Thaise sferen

03-04-2023
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Lange trot maar toch goed meegevallen
Zondagmorgend 7u45 vertrokken van thuis uit met de auto richting Duinkerke station ,Waarvan we  afscheid namen van me liefs schatje ik en  m'n zoon .
Daar namen we de trein van 9u17 richting Lille waar we moesten overstappen op de hoge snelheidstrein 11u03 Richting Parijs Charles de Gaulle .eenmaal op de luchthaven moesten we weer wachten een uurtje of 4  op onze eerste Vlieger van Saudi Arabian bij de vele Arabieren deze vloog toen 5u45 naar Saudi-Arabié Hoofstad Jeddah en daar moesten we weer een grote 3 tal uren wachten ,en hebben we toen ter plaatse geld afgehaald 100 riyal waar we geen waarde van kenden ,en hebben daar een Smash burger en een drankje benuttigd .toen nog beetje gewacht om terug de vlieger om 3u15 te nemen richting eindbestemming Bangkok. Na heel wat uurtje al is de kleiine toen meegegaan met z'n familie richting Phetsabun en ik de bus geboekt richting Jomtien naar ons appartementje, nog iets gaan eten want het is al redelijk in de avond en dan me bedje in waar ik na 2uurtjes terug wakker schiet en nu nog rap dit op m'n blog te zetten  om daarna terug tr proberen de slaap te vatten.

03-04-2023 om 19:12 geschreven door pattayaman

28-03-2023
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 5 ké slapen en terug naar het Paradijs
Klik op de afbeelding om de link te volgen Deze Zondag morgend vertrek ik terug naar Thailand (Jomtien) na een hard jaar werken eens terug te gaan uitrusten .deze keer met de zoon ,die eerst eens de familie gaat opzoeken en daarna ook naar Jomtien reist .het zal weer een hele trot worden ,we starten in Duinkerke met de trein naar lille daar overstappen om dan naar de Luchthaven in Parijs te gaan ,daar dan het vliegtuig naar Saudi Arabie om daar over te stappen richting Bangkok  ,eenmaal daar dan de bus of taxi naar Jomtien . denk zo 25 a26 uurtjes reizen .Doel van de reis is zuiver uitrusten ,bitje de velo nemen en hier en daar wat verkennen dat ik daar nog nie gezien heb ;Het is nu april en warmste periode van het jaar en er wordt ook Thaise nieuwjaar gevierd ( Song kran ) .Voor de zoon zal het ook een hele belevenis zijn want hij is er al 8 jaar of zoiets er niet meer geweest en het zal ook een blij ziens van de familie terug te zien.

28-03-2023 om 21:09 geschreven door pattayaman

25-05-2022

25-05-2022 om 15:08 geschreven door pattayaman

Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ondertussen al veel kilometers gereisd
Ondertussen al in Phetsabun gezeten en Bangkok maar wegens mijn Chromebook niet mee te hebben ,
heb ik hier nog niets kunnen bijwerken ook heb ook problemen met de Wifi hier en deze chromebook ook,
Dus vorig week  Maandag zijn we met m'n vrouwtje haar familie meegereisd naar Phetsabun ,het was een lange reis want de familie wou
stoppen in Bangkok om in de Tempel te gaan bidden zoals ze altijd doen ook moesten ze haar neef en een deel van de familie afzetten deze wonend in Bangkok
daarbovenop moest toen ook een nicht mee naar Phetsabun en wanneer we het drukke Bangkok verlieten was er al how een 5tal uur voorbijgegaan ,Dus we hadden rond 9uur vertrokken en zijn in Phetsabun rond 18u00 daar aangekomen .
Daar zijn we dan in het ouderlijk huis verbleven en geslapen ,en je ben er heus niet alleen daar met de vele diertjes en reptielen , van grote spinnen tot giftige duizendpoten en Slangen ook giftige kikkers en padden .Zekers toen het op dag 3 s'nacht begon te onweren en hevig te regen ,kunnen die beesjes wel eens binnekomen ,kmoet zeggen sliep deze laatste nacht niet zo goed .dan de Donderdag zijn we met de bus naar Bangkok gereisd waar we in een hoteletje verbleven .Daar zijn we ook vanalles gaan doen reisen met lijnbussen ,met de BTS trein bovengrond met de metro ondergronds met 2 treinen (4uur) , over revier geweest met overzetboord met longtailboot in de kanalen gevaren en tenslotte ook de touktouk taxy gebruikt , en dit allemaal een grote belevenis ,dus daar 3 dagen geweest en daarna eens de trein genomen terug naar Pattaya deze  rijdt maar 1x per dag en het is de 1ste keer dat ik daarvan gebruik maakt om tenslotte eens een keer alles gedaan te hebben .
Nu zijn we al weer een aantal dagen verder en heb ik vandaag een nieuw bed gekocht omdat het bed dat hier staat niet zo goed meer is en dar ik telekns met een pijne rug opsta ,en volgens mij is het mooie investering want wat is er meest belangrijkste op een reis ;"Dat je goed bent uitgeslapen "natuurlijk .Hopelijk kan ik volgende keer beetje foto's posten en gaat de Wifi iets beter .Slaapz8...

25-05-2022 om 14:48 geschreven door pattayaman

14-05-2022
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.fietsen gekocht en nog meer de buurt verkennen
Dinsdag hadden we al heel wat gewandeld en we vonden dat we toe waren aan nieuwe fietsen ,mijn vriendin had het al een paar keer opgemerkt dat we gemakelijker zouden zijn ,als we konden fietsen ,dus  eens gekeken op google maps ,en daar zagen we een 3 tal fietswinkels .bij een van de winkels vond ik er mijn gedacht en de dag erna mocht ik erom ,die zelfde dag kocht me vriendin er ook 1 voor haar .
Donderdag hebben we toen naar Pattaya centum gefiets  met google maps in de hand want het is hier 1 groot doolhof ,de dag erna heb ik toen eens alleen gefiets om nog meer de weg te leren kennen ,en na beetje per beetje kan ik me toch wel beter te oriénteren .toen heb ik ook eens de plaatselijke brandweer bezocht ,deze had ik eens gezien zo 10 jaar geleden maar toen was er nog geen asfaltstraat ,nu is er al heel wat veranderd en ze hebben toch wat redelijk mooi materiaal .
Zaterdag morgend is me vriendin haar familie op bezoek in Pattaya ,om er een 3 tal dagen te verblijven waarna wij dan ook mee-reizen naar  hun plaats Petschabun bij het ouderlijk huisje , vandaag hebben we ook me vriendin haar oud 125cc brommertje opgehaald van onder het stof want deze geeft al een 6tal jaar of meer.....niet meer gereden ,om daarna meschien te herstellen ,eerst eens horen hoeveel kosten eraan zijn en dan zien we wel .Laatste dagen hebben we al redelijk veel restaurantjes gedaan en geproeft en gesmoeveld maar daarvoor dient de vakantie he ,tenslotte ik train de kg's er toch af  Rolling Eyes .Dus nu Zaterdagavond en er is al heel wat beweging in de stad ,en op het  strand  ,vooral veel Thaise gezinnen want het is hier al grote vakantie voor de kinderen ,in het andere gedeelte van Pattaya zijn er veel indiér's maar daar kom ik niet zo graag ,Toch heeft corona hier ook lelijk huis gehouden ,veel bars  staan leeg of zijn verdwenen maar hopelijk komt alles goed want hier is er nog steeds mondmasker verplicht .in ieder geval na regen komt zonneschijn ,alé hier toch Razz

14-05-2022 om 14:55 geschreven door pattayaman

09-05-2022
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ons appartementje & de buurt eens verkennen

vrijdag 6 mei zijn we s morgens opgestaan in ons hotel Sunschine waar we nog hebben ontbeet en daarna terug onze koffers gepakt om naar ons appartementje te gaan .

Het is allemaal terug alles een beetje ontdekken want de buurt ken ik nog niet zo goed.

deze condoo is redelijk voorzien van alles  ,er is een mooi zwembad en een fitness ruimte ,het bestaat uit 4 gebouwen van 15 verdiepingen met op de gelijksvloer allerhandige gelegenheden zoals ,cafeetjes ,wasserettes ,pizzarestaurantjes kleine winkeltjes enz...er is ook een permanente bewaking en het ligt langs een hoofdweg .

Aan de overkant ligt er ook een Duitse bakkerij ,waar ik de 2 de dag al eens gaan proeven ben en ik moet zeggen het is voor mij al geslaagd .

K heb ook al heel wat kilometers gewandeld hier om alles dan ook te verkennen ,maar ben er nog lang niet hoor .

Vanmorgen ben ik voor de eerste keer naar de fitness geweest om een beetje kilo's kwijt te spelen want het gaat nodig zijn hier .

Want daarjuist nog geeft me vriendin via de telefoon nog iets besteld en een brommertje geeft het aan huis gebracht .

K heb ook al heel wat inkopen gedaan en er moest ook van alles geregeld worden zoals de WIFI  want ben vandaag maar kunnen beginnen tokkelen op mijn laptop .

Alé nu nog dit hier afwerken en dan beetje tv kijken ,en morgen is er terug een nieuwe dag en zo is er al bijna een week voorbij .BYE

09-05-2022 om 15:56 geschreven door pattayaman

05-05-2022
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dag1 vertrek -en dag2 aangekomen
Klik op de afbeelding om de link te volgen Disdagnacht zijn we van thuis uit vertrokken om 2u00 met de auto naar de Luchthaven van Parijs om daar het vliegtuig te nemen om 9u50 richting Zurich (Zwitserland),
We hadden een vlucht van 1u10 om dan een tussenstop te maken op  Zurich met een wachttijd van 2uur ,daar om 13u50 zijn we toen vertrokken Richting Bangkok met een vlucht van 11uur om daar dan om 5uur Locale tijd daar aan te komen ,dus eerst nacht -toen was er zonlicht -en op het vliegtuig naar Bangkok was het terug nacht en nu we wachten in de luchthaven hier is het zonlicht daar terug ,een mens zou voor minder in de war zijn , nog een 2 tal  uur rijden naar de stad Pattaya ,waar we in ons hotel aankwamen (Sunshine) , een hotel dat we voordien moesten reserveren onwillig van heel het coronagedoe en waar we normaal gezien 1 dag in quarantaine moesten ,maar omdat vanaf 1 mei het quarantaine is afgeschaft ,kunnen we vrij naar buiten om eens daar terug de buurt te verkennen , eerst hebben we een ontspannende douche genomen en een uurtje of 2 geslapen na deze vermoeiende reis ,daarna onze eerste inkopen gedaan en ons appartementje gaan bezichtigen om daar morgend in te trekken ,daarna hebben we 500 meter verder op het strand gaan vertoeven in de ligzetel (dit is het beste je kan doen op je eertse dag om je Jetlag te verwerken).ook  nog hier en daar een hapje naar binnen gesmoeveld tot het aan het verduisteren is en terug zijn gegaan naar het hotel, vroeg gaan slapen en werd om 23u00 al wakker en dacht dat het Belgische tijd was maar niets was minder waar ,dus mijn bioritme is redelijk verstoord ,dus heb ik hier dan maer dit neer getipt om daarna te slapen en morgend een new day in het paradijs Laughing

05-05-2022 om 19:00 geschreven door pattayaman

24-04-2022
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.terug in de Startblokken
24 april en we kijken er terug op uit ,om te vertrekken naar Thailand op 4 mei.
Na 3 jaar en na het hele Corona gedoe eens terug het warme oosten bezoeken .
Dit keer een reis die normaal maar op 2 plekken zal zijn en dit  is Jomtiem & Bangkok ,normaal reis ik liever wat rond maar dit komt omdat we pas een klein appartementje hebben aangeschaft en ook eens zuiver om te Relaxen na deze 2 corona jaren ,Hopelijk had het vlot om te vertrekken  want ditmaal vertrekken we via Parijs met een tussenlanding op Zurich (Zwitserland) en dan op naar Bangkok .En dan 1 maal ter plaatse ,zien we dan ook nog wel ,normaal moesten we 1 dag in caranteine maar kheb gelezen dat dit 1 mei zou afgeschaft zijn .en kunnen we dan direckt naar ons appartementje ,ik kijk er al naar uit want kheb het appartementje nog niet gezien en ben benieuwd .Nu terug een beetje deze blog gewend geraken en daar der plaatse zal ik dan hier en daar wat nieuwtjes op posten .

24-04-2022 om 13:28 geschreven door pattayaman

30-05-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.A other day in the Jungle
Klik op de afbeelding om de link te volgen Vandaag terug een uitstap gedaan ,terug vroeg uit de veren om 9u30 te vertrekken ,,,alé 10u00   of moet ik zeggen 10u30 ,,,,
terug het taxibusje op,om een uitstap te maken in de jungle ,deze heb ik al voordien gedaan ,maar bon blijft altijd ne verassing ,
Deze keer met weinig mensen ,,nen Australiér , ne Engelsman en natuurlijk ik den Belg ,de Engelsman wow parcour 3 ,de Australiér parcour 2 en ik parcour 2 met wandelen in de jungle ,,dus allemaal alleen met een gids aan je zijde ,,grappig .
Dus ik een wandeling in de jungle ,iets dat ik graag doe.. je bent één met de natuur ,,,veel slangen gezien ook bloedzuigers op mijn benen enz... (hoort er allemaal bij) ,,k'heb zo 7 km gewandeld en voelde me belange nie moe ,kwestie van laatste tijd beetje aan sport te doen zekers....daarna een noedelsoepje gegeéten en dan de fiets op ,,richting beneden van de berg ,,gevaalijk maar toch 1 kick van extreme adrialine ,,eenmaal beneden een ontlading dat je het toch heb overleefd ,,,I LOVE IT ,,,,daarna nog wat gerelaxt aan het meer ,met ne halfe liter Changbiertje .toen terug hotelletje en in de buurt nog een boddy-massage met daarbovenop een voetmassage  ,later op de avond nog iets gaan drinken in het nabij' buurt ,,en morgend uitslapen MAN   ,want morgend vertrekken we met de nacht trein naar het drukke BANGKOK en nemen we spijtig genoeg afscheid van  Chang - Mai ,,,Hotel of liever gezegd guest house MANNY HOUSE voor mij een 9/10 .... I coming back here ......

30-05-2019 om 20:42 geschreven door pattayaman

29-05-2019
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Al enkele dagen Chang Mai
Al reeds 4 dagen Chang Rai en altijd minder en minder tijd .
Toch al weer vele mooie momenten gehad .Zondag aangekomen ,en guest house was al meteen naar me smaak ,Goeie ligging net en proper en simpel maar toch een klein zwembad'tje .eerste dag beetje de buurt verkennen alhoewel we hier al geweest zijn maar toch ons beetje heroriénteren en een haptje gaan eten bij een nabije restaurantje .Dag 2 zijn we bij een olifanten verblijf geweest .Er waren daar 6 olifanten die werden geadopteerd uit circus ,jungle werken en andere bezigheden waar de olifanten werden afgemarteld .1 ste keer ik kwam in Thailand zat ik ook boven op een olifant maar daar hebben de dieren helemaal geen deugd van zo alledagen bereden worden door soms zwaardere mensen of ik ,maar daar stond ik vroeger ook niet bij stil . dus worden die nu op pensioen gezet ,en worden die gevoed en gewassen en zelf zijn we samen in modderbad geweest , echt leuke ervaring ,en omdat het geld kom van ons de toerist ,zo kopen ze die over van het circus zo 2.000.000 bath .in iedere geval hebben wij ons geamuseerd  .Dag 3 hebben we een fiets gehuurd en hebben we eens rond de oude stad ge'fiets ,Das een vierkant van ieder zijde ongeveer 2 Km .En Vandaag zijn we een uitstap gaan doen naar Chang rai ZO 3uurtjes rijden van hier ,met een Taxibusje met 9 personen ,wel gene goeie groep pfff  2 trutte Russen en 5 Italianen van me kloten ander 2engelse vielen nog mee .
Na 1 u half te rijden zijn we gestopt bij warmtebronnen om iets te drinken en een toiletpauze. daarna terug uurtje rijden zijn we gekomen bij de witte Tempel  mooi en snikheet ,toen zijn we verder gereden en brak er onweer los ,toen zijn we gekomen bij de blauwe tempel maar hebben er niet veel kunnen doen wegens de hevige regenvlaag ,toen terug de taxi in en naar de zwarte tempel deze is eigelijk meer een museum toch regen gestopt ...oef , daar 20 minuutjes gelopen en op naar onze laatste plaats de lange nekken  het bekende bergvolkje tegen de birmaanse grens met hun ringen rond hun nek en toen 3u30 terug naar Chang Mai  terug hotel .Leuke dag .....Ja & nee ; gids & chaufeur Ok ,mooie bezichtigingen ,maaar veel te lang rijden in zo klein busje en vooral zo ne strontvolkje van een groep .nooit op tijd komen bij de bus altijd moeten wachten enz...pff nee hoor 1X genoeg voor mij ,maar toch veel gezien en beleefd .Vanavond vroeg onder de wol want morgen trek ik eens ddor de jungle

29-05-2019 om 19:19 geschreven door pattayaman

• -0001

• 123
  • test

Druk oponderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek