Facebook wil dat werknemers iPhone ruilen voor Android
Chief product officer Chris Cox vraagt aan een deel van zijn team om over te stappen naar het besturingssysteem van Google. "Als we ze zelf laten kiezen, geven ze allemaal de voorkeur aan een iPhone", legt Cox uit aanWIRED. En dat kan niet volgens hem.
Terwijl de iPhone de geliefkoosde smartphone blijft in Silicon Valley, verwerft Android steeds meer marktaandeel. Voor Facebook staat de teller al op 1,5 miljard gebruikers, maar om te blijven groeien moeten ze focussen op de opkomende markten. Daar ligt het budget voor een smartphone veel lager, waardoor mensen naar goedkopere telefoons grijpen die op Android draaien.
Daarom wil Chris Cox dat ook zijn team meer Androidtelefoons aanschaft om dichter bij de gebruikers te staan. Zo kunnen ze sneller problemen oplossen die zich in de app of op de website voordoen.
Facebook, Twitter en Google helpen Parijzenaren aan informatie
Facebook roept Parijzenaren op te melden dat ze veilig zijn, op Twitter worden foto's van vermisten verspreid en Google laat gebruikers gratis bellen naar Parijs. De sociale media worden volop betrokken in de nasleep van de aanslagen in Parijs.
Facebook heeft voor de vijfde keer de 'Safety Check' ingezet en gebruikers die op Facebook hadden aangegeven in Parijs te zijn een notificatie gestuurd met de oproep zich te melden. Zo kunnen ze aan hun Facebook-contacten laten weten in veiligheid te zijn. Ook andere gebruikers kunnen aangeven dat mensen die zij kennen en die zich in het crisisgebied bevinden veilig zijn.
Het is de eerste keer dat de tool, die voor het eerst werd ingezet tijdens de aardbeving in Nepal in 2014, is ingezet voor een gebeurtenis die geen natuurramp was. Bij de ramp in Nepal hadden uiteindelijk ruim 7 miljoen mensen laten weten veilig te zijn. Het is nog niet bekend hoe vaak de tool de afgelopen dag is gebruikt.
Apple haalt honderden iPhone-apps die stiekem persoonlijke data verzamelden uit iTunes Store.
Apple heeft 256 apps uit de iTunes Store verwijderd, omdat de applicaties persoonlijke informatie verzamelden van de gebruikers die ze installeerden. Het merendeel van de apps werd gecreëerd in China, maar ze waren wereldwijd beschikbaar en werden ongeveer een miljoen keer gedownload.
De appmakers gebruikten een softwarepogramma van het Chinese reclamebureau Youmi dat het de ontwikkelaars mogelijk maakte om reclameboodschappen in de apps te laten verschijnen.
Nu blijkt echter dat de software van Youmi stiekem informatie sprokkelde over de gebruikers die de apps installeerden, waaronder hun emailadres en het serienummer van hun iPhone. Deze data werd vervolgens doorgezonden naar de Youmiservers. Dat strookt echter niet met Apples privacyrichtlijnen.
De appanalysedienst SourceDNA kwam de frauduleuze apps op het spoor en lichtte Apple zondag in over het probleem. Maandag werden de applicaties in kwestie uit de iTunes store verwijderd. Noch SourceDNA, noch Apple lieten tot nu toe weten om welke apps het precies gaat. Iedereen die de apps al gedownload heeft, kan deze blijven gebruiken, maar de apps worden niet meer geüpdatet.
De stiekeme dataverzameling lijkt niet de schuld van de ontwikkelaars te zijn, aangezien Youmi hen niet vertelde dat de software de gegevens verzamelde. Apple laat weten dat het samenwerkt met de appontwikkelaars om hun apps aan te passen, zodat ze veilig zijn voor gebruikers en conform de voorwaarden van de App Store. Zolang de apps niet aangepast zijn, blijven ze verbannen uit de App Store.
Meisjes gaan volledig uit de kleren om iPhone te winnen.
Hoe ver gaat een mens om een iPhone 5S -niet eens het nieuwste model- te winnen? Deze meiden zagen er alvast geen graten in om in een Russische discotheek helemaal uit de kleren te gaan en een 'zwoel' dansje uit te voeren. De presentator van dienst ging zelfs nog een stapje verder door hun lingerie in het publiek te gooien. Schaamrood op de wangen verzekerd, daar in Berezniki.
Nu het filmpje de ronde doet op sociale media krijgen de twee feestbeesten er stevig van langs. "Zo hard je best doen om een stomme iPhone te winnen. Zowel de meisjes als de organisatoren van deze 'show' hebben geen greintje verstand", klinkt het. Of nog: "Is dit de plek waar ze zullen afstuderen? Ze lijken al helemaal klaar voor de wereld van bedrog en lust." Vorige week voerden twee tienermeisjes nog een striptease uit in een Russische nachtclub voor het schamele bedrag van 500 roebel (7 euro).
Facebook geeft toe dat hun app onze batterij leegzuigt.
iPhonegebruikers hebben al langer een donkerbruin vermoeden dat de app van Facebook hun batterij sneller doet leeglopen. Het Amerikaanse bedrijf geeft voor het eerst toe dat dat klopt. De nieuwe versies van de Facebook-app zouden het storende euvel moeten verhelpen.
Het is wereldwijd een van de grootste frustraties van smartphonegebruikers: de batterij die lijkt leeg te lopen door nog maar gewoon naar je scherm te kijken. Bij elke nieuwe iPhone worden betere prestaties op dat vlak beloofd, maar even vaak blijkt het een zo goed als lege doos te zijn. Meestal houdt de batterij het niet eens een volle dag.
Een van de meest gedownloade apps is die van Facebook. Die staat bijna standaard op iemands iPhone en wordt ook heel vaak gebruikt. Logisch dus dat in die richting werd gekeken om een van de schuldigen aan te duiden.
Slecht gsm-bereik in huis? Proximus lost het op voor 5 euro per maand.
Wie goed geïsoleerde ruimtes heeft in huis of op een afgelegen plek woont, kent het probleem. Vaak is er op die plaatsen geen gsm-bereik. Proximus kan dat probleem nu oplossen, maar het kost de klant wel 5 euro per maand. Proximus verhuurt voortaan een klein bakje dat aangesloten wordt op zijn vaste internetnetwerk en dat gsm-bereik geeft op het Proximus-netwerk in een straal van 10 tot 20 meter. Via die "Mobile Coverage Extender" kan met vier toestellen tegelijk een telefoongesprek gevoerd worden.
Microsoft downloadt Windows 10 op uw computer, of u dat nu wilt of niet
Microsoft downloadt ongevraagd Windows 10 in een enorme, verborgen map op uw computer, ook al hebt u daar niet om gevraagd. Dat schrijft technologiewebsite The Inquirer. Volgens Microsoft is het de bedoeling apparaten voor te bereiden op een upgrade naar Windows 10.
Het was een lezer van The Inquirer die de verborgen map ontdekte toen hij op zoek ging naar de reden waarom zijn internetverbinding plots zo traag werkte. Hij vond een map van 3,5 tot 6 GB met de naam $Windows.~BT op zijn computer. Bovendien probeerde het programma zichzelf te installeren telkens hij zijn computer herstartte. Nochtans had hij zich niet aangemeld voor een upgrade naar Windows 10.
De download gebeurt heimelijk terwijl er andere updates plaatsvinden. Omdat het om zo'n zwaar bestand gaat, kan het bovendien gebeuren dat het internet van de nietsvermoedende gebruiker over zijn datalimiet gaat, met een tragere internetverbinding tot gevolg.
In een reactie aan The Inquirer stelde Microsoft dat het gaat om een datapakket dat gebruikers nodig hebben als ze zouden willen upgraden naar Windows 10. "Mensen die gekozen hebben voor automatische updates via Windows Update helpen we om hun toestel klaar te maken voor Windows 10 door de data te downloaden die ze nodig hebben als ze zouden beslissen om te upgraden. Eens de upgrade klaar is, zal de klant worden opgeroepen om Windows 10 te installeren."
The Inquirer noemt de houding van Microsoft "arrogant" en vergelijkt ze met de fel bekritiseerde stunt van U2 om hun nieuwe album automatisch en ongevraagd op de iTunes van miljoenen Apple-gebruikers te zetten.
Windows 10 is inmiddels geïnstalleerd op meer dan 75 miljoen computers.
Opgepast: nieuwe iPhone-update kan je veel geld kosten
Watch out, Apple-fans! De nieuwste versie van iOS bevat een kleine wijziging die je wel eens dure rekeningen kan bezorgen ...
Heb je misschien al gemerkt dat je sinds de nieuwste iOS 9 update van Apple plotseling veel sneller over je mobiele netwerk limiet zit dan voorheen? Jij bent niet de enige! De boosdoener is de functie 'Wi-Fi-assistentie', een gloednieuwe functie die je telefoon automatisch op mobiele data doet overschakelen -zonder dat jij je 3/4G zélf aanzet- wanneer het toestel vindt dat de Wi-Fi-verbinding te slecht is.
Dacht je plots toevallig overal Wi-Fi te vinden? Noop! De vele YouTube-filmpjes die jij aan het bekijken was op weg naar school op de trein, zal je wel degelijk merken op je volgende telefoonrekening.
Wat kan je eraan doen? Wel, gelukkig kan je deze functie ook afzetten. Ga naar 'Instellingen', dan naar 'Mobiel Netwerk' en scroll vervolgens helemaal naar beneden. Vink 'Wi-Fi-assistentie' af en je bespaart meteen weer een hoop geld. Woehoew!
We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen. Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.
U kan dit zelf helemaal aanpassen. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'. Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.
Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt. Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Druk vervolgens op 'Toevoegen'. U kan nu de titel en het bericht ingeven.
Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'. Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!'). Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd. U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.
Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op. Klik vervolgens op 'Instellingen'. Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.
WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
- Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
- Bijvoorbeeld:
u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
- Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.
WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
WAT IS DE "WAARDERING"?
Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.
Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!
Gaat de batterij van je smartphone echt sneller stuk door haar vaak op te laden?
Laad je smartphone niet te vaak op, en zeker niet als hij nog niet helemaal plat is, want dan komt de kwaliteit van je batterij niet ten goede.
Een veelgehoorde uitspraak, maar die volgens technologie-expert Jesse Hollington niet meer dan een fabeltje is.
" Je batterij opladen als die nog niet helemaal leeg is, schaadt je telefoon geenszins", beweert hij. Integendeel zelfs.
Ook als je smartphone al voor 90% opgeladen is, kan het geen kwaad om hem nog even bij te laden. Dat zegt Hollington, IT-consultant en auteur van verschillende tech-boeken.
"Je kan een iPhone of een ander elektrisch apparaat niet 'overladen''', meent hij.
Dat komt omdat toestellen met een batterij van het type Lithium Ion of Lithium Polymer, een ingebouwd circuit hebben dat meteen afslaat wanneer de batterij volledig opgeladen is.
Hoe lang je je iPhone aan de stekker laat liggen, maakt dus niet uit. De stroom wordt automatisch uitgeschakeld als je toestel 100% haalt.