Hier zijn we eindelijk weer. Na de nodige technische problemen tussen computer en fototoestel, kunnen jullie weer genieten van de foto's.
Allereerst komen de beelden van voor de paasvakantie.
15-05-2011 om 17:17
geschreven door Juf Hilde
07-03-2011
Carnaval!
Wat een bedrijvigheid in onze klas. We gaan ons verkleden als clown en daarom hebben we heel wat werk: De broek schilderen we met rolletjes, de hoed gaan we stempelen en... we tekenen, versieren en prikken cirkeltjes uit voor onze strik. Wat we verder nog deden zie je bij de ' carnavalknutsels'. Er was natuurlijk nog tijd om te spelen:
Met de knikkerbaan van korte en lange buizen die ze zelf in elkaar kunnen steken:
En met constructiemateriaal waarbij ze naar hartenlust kunnen werken met de schroevendraaiers:
We zijn allemaal wel eens boos, verdrietig en bang. Het liefst van al zijn we natuurlijk blij. Na een hele week met de doos vol gevoelens en andere activiteiten zijn de kinderen aan het knutselen gegaan. Een gezichtje maken met een kartonnen bordje. Schilderen, tekenen en prikken. Daarna het gezicht versieren met een tafel vol materiaal: lintjes, raffia, stof, glanspapier, glitterstickers, stempelstiften...
27-02-2011 om 12:32
geschreven door Juf Hilde
Poppenkast
De leerlingen van het 5de leerjaar komen in onze klas hun verhaal vertellen met zelfgemaakte popjes.
We trokken naar het eerste leerjaar om onze cijfermuur te laten zien en ons liedje te zingen. Ook ons versje kwam aan bod. nadien kregen we van juf Hilde nog een lekker snoepje.
Eerst moeten we onze tekeningenmap versieren. We schilderen er vrolijk op los:
We maken afdrukken van herfstbladeren:
We kleuren alleen de vakjes met zwarte stipjes en ontdekken wat er tevoorschijn komt:
We kleuren een puzzel, knippen de stukjes uit en kleven het weer op:
We knutselen een kabouter: baard kleven, schilderen en kleuren met wasco en natte krijtjes:
Ik wens jullie allemaal een fijne vakantie en veel plezier met juf Anke! Als ik weer op de been ben kom ik zeker een keertje op bezoek! Dikke knuffel en zoen van mij.