kajuit wit geschildert zoals het hoot. Maar zal in ge toekomste wel een nieuw moeten maken maar de boot varend maken. Een foto is voor later.
Zie zo, hij heeft zijn eerst laag verf gekregen. Maar dat wel na dagen en dagen van schuren. Nu terug schuren voor dat ik de tweede laag aanbreng.
See so, he has gotten its first layer paint.But well after days and days of sanding him down.Now back sanding work before that I gif him his second layer.
Voir la, il a reçu sa première couche de peinture. Mais bien après des jours et des jours de ponçage. Maintenant de retour ou travail de pochage avant que je lui don sa deuxième couche.
Zo de AskoyII licht het onderst boven. Ik heb er al veel aan geschuurd maar nog niet genoeg, de verf moet er niet speciaal af, maar hij moet wel goed glad zijn. Dus nog veel werk. Maar ik houd jullie wel op de hoogte.
Het was voorzien dat ik vandaag zou gaan vissen op zee met collega's. Maar dat is door weers omstandigheden niet door gegaan. Zo dacht ik, ik ga aan mijn Askoy werken, niks van ik ben weel een paar benodigdheden gaan kopen en uitrusten, veel uitrusten, Ik zal wel nog eens verlof nemen om verder te werken. Morgen gaan wij naar bergen bij Chantal en Samy, benen onder tafel steken. Dus tot de volgende actie aan de boot. En de foto's ook.
Il avait été prévu aujourd'hui que j'irais pêcher en mer avec les collègues. Mais cela n'est pas allé par les circonstances météorologiques. Ainsi j'ai pensé, je vais m'occuper de mon AskoyII, de rien, mais je me suis acheter de l'équipement pour lAskoyII et détendre, beaucoup détendre. Je prendrai bien quelques jours de congé pour i travaillé. Demain nous allons a Mons chez Chantal et Sammy, pour i mettre les jambes en dessous de la table. A l'action suivante sur bateau. Et les photos aussi.
Zie zo de snelheid regelaar en de treuil (windas) zijn ge installeert.
Nu de romp schilderen en de waterlijn trekken. Daar na kan ik de boot uitbalanceren.
Zie of hij recht in het water licht. Dan kan ik het dek afwerken, zoals het hoort volgens plan.
Ik ga ook de spanners vervangen door echt, zo dat ik ze los vijzen en de masten neerleggen voor vervoer.
De kajuit moet in het wit geschilder worden en de houten band moet in het zwart (of donker blauw) komen even als de romp. De AskoyII is immers een stalen boot.
Dus nog veel werk aan de winkel, in dit geval aan de boot.
Vois la le variateur de vitesse et le treuil son installe. Maintenant peindre la coque la ligne flottaison. Après sa je peux équilibrer le bateau. Voir si il ce tien droit dans l'eau. Alors je peux finir le pont, selon le plan. Je vais aussi les remplacer les tendeurs par des véritablement, que je puis les dévisser et posent les mâts pour le transport.
La cabine doit être en blanc et la ligne en bois doit êtres en noir (ou le bleu sombre) aussi que la coque. L'AskoyII est en effet un bateau en acier. Donc encore beaucoup de travail au magasin, dans ce cas au bateau.
Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek.
Pousser sur le bouton ci dessous pour laisser un message sur mon livre d'or.