Vandaag trokken we naar 1A, 3A en 4A om water te promoten. We brachten er in kleine groepjes een toneeltje voor en de leerlingen waren allemaal zeer enthousiast en zullen nu zeker meer water drinken...
Op de website van onze burgemeester staat sinds vandaag een erg fijn bericht te lezen. Klik op de foto van onze burgemeester links en je komt recht bij het bericht.
Op dinsdagnamiddag gingen we voor de eerste keer kennismaken met onze mete- en petekindjes uit het eerste leerjaar. We gaven al onze kaartje af aan de leerlingen van 1A. Binnenkort gaan we samen met deze kinderen lezen.
Toen we op weg gingen naar de Vredesfabriek, kwamen we een bekend iemand tegen. Niemand minder dan onze eigen burgemeester antwoordde op al onze vragen en hij stelde zelfs voor om samen op de foto te gaan.
Op maandag 13 september trokken we met onze hele klas naar Antwerpen. Daar hebben we de Vredesfabriek bezocht. Het was heel erg leuk. Getuige daarvan de foto's, die je hieronder kan vinden.
Beste leerlingen van Groenendaal, ouders en fans van 5A,
Vanaf vandaag kunnen jullie stemmen voor de namen van onze drie vissen. Per computer kan je één keer stemmen voor elke vis. Zondag 19 september is de laatste dag dat je kan stemmen en maandag worden de namen bekend gemaakt in onze klas.
Vanaf morgen zijn we niet meer met 17, maar met 20. Rarara wie is er gearriveerd? Is het een giraf, olifant, hond, kat, muis, vis, of gewoon drie nieuwe leerlingen? Afwachten tot morgen...
Vrijdagnamiddag trokken we met heel het vijfde naar de refter. Daar werden we door de juffen en meester uitgedaagd om deel te nemen aan Fata Morgana. De bedoeling is dat we een echte 5-sterrenklas worden. Daarvoor moeten we natuurlijk heel wat opdrachten uitvoeren.
1. Maak een verjaardagskaart 2. Maak een toneeltje om water drinken te promoten op school 3. Ontwerp een kaartje voor je petekind van het eerste leerjaar 4. Verzin een klaslied en zing het allen samen 5. ?????
Eind september komen we samen om de sterren uit te delen en dan krijgen we ook de laatste opdracht te horen.