We moeten ook zelf een fruitsap maken. Je moet in een groepje zijn van 2à3 leerlingen en in mijn groepje zit Noe en Inez. En we kregen een blaadje met wie wat moet meedoen enzo. Wie welke fruit moet meedoen en ook de materiaal die je daarvoor nodig hebt. En tegen 1 juni denkik moet je alle materialen meedoen op school en je fruitjuice zelf maken.
We hebben ook proefjes uitgetest. Je moest bijvoorbeeld een blinddoek meedoen en jezelf of je buurman/ buurvrouw moeten bv. pompelmoessap drinken en je moet dan raden wat je drinkt. Er waren zoete, zoute, bittere en zure drankjes. sommige drankjes waren echt niet lekker maar sommigen vielen nog mee.
Nu zal ik enkele voorbeelden tonen van oefeningen uit onze boek: Beste verpakkingen voor fruitsap: *glas *plastiek *brik Waarom zijn die de beste? *Recycleerbaar, goedkoopst Uit hoeveel lagen bestaat een brik? *3 lagen Uit welke grondstof zijn ze gemaakt? * karton * plastiek * aluminium Een gezonde, volwaardige voeding = Een voeding waar alle nodige voedingsstoffen in voorkomen.
Hey, hier ben ik weer met een nieuw project: project fruitjuice. Zoals altijd gaan we naar de computerklas en we moeten ons bundeltje zelf invullen. De volgende les kijk mevrouw als alles goed ingevult is en ze zet dat op punten. Dan de les erachter verbeteren we een stukje. Het is een leuk project en we zullen ook leuke dingen doen tijdens dit project.