Opel Ascona C
Mijn projectje
Inhoud blog
  • Motor uithalen
  • Exterieur strip
  • interieur strippen
  • Slechte plekken (roest) en interieur
  • The beginning...
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    09-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Motor uithalen
    Vorige week woensdag en donderdag hebben we dan de motor uit de ascona gehaald. Met dank aan Jitse en Steven voor de hulp!
    Woensdag alles van bedrading enzo los gemaakt en donderdag dan de motorsteunen losgemaakt terwijl de motor aan de heftruck hing. Dan laten zakken op een kar, de kas opheffen en de motor er van onder trekken... Aangezien we binnen niet hoog genoeg geraakten, moest heel het boeltje naar buiten verhuizen.

    Jitse die de ascona met de heftruck naar buiten trekt:



    Motor vasthangen:


    Ik en Jitse die de motorsteunen lossen:


    Steven op de Clarck:


    Kas opheffen:


    Kas en motor:





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (7 Stemmen)
    09-09-2008, 23:56 geschreven door Neonlampke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Exterieur strip
    Eind augustus hebben ik en Kristof ons dan een namiddagje bezig gehouden met het exterieur te strippen. Viel goed mee.
    Voor en achterbumper eraf gehaald, voorspoiler eraf gehaald, lichten uitgehaald, voorste zijflanken en grille eraf gehaald en kofferklep los gedaan.
    Dan hebben we de achterste ruit eruit gehaald, zonder problemen. Kristof begon aan de voorruit en krak, bij het minste wat we deden brak de ruit. Ben dus op zoek naar een nieuwe voorruit. Dit begint zo stillekes aan een traditie te worden bij het Opel Dream Team, als er een voorruit uit moet, breekt hij . Bij het uithalen van de achterruit hebben we ook nog een klein roestplekje gevonden in de C-stijl, dit komt omdat de afwatering van het dakvenster daar uit komt...
    Omdat foto's meer zeggen dan woorden:








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    09-09-2008, 23:40 geschreven door Neonlampke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.interieur strippen
    Begin augustus zijn we dan begonnen met het interieur helemaal leeg te maken. Onder de vloermatten lagen teermatten, deze zijn ondertussen al weg. Ik heb nog een rot plekje gevonden achter de ontkoppelingspedaal, maar voor de rest ziet het er behoorlijk goed uit langs binnen .
    Heb ook ontdekt dat er behoorlijk gesukkeld is met bekabelen (stukje kabel te kort, dan zit er een dunner stuk kabel tussen met schuiverkes,...)


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (3 Stemmen)
    09-09-2008, 23:32 geschreven door Neonlampke  
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slechte plekken (roest) en interieur
    Bij het strippen van de ascona hebben we enkele rotte plekken gevonden, waar roest door het volledige plaatwerk gaat. Dit is vooral zo aan de beide achterflanken en aan de dorpels. De dorpels zijn letterlijk "overlast" en in een achterflank is er een emmer groene verf gekieperd. Zoiets van het princiepe, wel willen maar niet kunnen... Nuja, we lossen het wel op. De deur en voorflank hebben ook een klein accidentje gehad, maar dit is geen probleem, aangezien ik een splinternieuwe deur en voorflank heb liggen.

    Het interieur lag er behoorlijk vuil bij toen de ascona toe kwam, de bestuurderszetel heeft de gebruikelijke instapschade. Het leuke aan het interieur is, dat er Recaro sportzetels inzitten.






    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    09-09-2008, 23:22 geschreven door Neonlampke  
    08-09-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.The beginning...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hallo,

    Opel ascona c denken veel mensen misschien... Even uitleg hoe ik hier bij gekomen ben.
    Alle vrienden van het Opel Dream Team hebben een project, en dikwijls waren zij bezig aan hun project als ik in de werkplaats kwam. Ik was eigenlijk wat jaloers, maar had eigenlijk vooral zin om ook met zoiets bezig te zijn, het begon te kriebelen...
    Dus ik op zoek naar een wagen om te restaureren.

    Hoe ben ik nu bij een Ascona C (die eigenlijk een slecht model was qua verkoop voor Opel) gekomen? Wel, dat het een Opel zou zijn, dat was zeker we zijn allemaal Opelliefhebbers in hart en nieren (I'd rather puch an Opel than drive a VW), dusja. En een Ascona C? Dit heb ik eigenlijk dankzij mijn ouders. Zij hebben nog zo'n Ascona gehad toen ik eigenlijk nog heel klein was. Maar ik vond dit altijd een prachtige wagen. Het moest wel een 4 deurs versie zijn.

    Via www.opelforum.be ben ik in contact gekomen met iemand, en na lang wachten was het op 22 juni 2008 dan eindelijk zover. Ik had m'n eigen Ascona.

    Enkele specificaties:
    Opel Ascona C GT,
    Motor: 20Seh (2l 8v met zo'n 130 ras echte Opel PK's).
    Bouwjaar: 1986
    Km stand: 120000km

    Het hele project is ook te volgen op www.opelforum.be, maar dit is enkel voor betalende leden


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (26 Stemmen)
    08-09-2008, 00:00 geschreven door Neonlampke  
    Archief per week
  • 08/09-14/09 2008
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs