Foto
Inhoud blog
  • Verhuis
  • Wie ben ik?
  • Een mens moet iets doen, nietwaar?
  • Ctrl+Alt-Del
  • Why shit happens
  • Terug van weggeweest
  • Boot
  • Vakantie
  • Vlaamse leeuwen
  • Motorfiets
  • Kind (2)
  • Morgen
  • Verloren seconden
  • Kind
  • Opstaan
  • Lezen
  • Sociale Bijdrage
  • Verjaardag
  • Holland
  • American Psycho
  • Simon Vinkenoog
  • Breingraven
  • Een Thuis
  • Terug in de Spaanders
  • Vlaanders voor de Vlaanders
  • Camilo = Louis
  • Zitten
  • Leraren
  • ¿Waarom?
  • Cholesterol
  • Mijne Moat
  • Artikel
  • Spaanderen Boven
  • Gekkenhuis
  • Titel
  • Voetbalkrant
  • Samenleven
  • Politiek correct
  • Stelen
  • Toeval en verbazing
  • Ijskonijn
  • Teken van leven
  • Opwarming
  • Snuffelen
  • Grappenmaker
  • Camilo in Dijon
  • Zinloos en zinvol
  • Zondag
  • Taal
  • Goedenavond
    T'zal je blog maar wezen
    Schrijf, zever, filosofeer, breek af waar U zin in heeft !
    16-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Problemen
    Goedemiddag,

    Sedert gisteren is mijn pagina www.tomlievens.com niet te bereiken. Dus moet ik het voorlopig stellen met www.bloggen.be/tomlievens.
    Ik heb een probleempje met met mijn server, want zoals iedere rechtgeaarde prutser, host ik die pagina namelijk zelf. Na het updaten van de ip is mijn server zodanig goed beveiligd dat hij zelfs de webpaginas niet meer serveert. Tot deze morgen vier uur heb ik veel plezier beleefd aan mijn toch nog steeds uitgebreide scheldwoorden woordenschat.

    Vriendelijke groet

    16-12-2006 om 11:49 geschreven door Tom Lievens  


    14-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nodig een eenzame uit
    Goedemorgen,

    Het is weer bijna zover. Het Kerstfeest. Dit feest was ooit de aanleiding tot mijn eerste aanvaring met het clerus. Enfin, clerus, de godsdienstleraar. Als braaf kereltje van 10, uit het Gentse volgde ik godsdienst, zoals dat betaamde. En op die leeftijd was ik een nog een braaf Vlaams manneke die altijd goed oplette in de klas, maakt U zich geen zorgen,  daarna is alles goedgekomen.

    In de geschiedenisles hadden we geleerd dat je nooit het jaar 0 mocht zeggen, want dat zoiets niet kon bestaan. Niet onbelangrijk, die tiep van geschiedenis deelde ons plechtig mede: "Onze jaartelling is de Christelijke jaartelling."
    Twee dagen later, godsdienstles. Die vergrijsde naar moteballen ruikende figuur van godsdienst maakt ons deelgenoot van het Kerstverhaal, "Op 25 december, werd het Kindeke Jezus geboren." Om eventjes te tonen dat ik bij de pinken was, steek ik mijn vinger op en krijg de toestemming te spreken.
    "Meneer, gij vergist U, t'is op den eerste januari, dat diene kleine ontsnapt is aan Maria haar baarmoeder. Want in de geschiedenisles heeft men ons verteld dat onze jaartelling begint op de geboorte van de verlosser. Ge zijt dus een week mis"
    Daar kon onze gerespecteerde burger niet echt mee lachen, temeer omdat hij niet direct een kant en klaar antwoord klaar had. Daar had die droogstoppel zelf nooit bij stilgestaan, dat er ergens in bijna 2000 jaar gefoefeld was met een week. En dat vinden die leraars dus niet echt leuk om voor aap gezet te worden door een 10-jarige snotaap.
    Nen ellenlange uitleg over de zon die draait en de kalenders die bijgewerkt moeten worden door de jaren heen was het gevolg.
    Nog steeds niet overtuigd, replikeerde ik, en dat had ik dus beter niet kunnen doen: "Nu snap ik wat het geloof betekent, meneer. Ik moet gewoon geloven wat gij mij vertelt, maar dus vooral niet denken, Ja? En als ik het niet geloof, zult gij mij wel een andere blaas wijsmaken."
    Resultaat, U raadt het al, met mijn klikken en mijn klakken naar de directeur. Nu had die directeur ook niet direct een antwoord klaar op die kalender die niet klopte. En ik had zo lichtjes de indruk dat die directeur en de clerusman niet direct de grootste vrienden waren, Dus kwam ik er vanaf met een uurtje papiertjes rapen op de speelplaats.

    Het uitnodigen van een eenzame is nog zoiets, want als we iets doen moeten we het goed doen. Dus als de ganse familie gezellig, of wat daarvoor moet doorgaan, bijelkaar zit moet er persé een eenzame uitgenodigd worden. Dat kan gaan van de Burgemeester van Schellebelle tot een of andere arme sloeber die al jaren aan de drank is. Het mooie van gans die kermis, en neen ik ben geen t vergeten, wel degelijk kermis, is dat ons geweten gesust is met één keer per jaar zoeits te doen, de andere 364 dagen van het jaar kan dat gajes van eenzamen, gaan eten bij Poverello en dus de pot op.

    Gezellig kerstfeest, en wie mij wil uitnodigen op zijn kerstdiner moet er wel mijn twee nakomelingen en echtgenote bijnemen, want ik ben een eenzame met stijl.

    Amen


    14-12-2006 om 17:27 geschreven door Tom Lievens  


    13-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.T'was rustig vandaag
    Goedenavond,

    Of goedenacht, zo is er voor elk wat wils. Ik heb vandaag een rustige dag gehad, dus heb ik feitelijk niet veel te melden. Toch zet ik me aan het typen, want dat is wat me meestal helpt om dan toch weer één of ander schrijfsel te doen ontstaan.

    Wat vandaag echter niet blijkt te lukken.

    Dus rest mij alleen nog deze rotcomputer af te zetten en een schrijfsel in boekvorm van een andere idioot ter hand te nemen en te zien of ik daar nog wat plezier aan beleef.

    Vriendelijke groet en goedenacht.

    13-12-2006 om 23:24 geschreven door Tom Lievens  


    12-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gedrevenheid
    Goedenavond,

    Pinochet is dood, leve Pinochet.
    Ik zat vandaag weer eens in een lokaal cafetje een carajillo te drinken,(espresso met cognac) met de krant in de hand. Op de voorpagina van La Vanguardia (Spaanse krant) stond een foto met  drie jongeren naast de kist van Pinochet , die de  het nodig vonden om de Hitlergroet aan dat rottende lijk te brengen. Nu vraag ik mij af: " wat drijft drie jongelingen om urenlang in de rij te staan om een compleet achterlijk gebaar te gaan brengen aan de zijde van een crimineel die uit karakterloosheid toch maar eventjes een paar duizend mensen om zeep geholpen heeft." Ik snap het niet. Vanwaar die gedrevenheid?
    Ik snap wel gedreven mensen, maar de enige mensen die echt in positieve zin iets bereikt hebben met hun gedrevenheid, zijn figuren die die gedrevenheid aangewend hebben uit egoisme en overtuiging, en niet uit graatloosheid. Want wees nu eerlijk, wat heeft die vent bereikt? De krantekoppen gedurende vele jaren omdat hij een heleboel mensen afgemaakt heeft. Iets anders heeft die kerel niet gedaan.
    En dan gaat de aartsbischop van Santiago de Chile die vent nog eventjes een begrafinismis cadeau doen. Ja, mee alle Chinezen maar nie mee den dezen.
    Gedrevenheid uit egoisme en overtuiging, Galileo, Jean Paul Sartre, Simone de Beuavoir, etc..

    T'zal er wel met te maken hebben dat we het met z'n allen hier zodanig goed hebben, dat we geen afgoden zoals Pinochet, Hugo Chavez of Fidel Castro nodig hebben. Laten we de dit gegeven dan ook koesteren. Want ik vindt het ook wel erg dat een heleboel mensen bij Volkswagen hun job verliezen, maar laten we het bos door de bomen blijven zien. We hebben het nog nooit zo goed gehad, en we hebben nog nooit zoveel geklaagd.
    Waar maken wij ons druk over?
    We kruipen iedere avond met onze dik gevulde pens onder de warme lakens in onze nest. En we klagen steen en been over alles en nog wat.
    De negerkes. De dikke buikskes. De armoe.
    Ik vind dat verschrikkelijk, en ik geef toe dat mijn kijkkastje direct naar een ander zender wordt geafstandsbediend ( mooi woord hé ) als dergelijke beelden op mijn beeldbuis worden geprojecteerd . Waarom?
    Wel omdat we met z' n allen geen milimeter van onze rijkdom willen opgeven. We wonen in huizen waar wel 6 negerkes bij kunnen, we gooien genoeg vreet weg om een kwart van Afrika mee te voeden. Maar zijn we bereid om 6 negerkes op te nemen in ons kot? Neen. Steek ze maar met z'n allen in het klein kasteelke, daar zitten ze goed. En ze durven nog klagen ook, dat zwart crapuul!! Dat is de algemene gedachtegang.  Maar als tante Philomene komt logeren zijn we al meer dan tevreden als die ouwe taart na 3 dagen oprot, want het is geen leven in huis met iemand meer. Maar wel allemaal aan 11.11.11, een aalmoes storten om ons geweten te sussen. Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik leef als een koning vergeleken met 98 procent van de bevolking, en dat ik graag mijn zweetvoeten op mijne zetel leg als ik daar zin in heb. En ik geniet met volle teugen van die rijkdom, want ik heb nu eenmaal de loterij gewonnen om geboren te worden in één van de rijkste delen ter wereld. Mijn gedrevenheid bestaat erin om mezelf daar dagelijks aan te herinneren en eerlijk te wezen tegenover mezelf.

    Vriendelijke groet

    12-12-2006 om 19:03 geschreven door Tom Lievens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Goedemorgen
    Gisteren en deze morgen heb ik een beetje rondgefietst op verschillende blogs om te zien wat anderen zoal uit spoken op hun blog. Het was voor mij een openbaring.
    Een aantal blogs spraken mij wel aan, een uitschieter was de blog van stienie. Ook Menck was zeker niet onaardig om een tijdje te vertoeven en door te lezen.

    Goed, dit gezegd zijnde, en getypt hebbende ga ik nog een beetje verder lezen op andere blogs.

    Vriendelijke groet

    12-12-2006 om 09:13 geschreven door Tom Lievens  


    11-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Armoepaté
    Het was weer zover, ik had het in mijn niet al te lelijke kop gehaald om het vrouwtje te verassen. Met wat kon ik haar zoal verassen?
    Koken.
    Het arme schaap komt s'maandags rond halfdrie s'namiddags aangestrompeld in onze nederige stulp, oververmoeid van weer een hele ochtend een bende hopeloze tieners rustig te houden. Dat is toch zo ongeveer wat leraren vandaag  de dag doen, want aan les geven komen ze al lang niet meer toe.
    Bon, koken dus. Hier in de Spaanse contreien wordt zowiezo al een stuk later gegeten, dus halfdrie was geen slecht uur om mijn verrassing tot haar recht te laten komen. Na het uitbroedden van dit idee zat ik al meteen opgescheept met het volgende probleem dat zich stelde: "wat zou ik gaan klaarmaken?." Nu beschikken we over allerlei hulpmiddelen vandaag de dag om aan ideeën te komen, dus niet getreurd en direct de autosnelweg der informatie gaan raadplegen, zijnde het Internet. Nu heeft dat Internet tal van voordelen, maar evenzoveel nadelen. Eén van de nadelen die ik aan den lijve ondervind, is dat eenmaal op dat net, geraak ik steevast verdwaald. Het heeft een beetje weg van een straat vol cafés en een bakker, je neemt jezelf voor om brood te gaan kopen, maar belandt geheid in een der cafés. Zo ook was ik deze keer alweer op allerlei plaatsen belandt waar ik niets te zoeken had, maar toch graag vertoefde. Mijn krantje lezen, t'is te zeggen de site van het volk, mijn elecktronische post sorteren, nog snel even langs op gmail om te zien of daar nog iemand iets interessants heeft nagelaten, en last but not least nog snel even mijn eigen blog bekijken. Na al deze activiteiten begon het al aardig laat worden en was ik nog geen zak opgeschoten met mijn "wat gaan we klaarmaken vraagstuk".

    Toen kwam ik op het lumineuze idee om eventjes het plaatselijke bar/restaurant aan te doen en kijken wat zij zoal aan lekkers op het menu hadden staan. Na het bekijken van het menu zag ik niet echt een spectaculair gerecht die mij deed watertanden. Tot ik ineens een plaatselijke boer met een aantal levende kippen het restaurantje zag binnenkomen. Dat was het, ik zou Gentse waterzooi bereiden. Opgetogen over mijn idee  sprak ik deze boer aan en vroeg hem of hij mij één van zijn kippen wou verkopen. De goede man was daar meteen toe bereidt. Eénmaal thuis aangekomen moest ik dat beest natuurlijk doden, en daar had ik dus niet aan gedacht in al mijn enthiousasme bij de aankoop van dit schepsel. Nu ben ik van geen  kleintje vervaard, maar iemand het leven beroven vond ik toch maar een bizarre bezigheid op een nazomerse middag. Dus al bij al stapelden de problemen zich op bij het willen verrassen van mijn vrouwtje. Ik had al een hoop tijd verspeeld, en zat nu ook nog eens met een levende kip opgescheept.

    "Niet getreurd," dacht ik "we maken er gewoon een broodmaaltijd met armoepaté van." Dus snel naar de plaatselijke supermarkt de goodkoopste paté, een fles wijn en een paar stokbroden gaan kopen.
    Nu moet ik wel een paar woordjes uitleg geven bij die armoepaté, toen wij nog zeer jong en mooi waren, nu zijn we alleen iets ouder, hadden wij bijna nooit een rotte frank. Bij grote honger en even zo grote finaciele problemen was de goedkoopste paté nog altijd een feestmaal.

    Eenmaal thuis met mijn schatten dekte ik de tafel, sneed het brood. De tafel was niet rijkelijk gevuld, bijlange niet, maar het het had wel iets gezellg. Toen het vrouwtje thuiskwam, zag ze mijn festijn op de tafel staan, en tot mijn grote opluchting zei ze met blinkende ogen "Hoe romantisch, een armoepatédiner, dat is lang geleden."

    11-12-2006 om 12:54 geschreven door Tom Lievens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag bezoekers
    Ik zie drie mensen op het forum heden, en dan nog tegelijkertijd, maak U kenbaar!
    Veo 3 personas en el blog, identificense!
    I see 3persons on this blog, Identify yourself!

    11-12-2006 om 10:48 geschreven door Tom Lievens  


    09-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Over de dame op de foto
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze dame op de foto is niet zomaar een dame.
    Ze was destijds een diva, daarna uitgegroeid tot een monument,
    alhoewel van tijd tijd tot tijd zeer ambetant,
    als ik weer eens in mijnen pamper had gescheten,
    dan had ik het geweten.

    Toen ik de zoveelste maal naar huis toe kwam met vele ronde en onbeduidende cijfers op mijn rapport, zijnde nullen,
    Was't weer ambras, en zei ze "Doe jij maar nu de was"
    Na een tijdje raakte ze gewoon aan de nullen, ook al omdat ik er nu en dan wel eens magische spreuken over uitsprak,
    waarop de derde wereldoorlog bijna uitbrak,
    wantmet  behulp van enen bic, toverde ik dan een ééntje voor de nul.
    Dat zag ze natuurlijk meteen en ik dacht gij dwaze sul, maak er in het vervolg een acht van.
    Dat valt niet zo op, alhoewel deze truc ook niet werkte daar de meester er altijd een nul als een kathedraal opschreef
    Dus toen leek die acht meer op twee bovenelkaar staande kathedralen.
    Uiteindelijk is alles nog goed gekomen, na 38 jaren in dit leven,
    heb ik nog altijd een dak boven mijn kop, en nu en dan een boterham met een schel hesp.
    Zelfs kan ik mij soms een pint bier veroorloven, dus wat kan een mens nog meer wensen.
    Zoals mijn vader het uitdrukte: "wie het kleine niet begeert, is het grote niet weerd."

    Dit geschreven hebbende kan ik er weer een paar uur tegen.
    Als het mij terug te veel wordt, hoort U nog wel van mij.

    Naam en adres van deze zieleroerselen gekend door de dame op de foto

    09-12-2006 om 17:55 geschreven door Tom Lievens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hondeleven
    Klik op de afbeelding om de link te volgen De hond op deze foto, was een dier dat leefde in de velden en tussen de beken.
    Zelfs de koeien vonden hem de moeite waard en ze keken.
    Zelfs mijn vader keek, en nam zelfs de moeite om hem te vereeuwigen.
    Foto: Hond.
    Bouwjaar en ontwikkelingsjaar: 1968
    Bouwer en ontwikkelaar: Raymond Lievens

    09-12-2006 om 14:25 geschreven door Tom Lievens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Bedankt voor het knippogje
    Eén knipoog was de boodschap, Eén glimlach was de reactie.

    09-12-2006 om 14:21 geschreven door Tom Lievens  


    07-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste bericht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    De eerste reactie van dit blog is een feit. Een Vitalski fan genaamd Els heeft de moeite genomen om op deze nederige stek enig woorden achter te laten. Ik dank haar hiervoor zeer hartelijk.

    Wat het ontvangen van Vitaya betreft, goed nieuws, ook deze zender is hier te ontvangen dus zal ik alsnog Het boekenprogramma van Vitalski kunnen bekijken.
    Ik zal mijn nederige doch objectieve mening over dit televisiegebeuren dan ook één der volgende dagen geven.

    Groeten van de Spaanders voor de Vlaanders

    07-12-2006 om 18:26 geschreven door Tom Lievens  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De nieuwe helden
    Ik heb terug contact met Vlaanderen.
    Na 14 jaar weinig of geen weetjes uit ons Belgenland vernomen te hebben, heb ik er terug het medium bij uitstek bij: De televisie namelijk.
    Hier in Barcelona, Spanje wel te verstaan en niet Argentinië, want daar is ook een stad die naar de naam Barcelona luistert ( Voor zover steden luisteren ),  breng ik mijn levensdagen door, of wat daar moet voor doorgaan. Nu ik weer kan genieten, kotsen, huilen, blij wezen en niet onbelangrijk kan kijken en luisteren naar deze zenders, begin ik terug een klein beetje onze hedendaagse nationale helden te kennen.
    Eén van deze helden, of wat daar moet voor doorgaan, zag ik een maandje of twee geleden verschijnen in het programma "De rechters".
    Deze figuur noemde zichelf Vitalsky, ik was aangenaam verrast om onze Nederlandse taal te mogen aanhoren in al zijn glorie.
    Het ritme, accent en woordgebruik van de genaamde Vitalsky sprak mij wel aan. Het spijtige is dat die vent dezer dagen niet met zijn kop op de televisie verschijnt.
    Toch moet ik opmerken dat mijn oude held  nog springlevend is, namelijk Herman Brusselmans.
    Als Gentenaar kan ik niet anders dan genieten van zijn hersenspinsels, al die jaren dat ik weinig of geen contact gehad heb met onze Vlaamse helden, ben ik hem wel blijven volgen, d.m.v. boeken die ik eenmaal per jaar bij deSlegte kon aanschaffen.
    Een ander voordeel van de prachtige uitvinding die sateliettelevisie is, is dat je er ook radio mee kan ontvangen, U raadt het al, onze vlaamse radiostations zijn nu ook te onvangen!
    Dus nu kan ik ook terug genieten van het Vlaamse zing-en muziektalent.
    Ik zal vlijtig blijven doorkijken en luisteren om onze nieuwe helden te leren kennen.

    Tom




    07-12-2006 om 13:16 geschreven door Tom Lievens  


    06-12-2006
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Sinterklaas
    Nu het toch Sinterklaas dag is, dacht ik bij mezelf: "Ik wil een geschenk.".
    Niet zomaar een geschenk, neen, iets waar ik lange tijd mee bezig kan zijn en mischien ook wel iets waar andere mensen plezier, ergernis, verdriet of blijdschap kunnen aan beleven. Dus voor wie zin heeft om een aantal letters in een bepaalde volgorde op dit blog te spuien of comentaar te geven op wat hier dagelijks verschijnt, zou ik zeggen: "ga je gang"
    Het blog is gloednieuw, buigt U zich maar naar voren en geniet van de nog nieuwgeurende blokjes en berichtjes.

    06-12-2006 om 18:38 geschreven door Tom Lievens  




    Archief per week
  • 24/09-30/09 2007
  • 17/09-23/09 2007
  • 30/07-05/08 2007
  • 16/07-22/07 2007
  • 09/07-15/07 2007
  • 18/06-24/06 2007
  • 04/06-10/06 2007
  • 28/05-03/06 2007
  • 21/05-27/05 2007
  • 14/05-20/05 2007
  • 07/05-13/05 2007
  • 30/04-06/05 2007
  • 16/04-22/04 2007
  • 09/04-15/04 2007
  • 02/04-08/04 2007
  • 26/03-01/04 2007
  • 19/03-25/03 2007
  • 12/03-18/03 2007
  • 05/03-11/03 2007
  • 26/02-04/03 2007
  • 19/02-25/02 2007
  • 12/02-18/02 2007
  • 05/02-11/02 2007
  • 29/01-04/02 2007
  • 22/01-28/01 2007
  • 15/01-21/01 2007
  • 08/01-14/01 2007
  • 01/01-07/01 2007
  • 25/12-31/12 2006
  • 18/12-24/12 2006
  • 11/12-17/12 2006
  • 04/12-10/12 2006

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Laatste commentaren
  • boompje planten (abby)
        op Verhuis
  • filmpje (madame)
        op Wie ben ik?
  • Moviestar (Menck)
        op Wie ben ik?
  • Waarom... (zapnimf)
        op Wie ben ik?
  • gezellig (Els)
        op Een mens moet iets doen, nietwaar?
  • Blog als favoriet !


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek





    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs