Pieter Vanroose
Foto


Gastenboek
  • Goedemorgen,prachtige foto's.Wens jullie een fijne zondag toe.xxx.


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda


    27-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Indoor meeting Gent
    Op 26 december trok ik naar Gent voor mijn eerste indoorwedstrijd dit seizoen.
    Op het programma stond de 1 mijl, nog nooit gelopen in MACW dus ik wilde het clubrecord instellen. Samen met mij nog juniors Tyson Vercruysse en Sebastiaan Vanbecelare, ook master Bernard Roussel was van de partij. Ik gaf een richttijd van 4'40" in en mocht gelukkig genoeg in de 1ste (en snelste) reeks starten, Tyson en Sebastiaan startten in de 2de reeks, Bernard sloot de MACW trein af in de 3de reeks.

    Ik had m'n ronde tijden uitgerekend en startte aan de staart van het 15 koppen tellende pelotonnetje. met een ronde tijd van 34" startte ik mooi op schema. Na 809 meter had ik een tijd van 2'20", wat mooi op schema was.

    Tijdens de laatste anderhalve ronde zette ik m' n eindspurtje in en finishte mooi in 4'40.20" ... goed uitgerekend denk ik zo :)
    Ik finishte als 8ste en 7de belg.

    volgende wedstrijd is de 1500m op het PK indoor (in gent). tot dan.

    27-12-2011, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw emailadres
    M'n email adres is gewijzigd naar vanroosepieter@hotmail.be

    13-12-2011, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstcorrida Langemark
    Voor het derde jaar op rij loop ik ook nu weer de 3,6km in Langemark. Na een 2de plaats twee jaar terug en een 3de plek vorig jaar ging ik dit jaar vol voor de overwinning.

    Bij de start hield ik het de eerste 400m nog rustig en bleef in 2de positie, maar na die eerste "kassei"meters nestelde ik me op kop en plaatste van de kop af een tempo versnelling. Niemand kon me volgen en ik bleef m'n tempo hooghouden. In het lastige stuk tegen wind vergrootte ik m'n voorsprong naar een 100 tal meter, op een achtervolgend groepje met een 5tal lopers. Op de strook net na de tegenwind bleef ik m'n tempo behouden maar werd er wel versneld in het groepje achter me, 2 atleten naderden op me tot zo'n 30meter.

    Hierna kregen we terug een kort stuk tegenwind voorgeschoteld waar m'n voorsprong zich stabiliseerde. op anderhalve kilometer van het einde kwam het lange rechte eind op de oude spoorwegbedding met een strakke rugwind. Ik bleef m'n tempo hooghouden en langzaam maar zeker liep ik terug uit op m'n achtervolgers. Na terug een kort stuk wind op kop , op zo'n 500m van de finish zette ik nog een eindspurt in en finishte in een tijd van 10'50" met een gemiddelde snelheid van 19.94km/u. De eerste overwinning van het seizoen is binnen.

    volgende wedstrijd wordt de indoormeeting in Gent, met de zelden gelopen mijl. tot dan.

    12-12-2011, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-12-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Kerstloop Waregem

    Ik koos voor de stratenloop van Waregem. De start werd gegeven en tijdens de strartkilometer ging het tegenwind. De groep bleef mooi samen en ik nestelde me in een 20ste stelling. Aan het eind van de eerste kilometer was er een kleine afscheuring en zat ik in het tweede groepje, ook Wim Coussement m'n coach en Steven Broucke zaten hierbij. Tussen kilometer 1 en 2 van de ronde liep het licht bergop, maar was het ook windachter. Ik trok het tempo licht omhoog en zag maar een drietal atleten me volgen, ook Wim en Steven. Na 2 kilometer versnelde ik nog wat om het gaatje met een groepje voor me te dichten hierbij kon niemand volgen. Ik bleef het zelfde tempo lopen tot bij het groepje en trok, bij het ingaan van de 2de ronde meteen door naar de lopers voor me niemand uit het groepje kon volgen. Zo kon ik enkele lopers bijhalen, samen met Bart Vercaemer liep ik naar het einde van de 2de ronde. Jammergenoeg verhoogde Bart toen het tempo en moest ik de rol lossen.

    Bij het ingaan van de laatste ronde liep ik in een 11de positie, ik verloor terrein op de lopers achter me maar kon het tempo nog voldoende hoog houden zodat dit geen gevaar vormde en ik m'n plek kon behouden. Best tevreden met m'n prestatie.

    Volgende wedstrijd wordt de 3,6km in de Kerstcorrida van Langemark.

    05-12-2011, 00:00 geschreven door Pieter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Inhoud blog
  • KvV Indoor 3000m
  • PK 10.000m kortrijk
  • Openingsmeeting Tielt
  • stratenloop oudenburg en ichtegem
  • BK Veldlopen Oostende

    Archief per maand
  • 01-2013
  • 04-2012
  • 03-2012
  • 02-2012
  • 01-2012
  • 12-2011
  • 11-2011
  • 10-2011
  • 04-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010

    Contacteer mij


    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • MACW
  • Steven Broucke
  • Davy Stieperaere
  • MACW Diksmuide
  • Natalie Tijtgat
  • Stijn Fincioen
  • Arne Crevits

  • Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs