Goeiedag allemaal!
Het is alweer bijna een maandje geleden dat ik nog eens een blog heb geschreven. Wel de reden hiervoor? Door een of andere reden geraakte ik er niet meer op. Maar nu werkt weer alles dus kan ik hier een overzichtje geven van de opdrachten die voor deze zondag, 8 april 2012, af moesten zijn.
In de voorbije weken heb ik al mijn opdrachten tijdens de les proberen af te werken. Indien dit niet lukte, heb ik er nog enkele uren thuis aan besteed. Een overzicht van de opdrachten met meer uitleg zal je hieronder kunnen vinden! Enkele documenten die ik niet op mijn E-portfolio kon downloaden zullen terug te vinden zijn in dit blogbericht.
Maar allereerst, mijn E-portfolio!
Hier volgt de link naar mijn E-portfolio die momenteel af is en waarin alle opdrachten zijn geüpload: http://an-sofievranken.mijneportfolio.nl/
En nu een korte bespreking van mijn opdrachten! (P.S: ik overloop 1 voor 1 mijn opdrachten, het is dan ook handiger om het juiste document in de bijlage te openen!)
Opdracht 1: Solliciteren Hier heb ik al reeds over gepraat in mijn vorig blogbericht maar ik wil het graag nog eens in het kort toelichten. Allereerst heb ik een vacature opgezocht op het Internet. Aan de hand van de VDAB kwam ik zo terecht bij een vacature van "Delicatesse Catering". Ik heb deze vacature in een Word-document gezet, die je kan vinden op mijn E-portfolio. Mijn CV die ik aangemaakt heb met het sjabloon "Urban"kan u vervolgens ook terugvinden op mijn E-portfolio als Word-document en als PDF-bestand. Na deze twee opdrachten moest ik een presentatie en een document met informatie over het bedrijf uitwerken. Voor dit onderdeel heb ik "Open Office" geïnstalleerd en heb ik zo de presentatie en het document gemaakt. De presentatie vindt u in de bijlage in odp.-formaat en de informatie over het bedrijf kunt u vinden in de bijlage in odt.-formaat! Verder heb ik voor opdracht 1 een account aangemaakt bij LinkedIn en ook nog een sjabloon aangemaakt voor Delicatesse Catering voor alle briefwisseling. Dit bestand, als Dot document, kun je eveneens terugvinden in de bijlage!
Opdracht 2: Opzoeken Voor opdracht 2 heb ik allereerst twee opleidingen moeten opzoeken die ik graag zou willen volgen naar aanleiding van dit opleidingsonderdeel. Meteen schoot me "Event-mediamanagement" en "Project management" te binnen. Dit lijken me interessante opleidingen. Voor het tweede deel van opdracht twee moest ik in groep werken. Samen met mijn groep hebben we een handleiding voor de mediatheek in de KHLim gemaakt. Ieder ontfermde zich per twee over een apart onderdeel van de enquête. Het resultaat kan je *bewonderen* op mijn E-portfolio onder de rubriek "Teamwork". Buiten deze twee opdrachten heb ik ook nog twee boeken, één artikel uit een tijdschrift en één elektronisch artikel opgezocht aan de had van de KHLim-catalogus. Deze heb ik vervolgens gerefereerd volgens de APA-normen. Het voorlaatste onderdeel van deze opdracht was het inscannen van een artikel die ik gevonden had. Het JPG bestand van dit artikel kan je ook terugvinden in de bijlage! (P.S: de kwaliteit is niet super aangezien ik de grootte van het bestand moest aanpassen! Voor het laatste onderdeel van deze opdracht moest ik twee blogs zoeken omtrent Office Management. Hiervoor moest ik twee manieren opzoeken hoe ik de laatste feeds ervan kan lezen. Het was toch eventjes uitpluizen hoe dat allemaal ging maar uiteindelijk heb ik het ongeveer kunnen uittypen in een document dat je kan vinden op mijn E-portfolio.
Opdracht 3: Tools Voor deze opdracht heb ik samengewerkt met Sophie. Samen hebben wij informatie opgezocht over Adobe Captivate, software dat voor ons onbekend was. Naast de informatie die we hierover hebben opgezocht heeft zij zelf ook nog een filmpje gemaakt. Adobe Captivate lijkt mij interessant en misschien ga ik het later wel gebruiken!
Opdracht 4: Enquête Opdracht vier volgt een beetje op opdracht drie. Nadat mijn partner en ik de nodige informatie hadden verworven over Adobe Captivate hebben wij hierover een enquête gemaakt. Hier is de link! Misschien leer je zelf nog wat bij!
http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=103593
Nadat klasgenoten deze enquête hadden ingevuld hebben wij vervolgens de resultaten van de enquête bekeken en besproken.
Opdracht 5: Studiedag Tools Opdracht 5 was weer een groepswerk. Samen hebben wij een studiedag op de KHLim georganiseerd in verband met Tools. Allereerst hebben bij een account aangemaakt bij "Fikket". Hier volgt de link! --> http://studiedagtools.fikket.com/
Dan hebben wij uitgezocht hoe je een evenement kan aanmaken en hoe mensen zich kunnen aanmelden. Eens wij dat in orde hadden, hebben we een e-mail naar de studenten van 2MAs gestuurd dat ze zich konden aanmelden voor deze studiedag. Helaas waren er maar 6 deelnemers! Zodra ik wist wie er zich voor onze studiedag had ingeschreven (Ik had namelijk een account aangemaakt op mijn e-mailadres!), heb ik een deelnemerslijst samengesteld. Die deelnemerslijst vind je in een Excel bestand terug in de bijlage! Dan was er ook nog de folder van de studiedag met de Qr-code. Samen met twee anderen van mijn groep heb ik deze aangemaakt. De folder dan, want de Qr-code heeft iemand anders van de groep gemaakt! Maar voor deze QR-code moest er eerst een filmpje worden gemaakt. Dus samen met de groep liepen wij achter de camera door het schoolgebouw. Indien je over een smartphone beschikt, scan die QR-code dan maar eens in! Naast deze onderdeeltjes werd er ook nog een App gemaakt. Speciaal voor de deelnemers hebben we ook nog etiketten gecreëerd!
Ziezo, dit waren de opdrachten voor nu. Alles staat op mijn E-portfolio en enkele bestanden vind je nog in de bijlage terug!
Tot de volgende...
Bijlagen: Opdracht 1.3 - Bedrijfsinformatie.odt (39 KB) Opdracht 1.3 - Bedrijfspresentatie.odp (91.8 KB) Opdracht 1.4 - Sjabloon Briefwisseling Delicatesse Catering.dotx (744.4 KB) Opdracht 2.6 - Gagner une heur par jour grâce aux outils high-tech.jpg (82.2 KB) Opdracht 5.1 - Deelnemerslijst Studiedag.xlsx (12.4 KB) Opdracht 5.2 - Folder Studiedag.pub (296 KB)
05-04-2012 om 22:21 geschreven door An-Sofie 
|