Logo's, een leuk onderwerp, niet? Hierover heb ik ook een klein vraagje. Howest, zegt jullie dat iets? Velen studeren er, of hebben er toch zeker al over gehoord. Wel, wat is jullie mening over het logo van deze school, dat sinds kort in een nieuw jasje zit. Vinden jullie het geslaagd? Of eerder niet? Het is trouwens ontworpen door één van de belangrijkste reclamebureaus van België , wisten jullie niet é
Economisch gezien, zitten we in een recessie, maar dat wisten jullie wel. Ondervinden jullie er zelf eigenlijk nadelen van? Consumeren jullie nog steeds evenveel? Of wordt daarin toch eerder een onderverdeling gemaakt, zoals even grote dagelijkse huishouduitgaven, maar dan een keertje minder naar de bioscoop? Er zijn er waarschijnlijk ook onder jullie die alle uitgaven wat proberen bij te snoeien, is het niet? Laat jullie reacties maar de vrije loop, zou ik zeggen...
Waarschijnlijk weet iedereen wel waarover de titel van dit blogbericht handelt. Voor diegenen die de eurocentjes niet onmiddellijk horen vallen, schets ik even kort de situatie:
Nadat de jaarlijkse prijsonderhandelingen tussen Delhaize en fabrikant Unilever in een doodlopende straat terecht kwamen en wanneer bleek dat Unilever een globale prijsstijging ging doorvoeren van 30 procent, kwam de supermarktketen in opstand. zowat vijftig merkproducten van Unilever werden bij Delhaize uit de rekken gehaald.
Met deze situatieschets, wil ik even polsen naar jullie mening. Ik zou het dus zeer op prijs stellen dat jullie reacties op deze situatie ook in deze blog terechtkwamen. Waarom zeg je bijvoorbeeld dat jij of je ouders (waarschijnlijk) geen producten meer bij Delhaize gaat/gaan aankopen? Waarom blijf je dit wel doen? Wat vind je nu trouwens van het imago van Delhaize? Vind je dat Delhaize zijn kwaliteitsimago vergooit, door de duurdere producten uit het assortiment te bannen en vind je dit jammer? Ruimte genoeg tot discussie...