Santiago there I come again
Inhoud blog
  • Santiago
  • Muxia - Faro - Finesterre 44 km
  • Hospital - Muxia 29 km
  • Santa Maria - Hospital 19 km
  • Negreira - Santa Maria 19 km

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    21-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Leon - Villar de Mazzarife 21 km
    Vandaag was weer een heerlijke dag. Vanmorgen om 6 uur vertrokken samen met Claudia. Na een uurtje stappen breakfast genomen en dan richting Villar de Mazzarife.  Mijn gezellig was ik al vroeg kwijt want een paar kilometers verder kwam ze tot de vaststelling dar ze haar wandelstokken had achtergelaten in de coffeeshop. Dus moest ze terug en kon ik weer op mijn eentje verder. Even verder op moest ik kiezen tussen 2 routes. Achteraf bekeken heb ik naar mijn gevoel wel de beste route gekozen. Het was een prachtige wandeling in een ontzettend mooi landschap. Alleen waren er geen stops en ik had geen eten bij mij alleen water. Gelukkig was er een Spanjaard die met kraampje stond en waar je middels een donatie iets kon eten. Hij was als uit de hemel gezonden. Om half twaalf was ik al  mij bestemming. Eigenlijk is dat de goede manier om de camino te stappen denk ik. Vroeg vertrekken,vroeg aankomen,uw was doen, douche,pintje drinken een beetje rusten, eten en slapen.
    Vanavond lig ik met een Fransman,  een Zwitser en een Canadees  (Vancouver yland)  de kamer. De Fransman ken ik al eerder en het is een snurkers dus ...
    Hoe dan ook ik ga nu slapen voor hij van wal steekt en morgen om zes vertrekken we naar Astorga.
    Tot dan


    21-05-2016, 21:41 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.leon
    Vanmorgen lekker lui geweest. De winkels waren toch maar open om 10.00u dus er was geen haast bij. Eerst nog even langs geweest bij het toeristenbureau om een plattegrond en weg waren wr.  Althans dat dachten we want na 5 minuten liep ik Claudia tegen het lijf en dat was al een tijdje geleden. Dus eerst maar eens een terrasje met als gevolg dat we uiteindelijk geluncht hebben en dat de winkels inmiddels weer gesloten waren. Na een korte siësta ben ik om 5u30 naar een gigantische supermarkt geweest en heb ik mijn inkopen kunnen doen. Vanavond zouden we met een groepje gaan eten maar ik heb ze niet gevonden. Dan maar alleen gaan eten. Misschien is dat maar goed geweest want morgen is het vroeg dag. De wekker staat op 6.00 u en dat zal nodig zijn wil ik morgenavond een bed hebben want de  mogelijkheden worden steeds schaarser.

    Of ik een bed heb of een pak stroo dat hoor je morgen dan wel, in ieder geval morgen gaan we naar mijn favoriete omgeving, weliswaar lastig maar mooi.

    Tot morgen

    21-05-2016, 00:03 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    20-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mansilla de las Mulas - Leon 20 km
    • Vandaag hebben we de meseta vaarwel gezegd. Al bij al viel het wel mee met al die prachtige fauna en flora en het was nog te doen van de hitte. Hoe dan ook ik ben blij dat ik in Leon ben aangekomen. Vanmiddag eerst alles in orde gesteld en dan met Carlos een terrasje gedaan. 's Avonds vroeg in bed gekropen. Morgenvoormiddag gaan we eerst wat shoppen en na de middag misschien nog  een kort tripje doen kwestie van het ritme aan te houden. Al bij dus een makkelijk dagje zonder veel  uitschieters. We zullen zien wat morgen brengt want ik durf geen plannen meer te maken.
    Groetjes vanuit het zonnige Galerie

    Marnix

    20-05-2016, 22:59 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    18-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.El Burgo Ranero - Mansilla de Las Mulas 19 km
    Gisterenavond lekker getafeld met twee zussen uit Tilburg. Toen ik op de kamer kwam was het zowat 25 graden denk ik. Ze hadden de palletkachel aangestoken en dat op een piepkleine slaapkamer met 5 mensen. Blijkbaar vinden die Spanjaarden het nogal frisjes. Niet de beste omstandigheden dus om te slapen. Ik ben dan om 00.06 u maar vertrokken richting keuken zoals gewoonlijk. Om 7.00 u vertrokken met een heerlijk zonnetje voor de laatste kilometers van de meseta. In Mansilla aangekomen om iets te eten in een prachtige albergue heb ik een collega pelgrim ontmoet uit Izegem. Hij bleef daar overnachten. Uiteindelijk was dat geen slecht idee gezien de hitte. Ik ben daar dan ook maar gebleven temeer daar ik een kamer kreeg voor mij alleen, dinner en breakfast inbegrepen voor een prikje. We hebben met ons tweeën lekker gekuierd op het terras en morgen gaan we verder naar Leon weliswaar een dagje later maar wat kan het ons deren. Al bij al dus een makkelijk dagje.

    Tot morgen

    Marnix

    18-05-2016, 18:54 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    17-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.San Nicolas - El Burgo Ranero 18,50 km
    Vanmorgen na een rustige maar slapeloze nacht ben ik als laatste vertrokken in een toch wel gezellige albergue. Ik had  tijd want ik zou toch maar tot in Sahagun gaan. Ik was daar al om
     10 uur en om daar nog een hele dag rond te dopperen dat zag ik niet zitten dus toch maar naar Bercianos met het risico dat ik geen bed zou hebben. Mijn vermoeden werd bevestigd dus verder naar El Burgo Ranero.  Onderweg nog de twee hollandse meiden ontmoet waarmee ik gisteren gegeten heb. Ze zagen het niet meer zitten en wilden naar huis gaan. Ik kan dat begrijpen want de meseta is moordend en zeker met zulk weer. Uiteindelijk heb ik ze toch kunnen overtuigen om door te gaan. Aangekomen in El Burgo kreeg ik in de laatste heel smerige alberque nog een bed aangeboden
     Ik heb het maar aangenomen want anders moest ik nog 18 km verder voor een eventueel bed en dat zag ik niet meer zitten. Ik zal me maar insmeren tegen de insecten en proberen om mijn zinnen ergens anders op te richten
    Ik ga in ieder geval vroeg vertrekken om
     het restant van die meseta (31 km) in 1 keer af te werken.
    Of dat lukt hoor je morgen
    Tot dan
    Marnix

    17-05-2016, 17:29 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    16-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Carrion de los condes - San Nicolas del real camlno 29 km
    De nachtrust was zoals verwacht een ramp. Om een verhaal kort te maken ik wil geen koreanen meer op 
    mijn kamer. Na 2 uur slapen in de keuken ben ik uiteindelijk vertrokken voor een 16 km lange eentonige weg.
    Ik was van plan om te stoppen in Ledigos  (na 16 km) maar zoals je weet in de camino
     kan je niks plannen. Aangekomen in Ledigos alles vol dus maar naar Terradillos 3 km verder. Daar aangekomen alles vol dus 6 km verder. Eerste drie albergue allemaal vol uiteindelijk toch een verblijf gevonden aan het uiteinde van het dorpje. Gelukkig maar want anders was het nog eens 10 km. Het is een heel gezellig verblijf en ze zijn enorm vriendelijk en gedienstig. Het is Italiaans getint dus het eten is niet zo mijn smaak maar we zien wel. Desnoods is er nog altijd een restaurantje in de buurt. Voor de rest gaat het vootreffelijk en is het weer ons goed gezind. Morgen word het een kort ritje denk ik, 8 km naar Sahagun en daar ga ik een halve snipperdag nemen en wat boodschappen doen. Tot morgen
    Marnix

    16-05-2016, 17:33 geschreven door Marnix  

    Reageer (1)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    Tags:de buurt
    15-05-2016
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Boadilla - Carrion de los Condes 25 km
    Vertrokken met een heerlijk zonnetje voor een vermoedelijk saaie trip. Na 6 km heb ik Bart aangetroffen, koffietijd gedronken en een goed gesprek gehad. Hij heeft me de coordinaten gegeven van zijn broer. Hij is professor aan de universiteit van utrecht en Kopenhagen en doet onderzoek in medicijnen voor spychofrenie. Ik moet hem maar eens contacteren om naar onze vereniging te komen. Heel interessant.  Bart bleef in Fromista want moest heel zijn huishouden eens in orde brengen. Ik had dat gisteren gedaan, zodoende ben ik verder gegaan maar ik zie hem nog wel. Onderweg kwam ik een heel rustig en gezellig boerderijtje tegen. Ik wou er overnachten maar ze hadden geen wifi dus ben ik maar weer verder gegaan. Ik heb er wel enkele nieuwe camino vrienden gemaakt (zie foto).
    Uiteindelijk in Carrion de los Condes beland waar ik in een klooster ga slapen samen met 2 Koreanen. Leuk verblijf maar Koreanen staan bekend als snurkers dus tis weer prijs denk ik. Ik ga zo meteen even kijken of er hier of daar een plekje is voor het geval dat
    Hoe het afloopt hoor je morgen wel.

    Bijlagen:
    20160515_123053.jpg (2.6 MB)   

    15-05-2016, 00:00 geschreven door Marnix  

    Reageer (0)
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    Archief per week
  • 06/06-12/06 2016
  • 30/05-05/06 2016
  • 23/05-29/05 2016
  • 16/05-22/05 2016
  • 09/05-15/05 2016
  • 02/05-08/05 2016
  • 25/04-01/05 2016
  • 18/04-24/04 2016

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs