Gemeentebestuur start campagne tegen alcoholgebruik
CAD Limburg start in samenwerking met de gemeente Houthalen-Helchteren met een alcoholpreventiecampagne. Op basis van een onderzoek worden acties uitgewerkt naar verschillende doelgroepen. De campagne richt zich naar de algemene bevolking, jongeren in het uitgaansleven, leerkrachten maar ook naar de Turkse en Marokkaanse gemeenschap.
Een roze olifant met een onderschrift van www.bekijkheteensnuchter.be vormt de rode draad doorheen de campagne. De roze olifant is het logo van de campagne. Met deze campagne brengt VAD, de Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen vzw, informatie over het drinken van alcohol op een uiterst toegankelijke manier naar het publiek.
Jongeren zijn een belangrijke doelgroep. Comazuipen, bingedrinken - binnen een korte tijdspanne veel, zeg maar te veel, alcohol drinken - is in bij een (godzijdank eerder beperkt) deel van de huidige generatie jongeren.
De recente wetswijziging - geen sterke drank voor jongeren onder de 18 jaar en geen alcohol voor jongeren onder de 16 jaar - is een belangrijk thema in de campagne.
Wijkfeest Meulenberg CAD Limburg was aanwezig op Extrema Outdoor. Dit zal ook het geval zijn op 17 september tijdens het wijkfeest in Meulenberg en gedurende nog een aantal andere manifestaties. De organisatie zal op een gepaste wijze het publiek informeren en aanzetten om eens na te denken over het risicovol gebruik van alcohol. Als je een test met de dronkemansbrillen doorstaat, word je getrakteerd op een heerlijke cocktail... alcoholvrij uiteraard.
|