Sponsoren
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Links
  • Triathlonshop
  • FFwd wheels
  • Atriac
  • Tam 185
  • Vtdl
  • Lukas Dejonghe
  • Jolien Lewyllie
  • Wannes Swinnen
  • Familie Jurgens
  • 185
    Archief per maand
  • 08-2011
  • 07-2011
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 07-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 01-2010
  • 10-2009
  • 09-2009
    Zoeken in blog

    Triatleet Peter Denteneer
    Atleet van het 185 team
    12-10-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Start trainingen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Na een degelijk seizoenseinde met een belgische titel  op het ploegenkampioenschap en een 5de plaats op de triatlon in Mechelen waar ik een super gevoel had op de fiets ( en op het einde nog kon wegrijden) en voor het 1ste dit seizoen een 35' kon lopen. Maar globaal gezien moet ik toch durven zeggen dat dit niet mijn beste seizoen was. Ik was super goed begonnen met een paar zeer mooie plaatsen in de Bundesliga wedstrijden maar door examens in Juni en Augustus heb ik er voor gekozen deze te laten voorgaan op de triatlonwedstrijden. Zo moest ik de ETU-cup in Geneve en het EK beloften links laten liggen, ook kosten de examens me meer energie dan gedacht en waren de wedstrijden niet zo'n succes dit seizoen. Omdat het nieuwe er nu wat vanaf is kan ik mijn jaar en het seizoen voor 2011 beter plannen wat me hopelijk betere resultaten gaat opleveren. Ook ga ik nu definitief bij Marc Herremans trainen waar de begeleiding en omkadering SUPER professioneel is  waardoor ik er zeker van ben dat seizoen 2011 een stuk beter gaat zijn! Ik heb gisteren ook tehoren gekregen dat ik als 6de atleet in het 185 team kan beginnen waardoor de begeleiding nog een stapje hoger wordt!

    Ik wil nog Argon 18 bedanken voor het topmateriaal dat ze me dit jaar hebben gegeven, ook kon ik voor het 2de seizoen op rij op FFWD rekenen die me voorzien van topwielen en natuurlijk als trouwste sponsor TRIATLONSHOP die me al 3 jaar op rij aan materiaal ondersteunen! Bedankt hiervoor en hopelijk kunnen we volgend seizoen blijven samenwerken!

    Ik ga deze winter ook proberen om meermaals een berichtje te posten zodat jullie weten waar ik zoal mee bezig ben!

    Groetjes,
    Peter

     











    12-10-2010 om 11:02 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wuustwezel + Izegem
    Na een lange tijd niets meer van me te laten horen hebben, heb ik toch eindelijk tijd gevonden om nog eens een berichtje te plaatsen. De voorbije 5 weken stonden voornamelijk in het teken van de herexamens. Hiervoor heb ik zelfs ( met enorm veel spijt in het hart) het EK -23 en de ETU-cup in Geneve laten vallen. In de plaats daarvan heb ik gekozen om in Wuustwezel ( de wedstrijd van trainer Marc) en de dag erna in Izegem te starten om zo weinig mogelijk tijd te verliezen voor het studeren. Omdat het toch altijd zeer veel energie vraagt om het studeren en te leren had ik niet veel van deze 2 wedstrijden verwacht.

    In Wuustwezel zat de kans er in om voor het 1st dit seizoen een overwinning te pakken. Maar dit was echter buiten de talentvolle Maren Van Riel gerekend die tijdens het zwemonderdeel " rustig" in mijn voeten kon blijven liggen, op de fiets niet moest onderdoen en waar we met z'n tweeen konden wegblijven en me ter plekke achterliet tijdens het looponderdeel. Ik werd toch nog 2de met een zwak looponderdeel.

    De volgende dag kon ik dankzij Bart Colpaert en de organisatie van ITC nog starten op de mooie triatlon in Izegem. Voor de wedstrijd wilde Bart en ik graag de handen in elkaar slaan en hopelijk zo onze voorsprong, die we konden opbouwen tijdens het zwemmen, behouden in het fietsen. De dag er voor was er de afterparty in Wuustwezel waardoor ik die nacht niet veel heb kunnen slapen. Met een moe, maar toch redelijk goed gevoel vertrok ik naar Izegem. Het zwemmen voelde soepeler aan als gisteren en gedurende de 1ste 500m kon ik relatief rustig in Bart zijn voeten liggen. Maar ik zag dat er nog een paar atleten konden volgen en wilde die graag achter me laten; Met een tempoversnelling zwom ik naar de kop en kwam samen met Bart ongeveer 35" voor Joris Byl uit het water ( die de strijd moest staken na een ongelukkige val met de fiets) en ongeveer 1'30" achter de grote favoriet Lander Dircken en Yeray Luxem. Omdat we niet wisten hoeveel voorsprong we hadden en omdar Bart zich niet 100% voelde waren we de 1ste 5km aan het discussieren of we gingen wachten of niet. Ik zat met goede benen maar omdat ik het alleen niet kon halen tegen een peleton besloten we te " wachten" . Omdat wachten het de achtervolgers iets te gemakkelijk zou maken probeerden we nog deftig te fietsen en zo 1 ronde te volmaken. Na 1 ronde kwam het peleton met alle favorieten bij ons maar de samenwerking viel volledig stil. Op het einde kon David De Groof een kloofje slagen en kwamen we zo'n 20" na David in de wissel; Ik had een goede wissel en kon net achter David ( die een probleempje had tijden de wissel) beginnen te lopen. Ondanks de wedstrijd van gisteren had ik een goed gevoel in het lopen en kon de 1ste ronde een 3de plaats vasthouden na Lander en Yeray die niet super ver wegliepen. Maar in de 2de ronde moest ik toch wat gas terugnemen waardoor Tom Mets en Pieter Heemeryck me voorbij liepen; In de 3de ronde ging het terug ietsje beter waardoor het kloofje op Tom en Pieter ietje kleiner werd maar ook Bart had blijkbaar zijn goede loopbenen terug gevonden en kwam me nog voorbij in de laatste 2km. Ik wilde nog spurten voor de 5 plaats maar de talrijke supporters hadden Bart gewaarschuwd waardoor hij ook begon te spurten en de kloof te groot was om de 5de plaats te bemachtigen. Een hele toffe wedstrijd en met een 6de plaat overal en een 3de plaats bij de beloften kon ik toch tevreden zijn over het weekend.


             

      






    06-09-2010 om 12:48 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    26-07-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/4de ND Kapelle O/D Bos

    Op de nationale feestdag was er mijn 2de ND wedstrijd van het seizoen. Na mijn mindere wedstrijd in Retie ( waar ik 7de werd en veel tijd verloot in het fietsen) wilde ik het dit keer beslist beter doen. Aangezien ik sinds vorige week bij Marc Herremans train is het nog wat zoeken wat training betreft maar ik ben zeer benieuwd welk effect deze andere methode van training gaat hebben op mijn conditie. Dankzij hem ( en ook de winkel Oostvogels die ik zeer dankbaar ben) kon ik dit keer ook met een vol wiel van start gaan. Hij had me al gezegd dat dit me een extra boost zou geven waardoor ik op de fiets in staat zou moeten zijn om sneller te rijden dan in Retie. De dag zelf kwam ik ontspannen aan en had rustig de tijd om alle zaken in orde te brengen voor de wedstrijd. Om 17u10 werd het signaal gegeven voor de zwemstart. Vooraf had ik gedacht dat Stijn Goris en Victor Campenaert na  1500m in mijn voeten gingen liggen maar dit was tot mijn grote verbazing niet het geval. Ik had ongeveer 20” voorsprong op dit duo, 1’10” op Marc Geerts en Lander Dircken en zo’n 2’20” op Bruno Clerbout wat toch de grote namen waren op de wedstrijd. Ik wisselde zo snel ik kon en kon al snel mijn ritme vinden op de fiets. Natuurlijk kon ik de 2 hardrijders achter mij niet afhouden en nog voor ik 5km had kwamen ze al over mij. Mijn 1ste doel was om deze 2 ongeveer 1 toer te volgen maar tot mijn grote verbazing ging het iets beter als verwacht ( misschien ook wel omdat ik af en toe iets dichter zat als 10m maar er zullen zonder twijfel nog ook wel andere atleten zijn die te dicht reden). De 2de ronde was voor mij de lastigste  omdat campenaerts enkele stevige versnellingen plaatste om mij eraf te krijgen. In de 3de ronde kwam er dan toch die verdomde gele kaart waardoor ik tijden het lopen een “ lusje” op de piste extra moest lopen. Maar misschien was ik wel meer tijd verloren als ik was moeten lossen bij deze 2. Na de gele kaart moest ik dan ook even inhouden waardoor Goris en Campenaerts enkele meters  namen die ik niet meer dicht kreeg. Na 3 rondes had ik een gemiddelde van 42km/u wat toch niet slecht is. Maar 500m voor de meet had ik voor het 1st sinds lange tijd nog eens een platte band. Ik twijfelde nog om op de velg door te rijden maar besloot dan toch om het vol wiel niet kapot te rijden en ben dan beginnen lopen waardoor ik toch een kleine minuut verloot op de 2 koplopers. Onder applaus ( dank u daarvoor) kwam ik al lopend de wisselzone binnen en kan ik beginnen aan de afsluitende 10km. De 1ste ronde had ik een slecht gevoel en stond dan ook geparkeerd tijdens het lopen, dan kwam er nog die extra loopronde bij waardoor de moraal tot een dieptepunt zakte en ik ook geen gevoel meer had waar ik me ergens bevond in de wedstrijd. De 2de ronde kwam ik er toch stilletjes aan door en de 3 de vond ik dan toch mijn ritme terug en kon dan toch met een goed gevoel de wedstrijd op een 9de plaats beëindigen. Hopelijk blijft mijn loopvorm verbeteren en kan ik nog enkele mooie resultaten behalen. Met mijn nieuwe trainer ben ik dan ook super gemotiveerd om hieraan hard te werken!

    Op 31 Juli staat er weer een Bundesliga wedstrijd op het  programma en hopelijk geeft de Duiste bodem, zoals in het begin van het seizoen, weer goede zwem, fiets en loopbenen!

     

    Groetjes,

    Peter

    26-07-2010 om 23:41 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1/4de Vilvoorde

    Zondag 11 Juli stond er de recreatieve kwarttriatlon van Vilvoorde op het programma. Na de tegenvallende prestaties van Retie en Brasschaat ( in het lopen vooral) wilde ik me nu echt focussen op het lopen. Het was weer super warm zoals de voorbije weken wat niet echt in mijn voordeel speelde. De focus lag dus vooral op het looponderdeel. Met heel wat geknoei vooraf om mijn tubes opgepompt te krijgen kwam ik uiteindelijk enkele minuten voor de start aan op de 1ste wisselzone. Schoenen plaatsen en direct naar de zwemstart. Het water had  een zalige temperatuur ( al bijna te warm) van ongeveer 25 graden en het was dus ook zonder pak te doen. Ik had me voorgenomen om de 1ste 200m goed te starten en me daarna in de voeten van de 1ste zwemmer te leggen. Aangezien Joris Buyl ( een goede zwemmer)  mee deed hoopte ik toch dat we met een select groepje konden wegblijven. De laatste 200m had ik ook besloten om een beetje weg te zwemmen zodat ik genoeg tijd had om te wisselen en zonder kleerscheuren aan het fietsen kon beginnen. Samen met Pieter Heemeryck en Joris Buyl besloten we nog te wachten op Lander Dircken die toch een goede fietser is zodat we met z’n 4’en konden wegblijven. Op de fiets kon ik enkel een paar keer overnemen maar daar bleef het ook bij. Met de warmte had ik ook heel de tijd een droge mond waardoor ik na het fietsen 1,5l water/sportdrank binnen had wat me later zuur is opgebroken.  Met z’n drieën ( Pieter was ondertussen plat gevallen) kwamen we de wisselzone binnen. Ik deed een super goede wissel en had zo’n 100m voor op Lander. De 1ste 2,5km verliepen vlotjes en het leek alsof een podiumplaats binnen bereik was. Maar na 3km kwam het onvermijdelijke, 2x moeten overgeven en de wedstrijd moeten stoppen. Achteraf gezien leek het podium wel haalbaar maar dit kan je natuurlijk nooit met zekerheid zeggen. Ik vond het jammer dat ik heb moeten opgeven maar ik heb een goede les geleerd over het drinken tijdens de wedstrijd waardoor hopelijk mijn steken in de volgende wedstrijden verdwijnen.

     

    Groetjes,

    Peter

    26-07-2010 om 23:12 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.5de plaats Bundesliga Witten!

    Dit weekend stond er de 2de Bundesliga wedstrijd op het programma. Omdat de wedstrijd zaterdag was hadden we vrijdag afgesproken met het team. Ik moest vrijdag nog naar de les tot 4u waardoor ik pas laat kon vertrekken. Normaal was het maar 2uurtjes rijden maar door de lange files deed ik er ietsje langer over en kwam ik pas om 21u30 aan in het hotel. Dit was niet echt ideaal en was moe van de lange reis. 1st even de spullen wegzetten en dan het parcours ( te voet ) gaan verkennen. Dit was ten stelligste aangeraden omdat, tot mijn verbazing, de afstanden maar 200m zwemmen, 3,6km fietsen en 1,5km lopen waren. Hierdoor waren de wissels super belangrijk en kon je maar beter goed voorbereid zijn. Ook moesten we niet in een gewoon buitenzwembad zwemmen maar de organisatie had die week speciaal een zwembad opgezet! Hierdoor kon het water niet echt opwarmen en was ongeveer een 16tal graden. Na de verkenningen was het tijd om te gaan slapen zodat we uitgerust aan de start kwamen. Ook kreeg ik die avond nog een startlijst te zien die was nog indrukwekkender was als vorige week ( Vasiliev, Kahlefeld, Unger, Zipf, Rank, …) dus een top 25 zou al een hele mooie prestatie zijn.  Zaterdag rond 13u40 ( alles was een beetje uitgelopen) kon de wedstrijd eindelijk beginnen.  Het was een team relay waardoor je pas kon vertrekken wanneer je door jou collega van hetzelfde werd aangetikt na zijn individuele wedstrijd. Ik mocht van de coach als 1ste vertrekken zodat de 2de atleet van het team ( hopelijk) niet te veel achterstand zou hebben en ik met goede zwemmers in de reeks zou kunnen straten. In deze reeks lagen ook Vasiliev, Unger, Prochnow wat toch zeer sterke atleten zijn. Ik wilde dus zo hard mogelijk zwemmen zodat ik met Vasiliev uit de wissel kon komen. Dit gebeurde ook en met de 1ste zwemtijd van iedereen ( in het ijskoude water zonder wetsuit) kon ik super tevreden zijn. Direct na de wissel waren er een paar zeer verraderlijke bochten en een helling waardoor Vasiliev enkele meters kon nemen. Hij zou deze voorsprong behouden tot het lopen. Ik had wel een goed gevoel op de fiets en heb 2 v/d 3 ronden op kop achter Vasiliev gereden ( die totaal niet ver weg reed). In de laatste ronde wilde Unger dan toch een keertje overnemen en kwamen we op zo’n 5@10seconde van Vasiliev de wisselzone binnen. Na een redelijk goede wissel was het zo’n 1,5km spurten tot aan de finish. Unger was direct weg en kwam als 1ste aan, ik kwam  van die reeks 4de aan en kon zo de volgende atleet van mijn team laten starten.  Ik wist niet of ik het goed gedaan had en hoeveelste ik uiteindelijk geworden was. Na de wedstrijd kregen we dan een uitslag en tot mijn grote verbazing zag ik dat ik een 5de plaats uit de brand had kunnen slepen en was ik zo voor mensen als Kahlefeldt, Zipf, Rank , … !!! Ik mocht zelfs mee op het podium en dit was tot nu toe het beste resultaat dat ik ooit behaald had!!! Wat een gevoel!

    In de avond was er dan nog de team triatlon waar we 5de zijn geworden waar het hele team zeer tevreden mee was! Het was een zeer geslaagd weekend en hopelijk kan ik deze goede conditie behouden tot de ETU-cup in Brasschaat.

     

    Groetjes,

    Peter

    25-05-2010 om 20:30 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    20-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.1ste Bundesliga Gladbeck

    Na vorige week de niet-stayer in Duitsland stond er dit weekend de allereerste Bundesliga wedstrijd (1ste klasse) van mijn carrière op het programma. Zaterdagnamiddag, na ongeveer 2u met de auto te rijden, ging ik samen met het team het fietsparcours verkennen. Het parcours was niet echt optimaal met veel putten in de weg en er stond een stevig windje. Na ongeveer 1 uurtje losrijden deden we nog een kort loopje met enkele versnellingen. Het gevoel tijdens het lopen en het fietsen was niet echt denderend maar dit kwam gedeeltelijk ook door de trainingsweek die ik nog moest afwerken (hoop ik ).  Met een redelijk moe gevoel kroop ik in bed en keek ik vol spanning uit naar de wedstrijd.

    Zondagmiddag rond 11u30 stond er de supersprint op het programma ( 250m zwemmen, 5,5km fietsen, 2,5km lopen). Deze wedstrijd werd in 5 verschillende reeksen gehouden met in elke reeks 1 atleet van elk team. Ik zat in het team met wereldkampioen  junioren Mola. En dacht dat dit een goede reeks was maar na 250m had ik 5sec voor op de 2de en ongeveer 15sec voor op de grotere groep ( 7de zwemtijd overall) en na een redelijk goede wissel kon ik als 1ste op de fiets kruipen. Omdat ik met  2 andere atleten een kloofje had wilde ik zo snel mogelijk wegrijden en fietste een lange tijd met de  voeten op de schoenen. Wanneer ik  dan toch probeerde mijn schoenen aan te doen schoot ik met mijn linker voet uit mijn klikpedaal waardoor ik enkele kostbare seconde verloor. Omdat het peleton nog op zo’n 5sec hing en het toch maar 7km was ben ik terug naar de 2 koplopers kunnen fietsen ( wat toch wel pijn deed). Maar net toen ik bij de koplopers kwam vond het peleton ook zijn aansluiting en viel het tempo wat uit de groep. Omdat het zo’n korte wedstrijd is verloor ik hierbij vele dierbare seconde ( zo’n 25” op de snelste fietser in een andere reeks en 40ste fietstijd). Na wat geduw in de 2de wisselzone kon ik beginnen aan de 2,5km sprint J . Ik had redelijk zware benen van het fietsen  en moest al snel de snelste lopers laten gaan. Na ongeveer 1,5km kreeg ik wat last aan de mild maar probeerde toch nog zo hard ik kon naar de finish te lopen( 25ste looptijd). In een totaaltijd van 21’04” en “maar” op 50 seconde van de winnaar ( Brad Kahlefeldt) en als 2de van het team  kon ik best tevreden zijn van de individuele wedstrijd.

     

    In de namiddag stond er dan een 1/8ste team triatlon op het programma. We konden als 6de team vertrekken ( tijden van de voormiddag worden opgeteld en moesten dan na X-aantal tijd van de 1ste ploeg vertrekken) en stonden 1sec achter op het 5de team en 45” voor op het 7de team. Ik startte in 2de positie in het zwemmen en kon 500m gemakkelijk in de voeten  volgen. Op de fiets had ik weeral niet de beste benen en had het zelfs op sommige momenten moeilijk om te volgen. Na 22km konden we eindelijk van de fiets springen en konden we aan de 5km run beginnen. Met zo hard( voor mij dan ) te moeten fietsen dacht ik dat ik in het lopen totaal niet mee ging kunnen. Maar ik bleef gelukkig gespaard van dit gevoel en kon mijn teamgenoten bijhouden. Met een degelijke run konden we onze 6de plaats veilig stellen wat een goed resultaat was voor de 1ste bundesliga wedstrijd van het seizoen. Ik was vooral blij dat mijn lopen niet erg hard moest leiden onder het harde fietsen en dat het zwemmen zeer degelijk is , een 7de zwemtijd met mannen zoals Vasiliev en co achter mij geeft toch een goed gevoel. Zo  kan ik de wedstrijd altijd starten met mijn beste onderdeel wat me een rustig gevoel geeft en kan ik de komende weken wat meer focussen op het lopen.

    Dit weekend is er de 2de Bundesliga wedstrijd in Witten en vanaf volgende week begint de blokperiode. De komende weken staan in teken van de studies maar ik hoop toch nog een goede wedstrijd te doen op de ETU-cup in Brasschaat. Daarna bouwen we een blok volume in en gevolgd door de lang verwachte vermogensblokken waardoor ik op het einde van de grote vakantie mijn beste vorm moet te pakken hebben ( hopelijk voor het EK-23 waarvoor ik hard zal moeten werken om geselecteerd te worden).

    Maar ondanks de weinige vermogenstrainingen in het lopen zit dit toch al op een redelijk niveau en kan mijn conditie nog sterk verbeteren naar het einde van Augustus toe.

     

    Groetjes!!!















    20-05-2010 om 21:54 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-05-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Selectiewedstrijd Hameln
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Vorige week stond er de selectiewedstrijd voor de Duitse 1ste klasse ploeg ( TV Lemgo) op het programma. Tevens was dit mijn allereerste Niet-Stayer triatlon waardoor ik niet met het volste vertrouwen aan de start stond. We moesten 500m in een 50m zwembad zwemmen en we zaten met de ploeg in de laatste wave. Ik had een goed gevoel tijdens het zwemmen en kon als 1ste uit het water kruipen na 5’40” met ongeveer 10 sec voor ploegmaat Stefan Reiz en 45 seconde op nog 2 ander ploegmaats die reeds geselecteerd waren voor het 1ste team. Op de fiets kon ik in de 1ste ronde afstand nemen van mijn dichtste achtervolger en moest ik me focussen op het  peleton van ongeveer 6man die op mij aan het jagen waren. Tijdens de 1ste ronde had ik een niet al te best gevoel en het leek alsof ik niet echt hard aan het fietsen was. Pas na 10km zag ik het peleton op ongeveer dezelfde afstand wat me meer vertrouwen gaf en ik nog eens extra op de trappers ging staan. 1 iemand kon nog wel de kloof dichten waardoor ik in de 2de ronde samen met hem de kloof op het peleton nog iets kon vergroten. Ik had niet gedacht dat wanneer je in een niet – stayer wedstrijd op 7m moet blijven dit nog steeds gemakkelijker aanvoelt dan wanneer je helemaal allen moet fietsen.  Na de 20km tijdrit had ik een redelijk zwaar gevoel in de benen waardoor ik een beetje schrik had voor het lopen. Maar in de 1ste 2km kon ik een goed tempo ontwikkelen en kwamen de andere atleten niet echt dichter. Pas na 3km kwam ik mezelf een beetje tegen van het harde fietsen en moest ik sterk vertragen omdat ik met steken te kampen had. 1 iemand kon nog terugkeren ( en winnen ) en had aan de finish zo’n 5sec achter en kon ik tevreden een 2de plaats bemachtigen. Achteraf kwam de coach me zeggen dat ik kon starten in de Bundesliga waardoor ik super tevreden terug naar huis kan gaan.

    Groetjes

    17-05-2010 om 15:20 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-04-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zwemloop Zwevegem

    Paasmaandag stond er het Vlaams Zwemloopkampioenschap op het programma als 1ste wedstrijd van het seizoen. Omdat ik net 2 weken op stage ben geweest stond ik met weinig verwachtingen aan de start. Het zwemmen was in het 50m bad van zwevegem waardoor het toch wel wat zwaarder was. Het zwemmen voelde van in het begin goed aan en na 400m had ik een tussentijd van 4'30" waar ik echt wel heel gelukkig over was. Ik kwam ongeveer 45seconde voor Pieter Heemeryck uit het water die toch wel de sterkste concurrent was samen met Tom Mets. Ik dacht dat het niet snel ging duren vooraleer hij erbij ging zijn maar na 400m op de piste kon ik net voor hem lopen zodat ik kon zien welk tempo hij liep en hopelijk kon aanpikken. Maar na een paar rondes voelde ik dat ik 200m voor hem had en dat gaf me wel vertrouwen. Na 5km kon ik als 1ste binnen komen en had ik ongeveer 1min30 voorsprong op de 2de. Het lopen ging nog niet echt schitterend maar het zwemmen voelde goed aan waardoor ik met vertrouwen het seizoen kan beginnen in het zwemmen.

    Nu is het uitzien naar 1 mei waar we testen moeten doen om ons te evalueren. Ook ben ik dit jaar aangesloten bij een duitse bundesliga ploeg ( TV lemgo) waar ik in mei al  wedstrijden kan doen waar ik heel wat ervaring kan opdoen want dit zijn toch wel wedstrijden van heel hoog niveau met mensen zoals Belaubre, Unger, Petzold, ... .

    Auf wiedersehen,
    Peter

    07-04-2010 om 21:27 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.

    Hoi Allemaal,

     De voorbije 2 weken gingen we met de beloften en elite op stage naar St-Raphael  waar we onze conditie nog wat konden verbeteren. Met heel wat zwem,fiets en loopkilometers moet dit jaar de kloof naar de kwart toch wat gemakkelijker gaan. In de 1ste week moesten we 66km lopen waarin een weerstandstraining en een 3 km AO in zat. De 3km ging niet echt zoals ik gewild had en had een tijd van 9’16” wat 1seconde trager was dan de 3km die we gedaan hadden in de winter. Maar een stevige mistral en de weerstandstraining van 2 dagen tevoren waren niet echt bevorderlijk voor een top tijd.  Ook konden we nog een 400m max zwemmen in het 50m bad maar hiervoor heb ik toch wijselijk gepast zodat ik de rest van de stage nog goed kon afwerken. Ook moesten we in de 1ste week een rustige koppeltraining afwerken wat toch weer eens een ander gevoel was.  De zwemkilometers  werden naar 35km gebracht met trainingen zoals 6,6km wat toch wel veel was. Het gevoel  in het zwemmen was redelijk goed de 1ste week en zwom goede tijden op de  weerstand en UC trainingen ( 27” in een 50m bad). Omdat we voor het goede weer naar daar zijn gegaan mochten we toch zo’n 270km fietsen met een duurrit van 120km bergop.  Op deze bergachtige ritten voelde ik dat de heuveltrainingen van de winter hun vruchten hebben afgeworpen en kon iedereen toch goed volgen.

    In het begin van de week stond er een stevige koppeltraining op het programma met 4x( 12km intensief fietsen en 4km wedstrijdtempo met daarachter 600m wedstrijdtempo en 4km loslopen). Tijdens deze rit kon ik zelfs demarreren bergop wat ik vorig seizoen zeker niet gekund had maar tijdens het lopen was het gevoel dan net ietsje minder, hopelijk komt dit doordat we nog bijna niets van snelheid gedaan hebben deze winter in het lopen. Ook heb ik 410km gefietst in de 2de week met de ronde van Vlaanderen ( 130km) en een bergrit van 110km in wat zeer plezant was in het goede weer. Het zwemmen is zowat hetzelfde met een 32-tal kilometers met zelfs een aflossing in van 8x 50m die ik , samen met Simon, Matthias en Maarten gewonnen heb :p . Het lopen was ook hetzelfde gebleven met een 70 tal kilometers met 2 intensieve trainingen met de koppeltraining en 3x 1500m met opbouw per 500m van fartlek naar Intensief Interval.

    De stage was heel plezant en hopelijk zal de conditie nu helemaal top zijn en kunnen we aan onze snelheid beginnen te werken. Na de stage staat er nog een zwemloop te wachten om eens te zien of de stage niet te zwaar is geweest en of al die vele trainingen me goed hebben gedaan.

    Groetjes,

    Peter

    07-04-2010 om 21:10 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    07-03-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Stage La Londe

    Het is ondertussen weer even geleden dat ik nog eens een berichtje heb gepost. Na de examens ben ik richting het goede weer getrokken zodat ik nog eens een volumeboost had voor het seizoen. In de 1ste week was het vooral zwemmen met enkele stevige zwemtrainingen zoals 15x100m hoogst mogelijk gemiddelde, maar ook het fietsen ( 290km ) was niet min en het lopen ( 55km).
     De 2de week werd vooral de fietskilometers omhoog getrokken tot 390km en het lopen tot 65km. Maar op 1 week gezien ( van zaterdag tot zaterdag) heb ik 97km gelopen wat echt wel veel was. Alles ging echt uitstekend en heb niets van pech of blessure gekend. Maar de vermoeidheid kwam duidelijk pas in de rustweek erna, met echt een rotgevoel moest ik 2 weken nadien een lactaattest doen.
    Het werd duidelijk dat ik nog wat meer rust nodig had want met een 1’40” op 600m lopen  was dit het slechtste dat ik op lactaattesten heb gelopen. Ook mijn V4 was niet echt schitterend op zowel het zwemmen en het lopen. Na 1 weekje rust is alles terug in orde en voel ik me nu echt super op training.
    22 maart vertrekken we met de Belgische ploeg naar St-Raphael om daar de conditie en snelheid op peil te brengen voor de ETU-cup in Portugal. Mijn 1ste wedstrijd is de zwemloop in Zwevegem ter voorbereiding van de ETU-cup in Portugal. Daarna is alles gefocusd naar de ETU-cup in Brasschaat.

    Ook zit ik dit jaar in een de Duitse Bundesliga waar ik hopelijk ook enkele mooie wedstrijden kan doen op internationaal topniveau met mensen zoals Unger,Vasiliev, Petzold,… en waardoor ik weer iets meer ervaring krijg op deze wedstrijden van hoog niveau.

    Ook kan ik dit jaar terug rekenen op de sponsoring van Triatlonshop, Fast Forward, stad Antwerpen en kan ik dankzij de steun van Argon 18 dit jaar rekenen op topmateriaal.

    Veel tria groeten,

    Peter

    07-03-2010 om 17:31 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    13-01-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Update

    Hey allemaal,

    Het is weeral een tijdje dat ik nog eens iets gepost heb op mijn blog. Omdat ik het de laatste weken zeer druk had ( examenperiode en veel trainen) heb ik nog niet de tijd gehad om een berichtje te posten. Maar het is niet omdat ik niets van mij laat horen dat het op fysiek gebied ook stilletjes is.

    Even opsommen wat ik vanaf het laatste berichtje tot nu allemaal heb gedaan:

    Enkele weken na de wedstrijd in Alanaya stond er een lactaattest op het programma. Omdat de we toen nog bijna niets van snelheid of uithouding hadden getraind had ik niet veel van de testen verwacht. Maar dit was niet echt nodig want met dezelfde waarden als dit jaar in mei ( in het seizoen) voelde ik dat de conditie door het vele lopen stevig is gestegen. Maar de snelheid was er nog niet echt in het zwemmen en de 100max was dan ook niet echt schitterend ( 56”7).

    Na de lactaattesten volgde er een rustweek maar daarna werd het loopvolume weer hoog gehouden met 65km in de week lopen met ook lange fietstrainingen van 120km. Enkele weken later volgde een 400m zwemmen en 3000m max waar ik toch wel een beetje naar uit keek want het volume het lopen was de voorbije weken erg hoog en de zwemtrainingen waren in verhouding redelijk laag ( 20km). ’s Morgens om 7u mochten we in het zwembad duiken voor onze 400m ( wat niet echt mijn sterkste kant is om om 7u maximaal te gaan), met een redelijk slecht gevoel toch nog 4’16” kunnen zwemmen maar ik was niet echt tevreden omdat ik het gevoel had op trainingen dat het beter ging (bijvoorbeeld 8x100m tegen 1’02” gemiddeld met 25” rust). Daarna mochten we in de vrieskou onze 3000m lopen, dit voelde wel goed aan en liep een tijd van 9’15” wat een besttijd was voor mij.

    Na deze testen werd het loopvolume wat minder maar de zwemkilometers en de intensiteit begonnen te stijgen waarin zelfs 2 weken van 54km met trainingen zoals 6km aan 1stuk en 8x1000m opbouwen en 40x100m intensief. Na de 1ste week 54km zwemmen stond ook nog eens de kerstcorrida van Leuven op het programma.

    Zondag 27 december stond er voor mij de 1ste loopwedstrijd ooit op het programma, de 8km in Leuven waar zo’n 4000m aan de start stond. Ikzelf had gekozen om helemaal op de 1ste rij te starten zodat ik goed kon vertrekken maar wilde me ook niet vergalopperen en liep daarom de 1ste kilometer wat rustigere als zo’n 40tal andere mensen. Na de 1ste kilometer liep ik dus ongeveer op een 30 of 40ste plaats maar stelselmatig kon ik toch opschuiven en had een super goed gevoel. Na ongeveer 5km liep ik als enigste achter een groepje van 4atleten die zo’n 100m voor mij liepen, man deed dat zeer om het gat dicht te lopen! Na ongeveer zo’n 2km kon ik eindelijk bij het groepje aansluiten en in de laatste kilometer kon ik nog beslag leggen op de 9de plaats. Ik eindigde 2min van de winnaar (Simon Decuyper) en maar 50s van Marc Geerts wat me toch een goed gevoel was dat de kloof met de andere niet onoverbrugbaar meer is. Ikzelf had een tijd van 26’55” waar ik tevreden over kan zijn met het weinige lopen van de laatste 3weken.

    Na de corrida en de zware trainingsblok is het nu focus op de examen en na de examen ga ik 2 weken op stage naar Zuid-Frankrijk waar het fietsen bijgeschaafd gaat worden want met dit slechte weer is het moeilijk om deftig te kunnen fietsen.

    Zo, verder wil ik iedereen nog een gelukkig 2010 toewensen!

    Groetjes!

    13-01-2010 om 19:15 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (3 Stemmen)
    29-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslagje ETU-cup Alanya

    Vrijdag omstreeks 11u00 vertrokken we met het vliegtuig richting Turkije ( Alanya) . Rond 16u00 kwamen we aan op de vlieghaven in Antalya waarna we nog zo’n 2u moesten rijden vooraleer we aan ons hotel kwamen. Toeval of niet, op dat zelfde vliegtuig zat Hasan Ozer, de Belgische Turk en triatleet, die ons hielp overal en gemakkelijk te geraken doorheen de 4 dagen dat we in Alanya verbleven. Vooraf was me gezegd geweest dat het slecht weer ging zijn en regen maar de 4 dagen dat we daar gezeten hebben was het elke dag om en bij de 27-30 graden! Wat een weer! Zelfs de zee was 25graden warm en ideaal om in te zwemmen. Vrijdag om 18u00 aangekomen in het hotel, uitpakken en daarna een half uurtje loslopen. Nadien konden we genieten van een uitgebreid buffet en na het eten gingen we nog gezellig Alanya verkennen door een half uurtje door het centrum te wandelen. Zaterdagmorgen na het ontbijt ging we wat los zwemmen in de zee met enkele beach startjes wat wel plezant was, ook het gevoel was uitstekend en ik zag het al helemaal zitten voor zondag. In de namiddag gingen we het fietsparcours verkennen maar dit was niet zo voor de handliggend want als je weet hoe de Turken rijden en hoe de wegen erbij lagen konden er wel eens gewonden vallen. Maar dit gebeurde natuurlijk niet en na zo’n 30 tal km kwamen we terug aan in het hotel. Snel even douchen en dan vertrekken naar de briefing met daarachter een pasta party. Tijdens de briefing begon ik toch wat zenuwen te krijgen en begon echt uit te zien naar zondag. Klaar met de briefing konden we aanschuiven voor een pasta maaltijd waarna we terugkeerde naar het hotel om om 10u in ons bedje te kruipen.

    Zondag was het dan Race Day. S’ Morgens 1st nog een uitgebreid ontbijt om dan om 9u te vertrekken naar de wedstrijd. Nadat onze fietsen, kleding en body markes waren goedgekeurd moesten we om 10u op de boot zitten die ons ongeveer 1500m verder aan het strand ( waar de start was) afzette. Dit was wel eens iets anders en terwijl we op die boot zaten kreeg ik echt veel zenuwen want als er 20 Russen en allemaal andere wereld atleten rondom jou zie zitten geeft dit toch wel een apart gevoel. Na wat inzwemmen, de line up kon het zwemonderdeel eindelijk beginnen. Omdat ik nog geen punten had verzameld op andere ETU – Cups had ik een slecht plaats en stond helemaal rechts van alle andere goede zwemmers zoals bv Belaubre of Vasiliev. Er was dus een super snelle start nodig om na 300m ( bij de 1ste boei) een goed plaats te hebben zodat ik niet te veel moest vechten aan die boei. Dit lukte samen met Willem Brems zeer goed maar aan de boei wilde ik het slagen vermijden en zwom daarom helemaal naar de buitenkant, waardoor ik een aantal plaatsen verloor. Na ongeveer 1000m hoopte ik dat ik goed opgeschoven was door op eigen kracht buiten het pak te zwemmen maar ik zag een paar andere atleten waarvan ik wist dat dit niet zo’n goed zwemmers waren, dus probeerde ik om in het pak te zwemmen en zo op te schuiven, dit lukte me vrij goed en op het einde van het zwemonderdeel kon ik als 14de uit het water kruipen met 8” achterstand op de 1ste zwemmer  en zelfs Vasiliev ( die normaal altijd in de wereldbekers goed uit het water komt) kwam achter Willem en ik uit het water. Na een redelijke wissel kon ik in het wiel van Vasiliev rijden maar eens we op de grote baan waren schakelde hij een paar tandjes groter en moest ik zijn wiel lossen, ook Willem en 2 andere atleten passeerde mij en ook hier moest ik weer passen. Met een slecht gevoel moest ik wachten op het 2de peloton dat ongeveer 15” achter de 1ste groep kwam. Kans verkeken dacht ik om bij het 1ste groepje te zitten dat zeker ging wegrijden, maar dit gebeurde niet en na 1ronde fietsen ( 10km) kwamen we bij het 1ste groepje. Maar toen viel alles compleet stil en kwam bijna iedereen terug. Met ongeveer 50man kwamen we de 2de wisselzonde binnen. Na een redelijk goede wissel kwam ik ongeveer als 10de uit de wissel en als 1ste Belg wat me toch een goed gevoel gaf. Maar dit was maar voor even want na nog geen 500m kwam ongeveer 20man me voorbij, dit was echter geen schande want er waren veel goede atleten. Maar na 1ronde kreeg ik last van steken en moest soms wandelen, hierdoor verloor ik veel plaatsen en zag ik alle andere Belgen zo’n minuut weglopen. Maar na veel te drinken en in de schaduw te lopen kwam ik er terug door en in de laatste 2 ronde kon ik nog een stevig tempo lopen en kon nog zo’n 5 à 10 atleten inhalen en naar een toch teleurstellende 52ste  plaats lopen. Maar ondanks de weinige zwemkilometers kon ik toch op 8” van toch wel de beste van de wereld ( misschien niet in bloedvorm maar toch) uit het water kruipen wat toch een plus punt is want zo kan ik ( hopelijk) meer tijd spenderen aan het lopen wat zeker zal moeten verbeteren nu ik 1/4de triatlons ga moeten doen.

    De dag nadien konden we nog genieten van het goede weer, Turkse namaak en het afbieden! Deze week heb ik een rustweek met zaterdag een lactaattest in het lopen en zwemmen en vanaf volgende week zal het terug stevig trainen worden volgens trainer Pieter Timmermans.

     

    Groetjes Peter

    29-10-2009 om 20:01 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (5 Stemmen)
    16-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Opstarten van de trainingen

    We zijn nu 3 weken verder na Mechelen en ik ben ondertussen aan de opbouw begonnen voor het volgende seizoen. De opbouw begon met een volledige rustweek( enkel 1x getennist). Dit was de 1ste keer sinds 2jaar dat ik een week lang niets van sport heb gedaan, tijdens die week heb ik ook helemaal niet aan triatlon gedacht want dit ging samen met de 1ste week op unif ( studeer kiné in het 1ste jaar) en moest ik van alles en nog wat in orde brengen. Na de volledig rustweek dacht ik rustig te beginnen met trainen voor volgend seizoen maar niets was minder waar. Met dezelfde maximum loopweek als op topsportschool moest ik de 1ste week zien te overleven ( 55km), ook met een duurloop van 16km was dit het meeste dat ik ooit aan 1 stuk heb gelopen. Maar de week erna werd mijn record nog eens verbroken met een 65km lange loopweek en een duurloop van maar liefst 17km, maar ook het fietsen was niet te onderschatten met 2x 100km waren dit al zeer lange trainingen voor in het begin van het jaar. Maar ja, de concurrentie van mijn leeftijd traint gemiddeld zo’n 80km (lopen) in de week dus er is nog veel werk aan de winkel. Het zwemmen is dan in verhouding een heel pak minder, met 4 BU-trainingen en hoogstens 1 snelheidstraining zal ik nog geen toptijden zwemmen. Deze week heb ik een rustiger weekje ( 40km lopen) en kan ik wat meer voor school doen wat ook nodig is want ze gaan hier zo verschrikkelijk snel dat je alles zeer goed moet bijhouden of het wordt een chaos met de examens. Ook is het nog wat wennen met de ander aanpak van mijn nieuwe trainer Pieter Timmermans en zwemtrainer Ronald Gaastra maar ik heb er alleszins vertrouwen in en hopelijk rendeert dit in goede resultaten volgend jaar. Hopelijk kan ik met de 2 stevige trainingsweken een deftig resultaat neerzetten volgende week op de ETU-cup in Alanya waar het hoofddoel, zo goed mogelijk uit het water komen, zal zijn. Hopelijk lukt dit ondanks de rustige trainingen en kan ik redelijk goed volgen met de fiets en het lopen.

    Ik hou jullie zeker op de hoogte van de wedstrijd en er komt dan volgende week zeker een uitgebreid verslag van de wedstrijd.


    Ik wil ook graag nog de sponsors en Atriac uitdrukkelijk bedanken voor hun steun en het vertrouwen die ze mij dit jaar hebben gegeven! Dank u wel hiervoor en hopelijk blijf, en verbetert, onze samenwerking voor volgend jaar!

     

    Sportieve groeten,

    Peter

    16-10-2009 om 11:02 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    22-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom
    Welkom allemaal op mijn nieuwe site (Blog)!

    Ik zal proberen weekelijks een berichtje te posten met wat ik zoal doe, ook kunnen jullie hierop mijn verslagen van de wedstrijd lezen.

    Veel plezier ermee

    22-09-2009 om 14:26 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verslag 1/4 mechelen

    Dit weekend stond voor mij de 1ste kwart triatlon van het seizoen op het programma, niet direct de minste want met 11,5km lopen is het toch een helse opgave om dit zo snel mogelijk af te werken. Vol goede moed van de voorbij loopnummers op de 1/8ste wedstrijden startte ik zonder stress aan de wedstrijd. Bij het vertrek van het zwemmen kon ik direct post vatten op de 1ste lijn waardoor ik zeker bij de 1ste zou weg zijn, maar dit was buiten de persoon links en recht naast mij die me in een soort van sandwich hielden zodat ik niet direct naar voren kon zwemmen. Zo'n 300-400m duurde het vooraleer ik kon wegzwemmen van de mensen naast mij en richting de kop van de wedstrijd kon zwemmen wat ongeveer zo'n 5man was. Na 750m lag ik in 3de positie en voelde dat er toch meer in zat dan die 3de plaats en na enkele versnellingen kon ik na 1500m samen met Kjel De Hertog ( die 4'00" op 400m zwemt) uit het water kruipen op 6" van Stijn Goris. Ik had een goede wissel en kon als 1ste vertrekken aan het fietsonderdeel. Daar wachtte ik op Stijn en spraken we  af om te wachten op hardrijder Victor Campenaerts, nadat hij bij ons kwam besloten we om door te rijden maar we zagen al snel dat Joris Buyl en Nick Debusschere op komst waren en we besloten om te wachten zodat we met een groter groepje konden fietsen. Toen Joris en Nick bij ons kwamen konden we direct goed ronddraaien maar door een foutje van Joris of ik raakte Joris mijn achterwiel en viel stevig tegen de grond waardoor hij afgevoerd werd naar het ziekenhuis. Met z'n 4 reden we dan maar verder zodat we hopelijk het groepje achter ons konden afhouden. In de 1ste ronde reden we alle 4 goed mee en hadden we ongeveer 1'30" op de achtervolgende groep. In de 2de ronde kreeg ik het echter al lastig en moest geregeld passen om op kop te komen. Mijn benen voelde niet echt goed aan op de fiets en na 40km was ik blij dat ik nog bij het groepje hing. Na die 40km hadden we dankzij de geweldige fietsers Stijn en Victor een voorsprong van ongeveer 2'15" en hadden we een gemiddelde van niet minder dan 42km/u! Met een bang hartje kroop ik van de fiets en kon ik als 1ste vertrekken aan het looponderdeel. Stijn passeerde mij onmiddellijk en probeerde ik zo lang mogelijk bij hem te blijven. Dit leek3à4km redelijk goed te lukken maar na km 5 moest ik even op adem komen en verloor heel veel terrein op Stijn. Omdat ik gewoon ben van 5km te lopen was het echt knokken om de volgende 6,5km zo snel mogelijk af te leggen. Chris Schepers kwam me voorbij gespurt na ongeveer 7km en zag ik Tim VanHamme meter per meter dichter komen. Met een verschrikkelijk slecht gevoel probeerde ik zo snel te lopen als ik kon en mijn 3de plaats veilig te stellen. Dit lukte me uiteindelijk nog en ik was super tevreden met de 3de plaats maar ook omdat ik aangekomen was want ik was compleet leeg. Achteraf gezien was mijn wedstrijd redelijk goed verlopen maar het lopen was niet echt schitterend maar ik denk dat dit gewoon aan het harde fietsen lag.
    Deze week heb ik een volledige rustweek en dan komen er nog 2 zeer mooie wedstrijden aan, namelijk de ploegentriatlon met Montpellier en de ETU-cup in Alanya om eens te zien of het zwemniveau zonder al te veel te trainen op internationaal vlak gaat of niet.

    Peter

    P.S: nog een speciale dank aan de vele supporters die mij naar de 3de plaats hebben geroepen, het was nodig!















    22-09-2009 om 00:00 geschreven door Peter  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (1 Stemmen)

    >

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs