Polder Politiek
Inhoud blog
  • DE RONDE VAN BRUGGE TE LISSEWEGE
  • NIEUWS VAN 'GROEN BRUGGE'
  • HEEFT U VRAGEN VOOR SABINE.......!
  • INFOSESSIE SAMEN STERKER
  • INGEZONDEN BERICHT
    Zoeken in blog

    Foto
    Foto
    Dropbox

    Druk op onderstaande knop om je bestand naar mij te verzenden.

    25-04-2012
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INFOSESSIE SAMEN STERKER


    Mathijs Goderis

    25-04-2012, 23:26 Geschreven door tlissewegenartje  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.INGEZONDEN BERICHT

    Beste polderdorpbewoners,

    Zoals jullie allen wel zullen weten was het op zijn minst een heel bewogen week voor onze Brugse NVA-afdeling met als triest einde het feit dat Pol Van Den Driessche zich terugtrekt als onze lijsttrekker.

    Laten we een ding meer dan duidelijk stellen : schending van iemands intieme sfeer, intimidatie en/of machtsmisbruik, … zijn zaken die nooit of nergens door de beugel kunnen. Over de schuld of onschuld van onze lijsttrekker dien ik me niet uit te spreken, we hebben een meer dan afdoend rechtssysteem dat deze zaak kan behandelen en zich over schuld of onschuld kan uitspreken. Maar laat ik ook duidelijk zijn, nooit ofte nimmer heb ik iets verdachts gemerkt aan een of andere handeling van PVVD jegens mij of enige andere vrouw en iemand blijft onschuldig tot zijn schuld bewezen is. Alleen is de situatie onhoudbaar geworden om op een serene manier afgehandeld te worden door al de zogenaamde “mediageilheid”.

    Deze zaak kan enkel een triest einde hebben. Ofwel zijn alle beschuldigingen vals en lasterlijk maar is intussen iemands carrière compleet ten gronde gericht. Ofwel blijken sommige beschuldigingen toch gegrond en dan is het triestig dat dergelijke zaken zijn gebeurd. Een goed einde kan deze zaak volgens mij al niet meer hebben.

    Maar toch zijn er enkele randjes aan deze zaak die mij mateloos ergeren :

    • Het feit dat blijkbaar veel van de mogelijke slachtoffers tientallen jaren hebben gezwegen. Daarmee laten ze niet alleen de mogelijke misdaad verjaren maar laten ze ook oogluikend toe dat er in de toekomst nog andere vermeende slachtoffers kunnen vallen. Als vrouw zijnde, kan ik het niet begrijpen dat geen enkele vrouw blijkbaar ooit stappen heeft ondernomen om paal en perk te stellen aan de vermeende wandaden. We moeten hier echter ook lessen uit trekken. Ik denk dat een van mijn persoonlijke agendapunten zal worden om vrouwen die van dergelijke praktijken slachtoffer zouden zijn vlugger te overtuigen dat snel gerechtelijke stappen ondernemen de enige juiste manier is.
    • Ook de manier waarop de mogelijke zaak aan het licht werd gebracht, vind ik niet kunnen. Als dergelijke zaken zouden zijn gebeurd dan dient men een klacht in en neemt men gerechtelijke stappen zodat gerechtigheid kan geschieden zoals het een democratische rechtsstaat betaamt. Men doet dit niet via laag-bij-de-grondse artikels in kranten en weekbladen. Dit kan ik geen zoeken naar gerechtigheid noemen maar valt voor mij onder pure zucht naar sensatie. Ik kan enkel concluderen dat niet enkel PVDD het doelwit was maar dat het op zijn minst even sterk de bedoeling was de N-VA in diskrediet te brengen
    • De timing van de plotse drang om met hun verhaal naar buiten te komen, is op zijn minst ook merkwaardig te noemen. Nu blijkt dat de traditionele partijen onder vuur komen te liggen zijn blijkbaar alle middelen geheiligd om de N-VA schade toe te brengen. Wie in deze de zaak al dan niet heeft georkestreerd laat ik in het midden.
    • Het feit dat ik dan plots verklaringen moet lezen van onder andere Wouter Beke (voorzitter CD&V) die doodleuk meedeelt, dat hij van dergelijke zaken kennis had en dat dit de reden was waarom PVDD geen topplaats op de CD&V lijst kreeg. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat nooit iemand het blijkbaar de moeite vond om deze zaken aan de kaak te stellen? Of moest PVDD eerst overstappen naar de N-VA om het de moeite te vinden? Proficiat Mr. Beke, u bent een moedig man (maar dat wisten we ondertussen al sinds de laatste federale verkiezingen).

    Het enige wat ik nu hoop, is dat de rust en sereniteit kunnen terugkeren en dat we ons kunnen concentreren op de nakende gemeenteraadsverkiezingen en op zaken die voor ons dorpsbewoners belangrijk zijn. Want geloof mij vrij, en als dorpsbewoners van Lissewege, Zeebrugge, Dudzele en Zwankendamme denk ik, dat we dit al meer dan genoeg ondervonden hebben : Brugge heeft nood aan verandering en dit beter vroeg dan laat.

    Sabine Angely-Helleputte - Bestuurslid N-VA Brugge en kandidaat gemeenteraadsverkiezingen.

    25-04-2012, 23:23 Geschreven door tlissewegenartje  


    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs