Vandaag, de laatste dag van de week werkplekleren.
In de voormiddag heb ik de gele bestelbonnen (die van in de
toonzaal naar de magazijnier gaan, en dan terugkomen als de klant zijn
bestelling heeft) aan de roze bestelbonnen (de officiële bestelbon die in een
map blijft zitten tot er betaald is) mogen nieten. Nadien moest ik deze aan de
documenten nieten die allemaal bij deze bestelling horen en in een map ordenen.
Ik heb ook de agenda van mevrouw Gina Verhoonhove moeten
aanvullen. Ik moest er geen afspraken inzetten maar een kolommetje maken zodat
zij elke dag in die kolom kan zetten hoeveel geld elk filiaal die dag in de kas
had. Ook heb ik voor haar op de papiertjes, op de rug van de map, een kader moeten kleuren.
Deze namiddag heb ik facturen mogen vouwen en die dan in
enveloppes steken, routebonnen sorteren en foto’s zoeken voor meneer Andy
Verhoonhove voor Etceterra (een ander filiaal van Veronove). Om mijn tijd te
vullen mocht ik folders plooien.
Gedurende de hele voormiddag heb ik
de stock aangepast. De magazijniers moesten tellen hoeveel tegels ze nog hadden
per soort (uiteraard niet alle tegels uit het magazijn, het waren de tegels met
code AS en ARI).
Deze namiddag mocht ik aan mevrouw
Gina Verhoonhove alle vragen stellen die ik nodig had voor mijn GIP taken, ze
gaf me enthousiast, uitgebreide antwoorden. Nadat ik de antwoorden gekregen had
mocht ik nog wat klasseren en wat opzoekingswerk doen. Ik heb een aantal
facturen moeten opzoeken van klanten waar problemen mee waren en voor andere
klanten moest ik de code van de artikels opzoeken zodat deze bijbesteld konden
worden.
Op het einde van de dag mocht ik nog
een aantal documenten kopiëren voor mevrouw Gina Verhoonhove. En voor ik naar
huis ging is er nog een foto gemaakt van mijn begeleidster mevrouw Martine
Verhoonhove en mij.
Vandaag heb ik niet zoveel gedaan
aangezien het maar een halve dag was.
In de ochtend ben ik langs geweest op
de boekhouding, daar heb ik uitleg gekregen over het boekhoudprogramma Vero
en hoe ze de boekingen doen als een klant een voorschot heeft betaald.
De rest van de dag heb ik leveringsbonnen moeten
ordenen op bonnummer. Nadien moest ik de factuur van deze levering zoeken in
een map, als het voorschot betaald was mocht ik deze twee aan elkaar nieten. Als
het voorschot niet betaald was moet ik een kopie van de leverbon kopiëren en in
de map bij de factuur steken, zodat het duidelijk is dat het voorschot niet of
nog niet volledig betaald is.
Deze ochtend heb ik de magazijnbonnen
van gisteren afgewerkt. Ook heb ik nog facturen geklasseerd en ik heb geleerd hoe
je het aantal tegels berekent dat je nodig hebt om er het aantal lopende meter
plinten uit te kunnen snijden.
Na de middag mocht ik brieven afwerken
die naar de klanten zullen verstuurd worden waarin meegedeeld wordt dat hun
bestelling later zal geleverd worden dan voorzien. De brieven waren al getypt,
ik moest juist de datum en bedragen aanpassen. Ik heb ook klachtenbrieven mogen
samenvatten, er waren klachten in het Nederlands maar ook in het Frans.
Naar het einde van de dag toe mocht
ik weer wat klasseren. En enveloppen mooi leggen. Omdat dit bedrijf een
ecologisch bedrijf is, hergebruiken ze enveloppes, ze leggen ze allemaal samen
in een mandje en na een tijd moeten de enveloppes mooi in dezelfde richting
gelegd worden zodat ze terug naar het bureau van het magazijn kunnen om
hergebruikt te worden.
In de ochtend heb ik een rondleiding
gekregen doorheen het hele magazijn. Ik heb ook een uitleg gekregen over wat er
allemaal gebeurt op het bureau van het magazijn en wie zich met welke taken
bezighoudt.
In de voormiddag heb ik
magazijnbonnen mogen ingeven in het programma ´Briljant´. Bij deze bonnen moest
ik zelf nog de oppervlakte berekenen van de plinten.
Na de middagpauze heb ik via de pc,
sms-en mogen versturen naar de klanten die hun leveringen mogen komen ophalen.
Ook heb ik een routeoverzicht mogen maken voor de leverancier, zodat hij morgen
weet welke paletten hij nodig heeft en waar hij deze moet leveren.
Ik heb ook kleinere taken mogen doen
zoals betalingsbewijzen aan facturen nieten en die dan klasseren,
artikelnummers opzoeken, .
Er zijn klanten hun levering komen
afhalen en daarbij kon ik ook volgen hoe dat verloopt met de administratie.