 |
|
|
Invloed van licht (en kleur) op het humeur en welbevinden van de leerkracht.
|
 |
29-12-2008 |
Start blog |
Om iets te bereiken hebben we een goed plan nodig.
Stappenplan:
- Wat willen we onderzoeken?
- Welk materiaal heb je daarvoor nodig?
- Wie gaat wat doen?
- Hoe gaan we het onderzoek beoordelen?
- Noteren van een besluit - maken van een presentatie.
Wat willen we onderzoeken?
Het idee van de opdracht is om zoveel mogelijk te testen:
- Discolampen
- Stoplicht
- Lavalampen
- kaarsen
- zaklamp
- sfeerlichten
- kerstverlichting
- zwaailampen
- fluo dingen gebruiken
- met fluo inkt verbeteren
- buiten licht gebruiken (buiten lesgeven)
- brillen: met kleur, geen licht
-
àFantasie is er genoeg.
Welk materiaal hebben we daar voor nodig?
- lampen met verschillende kleuren
- papier
- karton
- schaar
- plakband
- kaarsen
- lavalampen
- sfeerverlichting
- fluo dingen
-
Wie gaat wat doen?
- verzamelen van materiaal voor uit te testen (kaarsen fluo materaal
)
- informatie doorsturen naar An Jacobs (Proeftuinbegeleider)
- fotograaf filmploeg
- opstellen van alle testmogelijkheden
- opruimen van het klaslokaal
Hoe gaan we het onderzoek beoordelen?
- vragenlijst opstellen over wat we verwachten van de test
- andere leerkrachten inzage geven in ons project
- observatie door de vakleerkracht
-
Noteren van een besluit - maken van een presentatie.
- powerpoint maken
- filmen van het testproject
- fotos maken van het testproject
29-12-2008 om 20:44
geschreven door 
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
|
|
 |
|
Kleuren en persoonlijke smaak |
Iedere persoon is anders en iedereen heeft wel zijn 'eigen' idee.
Hieronder enkele kleuren en de bedenkingen er bij:
Wit |
Te strak, leeg, trouwen, niet kleur, niets, saai,eenzaam, droog, droevig, misselijk, hoofdpijn, rustgevend |
Zwart |
Triest, donker, slecht, niet-aangenaam,niets,streng, stom,eng, alleenstaand, gothic, emo, duister, hysterisch |
Geel |
Warmte, goed, licht, zon, blij, vrolijk, leuk, grappig, hevig, lui |
Rood |
Liefde, rustig, warmte, opgewekt,boos, romantisch, fel,diep |
Blauw |
Helderheid, gewoon,fris, zee, water, niets, blij, mooi, koud, luchtig, positief |
Groen |
Natuur, actief, rustig, positief, leuk, mooi, raar, fleurrijk, hyperactief, vrij | Dit is een eerste idee van de leerlingen.
Maar om van een onderzoek te kunnen spreken gaan we door middel van testen kijken of hun idee hetzelfde blijft.
29-12-2008 om 20:17
geschreven door 
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
|
|
 |
|
Beginsituatie leerlingen |
We hebben verschillende leerlingen die elk hun talent hebben.
Talenten:
Taal |
Muziek |
Natuur |
Beweeg |
Samen |
Reken |
Beeld |
Lonne |
Marthe |
Daan |
Kaat |
Lonne |
Frederique |
Eva |
Ella |
Maarten |
|
Bo |
Ella |
Daan |
|
|
Ruben |
|
Jeroen |
Eva |
Jeroen |
|
|
|
|
Romy |
Frederique |
Kaat |
|
|
|
|
Ruben |
Catho |
Ruben |
|
|
|
|
|
Kaat |
Maarten |
|
|
|
|
|
Bo |
|
|
|
|
|
|
Romy |
|
|
|
|
|
|
Lisa |
|
|
29-12-2008 om 00:00
geschreven door 1L2 
0
1
2
3
4
5
- Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
|
|
|
|
 |