1. Het browsen op de iPhone en andere internetervaring wanneer u geen wifi gebruikt (d.w.z. wanneer u de eigen AT&T-gegevensverbinding gebruikt) is traag als melasse. Dit komt omdat het alleen AT & T's Edge-verbinding gebruikt, en niet de snellere 3G-gegevensverbinding. De reden hiervoor is dat er nog geen 3G-chipset is die niet zo een aanzienlijke batterij-afvoer op de iPhone veroorzaakt, dat je misschien wel een uur batterijduur per keer hebt.
2. De iPod-functie werkt niet als de iPhone niet is geactiveerd en wordt onderhouden door AT&T! Dat betekent dat, ja, als u een iPhone koopt, de iPod-functie niet werkt totdat u deze met AT&T activeert. En als u de telefoon koopt en activeert en vervolgens besluit om de AT & T-service te stoppen en de iPhone offline te halen, kunt u de iPod-functie niet meer gebruiken. Het wordt een presse-papier van $ 600.
3. Om de iPhone te activeren, moet u hem verbinden via iTunes, hetzij nadat u hem thuis hebt gebracht, of, bij sommige Apple-winkels, via een speciaal systeem dat ze hebben ingesteld. Alleen al het verbinden van de iPhone om deze te activeren, verlengt uw AT & T-contract automatisch met twee jaar - elke keer dat de iPhone opnieuw wordt verbonden en opnieuw wordt geactiveerd! Om de vertegenwoordiger van AT&T te citeren: "Als u het gebruikt, activeert u het en deactiveert u het en geeft u het aan uw zuster. Ze sluit het aan op haar computer en activeert het, dat is weer een automatisch tweejarig contract" (of verlenging) van uw reeds bestaande AT & T-contract). En als je de iPhone deactiveert, en dan maanden later besluit om hem zelf opnieuw te activeren ... ja ... je hebt zojuist je contract weer met twee jaar verlengd! [Merk op dat de AT & T-vertegenwoordiger zei dat de laatste "waarschijnlijk" was en niet 100% zeker was over het laatste scenario, omdat "we daar tot vrijdag zelfs geen definitieve informatie over hebben, maar het is een veilige gok." ] (Bron: vertegenwoordiger AT&T)
4. Het is waar dat er een sleuf is voor een simkaart in de iPhone. Het is ook waar dat uw huidige AT&T simkaart er niet mee werkt. Of vice versa. Dit betekent dat u, in tegenstelling tot bijna alle andere op SIM gebaseerde telefoons binnen hetzelfde netwerk (zoals AT&T of T-Mobile), uw SIM-kaart niet tussen twee of meer telefoons kunt wisselen. Als de iPhone je telefoon wordt, wordt het je enige telefoon. Omdat als u een andere telefoon op het AT & T-netwerk wilt gebruiken, u AT&T de iPhone moet laten deactiveren en voor die andere telefoon een nieuwe simkaart moet aanschaffen. Wilt u terugschakelen naar de iPhone? Je moet het proces omkeren. (Bron: AT&T vertegenwoordiger)
5. Het data-abonnement voor de iPhone is een ander data-abonnement dan het huidige Medianet-pakket van AT&T. Dit komt volgens de AT & T-vertegenwoordiger, omdat de iPhone toegang moet hebben tot de virtuele voicemail, en dat maakt het een heel ander gegevensplan. Dit is een van de redenen dat uw iPhone-simkaart niet werkt met een andere AT & T-telefoon of vice versa (zie hierboven). (Bron: AT&T vertegenwoordiger)