Publieke relaties. Het imago van een bedrijf of een product!
Conclusie: PR is handig om iets of iemand in de kijker te zetten. Het is belangrijke communicatiemethode voor iedereen die iets wil laten zien of verkopen.
Iedereen zit altijd maar te praten over Windows, maar wat is Windows nu eigenlijk?
Wat is Windows?
Microsoft Windows is een groep verschillende grafische besturingssysteemfamilies, die allemaal zijn ontwikkeld, uitgebracht en verkocht door Microsoft. Elke familie is geschikt voor een bepaalde sector van de informatica-industrie. Actieve Windows-families zijn Windows NT en Windows Embedded. Deze kunnen subfamilies omvatten, bijvoorbeeld Windows Embedded Compact (Windows CE) of Windows Server. Opgeheven Windows-families zijn Windows 9x, Windows Mobile en Windows Phone.
De recentste versie van Windows is Windows 10 versie 1809.
Naam
Het Engelse woord 'Windows' betekent 'vensters'. Vensters zijn een van de vier onderdelen van het WIMP-interfaceconcept (Window, Icon, Menu, Pointing device), oorspronkelijk gedefinieerd aan het XeroxPARC begin jaren 80.
Ik hoop dat jullie wat meer bijgeleerd hebben over Windows!!
Vandaag zal ik jullie wat meer vertellen wat een goede blog nodig heeft.
1. EEN GOED BLOG BEVAT DUIDELIJKE TAAL Maak niet de fout om de dingen te ingewikkeld op te schrijven. Je weet niet altijd de precieze achtergrond van je bezoekers. Probeer je blog zo mogelijk dan ook vrij van jargon te schrijven. Natuurlijk hou je er ook rekening mee dat je blog van het beeldscherm wordt gelezen. Maak zinnen niet te lang en hou alineas kort. Schrijf zoals je spreekt.
2. EEN GOED BLOG HEEFT EEN GOEDE STRUCTUUR
Naast korte zinnen en korte alineas moet je ook over de rest van de structuur nadenken. Zorg voor heldere tussenkoppen en maak je verhaal scanbaar Laat al in de eerste alinea weten waar het verhaal over gaat. Blogs hebben een duidelijk andere opbouw dan krantenartikelen of artikelen in tijdschriften. Ze beginnen vaak met de conclusie en wijden dan daarover uit.
3. ZORG VOOR BEELDMATERIAAL
In verwijzingen op sociale media wordt vaak een afbeelding van een blogartikel getoond. Het is bewezen dat er meer wordt doorgeklikt naar blogs met een begeleidende afbeelding. Zorg ervoor dat je altijd minimaal één beeld bij je blog hebt.
Heb je meer beelden om je verhaal te illustreren, dan is dat natuurlijk prima. Vaak zegt één foto of infographic meer dan je in een hele lap tekst duidelijk kunt maken. En regelmatig hoef je niet eens tekst te gebruiken, maar kun je veel beter video inzetten. Het vertellen van verhalen met een video is sowieso booming.
4. GEEF ANTWOORDEN IN JE BLOG
Dit werkt op twee manieren. Allereerst: een goede blog gaat in op vragen die leven bij je potentiële klanten. Zij zijn niet per se op zoek naar jouw product of dienst, maar naar antwoorden op hun vragen of problemen. Als je die aan kunt stippen in jouw blog, zit je op de goede weg. Maar een goed blog roept ook nieuwe vragen op, die je lezers als het goed is meteen onder het artikel kunnen stellen (of waarvoor ze jouw product of dienst nodig hebben!). Maak niet de fout door niet te reageren op die vragen of opmerkingen. Of door in het geheel niet de mogelijkheid tot reageren te bieden. Een blog is geen blog zonder dat er interactiviteit is. Je moet dus nooit een artikel plaatsen en daarna niks meer van je laten horen. Zo kan een blog ook helpen om drempels weg te nemen en te laten zien dat er daadwerkelijk mensen achter jouw bedrijf of website zitten.
5. EEN GOED BLOG IS ACTUEEL
Een blog dwingt je om de ontwikkelingen in je vakgebied nauwlettend in de gaten te houden. Als er zich iets belangrijks voordoet, moet jij daar als een van de eersten wat mee doen op jouw blog. Dat levert je niet alleen veel bezoekers op, maar houdt je ook scherp. Je bezoekers zullen je nog meer gaan zien als een expert in de branche waarin jouw bedrijf opereert. Check af en toe ook Google Trends om te zien wat er leeft op internet en hoe je dat aan jouw business kunt verbinden.
Dit waren de 5 belangrijkste eisen die een goed blog nodig heeft.