Dirk die 3é staat in het klassement en Fi die al is opgeklommen naaar de 21é plaats.
Dirk is niet onder de indruk met zijn 3é plaats en daarom de andere wedstrijden belangrijker acht.
Wetende dat het weer een wedstrijd is dat op een massasprint zal uitdraaien.
Dirk blijft achteraan het peleton en doet niets vandaag was de gedachte.
Philip wou vandaag eens proberen mee te gaan in een ontsnapping.
Verschillende uitvalspogingen maar met deze wind zal het moeilijk zijn om voorop te kunnen blijven.
Philip zoals gezegd kan al eens meegaan maar moet ook vaststellen dat wegrijden uit het peleton uiterst moeilijk is.
Met het ingaan van de laatste rond rijdt 1 renner voorop met toch een vrij grote voorsprong, toch zou het moeilijk worden om het te kunnen houden.
De laatste 2 km is het wind vol op kop, zaak is om niet te snel te komen.
In de laatste km is opnieuw alles samen zowel Dirk als Fi zitten vooraan.
Dirk wil het wiel nemen van de leider van de TTC ronde Kenny Janssens, die op papier de snelste is van het peleton.
Fi kent de rivaliteit tussen Kenny en Dirk en ruikt zijn kans.
Nog 400 meter een uitval van 1 renner met een reactie van een 2é renner en Fi gaat er achter.
Fi zit in een schitterende positie maar kan nog ingesloten raken.
100 meter voor de streep is er nog een snelle bocht naar rechts wie daar aan de binnenkant zit is er kort bij.
De eerste aanvaller zit in de laatste 50 meter nog op kop het gat was dichtgereden door de 2é renner met Fi in het wiel.
Aan de buitenkant zaten Kenny met Dirk in het wiel in 7é, 8é positie.
Van op 250 meter van de meet was Dirk tegen Kenny aan het roepen om aan te gaan omdat dat de kans was om Kenny te verslaan en Dirk misschien wel winst zou kunnen pakken. Kenny wou echter tegen zijn gewoonte in niet aangaan en bleef zitten, liever blijven zitten dan met Dirk in het wiel naar de meet gaan.
Fi was zijn eigen sprint aan het rijden en tot zijn grote verbazing kon hij langs de binnenkant de opening vinden en over de aanvaller sprinten,
Toch wordt hij nog op de meet geklopt door iemand die uit zijn wiel kon komen .
Fi is knap 2é geworden op en half wiel van de winnaar.
Dirk is pas 6é zonder een degelijke sprint te rijden, Kenny Jannsens was 5é.
Philips euforie stijgt ten top, zijn familie en verschillende vrienden waren aanwezig.
Na de wedstrijd was er uitbetaling in de feesttent, en bijna gans de tent mocht er ene drinken op Fi zijn kosten.
Hij had echter zijn prijs nog niet ontvangen, een grote ontnuchtering voor een 2é plaats slechts 12 euro!
Opnieuw 2 alpecorenners bij de top 10!
29-08-2007 om 21:20 geschreven door dbr
Wedstrijdverslag van 24 augustus te Verrebroek.
Zaterdag een wedstrijd van de Belgische Wielerbond Open Cat.
Iedereen mag starten Elites z/contract, Masters, Amateurs en dagvergunningen.
Dirk zit al lang met de gedachte om eens mee te rijden in zulke wedstrijden.
90 km 14 ronden en 57 deelnemers.
Phlip verklaarde me gek en wou zeker komen kijken, om dan vast te stellen dat ze na 2 ronden Dirk eraf rijden, om dan uitbundig te kunnen lachen. Dirk die zijn grenzen wil verleggen, graag het risico wil nemen en er voor 90% zeker is dat ze hem er niet zullen afrijden.
De start is gegeven en meteen een uitval van zegekoning Guy Smet die al 27 overwinningen heeft behaalt.
Meteen enkele renners er naartoe en er rijdt een klein groepje voorop.
Dirk zit achteraan het peleton en moet vaststellen dat het echt wel zeer snel vooruit gaat.
Constant op een lint tegen 50 km/u, 12 bochten per ronde betekent heel veel optrekken.
Afzien en nog eens afzien, en vaststellen dat verschillende renners gewoon uit de wielen worden gereden.
Pas in de 3é ronde reed het peleton voor de 1é keer in een bolletje en viel het stil.
Vanaf ronde 4 begon Dirk zich beter te voelen en kon dan opschuiven.
Verschillende ronden lang kon ik vooraan in het peleton blijven en al eens reageren op een van de uitvallen.
De laatste ronden wil men het peleton volledig uiteen rijden.
Dirk voelt dat het kaarsje aan het uitgaan is moet zeer diep gaan om te blijven aanklampen.
Normaal rijden we wedstrijden van 60 km en nu was het 90 km.
Uitendelijk was Guy Smet opnieuw de winnaar met erachter een 10 tal renners en dan nog het resterende peleton.
Dirk kon zich naar een 23é plaats "spurten" eigenlijk was er niet veel spurten meer aan.
Toch zeer tevreden om dit resultaat te kunnen realiseren, uiteraard tot grote spijt van Fi die zich het anders had voorgesteld.
Met een gemiddelde van meer dan 43 km/uur hebben slecht 35 renners kunnen uitrijden van de 57 starters.
En nu kijken of ik behoorlijk kan recuperen voor de wedstrijd van morgen.
Groeten,
Dirk
29-08-2007 om 20:31 geschreven door dbr
Wedstrijdverslag van 19 augustus te Stekene
De 2 alpecorenners stonden opnieuw aan de start voor een toeristenwedstrijd in de TTC ronde.
Dirk die na de vorige wedstrijd van de TTC ronde behoorlijk gefrusteerd was wou het deze keer anders aanpaken.
Blijven zitten in het peleton en kijken of er een ontsnapping was die zou kunnen slagen, om dan eventueel de sprong te maken.
Philip begint zich meer en meer te mengen vooraan in het peleton.
Gans de wedstrijd uitvalspogingen die nooit meer dan 150 meter haalden.
Dirk die de eerste helft van de wedstrijd in laatste positie van het peleton reed en alles goed kon overzien.
Halfkoers kon Dirk het toch niet laten om eens serieus te prikken.
Het is eigenlijk wel plezant om te zien hoe de concurrentie daarop reageert, omdat Dirk op de 3é plaats staat in het klassement.
De reactie bleef niet uit en meteen het peleton op een lint.
Blijven proberen wetende dat het niet zal lukken geeft voor Dirk meer voldoening dan gans de wedstrijd te blijven zitten.
Uiteindelijk geraakte niemand meer weg en was er weer een massasprint in de maak.
Op 400 meter van de meet een demarrage van één renner en Dirk tijfelt niet en gaat er achteraan, spijtig genoeg sterke wind op kop.
Hierdoor valt deze renner snel stil en rijdt ik op 250 meter lichtjes afgescheiden voor het peleton.
Er zat niets anders op dan door te gaan wetende dat ik waarschijnlijk zal stilvallen en er dat nog renners zullen overkomen.
De laatste 50 meter komen er nog 2 renners over en pak ik alsnog een 3é plaats.
Philip die zich niet goed kon plaatsen komt als 10é over de meet.
Toch weeral 2 top 10 plaatsen voor de alpecorenners!
29-08-2007 om 19:56 geschreven door dbr
26-08-2007
wedstrijdverslag Lokeren 18 augustus.
Op zaterdag 18 augustus stond er een wedstrijd op het programma van de Waod cat CD.
Normaal gingen zowel Fi als Dirk van start gaan.
We hadden echter vernomen dat het een criterium zou zijn met rondekes van 1.3 km.
Vanaf Fi dit hoorde was hij een beetje ziek en wou deze koers laten liggen om alles op de volgende koers te Stekene te zetten.
Dirk stond met heel veel vertrouwen aan de start en wou absoluut mee zijn in de juiste ontsnapping.
Van in de eerste ronde een ontsnapping en Dirk sprong meteen mee.
Men liet echter niet begaan en er was een spervuur van ontsnappingen en telkens ging Dirk mee.
Er stonden slechts 20 renners aan de start en de minste twijfel zou wel eens fataal kunnen zijn.
Uiteindelijk werd de overmoed afgestraft en had Dirk zijn motor opgeblazen en moest hij de juiste ontsnapping laten gaan.
De geklopten wilden niet samenwerken, sterker nog men wou elkaar afmaken door continu te demareren.
Kort samen gevat een wedstrijd om snel te vergeten met een ontgoochelende 14é plaats.
Nog nooit heb ik zo afgezien tijdens een koers.
Tijdens een uur koers heb ik 48 minuten in het rood gereden!
26-08-2007 om 21:19 geschreven door dbr
16-08-2007
Wedstrijdverslag van zondag 13 augustus te Sint Gillis.
In de TTC ronde starten 2 alpecorenners Philip en Dirk die zijn 3é koers rijdt in 3 dagen.
Philip durfde het bijna niet zeggen maar hij had opnieuw superbenen!!!!
Ongelooflijk met wat een ingesteldheid die man steeds aan de start komt, een echte "winnaarsmentaliteit".
Alle favorieten zijn aanwezig.
Van in de start een uitval van een renner waarmee Dirk de dag voordien mee op kop had gereden. Dirk springt er meteen naartoe.
Meestal wordt er in de start getwijfeld en denkt men waarmee zijn zijn die zotten bezig.
Halfweg de eerste ronde komt men al opnieuw aansluiten, meteen een 2é uitval opnieuw springt Dirk er naartoe.
3 renners voorop toch al een mooi gaatje, onze vriend Kenny die leider is en de gele trui draagt komt op zijn eentje naar ons toe gesprongen.
Natuurlijk laat men in het peleton de gele trui niet wegrijden.
De nummer twee van het klassement maakt de sprong en Philip springt op zijn wiel en kan meegaan.
Verschillende klassementrenners worden ongerust en iedereen haalt alles uit de kast om mee te zijn.
Op het einde van de 2é ronde is alles terug samen.
Dirk krijgt geen ruimte meer, nochtans staat hij slechts 5é in het klassement op geruime afstand van de leider.
In de 3é ronde een onsnapping van 1 renner en hij mag wegrijden.
Dirk gaat er achter en meteen verschillende renners op het wiel.
De 4é ronde 3 renners kunnen wegrijden opnieuw laat men begaan.
Opnieuw rijden er 3 renners weg Dirk blijft zitten en moet vaststellen dat men vooraan met 7 renners samen komen.
Geen enkele favoriet is mee en dus mag men wegrijden.
Dit is vooral tegen de zin van Dirk die niet wil rijden voor het klassement maar voor de overwinning!!!!
We rijden voor een 8é plaats!
Telkens wanneer Dirk iets probeert iedereen op zijn wiel, het potje begint te koken!!!!
De koplopers hebben ondertussen al 45 sec.
Dirk probeert de andere favorieten te overtuigen om mee rond te draaien op de kop van het peleton en ons niet neer te leggen om voor een 8é plaats te moeten rijden.
Uiteindelijk komt er iets op gang, Philip, Dirk en nog 4 renners willen rijden, de favorieten kijken toe.
Een volle ronde rijden we voluit we nemen 20 sec terug.
Ondertussen zitten we in de voorlaatste ronde en 1 voor 1 laat men het afweten, we zijn te laat begonnen en krijgen de koplopers niet meer terug. Op een bepaalt moment neemt Philip over en het gaat iets te snel, zonder het te weten rijdt hij weg en neemt 30 meter. Hij kijkt achterom en stelt vast dat er niemand in zijn wiel zit en geeft volle bak.
Het was zelfmoord om alleen tegen de sterke wind op te boksen. Dirk staat er echter van te kijken hoe lang Philip het kan volhouden om 100 meter voor het peleton te blijven rijden.
We nemen hem terug en Philip roept amaai gene kak zene!
Vooraan is er 1 renner weggevallen wegens een lekke band.
We mogen ons opmaken voor een sprint voor een 7é plaats
Dirk zit de laatste 2 km nog laatste van het peleton, de aankomst was wind op kop.
Dirk zit te ver en ziet Philip vechten om zijn plaaats vooraan te behouden.
De laatste 500 meter schuift Dirk op en op 250 meter komt hij naast Philip rijden. Dirk zit ingesloten en roept opzij Philip ge rijdt in mijne weg. De kop van het peleton had de sprint reeds ingezet en Dirk had nog steeds geen vrije baan gevonden. Slechts de laatste 100 meter kon ik me vij maken en kon naar een 4é plaats van het peleton spurten. Philip werd nog 6é van het peleton.
Uiteindelijk plaats 10 voor Dirk en een 12é plaats voor Philip.
Volgende zondag gaan we het anders aanpakken en trekken we de kaart van Philip die niet vooraan staat in het klassement.
Ondanks de 10é plaats van Dirk staat hij nu op een 3é plaats in de TTC ronde.
Tot volgende week!!
16-08-2007 om 22:19 geschreven door dbr
wedstrijdverslag van 12 augustus te Nieuwkerken
Op 12 augustus ging enkel Dirk van start omdat Philip zich volledig wou concentreren op de wedstrijd van zondag.
35 renners aan de start voor een westrijd van de Waod cat Toeristen aangevuld met vergunninghouders Cat ABCDE.
Bij de eerste aanvallen van de wedstrijd houden de favorieten zich nog wat in de buik van het peleton.
Al snel bleek dat men elkaar constant aan het beloeren waren en niemand initiatief nam.
De 3e ronde een ontsnapping van 3 renners waarbij meteen Dirk aanwezig was, enkele km verder sloten nog 4 renners aan.
Een kopgroep van 7 renners zonder de echte favorieten, het draaide meteen goed rond en iedereen werkte mee.
Al snel was er 20 seconden genomen.
Ik wist meteen, gezien de verstandhouding het zeer moeilijk zou zijn om terug te komen.
Niemand kon de vanuit de achtergrond de sprong maken.
De voorsprong liep op tot 45 sec.
Met het ingaan van de laatste ronde zagen we toch een klein groepje op ons naderen.
Men werd zenuwachtig en er wou al een renner alleen weg geraken.
Gewoon blijven rondrijden riep ik en 2 km verder konden we deze renner terug oprapen.
Met nog 2 km te gaan verschillende uitvallen van enkele renners, steeds dezelfde renner ging in de reactie en ik kon steeds meeschuiven.
De achtervolgende groep naderde tot op 100 meter.
Nog 500 meter te gaan ik reed in 2é positie en wou als 2é de laatste bocht ingaan.
Ik kende de renner in eerste positie en wist dat ik deze nog kon voorbij sprinten.
De meet was 200 meter na de bocht.
Juist voor de bocht kwam er nog iemand voorbij flitsen.
Ik was dus verplicht om als 3é te draaien met voor mij iemand die niet snel is, ik kon er nog voorbij maar de andere renner kon ik niet meer terug nemen.
Met een 2é plaats als gevolg.
Nog steeds wil ik te veel zekerheid inbouwen en verpruts ik daardoor mijn winstkansen. Ik moest gewoon eerst draaien, ik zat klaar en toch maakte ik deze fout.
Als Philip in mijn plaats was die ging zeker als 1é in de bocht. Philip gaat er steeds vanuit dat hij de sterkste is!!
Groeten,
Dirk.
16-08-2007 om 20:45 geschreven door dbr
11-08-2007
Wedstrijdverslag te Temse van 10 augustus.
Opnieuw 2 Alpecorenners aan de start voor een koers van de WAOD voor toeristen en cat C.D.E.
11 ronden goed voor 60 km.
Per ronde moesten we 2 keer de autosnelweg E17 oversteken en dus lagen er 22 korte beklimmingen te wachten.
Ideaal parcours na onze training van de Sean Kelly.
Vanaf de 2é ronde een uitval van Leo Maris waarbij meteen Andre Van Geertsom komt aansluiten. Op papier zijn dit de te kloppen mannen. Dirk betrouwt het niet en maakt de sprong, ik moest wel heel diep gaan om de aansluiting te bekomen. Het peleton liet niet begaan en kwam terug.
Elke ronde opnieuw demarrages op dezelfde brug over de E17. Dirk wil mee zijn vandaag en rijdt tekens als het te gevaarlijk wordt het gaatje dicht.
Philip steeds in zijn gekende stijl, de boel rustig bekijken en zo economisch mogelijk meeschuiven vooraan in het pezleton.
Met nog 3 ronden te rijden een nieuwe uitval van Andre Van Geertsom en Dirk wil niet laten begaan en kan opnieuw de sprong maken. Er komen nog 3 renners aansluiten. Een sterke kopgroep met 5 goede renners, maar het draait niet goed rond, het gaat te traag we kunnen zo niet voorop blijven. De reactie in het peleton bleef niet uit en alles kwam opnieuw samen
De laatste ronde opnieuw een uitval van Andre Van Geertsom, deze thuisrenner is de sterkste van de koers en wil winnen. Dirk twijfelt even, als je nu aangaat met nog 3 km te rijden en je wordt terug ingelopen, kan je nog onmogelijk de massaspurt winnen. Mijn ervaring leerde me dat de meeste renners zo denken en blijven zitten. Ik waag mijn kans en rijdt er opnieuw naartoe, even later komt er nog een derde renner aansluiten. We hebben meteen 100 meter en achter ons wordt er afgestopt door Philip,Leo en Bert , deze laatste zijn San Marco renners.
De laatste km is het duidelijk de winnaar zit voorop, maar er wordt gepraat en Andre wil kost wat kost winnen. Dirk die in het verleden al verschillende aanvaringen heeft gehad met Andre, wil hem aan de overwinning helpen. Steeds in het achterhoofd dat komt nog wel eens terug!
Met nog 500 meter te gaan zet Dirk zich op kop en laat het tempo niet meer zakken, op 200 meter komt Andre uit het wiel en kan naar zijn 4é overwinning van het seizoen spurten.
Heel zijn familie stond aan de meet en hijzelf was overgelukkig om in eigen gemeente te kunnen winnen.
Dirk bolt als 3é over de streep.
Het peleton was op korte afstand gekomen en er kon voor de 4é plaats gespurt worden.
Met nog 30 renners in het peleton wist Philip zich weer goed te plaatsen en pakt een 6é plaats in de koers.
Na de meet komt Philip naar Dirk gereden en vraagt hoeveelste ben je, de 3 é zegt Dirk , verkocht of wa roept Philip tussen zeker 100 mensen!!
Al een geluk dat mijn kopje rood stond van de inspanning en dat er niet veel meer bij kon!!
Uiteindelijk een goed resultaat voor beide renners.
Zaterdag zal Dirk opnieuw starten te Nieuwkerken.
Zondag staan Philp en Dirk aan de start voor de TTC ronde te Sint-Gillis.
Groeten,
Dirk.
11-08-2007 om 15:00 geschreven door dbr
29-07-2007
wedstrijdverslagen 27 en 28 juli te Beveren.
Beste Alpecovrienden,
Tijdens het lang weekend van 27 t.e.m 30 juli stonden verschillende mooie wedstrijden op de kalender.
We kunnen bij ons in de streek, vrijdagavond te Beveren Waod , zaterdagmiddag te Beveren VWF, en maandagavond te Bazel Waod rijden.
Het komt er op aan om de juiste keuze te maken om optimaal te kunnen presteren.
Telkens opnieuw hopen we in vorm te zijn en een goede dag te hebben met de veelbesproken "goede benen".
De ervaring uit het verleden leerde me dat ik dit seizoen 2 maal op de 2é koersdag beter was dan op de eerste. Meestal zal ik geen 2 dagen achter elkaar rijden.
Iedereen zou denken zaterdag en maandag met 1 rustdag is toch ideaal. Zo denk ik er ook over voor het weekend, maar dan begint het op vrijdagavond te kriebelen en denk ik, zal ik vrijdagavond toch maar rijden om zaterdag heel goed te zijn.
Tot een 1 uur 30 voor de start twijfel ik nog en had ik echt niet veel zin.
Toch kan ik de drang niet tegenhouden en moet ik gaan rijden. Philip verstaat dat niet en probeert me tegen te houden maar op dat moment kan mijn "gezond verstand " niet op tegen het gevoel.
We staan aan de start vrijdagavond met een 40-tal renners uit de CD cat.
Ik start als laatste van het peleton en dacht ik laat me meedrijven en misschien valt er iets uit de kast.
Er staat heel veel wind en op een bepaalt moment heel sterk in de zij op een lange strook. Ideaal om iedereen op het lint te trekken en de tegenstand pijn te doen. En ja, van de 1é ronde was het al van dat en ik zat daar in laatste positie en voor mij werden verschillende renners uit de wielen gereden. Telkens opnieuw moet je het gaatje dicht rijden, ik kan je verzekeren als je niet goed bent kan je dan vanaf de eerste ronde al inpakken.
Ik denk vanaf het een klein beetje stilvalt ga ik meteen opschuiven, dat is veel makkelijker rijden.
De 2é ronde hetzelfde scenario de sterkste "Maveau" mannen op kop en rond draaien, alles geven en dan de schade opmeten.
Het is een stuk van 1.5 km zonder enige beschutting, iederen op het lint en ik juist achter de 6 die aan het rond draaien waren. Ik voelde de benen niet, ik heb vandaag de goede benen die ik morgen zou wensen.
Met deze benen moet ik wel mee koersen, misschien zit ik wel in de goede ontsnapping en dan weet je nooit!
2 ronden reageer ik op alles wat beweegt er is geen wegkomen aan. Tot in de 5é ronde ik me van op de kop wil laten uitzakken en enkele mensen laat voorbij rijden. Mijn snelheid verminderd en van achteruit rijden ze 1 per 1 weg zonder te demarreren. Op een gegeven moment komt er niemand meer van achteruit en rijden er 9 weg met 50 meter, op die mannier kan het snel gaan.
Ik denk die gaan ze toch niet laten rijden,ik versnel even van op de kop en men geeft mij 10 meter. Ik moet het dan maar alleen doen en ik kijk achetuit, iedereen aan mijn wiel en dan stop je met trappen. Niemand neemt initiatief, ongelooflijk op welke mannier dit tot stand is gekomen en ik met deze benen niet mee ben. Ik zit echt te balen op de fiets, waarom schuif ik niet mee in ( het koste me totaaal geen moeite), waarom komt er niemand meer over en laat men ze gewoon weg rijden.
Achter de kopgroep ben ik nog verschillende keren mee geweest maar het is verloren moeite. 2 ploegen die vooraan mee vertegenwoordigd zijn controleren achteraan de koers. Je moet je neerleggen bij de situatie en voor de 10 plaats rijden. Uiteindelijk eindig ik de koers op een ontgoochelende 19é plaats.
Al ik morgen dezelfde benen heb zal ik zeer tevreden zijn.
Zaterdag opnieuw een wedstrijd bij de VWF en Philip en Dirk staan aan de start Cat. C. Philip probeerde nog een categorie lager te rijden bij de D renners maar werd niet toegelaten.
Bij de VWF is er meer ploegenspel en moet je van in de start attent zijn, ik heb dit al eens meegemaakt in Elversele.
De start is gegeven en meteen al een uitval, ik stond op de eerste rij en schuif meteen mee. 500 meter verder 4 renners voorop op korte afstand gevolgd door het peleton. Enorm veel wind in de polder en recht op de kop, niemand wil echter voluit gaan en het peleton komt terug.
Verschillende nieuwe ontsnappingen en probeer telkens mee te gaan. Ik voel al meteen aan dat ik niet de goede benen heb waarop ik gehoopt had. De koers van gisterenavond zit nog in de benen en voel bij elke inspanning de verzuring snel opkomen.
Vanaf de 3é ronde moet ik meer en meer passen op de verschillende uitvallen die elkaar snel opvolgen. Ik kan er moeiilijk mee omgaan dat ik in een koers die ik met stip heb aangeduid gewoon niet vooruit geraak.
Mijn theorie van de 2é dag beter is vandaag niet van toepassing!
Half koers rijden er 5 voorop, maar in het peleton laat men echter niet begaan, ik,schuif nog wel enkele keren mee maar het gaat niet van harte.
Op een gegeven moment komt Philip naast me rijden en vraagt hoe is het, slecht, slechte benen roep ik terug.
Philip rijdt voor de eertse keer mee in de cat. C en is nog wat onzeker, zijn doel is uitrijden.
Maar voorbij half koers komt hij zich moeien in de debatten en schuift hij zelfs mee in ontsnappingen.
Op een gegeven moment rijden er 5 voorop gevolgd door 3 dan 2 en nog eens 1 renner en telkens ben ik niet mee! Ik denk dit is een verloren zaak, maar ik probeer nog 1 keer alles uit de kast te halen en zie wel waar ik uit kom.
Ik probeer in een ruk naar de andere renners te rijden maar moet heel diep gaan ik kom bij een renner die 10 meter achter ligt op de 2 voor hem Totaal verzuurd kom ik er bij maar die man zit er ook volledig door. Er komt nog iemand van acheruit het was onze vriend "Kenny" ik zie hem voorbij rijden maar heb de moed niet meer om mee te gaan. Hij maakt die 10 meter wel goed en rijden met 3 weg.
Ik dacht het is toch een verloren zaak we rijden voor een 10é plaats.
In het peleton zaten de verslagene en tegen beter weten maakte we er een training van. Ik moest me optrekken aan Philip die me nog steeds een goede indruk gaf.(zonder Philip zou ik misschien wel afgestapt zijn) We begonnen rond te draaien met 5 man, en de rest van het peleton hing er maar wat aan. Telkens we stil vielen kwamen er van achteruit nieuwe demarrages.
Opnieuw rijden er 4 weg en ik ben er weer niet bij!
De laatste ronde een opeenvolging van demarrages we rijden voor plaats 16.
Ik zeg tegen Philip zet u maar in mijn wiel en wou hem naar voor brengen als de spurt er zou aankomen.
Ik haal verschillende renners terug die probeerden weg te raken. Ik kijk achteruit en Philip krijgt het moeilijk ik wacht nog even en zeg neem mijn wiel ik breng je terug naar voor.
Het was over bij Philip en de laatste km moest hij en nog enkele andere de rol lossen. Ik maak nog even de aansluiting bij het resterende peleton maar sprint niet meer mee. Ik kom als 25é over de meet en Philip is 28é op korte afstand.
Achteraf blijkt dat vooraan alle groepjes nog samen kwamen en "Kenny" die ik liet rijden nog voor de overwinning kon sprinten.
Ik was niet om aan te spreken, ontgoocheld en kwaad op mezelf over de gemiste kansen en waarom moest ik vrijdagavond nog koersen!!
Philip zegt mij nog, ziet ge, ge wilt nooit niet luisteren. Twee verschillende emoties, Philip was wel tevreden, hij had zijn koers uitgereden en kon zelfs meer dan dat!
Philip in zijn gekende stijl lacht zijn tandjes bloot en geniet van zijn prestatie en heeft dubbel plezier met mijn "waardeloze prestatie".
Ik weet dat mijn gemoedstoestand snel zou omslagen bij enkele pinten. We zijn dan ook met enkele supporters blijven hangen en heb mijn miserie weggedronken. Philip daarentegen leeft op een wolk!
Maandag wil ik dit rechtzetten, en krijg ik een nieuwe kans te Bazel.
Volgende week zaterdag kunnen we misschien eens met de alpecorennrs de "Sean Kelly" gaan rijden.
Een goede afwisseling, en zo zien we misschien "de vrienden" terug die mee op stage waren in Frankrijk.
Groeten,
Dirk.
29-07-2007 om 12:47 geschreven door dbr
22-07-2007
Verslag
Zaterdag 21 juli.
13 uur 15 : 2 alpecorenners aan de inschrijvingstafel.
Zowel Philip als Dirk zijn er op uit om een goede wedstrijd te rijden.
38 renners aan de start, mooi parcours met veel bochtenwerk, maar vooral de wind zal zijn rol spelen!
18 ronden, 68 km af te leggen.
Van in de 2é ronde een ontsnapping van 1 renner, Leo Maris voor ons geen onbekende, een hardrijder die makkelijk een lange tijd op kop kan blijven.
Dirk zit steeds in de top 10 van het peleton, Philip zit meer in de buik van het peleton.
Dirk moet niet rijden en zit op zijn gemak omdat Leo Maris een ploegmakker is van WTC San Marco.
In de 5é ronde geraakt een 2é renner weg en kan aansluiting maken bij de koploper.
Op dat moment is het peleton reeds op korte afstand gekomen en een ronde later is alles terug samen.
Van bij de samensmelting een poging van Dirk die probeert opnieuw Leo mee te krijgen, het peleton laat echter niet begaan.
De laatste tijd is het duidelijk dat Dirk weinig of geen ruimte krijgt.
Philip beleeft een moeilijke dag en ziet continu af omdat het peleton steeds (door de vele bochten en de wind)op een lint getrokken werd.
Er is geen tijd om even te bekomen, zoals dat wel kan in een compact peleton.
Steeds meer renners krijgen het moeilijk, worden op de kant gezet en worden gelost.
Vooraan verschillende ontsnappingen waarin vooral Dirk zich kan mengen in de debatten.
Met nog 4 ronden een ontsnapping van van 1 renner en krijgt meteen 150 meter.
Deze renner liet een goede indruk en zou wel eens gevaarlijk kunnen worden.
Dirk opnieuw met een zoveelste demarrage en neemt meteen 50 meter en gaat nu wel voluit en heeft een mikpunt!
De voorsprong van de koploper is snel gehalveerd maar het moeilijkste moet nog komen, gelukkig komt er nog iemand bij Dirk aansluiten en kunnen we met 2 naar de koploper rijden.
Normaal gezien is dit de juiste ontsnapping, met 3 voorop, en in het peleton 2 tot 3 renners die kunnen afstoppen.
Uiteindelijk is het de 3é renner die normaal mee in de slag zit, die het niet kan laten om de boel in gang te trekken en zijn eigen kansen niet wil opofferen en alles terug samen brengt.
Philip kwam me onmiddelijk vertellen dat wanneer deze renner niet rijdt we weg zouden gebleven zijn. Philip liet zijn ongenoegen blijken en haalde even uit naar deze renner.
We zitten ondertussen in de voorlaatste ronde.
De laatste ronde, het tempo ligt hoog en alles opnieuw op een lint. Het gaat echter nog niet snel genoeg en we krijgen nog een uitval in de laatste km.
Er komt reactie en Dirk kan meeschuiven, het gaat nu heel hard en het peleton is aan het scheuren met verschillende kleine gaatjes.
3 renners lichtjes voorop, 1 de man van de demarrage, 2 de renner die reageert, 3 Dirk die kon meeschuiven.
laatste bocht nog 350 meter Dirk kijkt achteruit en ziet niemand komen, we maken ons klaar voor de spurt het gaat niet snel we moeten bekomen van de inspanning.
Laatste 200 meter nog een lichte bocht naar links, ik zit in 3é positie en ik denk dat ik nog overkomen op de laatste rechte lijn.
Plotseling komt er iemand vanuit de achtergrond met grote snelheid langs de binnenkant van de bocht voorbij gereden, we kunnen niet reageren op deze uitval hij rijdt 10 km /uur sneller, we zijn volledig verast en kunnen spurten voor de 2é plaats want de meet is tekort bij. Dirk neemt duidelijk de maat van zijn 2 metgezellen en komt inderdaad te laat. Een grote fout gemaakt, teveel gefocust op de andere 2, als we hem zagen komen moesten we enkel de deur dicht doen. Zwaar ontgoocheld omdat het weer net niet was en vooral omdat de laatste km niet beter kon. Opnieuw een 2é plaats.
Philip was eveneens ontgoocheld !!! (ik had kunnen winnen zegt hij)
Philip had ondertussen zijn goede benen teruggevonden en voelde zich veel beter. Philip heeft in de laatste km geprobeeerd naar Dirk zijn wiel te springen maar het lukt hem net niet.(even over de limiet) Hij ziet een treintje van 3 renners voorbij komen met de latere winnaar die werd gebracht en had (achteraf gezien) beter hierop gewacht en gewoon meegeschoven. Philip komt als 7é over de streep.
Opnieuw een top 10 plaats, hij haalde er het maximum uit!!!
Uiteindelijk opnieuw 2 alpecorenners in de top 10. Achteraf is het steeds makkelijk praten met "als ik dit of dat had gedaan" maar dat is voor iedereen. Iedereen heeft zo zijn eigen versie.
Volgende keer beter zeker.
Groeten,
Dirk.
22-07-2007 om 18:44 geschreven door dbr
16-07-2007
verslag wedstrijd 15 juli te Vrasene
2 Alpecorenners staan aan de start te Vrasene een wedstrijd Waod Cat. Toeristen.
Philip en Dirk opnieuw samen in dezelfde koers.
Voor de start Philip een beetje last van de zenuwen, hij had zijn sleutels op de wagen laten zitten en de deuren waren op slot! Papa kon weer uitrukken om zoonlief uit de nood te helpen.
De start werd gegeven en de eerste ronde was een verkenningsronde, iedereen moest achter de wagen blijven.
In de 2é ronde meteen enkele ontsnappingen maar zowel Dirk als Philip lieten begaan.
In de 3é ronde was nog alles samen en Dirk wilde de benen eens testen, maar meteen enkele renners die op het wiel springen.
Er was geen wegkomen aan, tot in de voorlaatste ronde Dirk op een smal baantje een gaatje indook en wegsprong,meteen 100 meter. Ondanks ik me niet echt goed voelde kan ik het niet laten en rustig te bleven zitten bij de toeristen. Maar je rijd daar dan alleen, en hoop je dat er snel iemand komt want alleen rijden is niet meteen mijn specialiteit. Philip plaatste zich in 2é positie van peleton om af te stoppen. Men vroeg om over te nemen maar hij zegt neen mijn ploegmaat ligt voorop.(waarschijnlijk kan hij het woord "kopman "nog niet over de lippen krijgen).
Op een gegeven moment komen er toch 2 renners aansluiten en niet de minste, in het peleton werden er nog onrustig en dachten dat de trein vertrokken was 2 per 2 kwamen ze aansluiten , uiteindelijk waren we met 9 man. Ik liet me even afzakken om te recupereren want ik was niet goed genoeg om het verschil te kunnen maken (door het warme weer?) Ik keek eens rond, het waren de juiste renners en ja wie was er mee geglipt onze Fi.
Met 9 voorop de juiste renners en niemand nam het initiatief om volle bak te rijden? met als gevolg het peleton kwam weer aansluiten.
Dirk liet zich uitzakken en reed als laatste van het peleton en dacht het zal weer een massaspurt worden.
Ik zat lekker achteraan en vroeg terloops hoeveel ronden nog en die man zegt de laatste ronde en dat op 2,5 km van het einde!!
Op dat moment trok men alles op een lint, volledig in de wind naar voor knallen was de enige optie, want mijne ploegmaat had al positie gekozen.
In de laatste rechte lijn zit ik in 12é positie met nog 400 meter te gaan, het tempo lag zeer hoog verder naar voor rijden in de wind is zelfmoord.
Ik probeerde de man voor mij gek te maken dat hij moest aangaan, ik kende hem en hij herkende mijn stem, waarschijnlijk dacht hij als Dirk het zegt zal het de moment wel zijn zeker en hij ging aan, maar al snel moest hij gaan zitten, ik moest zelf van op 300 meter vol in de wind aangaan.
Meer dan een 6é plaats zat er niet meer in.(het kopje was er niet bij vandaag).
Tot mijn verbazing had ik Fi niet zien zitten, hij bolde pas als 16é over de meet.
Een grote ontnuchtering na zijn 2 peletonspurts die hij voordien gewonnen had!
Maar onze Fi was tevreden want hij wist hoe het kwam, als ik blijf zitten in de koers zonder mee te springen onderweg ben ik altijd bij de eerste 10 en gelijk heeft hij.
De verleiding is groot als het goed gaat om mee te koersen onderweg en dan op het eind tekort komen.
Het vertrouwen van Fi is niet het minst aangetast, hij heeft maar 1 doel dit jaar 21 juli te Zwijndrecht.
Hij heeft een weekje vakantie, zijn trainingschema ligt vast en kijkt ontpannen uit naar zaterdag!
Groeten,
Dirk.
16-07-2007 om 14:53 geschreven door dbr
05-07-2007
verslag wedstrijd 4 juli Sint-Gillis-Waas
Woensdagavond 19 uur, slechte voorbereiding op de wedstrijd!
Wegens te weinig tijd, te laat gewerkt en gestresseerd aan de start.
Philip had reeds laten weten dat hij het niet zou halen om mee te rijden.
Van in de start een ontsnapping te noteren, maar ging niet door.
De eerste ronden verschillende keren mee gesprongen om mee weg te geraken.
In de derde ronde gebeurde het en ik zat even te ver weg, 3 renners reden weg, heb zelf niet gezien wie.
Er werd niet achter gereden,wel verschillende demarrages maar nooit meer dan 50 meter.
Tot de derde laatste ronde, een aanval van een van de sterkste renners van het peleton, ex prof Franky Van Oyen.
Een hardrijder die gemakkelijk een paar ronden alleen kan rijden.
Als je niet meteen op het wiel kunt springen en hij heeft 50 meter, krijg je hem niet meer terug.
Er sprongen 2 renners achter en ik zelf kon de aansluiting maken, er zat een ploegmaat bij van Van Oyen en het ging niet door.
Zelf de sprong wagen was niet mogelijk, hij was te ver weg.
Voorlaatste ronde er werd keihard gereden en het begon te scheuren in de groep, er reden 5 renners weg en begonnen meteen goed rond te draaien. Ik dacht als ik nu niet probeer zullen ze weg rijden. Ik sprong er achter en reed er naartoe tot op 10 meter, ik moest nog eens recht staan en alles uit de kast halen en kon toch aansluiten.
Ik zat echt kapot en had schrik dat ze me eraf zouden rijden, ik moest vechten om het wiel te houden. Even in het rood geweest!!
Kort nadien kwam de groep aansluiten, ik moest even bekomen en plaatste me verder in het peleton.
Op dat moment reden opnieuw renners weg , er werd wel achter gereden met een 2 tal renners maar men kwam niet dichter.
Men wou mij laten rijden, maar ik legde mij neer bij de situatie, het was voor mij een verloren zaak.
Uiteindelijk waren er 14 renners weg en wij waren met 12 de rest was eraf gereden.
Proberen de groepsspurt te winnen was het maximum dat ik er nog kon uithalen.
Ik werd 2é van de groep en was slechs 16é in de koers of 11 C.
Je moet keuzes maken en soms rijden we onszelf in het verlies!!
Ook dat is koers het tactisch plannetje klopt niet altijd.
Groeten,
Dirk.
05-07-2007 om 21:57 geschreven door dbr
01-07-2007
Verslag wedstrijd te Massemen Waod Cat CD
Vandaag opnieuw heel veel wind, slechts een 20 tal renners aan de start.
Altijd opletten geblazen met zo weinig renners.
Springen en nog eens springen, niet reageren kan zuur opbreken.
Derde ronde 2 renners weg, ik spring er achter en kan in een ruk de kloof dichten.
Er was nog iemand op mijn wiel gesprongen en we waren met 4 weg.
Even later kwamen er nog aansluiten om uiteindelijk met een kopgroep van 10 renners weg te rijden.
Wat ging het weer hard, het was 2 ronden afzien tot de kloof gemaakt is.
Men zou denken 10 renners weg mooi ronddraaien en spurten voor de overwinning.
Niet dus, vanaf de 6 laatste ronden begon men continu weg te springen om een kloof te willen slaan.
Pas in de voorlaatste ronde een kleine afscheiding met 2 renners met daar achter 3 renners, ikzelf zat nog achteraan.
De laatste ronde kon ik nog voor plaats 6 rijden of nog een ultieme sprong wagen naar de 3.
Ik koos voor het laatste en kon aansluiting maken bij de 3 renners, totale verzuring volledig in het rood gegaan.
1.5 km verder is het aankomst en begint men te zagen om over te nemen.(de koplopers hadden maar 50 meter)
Dit was wel teveel van het goede, ik was blij dat ik er kon aanhangen.
De 2 bleven voorop, de spurt er achter wij met 4, begon ik in 4é positie en bleef daar hangen, het was op!!
Een 6é plaats C4 was zeker niet slecht.
Ik moet toegeven de andere zijn nog steeds een beetje sterker, maar ik ben de kloof aan het dichten.
Hopelijk zit ik nog niet aan mijn plafond!!!
Groeten,
Dirk.
PS :Volgende wedstrijd woensdag te St-Gillis-Waas 19 uur.
Hopelijk komt Philip aan de start!!
01-07-2007 om 23:15 geschreven door dbr
30-06-2007
Verslag wedstrijd te Elversele VWF Cat C
Vandaag een wedstrijd gaan rijden in een ander verbond VWF.
Ik plaatste me achteraan in de start om de boel even af te kijken.
De start is gegeven en onmiddelijk sprongen er renners weg.
500 meter verder rechts indraaien in een smal straatje bergop en de boel lag al stil.
De 5 renners reden voorop en achter hen werd afgestopt!!!!
2 verschillende ploegen nestelden zich op de kop van het peleton met een slakkegangetje.
Ik wist toen al dat de vogels gaan vliegen waren.
Toch met enkelingen geprobeerd om iets op gang te brengen, echter tevergeefs.
Ontsnappingspogingen werden meteen op het wiel gesprongen.
Mijn conclusie was duidelijk, geen nutteloze krachten meer verliezen, en alles op de laatste ronde zetten.
Begin laatste ronde konden 3 renners licht voorop rijden, op de klim dacht ik dat het moment gekomen was en ging van op de kop van het peleton op groot verzet in een ruk naar de drie renners, ik keek achterom en niemand was meegekomen.
Ik dacht, ik kan toch nog bij de eerste 10 eindigen, we draaiden goed rond en toch gaf het peleton ons max 100 meter. (waarschijnlijk de verkeerde ploegen mee)
De laatste km kwam het peleton terug aansluiten, ik heb nog geprobeerd met te plaatsen en een beetje te recupereren.
Ik had me voorgenomen niet te lang te wachten en aan te gaan, al snel voelde ik dat er geen power meer op zat en ging terug neerzitten.
Weg top 10 plaats, ik liet me uitbollen en kwam als laatste over de meet!!
Een ander verbond, is ook anders koersen met veel meer ploegenspel.
Volgende keer beter,
Dirk.
30-06-2007 om 21:51 geschreven door dbr
27-06-2007
volgende wedstrijd:
Donderdagavond 28 juni wedstrijd te Beveren Waod Cat CD 19 uur.
Aan de start zal enkel Dirk verschijnen.
Philip is nog niet zeker genoeg van zijn conditie!!!
Groeten,
Dirk.
27-06-2007 om 00:00 geschreven door dbr
26-06-2007
Wedstrijden Dirk in de TTC Ronde
Cat. niet renners:
Prosperpolder 4é
Beveren: 2é
Vrasene: 1é Philip : 7é
26-06-2007 om 22:05 geschreven door dbr
wedstrijden en resultaten van Dirk zit seizoen
WAOD : cat CD
Bazel : 3é ronde lek gereden.
Gentbrugge : 14é - C 7
Appels: 18é - C 10
Doorselaar : 15é - C7
Eksaarde: pel.
Beveren: 27é - C 14
Kortemark : 30é - C 15
Waasmunster: 4é + 40 jaar
Waasmunster: 5é - C 2
Wachtebeke: 23é - C15
Herselt: 4é - C2
26-06-2007 om 22:01 geschreven door dbr
Alpecorenners
Volgende renners treden aan voor Alpeco op zaterdag 21 juli " Kampioenschap van het Waasland" voor Toeristen in de TTC ronde.
Van Havenbergh Philip en Dirk Bryssinckx.
26-06-2007 om 19:55 geschreven door dbr
Welkom op site van de alpecorenners
26-06-2007 om 19:39 geschreven door dbr
27-09-2005
Verslag wedstrijden 8 juli te Sinaai
Neen, uw blog moet niet dagelijks worden bijgewerkt. Het is gewoon zoals je het zélf wenst. Indien je geen tijd hebt om dit dagelijks te doen, maar bvb. enkele keren per week, is dit ook goed. Het is op jouw eigen tempo, met andere woorden: vele keren per dag mag dus ook zeker en vast, 1 keer per week ook.
Er hangt geen echte verplichting aan de regelmaat. Enkel is het zo hoe regelmatiger je het blog bijwerkt, hoe meer je bezoekers zullen terugkomen en hoe meer bezoekers je krijgt uiteraard.
27-09-2005 om 16:32 geschreven door dbr
Uitslag wedstrijd te beveren 28/06
Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig. Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.
Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.
Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".
Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen. In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.