We werkten het werothema rond tijd en de eeuwenbalk af, het contractwerk werd onder handen genomen, in meten en metend rekenen bekeken we oefeningen rond lengte en snelheid en bij dit alles maakten we nog rabarberconfituur.
Kijk zelf hoe iedereen druk in de weer is met zijn contractwerk. Althans voor de ogen van de camera.
Hopelijk heeft iedereen een leuk, plezant kermisweekend achter de rug. De weergoden waren ons vast en zeker goed gezind.
Wat doen we morgen? Wel, we werken verder aan het werothema rond tijd.Het is een heel moeilijk thema. Vooral de eeuwenbalk is niet gemakkelijk. De zeven sacramenten werken we nog verder af. En dan is het thema afgelopen. En dat wil zeggen..... een toets op maandag 28 september. Wat we precies nog even thuis moeten lezen, zal je deze week wel horen.
Maar zeker niet vergeten!! Het contract van vorige week, MOET op dinsdagavond klaar zijn. Is het niet afgewerkt in de klas dan zal je het moeten meenemen naar huis en op vrijdag 'afgewerkt' aan de juf bezorgen. Op dinsdag krijgen jullie ook je nieuw contract.
Na een wissel in de klas tussen de juffen is het morgen terug 'normaal'.
Wat doen we op vrijdag? We beginnen de dag met meetkunde.We bekijken de ruimtefiguren en de vlakke figuren. Daarna werken we nog verder in wero. Rond de eeuwen, tijdsbalk en eeuwenbalk. Na de speeltijd gaan we naar de kerk om het begin van het schooljaar te vieren. Terug in de klas brengen we de rest van tijd door met het afwerken van de wero opdrachten.
Na de middag lossen we de contractwerkjes op en is er nog een leuke surprise rond het nieuwe levenslijn lied.
De appelmoes zal dus eventje moeten wachten tot volgende week.
Volgende week werken we tijdens wero verder aan tijd. Meerbepaald aan de leren lezen van een uurrooster. Daarnaast bekijken we onze stamboom nog en duiden we die aan op een eeuwenbalk. Maar weten jullie soms waar je eigen familienaam vandaan komt? Neen, ook dat leren we volgende week. Om deze oefening te kunnen maken, zal je moeten gebruik maken van de link die op deze blok staat. Je kan die terug vinden bij wereldoriëntatie.
Tijdens de godsdienstlessen werken we terug rond symbolen.
Wat de lessen muzische opvoeding brengen, zal voornamelijk op donderdag te maken hebben rond muzische taalgebruik. Maar in beeldende vorming (lees knutselen) verdiepen we ons in de wereld van de afdrukken.
Naast al dat leuks is er ook nog contractwerk. Deze week een stukje meer dan vorige week. Ja, het schooljaar is wel degelijk terug begonnen.
Op donderdagnamiddag maakten we bladwijzers. Niet één maar wel twee. Eentje voor in onze agenda. Die mochten we zelf versieren, ... De andere was voor wanneer we een boek lezen. Want boeken lezen? Dat verdient een pluim!
Op de foto's kan je iedereen aan het werk zien. En ook de resultaten. Heel mooi!
Wat ga je na het weekend kunnen vinden op de klasblog?
1. een link naar het online oefenmateriaal van Mikado 2. foto's van het hoekenwerk 3. de gekke klasfoto's 4. wat er volgende week op het programma staat
We hebben een drukke agenda af te werken. Hopelijk zijn jullie allemaal in vorm! Daar gaan we: ° afwerken van versieren van je eigen naam ° afwerken van de boekentasjes ° het maken van een bladwijzer ° contractwerk ° werken rond symbolen in de godsdienstles
Wat staat er ons deze week eigenlijk te wachten? Wel het nieuwe schooljaar is terug op volle gang. De vakantie ligt achter ons en we vliegen er terug in.
Wero: De eeuwen, de tijd, de eeuwenbalk, ... kortom de tijd, staat centraal deze week en ook nog volgende week. We zullen werken met de geboortedatum en eventuele sterfdatums van de volgende familieleden: ikzelf, broers en/of zussen, mama en papa en de beide grootouders. Wat we daar precies mee zullen doen, blijft een surprise!!
Godsdienst: We weten nog niet alles over de symbolen, dus doen we daar deze week aan verder.
Muzische opvoeding: amai, laat ons eens nadenken! uuuhhhmmmm, ja. We werken de boekentassen en namen verder af. En daarna, dat zal je wel donderdag zien. Op vrijdag leren we ook een liedje aan. Welk eentje? Ja, wachten tot vrijdag.
En vergeet niet: goed doorwerken aan je contractwerk.
Deze week zal er niet gekookt worden, maar volgende week wel. We kunnen kiezen uit rabarberconfituur of appelmoes? Denk er nog eens over na en laat het mij weten.
En hoe was het vandaag?? Dat zal waarschijnlijk de meest gestelde vraag zijn vandaag.
Het nieuwe schooljaar is ingezet. Wat was het een drukte van je welste. Het uitdelen van schriften, boeken, stiften, kleurpotloden, .... Iedereen heeft een eigen plaatsje gekozen (na verloop van tijd zullen we wel verplaatsen). Ook moesten er afspraken gemaakt worden.
We maakten in de namiddag een verjaardagskalender. Iedereen vulde ook zijn deel van het vriendenboek in. Daarnaast ging ieder op zoek naar zijn naam in het woordzoekersveld.
Morgenochtend kom ik nog eens langs om van iedereen een foto te nemen. Wat we daar mee zullen doen, dat zien jullie donderdagnamiddag wel weer.
Klaar voor jullie sprong in het vierde? Nog enkele nachtjes slapen en dan is het weer zo ver...de schoolpoort opent met enthousiasme haar deuren! Hoe de juffen en meesters deze keer het schooljaar feestelijk zullen openen, blijft nog een geheim.
Ons klasje staat bijna op orde, nog hier en daar wat kleine details. De krijtjes en schriften liggen vooraan te blinken, dus klaar om er tegenaan te gaan...
Hopelijk vindt iedereen snel de weg (terug) op deze klasblog en tot dinsdag !