De campagne "scoren voor Bree" van "verjonging" kan u niet ontgaan zijn de voorbije weken en dagen. Dure advertenties in het Belang van Limburg, borden langs de wegen en ga zo maar verder. De campagne ligt allicht in het verlengde van de slogan "een gedreven ploeg met een ervaren coach" of iets van die strekking. Het ontgaat de bezieler van de campagne echter duidelijk dat de, interne, kritiek van de voorbije jaren aan het adres van "verjonging" precies samengevat wordt in de foto. Vooreerst zien we binnen één en dezelfde ploeg, de ervaren coach buiten beschouwing gelaten, al twee soorten uitrustingen. Als het gaat om één ploeg dan is één en dezelfde uitrusting sterker qua beeld. Het lijkt dat de neuzen binnen de partij nu al in verschillende richtingen wijzen, zelfs voor de verkiezingen begonnen zijn. Verder is slechts een beperkt deel van de ploeg zichtbaar. Als ik het goed heb zullen op veertien oktober vijfentwintig mensen op de lijst mogen staan. In de "ploeg" van "verjonging" draait het echter maar om acht mensen die op de foto mogen. En de rest, zitten die op de bank? Reserve spelers? Wisselspelers? Die mogen aan de zijlijn staan? Wederom geen sterke keuze van "verjonging" en zelfs een openbaar afvallen van diegenen die de lijst mogen opvullen. Een andere voor de hand liggende opmerking is de gemiddelde leeftijd van de mensen die op de foto te zien zijn. Voor een partij die zich "verjonging" noemt hadden ze de haarkleur van menig kandidaat mogen bijwerken. De coach heeft nagenoeg het minst grijze haar van de hele A ploeg. Maar dat zijn details. Het meest opvallend aan de hele foto is natuurlijk de positie die alle mensen innemen. Iedereen staat voorovergebogen om zich te laten inspireren door de grote Manitou. Meteen ook de houding waarin lijfstraffen kunnen uitgedeeld worden indien er niet geluisterd wordt. En laat net dat het heikel punt zijn waarom in het verleden menig lid van "verjonging" de handdoek in de ring gegooid heeft. Naar onze bescheiden mening opnieuw een erg ongelukkig beeld dat "verjonging" hier zelf kiest. In de wandelgangen wordt er zelfs gefluisterd dat in dezelfde shoot de kandidaten eenzelfde houding bleven aannemen, maar dat de coach een andere positie innam. Maar dat laten we voor rekening van de kwatongen. Tot slot zien we boven de ploeg donkere wolken die zich samenpakken. Opnieuw een vreemde keuze om dit niet te "retoucheren". Eerlijk gezegd vraag ik me stilaan af of het geen campagne is van een oppositiepartij. Een own - goal maken is ook scoren zeker?
We maken van de gelegenheid gebruik om de vreemde snuiters van DWP uit te nodigen om ons wat meer informatie te bezorgen. Op deze manier is er weinig lol aan. We geven u de informatie mee die we tot dusver kregen
- de lijsttrekker heeft dezelfde initialen als "the hardest working man in showbusiness" zaliger - de foto's voor hun promotiemateriaal zijn afgelopen woensdag gemaakt - één van hun leden werd afgelopen week op het vrijthof voor het stadhuis geïnterviewd en zijn/haar gebaren lieten niets aan de verbeelding over - één van hun programmapunten is "deelname in de winst"
Tips over deze partij zijn steeds welkom............
26-08-2012 om 17:40
geschreven door De ambassadeur