Op maandag vonden we een briefje in de klas van Wouter de kabouter, Wouter bleek een kabouterkind te zijn die binnenkort het grote kabouterexamen moet afleggen.
Hij heeft daarvoor onze hulp nodig, want hij moet heel veel weten over dieren in het bos. Hij was al een komen piepen in onze klas of wij er waren. Maar helaas waren we toen niet in de klas, maar hij is toen wel zijn rode kaboutermutsje vergeten.
Nu vraagt hij in zijn brief of wij willen zoeken naar zijn rode kaboutermutsje én hem willen helpen met meer te leren over 'de eekhoorn'. Natuurlijk wouden wij helpen! Al snel begonnen we na te denken over alles wat wij wisten over de eekhoorn.
We zochten ook nog heel wat dingen op in boeken over bosdieren en keken een natuurfilmpje over hoe de eekhoorn leeft.
De juf schreef alles wat wij wisten op een groot papier en maakte er tekeningen bij. We legden het papier op de boekenkast, samen met de boeken. Hopelijk komt Wouter het snel ophalen... Intussen kijken we uit naar zijn rood mutsje.
Op dinsdag maakten we een uitstap naar het domein van Huizingen, daar werden we opgewacht door kabouter Inez, zij leerde ons meer over het leven van kabouters.
Het werd een fijne en leerrijke voormiddag.
Wegens groot succes werken we na de vakantie nog een weekje verder rond het thema 'kabouters'.
Op maandag kwam de prinses van Viesvuilland naar onze school, in haar land waren namelijk grote problemen! Iedereen gooit er zijn afval zomaar op de grond! Gelukkig wisten onze kleuters wat te doen met het afval. Ze leerden de prinses van Viesvuilland hoe je moet sorteren, we deden dit via een bewegingsparcours. De prinses van Viesvuilland was erg blij met de hulp van de kleuters, dankzij hen kan haar land nu terug schoon en netjes worden.