Inhoud blog
  • koken voor de huisgenoten
  • Portugese kookkunst en de nieuwe huisgenote
  • Hot dog feest in het 'lab' en gigantische pizza's
  • Hard aan het werk en een drankorgel van een huisgenote.
  • Een toeristische week
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    When in Rome ...

    08-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Never judge a book by its cover...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Voor ik vertrok zocht ik de universiteit natuurlijk eens op in google earth en google maps. Handige toepassingen zeker als de street view wagen er. gepasseerd is. (zie foto). Ik was dan ook even teleurgesteld toen ik te zien kreeg dat de universiteit eruit zag als een ouderwets half vervallen gebouw. Een aangename verrassing was het dan dus ook als ik zag dat de universiteit er lang binnen een stuk moderner en fraaier uitzag. (Foto's hoop ik later nog eens te trekken). Mijn eerste beeld van een arme universiteit was dus al een beetje aangepast. Vandaag viel ik echter van mijn stoel toen ik te horen kreeg wat voor computers we hier krijgen om aan te werken. Nu ik hier zit is er binnenkort 1 computer te kort (de nieuwe thesisstudenten zijn nog niet begonnen.) dus is er budget om een nieuwe computer te kopen. De oudste doctoraatsstudent kreeg hiervoor een geld budget ter beschikking en mag er naar believen een computer mee samenstellen. Budget: 8000 euro. Dat is dus ook de prijs van elke computer hier in onze werkkamer/werklabo. Nu zo veel geld voor computer staat dus garant voor serieus wat hardware, elke pc heeft hier een 8 core of 16 core processor. Wat meer als het dubbel is van de betere normale pc. Doe er nog eens 16 GB ram bij en je begrijpt misschien al waarom het zo duur is. Ik maak me dus al geen zorgen meer of de computers hier mijn programma gaan aankunnen. Alleen ga ik in de gaten moeten houden dat mijn programma dat hier snel werkt ook in Delft snel genoeg is. Wat al mijn medestudenten uit Delft zullen direct kunnen bevestigen dat deze luxe ons niet gegund is aan de TU.
    Een ander element dat ze dringend eens mogen doorvoeren in Delft is het goedkope eten. In de kantine betaal ik voor een volledige maaltijd  (primo piatti = pasta,  secondo piatti = vlees of vis, groenten en een dessertje) de mooie prijs van 2,03 euro. In delft kan ik voor dit geld nog geen broodje met kaas en groentjes krijgen. Ze kunnen in Delft dus nog iets leren van de Italianen. (Al geldt dit ook niet voor alles maar hierover volgende keer meer.)
    Ciao
    Yorick

    08-09-2010 om 00:00 geschreven door Yorick Buys  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 15/11-21/11 2010
  • 18/10-24/10 2010
  • 11/10-17/10 2010
  • 27/09-03/10 2010
  • 13/09-19/09 2010
  • 06/09-12/09 2010
  • 30/08-05/09 2010

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs