In school zagen we op een micro-elektronisch paneel de poorten, de NIET-poort zet alles om. En ook als je een bolletje indrukt, wordt het warmer in het paneel. Je moet achteraf ook weer op een ander bolletje drukken om het af te koelen. Wat je ook niet mag doen is op de twee bolletjes tegelijk drukken, anders is het paneel kapot.
We hebben ook de afkortingen geleerd, bv. schuifschakelaar = S , lichtsensor = L , temperatuursensor = T , drukknop = D , zoemer = Zm , relais = Re , lamp = Lp.
Op school hebben we geleerd dat sommige verwarmingen automatisch aangaan als het kouder wordt, dan heb je ook andere dingen die automatisch gaan, bijvoorbeeld een rolluik, een deurbel, een lamp,...
Als je fruit nog wat onrijp is, leg je bijvoorbeeld een overrijpe banaan samen in een zakje met een ander stuk fruit die onrijp is. De banaan heeft dan een soort gas af, en van dat gas wordt het andere stuk fruit sneller rijp.
Voordat we het fruit gaan mixen, moeten we het eerst nog snijden. Soms is het fruit nog niet rijp, maar dat kan wel niet zo veel kwaad. Wanneer het gesneden is, kan je het mixen, en daarna kan je lekker genieten!!!
We hebben ook veel materiaal nodig om onze fruitjuice te maken zoals je hier ziet. En nog veel ander materiaal, o.a. een keukenmixer, een mesje, een sinaasappelperser, ...
Het is heel leuk om fruitlimonade te maken, maar je moet wel aanlengen met water, anders is het net een brij. Je kon ook aanlengen met bruisend water, dan had je bruisende limonade. We mochten achteraf ook wat kleurstof bijvoegen, omdat het anders een witte kleur was.
Tijdens de schooluren gaan we soms ook eens op uitstap, we gingen naar de nachtegaal in De Panne met de fiets. Daar hebben we wetenschappelijke onderzoeken gedaan, het was leerzaam en leuk om te doen, en rond de middag moesten we weer weg naar school.