17-05-2006 om 20:18 geschreven door vicdebondt  

0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
Inhoud blog
  • Proficiat!
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    VOIP

    17-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Nederland telt bijna 1 miljoen VoIP-bellers. Waar een jaar geleden een handjevol Nederlanders nog belde via de kabel- of ADSL-aansluiting, wisselen ze hun vaste aansluitingen nu met bosjes tegelijk in. UPC en KPN hebben de meeste digitale bellers. Dat schrijft Computable.

    KPN wist in twee maanden tijd  200.000 klanten voor InternetPlusBellen aan zich te binden. Van hen waren er eind maart 73.000 aangesloten. De rest zat te wachten op een KPN-monteur die het gecombineerde internet- en telefonieproduct installeert, zo blijkt uit de cijfers die het bedrijf deze week gepubliceerd heeft.

    UPC en KPN zijn de grootste leveranciers van IP-telefonie. UPC heeft 325.000 klanten, die via de kabel bellen. Essent Kabelcom had eind maart 60.000 klanten volgens Computable en Casema telde toen 100.000. Bij Essent verloopt alles nog niet vlekkeloos en het bedrijf ontvangt veel klachten, zo wist het Dagblad van het Noorden gisteren te melden. 

    Kabelprovider Zeelandnet, met 150.000 aansluitingen waarvan de helft behalve tv ook internet, heeft sinds begin februari 1000 klanten aangesloten en heeft er een kleine 10.000 nog in de wachtstand staan. Versatel/Tele2 heeft ruim 66.000 triple play-klanten, zo is gisteren bekend gemaakt. Eind 2005 waren dat er 50.000, van wie iedereen zowel internet, telefonie als televisie had.

    Het aantal VoIP-klanten in Nederland komt uit op circa 750.000, op een totaal van 6,5 miljoen huishoudens. Iets meer dan 10 procent van de huishoudens belt via internet. Hoeveel er digitaal bellen via de programma's van VoipBuster, Skype en Google Talk is niet bekend.

    Zie voor de vergelijking van VoIP: Belwijzer voor vaste telefonie en voor Bellen en Internetten in één: Totaalwijzer.nl

    Meer informatie: Bellen via internet en Bellen via

    17-05-2006 om 21:23 geschreven door vicdebondt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Wat is internetbellen of bellen via internet / voip ?

    Internetbellen is het zelfde als VoiP. VOIP is de afkorting Voice Over IP. Dit verwijst naar telefonie of spraak over gewone computer netwerken.

    Voice

    Dit is engels voor stem. Het wil niet anders zeggen dat de stem die over een telefoonlijn normaal analoog wordt doorgegeven nu digitaal (een gecodeerde opeenvolging van 0 en 1 waarmee informatie kan overgedragen worden)wordt door gegeven.

    Over

    Over wil niet anders zeggen dan dat de stem digitaal via het internet wordt doorgegeven.

    Internet

    Internet is het middel dat gebruikt wordt om de verbinding tot stand te laten komen. Van belang is wel dat er een continu verbinding is en de digitale pakketjes tijdig aankomen. Anders is een stilte op de lijn het gevolg.

    Protocol

    Door een bepaalde versleuteling / protocol wordt via uw ADSL-verbinding data (bv. e-mails, afbeeldingen, muziekfiles) in pakketjes op de juiste manier verstuurd. Via dit Internet Protocol is het niet alleen mogelijk om data, maar ook spraak af te handelen.

    Internetprovider Solcon uit Dronten is gestart met bellen via internet, oftewel Voice over IP.

    Solcon is de eerste Nederlandse provider die dat voor particulieren mogelijk maakt. Solcon verwacht dat internetbellen een grote vlucht zal nemen.

    Door VoiP van Solcon bent u goedkoper uit als via de gewone telefoon.

    Door middel van een nieuw modem en een digitaal telefonie abonnement kunt u internetbellen bij Solcon.

    Wat heb ik nodig voor internetbellen / digitale telefonie van Solcon?
    - Een ADSL abonnement van SolcoN of een andere provider.
    - Activering abonnement Solcon digitale telefonie (geen abonnementskosten, eenmalige setup: € 25,-)
    - Het ADSL Telefoniemodem Prijs: € 179 losse verkoop / € 99 i.c.m. een ADSL-abonnement van Solcon. Dit geldt voor bestaande en nieuwe ADSL-abonnees.
    - Verder bespaart u € 8,50 permaand op de vaste kosten van uw KPN abonnement omdat u kunt volstaan met een belbudget abonnement.

    Wilt u zich aanmelden voor VoiP van Solcon ? Klik dan hier !

    Tarieven Voice over IP

    Lokaal

    Interlokaal

    Mobiel

    VoiP

    Starttarief

    0,0300

    0,0300

    0,0518

    0,0000

    Standaardtarief

    0,0173

    0,0173

    0,1800

    0,0000

    Daltarief

    0,0093

    0,0093

    0,1800

    0,0000

    Nachttarief

    0,0062

    0,0062

    0,1800

    0,0000

    Weekendtarief

    0,0062

    0,0062

    0,1800

    0,0000

    Breedband postcode check:
    Vul eerst uw postcode in en kijk direct
    welke ADSL abonnementen van Solcon
    bij u beschikbaar zijn:

    Mijn postcode:

    Mijn huisnummer:

    Mijn telefoonlijn:

    Analoog ISDN

    Wat is internetbellen of bellen via internet / voip ?

    Hoe vergelijkt u vrijblijvend adsl van SOLCON ?

    1. U vermeldt uw postcode en huisnummer in bovenstaand formulier. Dit is nodig om te checken dat ADSL daadwerkelijk technisch op uw lokatie beschikbaar is ! Indienu wilt stoppen kunt u gewoon ten alle tijde de procedure onderbreken.

    2. Indien ADSL of SDSL beschikbaar is kunt u de abonnementen vergelijken ! (snel - 2048 en hoger - / langzaam) (goedkoop - vanaf € 23,95).

    3. Let u goed op welk netwerk u kiest. Er bestaan namelijk prijs- en snelheidsverschillen tussen KPN, Versatel, en Babyxl. U kunt onderaan u keuze kenbaar maken en de aanbiedingen en acties vergelijken.

    4. U vult verder het formulier in en geeft aan of u wel of niet een monteur wilt, u kunt zelf een (tweedehands)modem kopen maar ook eem modem in bruikleen krijgen voor € 4,50 per maand of een nieuw modem kopen. Indien u een tweedehands modem koopt zult u meer zelf moeten uitzoeken welke instellingen u dient te hanteren. Dit kost tijd maar is verder wel te doen. Solcon berekent € 9.95 verzendkosten bij levering van hardware.

    5. Ik hoop dat u veel plezier zult hebben van uw adsl verbinding ! Indien uw telefoonrekening net zoveel daalt als die van mij dan zult u er ook financieel op vooruit gaan.

     

    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    17-05-2006 om 19:46 geschreven door vicdebondt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Menu
    Home
    Nieuws zoeken
    Nieuws archief
    Partners

    NL aanbieders
    Gratis

    Skype
    Download gratis

    NL aanbieders
    Betaald
    Pilmo
    UPC
    Greenonline
    Scarlet
    Wanadoo
    Versatel
    Qfast
    Tiscali
    Xeloq
    Cambrium
    DutchDSL
    Unet
    Eweka
    InterNL


    Handleiding
    Skypen.nl
    Hello, we're Skype!
    Skype Store
    Helpdesk
    Community
    Goodies
    Screenshot
    Official Forum
    Skype E-cards
    Skype Game
    SMS to Skype
    Skype Phone

    Internetbellen Startpagina
    Nieuwsarchief

    Zondag 13 Februari 2005

    14:17:45

    0 reacties |

    VoIP conferentie in Miami

    14:11:23

    1 reacties |

    Internettelefonie is de nieuwe telefonie

    Zaterdag 12 Februari 2005

    22:52:11

    0 reacties |

    Skype is de nieuwe hype

    18:38:59

    0 reacties |

    Kazaa en Skype samengesmolten

    18:34:52

    0 reacties |

    Europa: weinig regels internetbellen

    17:35:50

    0 reacties |

    Speculaties over telefoondienst Google

    17:27:24

    0 reacties |

    Skype experimenteert met voicemail

    Partners

    Website naam

    Inhits

    Uithits

    1.

    Alleznet

    305

    513

    2.

    Waarzo

    9

    336

    3.

    MSN Blockchecker

    1

    304

    4.

    ADSL Pagina

    0

    344

    5.

    Messmaster

    0

    277


    Sorteren op inhits - Sorteren op uithits - Partner worden

    Z O E K N I E U W S

    Zoek

    NIEUWS

    Algemeen

    Skype

    Mededeling

    Uitleg

    Internationale aanbieders
    Gratis

    Skype

    Internationale aanbieders
    Betaald

    Net2Phone
    Netmeeting
    Nikotel
    Go2Call
    SkypeOut
    Callserve
    Rhinobell

    Computer Telefoons
    Siemens VOIP Gigaset
    USB Telefoon
    Dualphone

    Headsets
    Plantronics
    Lumidee
    Logitech

    Alles over Internetbellen
    Wat is VOIP?
    Bellen via ADSL
    ADSL-bellen FAQ
    Voice over IP
    Microsoft uitleg
    VOIP Info

    17-05-2006 om 19:18 geschreven door vicdebondt  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    10-05-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/voornaamvoip

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    10-05-2006 om 21:23 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)


    Archief per week
  • 15/05-21/05 2006
  • 08/05-14/05 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    internetblellen
  • Bloggen.be


  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs