We luisteren naar het verhaal: "Anna en haar papa".
We bekijken en bespreken spullen eigen aan papa's (een scheermachine, een das, ...) en spelen hiermee een kimspel.
Met scheerschuim, water en een (speelgoed)mesje scheren we elkaar.
Als versje leren we: "Papa, papa, ik en jij".
Met lijm bekleven we een doosje met plastieken edelsteentjes. Zo maken we er een schatkistje van voor onze papa. In het schatkistje wordt het versje aangebracht en verstoppen we een pluim.
Uit een groot blad papier maken we zelf inpakpapier door er lijnen op te tekenen met stift.
Een kleurplaat "Vaderdag" kleuren we in met kleurpotlood.
Tijdens het poppenspel staat "Vaderdag" centraal.
We hebben een foto van onze papa meegebracht naar de klas. We ontdekken verschillen en gelijkenissen tussen onze papa's. We onthouden van wie welke papa is.
Het gezelschapspel "Picnic" wordt gespeeld.
Door het warme weer spelen we buiten met water. Dit doen we onder het afdak, in de schaduw. We spelen er samen met de kleuters van juf Marie-Rose. We vullen potjes met water. Na verloop maken we met zeep een sopje en spelen we met sponzen.
We experimenteren op een I-pad.
|