De 3de kleuterklas van 't Regenboogje
Inhoud blog
  • Wij leren lezen in het eerste leerjaar ( deel 1 )
  • Leren lezen in het eerste leerjaar ( deel 2 )
  • Integratieactiviteiten derde kleuterklas -eerste leerjaar ( deel 1 )
  • Integratieactiviteiten 3de kleuterklas - eerste leerjaar (deel 2 )
  • GELUKKIG NIEUWJAAR !

    Zoeken in blog


    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    schooljaar 2010 - 2011
    21-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fruitsla
    Wist je dat je fruit niet enkel kan opeten maar ook langs alle kanten bekijken ? Je er voelspelletjes mee kan spelen en de vruchten naschilderen of naboetseren ? Dat je er liedjes over kan leren ?  Dat je met appels en peren overheerlijke cakes kan bakken (we hebben nogal gesmuld in de klas !) en dat je met gekend en exotisch fruit een overheerlijke fruitsla kan maken zodat iedereen wel eens kan proeven van bijvoorbeeld de granaatappel, meloen, cactusvrucht (-> hier heeft zelfs de juf wat bijgeleerd !!!), meloenen, limoenen en nog veel meer ???  Van de laatste activiteit volgen hieronder enkele foto's.  Genieten maar !

          

    Eerst in stukjes snijden en ontdekken hoe de het fruit er uit ziet langs de binnenkant en of het al dan niet sappig is...



    Dan ongeduldig en verlangend wachten tot iedereen klaar is met opruimen zodat we kunnen proeven...

          

           

            MMM, LEKKER !!!

    21-09-2010, 23:02 geschreven door De juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Creatief vertellen
    Tijdens het thema fruit bedachten de kleuters het volgende verhaal :


        

    De appels hangen aan de bomen.  De boom heeft een sterke stam die veel appels kan dragen in de kruin.



    Het regent.  Er is een donkere wolk.  De bomen worden nat.  De appels vallen er niet af.  De appels worden ook nat.



    De wind waait.  En de appels vallen van de bomen.  Er zijn nog altijd donkere wolken.  De blaadjes waaien in de lucht.  De takken waaien ook.  Ze breken niet af.



    De zon schijnt.  Ze zit een beetje verstopt achter de wolken. Er liggen meer dan de helft van de appels op de grond.



    De vierde boom heeft precies een gezichtje.  De appels zijn de ogen en de bladeren zijn de mond.  De kinderen rapen appels op.  Ze leggen ze in de emmer.  Er hangen nog altijd appels aan de bomen.

    En hier mochten de kleuters zelf een einde verzinnen ...

    Hier volgen de verschillende ideeën die ze hadden :

    - de kinderen gaan naar huis
    - ze gaan de appels wassen
    - ze gaan de appels opeten
    - ze nemen een appel mee naar school
    - ze snijden de appels in stukjes
    - ze maken appeltaart
    - ze maken appelcake en versieren die
    - ze maken een fruitkorf als cadeau voor oma
    - ze maken appelmoes
    - ze doen appels bij de yoghurt
    - ze maken lekkere appelsap
    - ze geven de appels weg
    - ze gooien de rotte appels in de vuilbak en houden de goede bij
    - ze maken een appelkoek
    - ze maken een suikerappel
    - ze maken een appel met een chocoladelaagje er rond
    - ze maken kei-lekkere appelconfituur

    21-09-2010, 21:55 geschreven door De juf  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Archief per week
  • 13/06-19/06 2011
  • 14/03-20/03 2011
  • 03/01-09/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 06/12-12/12 2010
  • 22/11-28/11 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 20/09-26/09 2010
  • 13/09-19/09 2010

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Laatste commentaren

    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs