Al vrij vlug werd het duidelijk dat kunst niet in een " vacuum " bestaat maar dat door het observeren en het analyseren van technieken gebruikt door andere kunstenaars, vele artistieke mogelijkheden zich aanbieden. Het is door van deze mogelijkheden gebruik te maken dat ik marines, landschappen en bloemen schilder.
Het impressionisme en het luminisme liggen evenwel steeds aan de basis. Bovendien, door het weglaten van overbodige details en door gebruik te maken van een optimale wisselwerking tussen de lucht en de zee, hebben deze werken iets onaantastbaars en zijn ze als het ware een weergave van een illusie.
Het lijkt wel een zoeken naar het ontbrekende dat met de hulp van de katalysator " verbeelding " resulteert in een eindeloosheid.
Al vrij vlug werd het duidelijk dat kunst niet in een " vacuum " bestaat maar dat door het observeren en het analyseren van technieken gebruikt door andere kunstenaars, veel artistieke mogelijkheden zich aanbieden. Het is door daarvan gebruik te maken dat ik marines, landschappen en bloemen schilder.
Het impressionisme en het luminisme liggen evenwel steeds aan de basis. Bovendien, door het weglaten van overbodige details en door gebruik te maken van een optimale wisselwerking tussen de lucht en de zee hebben deze werken iets onaantastbaars en zijn ze als het ware een weergave van een illusie.
Het lijkt wel een zoeken naar het ontbrekende dat gestimuleerd door de katalysator "verbeelding" resulteert in een eindeloosheid.