Aan de andere kant heeft pr ook een signaalfunctie om trends en zaken uit de buitenwereld op te merken en ernaar te handelen.
Public Relations ( PR ) is de praktijk van het beheer van de verspreiding van informatie tussen een individu of een organisatie (zoals een bedrijf, overheidsinstantie of een non-profit organisatie) en het publiek .
Public relations kunnen een organisatie of individu omvatten die blootstelling aan hun publiek krijgt door middel van onderwerpen van algemeen belang en nieuwsberichten die geen rechtstreekse betaling vereisen. [2] Dit onderscheidt zich van reclame als een vorm van marketingcommunicatie . Public relations is het idee om de dekking voor klanten vrij te maken, in plaats van marketingof reclame.
Een voorbeeld van goede public relations zou een artikel genereren met een klant, in plaats van te betalen dat de klant naast het artikel wordt geadverteerd. [3] Het doel van public relations is het publiek, potentiële klanten, beleggers, partners, werknemers en andere belanghebbenden te informeren en hen uiteindelijk te overtuigen om een positief of gunstig standpunt te houden over de organisatie, zijn leiderschap, producten of politieke beslissingen. Public relations professionals werken meestal voor PR en marketing bedrijven, bedrijven en bedrijven , overheiden ambtenaren als PIO's enniet-gouvernementele organisaties en non-profitorganisaties .
Jobs die centraal staan bij public relations zijn accountcoördinator, accountmanager, account supervisor en media relations manager. [4] Publieke relatie is een handeling van overtuigende mensen. De PR-persoon praat met anderen die hen laten denken over de dingen die de persoon wil dat ze denken, en de mensen beschouwen de persoon als zij geloven. [5] Public relations helpt mensen om de verbinding met media en samenleving op te bouwen die zij steeds kunnen praten.
|