Het stadje San-Antonio in Texas is al jaren in de ban van een mysterieus spookverhaal. Een verhaal dat bovendien op zijn minst een stuk waarheid bevat... Het gebeurde allemaal in 1938, toen een schoolbus vol kinderen motorpech kreeg. De motor sputterde, de bus schokte en kwam tot stilstand... precies op de treinsporen. De geschrokken chauffeur probeerde de motor weer te starten, maar er kwam alleen maar een droog, malend geluid. Er was nog een ander geluid. Eerst heel in de verte, maar het kwam razendsnel dichterbij. Het was het fluitsignaal van een trein. Het zweet brak de chauffeur uit. Hij probeerde het nog een keer, en nog eens, steeds nerveuzer en wanhopiger. Tot de bus geen kik meer gaf. Hij opende de deuren en wilde de kinderen snel laten uitstappen, maar het was te laat. Een vrachttrein denderde in volle vaart op de bus af en greep hem in de flank. De klap was verschrikkelijk, de gevolgen dramatisch. Alle kinderen en de chauffeur kwamen om het leven. Vandaag kun je nog steeds de plaats van het ongeluk opzoeken. Luguber? Misschien. Maar het heeft een reden. Probeer het zelf eens uit, als u ooit Texas bezoekt. Rijd naar San-Antonio en zorg ervoor dat Highway 401 ten noorden van u ligt. Volg Villamain Road tot aan het punt waar de naam verandert in Shane Road. Daar ligt de oude - niet meer gebruikte - Southern Pacific Railroad. Duizenden mensen hebben het al geprobeerd, zelfs een lokaal tv-station voerde de proef uit. Wanneer je op de treinsporen stilstaat en de auto in de neutrale stand zet (we hebben het hier over Amerikaans wagens met automatische versnellingen), dan rijdt hij langzaam vooruit - lichtjes bergop! - tot hij van de sporen af is. Het zouden de geesten van de verongelukte kinderen zijn, die ervoor zorgen dat niemand dezelfde gruwel zou moeten meemaken als zij. Een sterk verhaal, dat nog sterker wordt. Want veel mensen hebben achteraf de afdrukken van tientallen kinderhandjes teruggevonden in het stof op de achterkant van hun wagen. En sommigen beweren bij hoog en bij laag dat ze, ook al was er niemand in de buurt, het gekreun en gesteun van kinderen gehoord hebben. Nu, alle gekheid op een stokje: er is wel degelijk iets aan de hand in San-Antonio. Volgens natuurwetenschappers is het heuveltje aan de spoorweg niets meer dan een optische illusie: bergop gaat eigenlijk licht bergaf. Voor de handjes en het gekreun is daarentegen nog geen verklaring gevonden. Kwatongen beweren dat het ongeluk in San-Antonio nooit gebeurd is. Er zou wél een gelijkaardig ongeluk gebeurd zijn in Salt Lake City. Omdat alle gruwel en verdriet zo breed uitgesmeerd werd in de plaatselijke krant van San-Antonio, waren de mensen zo getraumatiseerd dat het bij hén gebeurd was. Maar de kinderstemmetjes, de handjes en onverklaarbare druppels (zweet, tranen?) blijven tot op vandaag onverklaarbaar..
ik ben Niemand... en ik ga deze blog terroriseren!!! uheum ik ben slecht!!! oke opnieuw we zitten hier dus in informatica... tis eigenlijk wiskunde ma meneer Yde is ziek!!! dusjah vrij computeren ee xp nu ja see ya en remember... Groene olifanten zijn altijd blauwer dan vliegende vissen in het amazonegebied.
Een uur SB Informatica, Iedereen cavaatjes? Nu studie, gelukkig zitten we in het Informatica lokaal en mogen we computeren (ik computer, jij computert, zij computert). En we mogen muziek luistereeen. Jippiejajeee!!
De wijze spreuk van de dag is: When I was a dog and you were a flower, I raise up my legg and give you a shower.
Hawdeliedowdelie mensjes van 3E! Dinsdag: 8 uur les, gelukkig kregen we daarvan 3 uur studie en een 10 minuut verkorte les (iemand een idee hoe dat kwam ) In Frans kwamen vele drôle momentjes voor, Taike: cette drôle d'odeur, tu sens aussi?? En kregen we voor het eerst in ons 3E carrière de speelplaats voor onszelf, weliswaar omdat de leerkracht dacht dat de les al was afgelopen. Deze tien minuten vulden we nuttig in door met een springbal te voetballen... Nu was ik eens aan het denken: wanneer beginnen we met het inrichten van onze klas? Er hangen maar 2 posters (voetbal --> Olivier). Iemand ideeën? Voor het ophangen, geen paniek, ik zag onlags een filmpje van Man Bijt Hond waarin werd bewezen dat plakband heel veel kan.. http://www.youtube.com/watch?v=2uqnT7Bcd2Y
tot morgen voor een toets informatica! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Hoihoi Mensjes!! Na de herfstvakantie zullen we in Nederlands toneel spelen. Om je hier alvast mentaal op voortebereiden heb ik een geschikt filmpje gevonden van neveneffecten. In dit filmpje zit ook een Latijns nieuw werkwoord! Enjoy
ik zou net als mijn collega's willen vertellen wat er allemaal is gebeurd deze vrijdag enzo, maar kben daar nie zo goed in, he!
maar kgaat proberen:
-wiskunde: de een vond tgemakkelijk, de anderen te moelijk(ik ook trouwens), maar wat we zeker weten is dat het niet van wiskunde.be komt, want Sien en ik hebben de nacht gezocht maar niks gevonden...potverdekkie!
-frans: een les als een andere denk ik, reacties of commentaar altijd welkom...
-nederlands: wij? samenwerken? Voor die 'taak'? Nee...
-engels: ligt het aan mij, of hebben wij (bij annys) allemaal n luxe suite ergens in de VS (meestal met uitzicht en jacuzzi) ??
-latijn: terug van weg geweest: waarnaartoe? waarom? wij zoeken het uit!!
-godsdienst: een taakje, dat niet zon makkie was...
-po: nog steeds allergisch aan krijt, en weer iets nuttig bijgeleerd: hoe trek je rechte lijnen, en hoe maak je een cirkel. lekker boeiend
zo!
mn dagverslag zit erop!
wil jij dit ook wel eens proberen, vraag dan bij ons een account aan!
tot dan, mn liefste 3E-ertjes
en veel succes met godsdienst leren!!
jullie teergeliefde
Bleee, Blèèè, uireraard-mens, valzekernooitvanmnfietsmensje, ook wel Trees genoemd
ik vrees dat deze blog niet elke dag zal geupdate worden... 1keer per week moet dan toch wel lukken? dit zijn slechte punten voor 3E want deze blog moest er superduber uitzien en als we deze vergeten wordt deze blog superduper-Saai... Dit willen we toch niet hee???
laat ik dan maar het goede voorbeeld geven:
vandaag begonnen we met een Frans lesje.... werkwoorden niet echt iets speciaals het tweede lesuur hebben we wiskunde.... met zijn gevreesde oefening altijd die op punten staat... meneer kon niet zo goed tegen onze houding en ik stel dan ook voor dat we 1 keer tonen dat we het wel kunnen misschien 1 keer bij elk vak, zodat de leerkrachten ons niet beginnen te haten..
het derde lesuur studie en het 4de lesuur CHEMIE... deze keer geen heliemstemmetjes of blauwe lippen van Ulrike.. wel een scheit-rechter en nog zo'n apparaat dinges...
in de middag spaghetti carbonara leeukk zou je zeggen ^^, vooral als je daarna mag gaan lopen...
na een lesje nederlands hadden we alweer studie en hiermee sloten we onze dag af
Dag mense van 3E, Verrassing: volgende vrijdag krijgen we nòg een toets van Frans! Toftoftof! Ik moet nu dus een berichtje over gisteren schrijven:
Bij Frans deed er zich een bijzonder moment voor: een getypte toest... En daarna een luisteroefening! Trees & ik hebben er alles aangedaan om de radio te manipuleren met onze elektrische gaves.. Tijdens de speeltijd mochten we genieten van Ina haar kookkunsten, lekkere cupcakejes met glazuur. Dit had blauwe tanden als gevolg. Over blauwe tanden gesproken: In chemie besloot Ulrike een nieuwe trend uit te vinden: Bijt op je stilo tot alle inkt uitloopt op je lippen. Ina besloot in de tegenaanval te gaan, met een heliumstem?? Veel leerden we ook bij in Chemie, over filteren en over een scheit- rechter. In het Sirkeltheaters verliep het expressief voorlezen met de nodig stress: examenpunten... Er werd gesprongen, Hollands gesproken... Lukas zorgde toch voor de beste voordracht: eerst las hij het gedichtje mooi voor, maar het moest verliefder, dan werd het net iets tè verliefd. Om dan niet zo verliefd te klinken besloot Lukas een Darth Father stem te doen, hierna sloeg zijn stem stijlvol over. Perfect! De dag konden we gelukkig afsluiten met een SB Latijn... En nu is het... PEDAGOGISCHE STUDIEDAG!! Jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej
Hoi mensjes!!! Hier Oeps?, als je mee wilt helpen schrijven met de blog moet je Taike of ik maar eens aanspreken op school.
Ik ga maar eens schrijven over vandaag:
Het eerste lesuur: Informatica. Meneer heeft ons vorige week kindersuprises beloofd, hij laat iedereen geloven dat hij ze niet meeheeft. Heel de klas gaat ten aanval. ( zoals onze slogan is: 3E gaat ten aanval) Op het einde van de les kregen we dan toch de suprises Probleem: Er zijn er 11 over. Dilemma: Wat doen we ermee??
Tweede lesuur: Wiskunde. Het was héél tof.
Derde lesuur: Fysica. Trees snapt niet hoe iets omgekeerd kan zijn, Ina snapt niet hoe de doos in ons schrift is afgebeeld.
Vierde lesuur: L.O. Lopen. Dju. De regendans die we deden heeft zijn effect niet gehad. Terwijl de jongens test moesten doen, moesten wij 2x drie toertjes lopen. Als beloning mogen we morgen opnieuw lopen. Jeeeeeeeeeeej
Gelukkig is het maar een halve dag en kunnen we gezellig leren aan ons Latijn en Frans. Opnieuw: Jeeeeeeeeeeeeeej
Beste 3E'ertjes, zoals je ziet hebben we heel onze blog gerenoveerd. Nu wordt het de 3E blog
Veel leesplezier..
PS: als je ideetjes hebt voor de blog of je wil zelf ook een account om berichtjes op de 3E blog te zetten, wend je dan tot Sien of tot mij We maken er samen een SUPERDUPER schooljaar van
en vergeet nooit: 3E GAAT IN DE AANVAL!!!(omdat we graag in de aanval gaan )