Paula De Brie - District raadslid Antwerpen
NUL TOLERANTSIE IS DE ENIGE OPLOSSING VOOR HET DRUG PROBLEEM IN HET NOORD
PAULA met bloemen aangeboden door "UNIZO" met het gezegde als grapje voor "DE QUEEN VAN HET NOORD"
Foto

Burgemeester met Paula

Foto
Paula met de door Bert aangeboden bloemen op de receptie Abdijstraat 2009.
Foto
PAULA aan de BBQ
Foto
Foto
PAULA in de bloementjes gezet op de jaarlijkse "kaasavond 2009 door de vrienden (Kern) van Antwerpen aan't Woord
Foto
Foto
SEEFHOEK ALTIJD WEL WAT TE DOEN .
Een grapje moet kunnen op een feestje onder vrienden.
Foto
 Leen Verbist.
Foto
Karin en Herman twee vrienden waar ik altijd kan op rekenen.
Foto
Stadhuis den Haag IJskasteel genoemd
Foto

Bolleke van de maand 2005

Foto
Nog een lekkere Konick AUB
Foto
Inhoud blog
  • DRUGS 4
  • SENTENSTEEG
  • SITE
  • GEDAAN
  • RECEPTIES
  • NIEUW JAAR
  • WENSEN
  • SORTEERSTRAATJE
  • BANK
  • VROUWEN
  • GOED NIEUWS
  • PLEZANT
  • ERG
  • MOEILIJK
  • MOBILITEIT
  • 11/11/11
  • VRESELIJK
  • MOBILITEIT
  • RELLEN
  • INZICHT
  • FRANKRIJK 2
  • FRANKRIJK
  • RAAR
  • BIN
  • DUIVEN
  • SNEL?
  • ZIEK
  • NAAR ZEE
  • WAKKERE BURGER
  • DRUGS 3
  • PANNE
  • PARK
  • VELO
  • BREDERODE
  • ZOMER
  • BANGELIJK
  • BLOEMENTORENS
  • Het Weer
  • REIS 2
  • REIS
  • DE MUUR
  • GESCHROKKEN
  • NOORD ANT_WOORD
  • BOUWEN
  • HOF
  • BURENDAG
  • DE AFVAL RACE
  • BANGELIJK
  • BURENDAG
  • STAN

    Een lekker glaasje wijn nu en dan moet kunnen!!!!

    Foto
    Paula De Brie
    2060 Antwerpen (Seefhoek)
    Mailadres
    pauladebrie@telenet.be
    Geboortedatum: 25 april 1940
    Beroep: Gepensioneerd
    Verkozen als: Districtraadslid Antwerpen
    Hobby: Straatvrijwilliger (Opsinjoren)
    Engagement: Kernlid bij Antwerpen aan 't Woord- Noord-antwoord
    Sterrenbeeld: Stier
    Gehuwd geweest:Stan Copmans
    Favoriete TV-programma: Het nieuws.(ATV)
    Stokpaardje: Propere en veilige straten
    Leukste winkelstraat: De Meir
    Lievelingskleur: Rood
    Favoriete krant: Gazet van Antwerpen
    Lekkerste bier: Blonde Koninck
    Lievelingsboek: Het beste moet nog komen (P. Janssens)
    Leukste vakantiebestemming: Spanje(camping STEL)
    Favoriete plek in 't stad: Mijn eigen tuin!!
    Gezelligste plek: Park Spoor-Noord
    Zicht op ons hofje!!
    Foto
    {TITEL_VRIJE_ZONE}
    Verslag van Straatvrijwilliger Paula De Brie
    Meestal over vaststellingen in het Noord(2060) vooral dan de Seefhoek, natuurlijk vele ook andere dingen trekken mijn aandacht, positief of negatief en komen zo op het Blog terecht, ook herinneringen worden beschreven. Paula
    08-06-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HOF
    Ik moet bekennen dat ik de laatste tijd mijne Blog een beetje aan het verwaarlozen ben. Wegens tijdgebrek en ook wel omdat ik een beetje (verslaaft) ben aan Facebook. Ik vind dat plezant omdat je wanneer je iets op Facebook zet je bijna onmiddelijk antwoord krijgt, zowel positief als soms negatief . Maar dat is juist het plezante van Facebook. Iedereen zijn mening . Ook heb ik natuurlijk veel werk om mijne Stan zijne hof te onderhouden. Ik was eerst niet van zin om er nog terug meer plantjes in te zetten maar ik kreeg het toch niet over mijn hart om hem zo kaal te laten staan. Ik ben driemaal naar de markt geweest voor plantjes en driemaal terug gekomen zonder iets, ik kreeg het niet over mijn hart en vond dat zeer erg om dat alleen te moeten doen . Maar de laatse maal heb ik al mijne moed bijeen gepakt en wat raad gevraagt aan de verkoper en die man heeft mij zeer goeie raad gegeven ook omdat we daar jaarlijks onze planten kochten. En nu staat onze hof er weer mooi bij de vrienden die hier komen zeggen dat mijn Stan er fier zou op zijn. Ik heb zelfs deze week onze buxsusen geschoren. Ik begin er ook plezier in te krijgen van in onze hof te werken. Maar het vraagt tijd nu besef ik hoeveel tijd Stan er ooit heeft ingestoken. Twee weken geleden heb ik zelfs een boompje gesnoeid die staat er maar kaal bij en hoop dat die nog in orde komt, maar ja ik zal moeten leren met schade en schande. 

    08-06-2011, 17:40 Geschreven door Paula De Brie  


    30-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BURENDAG

    En morgen is het Burendag voor de zesde maal op rij en weer word het slecht weer. Van zolang den Burendag bestaat hebben we nog nooit mooi weer gehad de weergoden zijn ons niet goed gezient. Maar daarom niet getreurd mijn garage is groot genoeg bij mijn word het een wijk burendag . Er zullen toch een heel deel mensen aanwezig zijn is mij gemeld. Het word plezant al las ik deze week de kommentaar van iemand voor mij gelukkig onbekend en natuurlijk anoniem op mijn Blog dat er in de Lange Zavelstraat geen mensen tegen mij spreken. Allé dat word dan een Burendag in stilte. Dat is dan ook weer eens wat anders. Word vervolgt. 

    30-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DE AFVAL RACE

     De laatste dagen was er heel wat te doen in verband met vuile plaatsen in Vlaanderen. Het radioprogramma van Peters en Pichal zochten de vuilste buurt van Vlaanderen. Enkele bewoners van de Seefhoek hadden onze wijk in geschreven om mee te doen. Maar wat ik altijd het ergste vind, is dat men met zo'n verhaal naar buiten komt onze buurt toch maar weer in een slecht daglicht word gestelt want mensen die hier niet wonen en onze wijk niet kennen veronderstellen dat wij hier op een openbaar stort wonen. En zo erg is het gelukkig ook niet. Waarbij ik dan ook niet wil beweren dat het niet properder kan. Ik heb dan ook heel de week mijn gedacht gezegt en kommentaar gegeven op de website van Peters en Pichal en vandaag werd ik opgebeld of ik iets wou inspreken voor de laatste aflevering morgen van de Afvalrace. Ik vond dat zeer erg waarbij ik niet wil beweren dat onze buurt een voorbeeld is maar de vuilste plek van Vlaanderen daarbij had ik toch mijn twijfels. Ik ben dan ook blij dat we niet in aanmerking kwamen. Koen Filet was hier op bezoek geweest om te komen kijken en volgens hem kon je hier van de vloer eten wat ik dan ook weer overdreven vond, ik ga het zeker niet  Ben benieuwd of ze mijne uitleg uitleg intersant genoeg vonden.    

    30-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    20-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BANGELIJK

    Vandaag heb ik me laten vertellen dat er hier in de buurt de laatste dagen al drie dames op latere leeftijd zijn overvallen. De overvaller slaat toe wanneer de dames hunne sleutel boven halen om de voordeur open te doen. Ze worden naar binnen geduwd en in de gang overvallen. Bangelijk vind ik dit een van de dames heeft er een serieus trauma aan overgehouden en krijgt slachtofferhulp.  Ik kan me dat best voorstellen ik heb het enkele maanden geleden ook mee gemaakt en sinds dien ben ik niet meer in de Congresstraat geweest. Ook als ik van de bank kom ben ik waakzaam en kijk in de bank ook altijd wie er binnen staat.  Ik heb de moed gehad van de dag nadien op stap te gaan maar ik begrijp ook wel dat niet iedereen zoo reageerd. En dan vooral wanneer dit in uw eigen huis gebeurd ik veronderstel dat dit nog veel erger dan wat ik heb meegemaakt. Een mens mag er niet aan denken en dat gebeurd dan meestal op klaar lichte dag. En dan gewoonlijk voor een paar euro's bij de laatste dame zeventig euro. Alhoewel ik mij niet laat bang maken ben ik toch voorzichtig wanneer ik aan mijn voordeur kom want ge weet maar nooit.  

    20-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    19-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.BURENDAG
    Dinsdag 31 mei voor de zesde maal op rij Burendag zet u stoel op straat en praat met je buren en maak er een gezellige Burendag van .

    19-05-2011, 22:31 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.STAN
     Vandaag...herdenken wij vandaag nog meer dan alle andere dagen van het afgelopen jaar. Stan was één van de oudstrijders van het eerste uur van Antwerpen aan’t woord, nu zo’n 8 jaar geleden. Ik heb hem zelf leren kennen een drietal jaar geleden toen ik schoorvoetend mijn eerste kerngroepvergadering bijwoonde. Onafscheidelijk naast Paula. Stan en Paula, ze hebben samen voor altijd een plaats in mijn hart veroverd.
    Stan zal ik vooral blijven herinneren omwille van zijn ongezouten meningen, zijn verontwaardiging die hij met ons deelde als hij ongelijkheid ervaarde. Dat heeft hij mij geleerd. Dat is hetgeen wat mij persoonlijk nu elke dag drijft als kernlid én betaalde werkkracht van Antwerpen aan’t woord. Participatie heeft voor mij alles te maken met ongelijkheid, respect, solidariteit. Die is soms zoek in de wereld, en soms ook in Antwerpen. Stan heeft mij wakker geschud...
    Liefste Stan, mercie voor alles! We blijven er samen elke dag voor gaan!
    Koen Wynants
    Kernlid van Antwerpen aan’t woord en dankzij u ook betaalde werkkracht

    19-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    17-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EEN JAAR
    Vorige zondag 15 mei was mijne Stan een jaar overleden . Enkele van mijn vrienden stelde voor van een herdenking moment te doen. Ik heb dat dan ook gedaan het was  moeilijk maar ik heb het dan toch maar gedaan. En ik ben er blij voor want het is gebleken dat mijne Stan bijlange nog niet vergeten is, en dat was een goed gevoel. Ik heb zijn urne dan terug buiten gezet op zijn geliefkoost plekje in zijne hof. Ik heb er een heel week in gewerkt om het piekfijn te hebben. Een trieste dag  is uiteindelijk nog een mooie dag geworden met de mensen die mij in al die jaren dat hij ziek was en het laatste jaar enorm gesteund hebben rond mij. Waarvoor mijn dank. Het spreekwoord zegt in de nood kent men zijn vrienden is zondag voor mij nogeens bewezen dat dit een waarheid als een koe is.

    17-05-2011, 18:01 Geschreven door Paula De Brie  


    12-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SPORTEN

    Vandaag ben ik gaan sporten en dan nog wel een hele dag met de senioren het was een plezante dag. Deze morgen Tai Chi nadien sjoelbakken en daarna Bowling op den TV ook heel plezant. Dan middag eten met broodjes met soep. Nadien een wandeling naar het park en als afsluiter Salsa dansen. Het was plezant en gezellig we waren met een groep van mensen waar we vorige maand mee naar La Roche zijn geweest.  Daar hebben we gisteren ook de verjaardag van een vriendin mee gevierd en een glaasje wijn té veel gedronken. Deze morgen waren we dan niet zo in form. Maar na wat frisse lucht ging het als maar beter. Van onze trip naar La Roche hebben we een groep kameraden overgehouden. We zitten allemaal in de zelfde situatie allemaal op korte tijd weduwe of weduwenaar geworden en dat schept een band. En we kunnen ondereen praten over onze problemen zonder dat er geklaagd of gezaagd word. En het belangrijkste is we verstaan elkaar omdat we het allemaal aan de lijve hebben ondervonden. En dat is wel belangrijk. En ik kan deze week wel wat afleiding gebruiken want mijne Stan laat me niet los deze week. Het is deze week dan ook een jaar geleden en die laatste dagen spoken door mijn hoofd als een film vanaf ik s'morgens uit mijn bed kom. Ik hoop dat volgende week er terug een beetje rust in mijn hoofd komt. 

    12-05-2011, 21:55 Geschreven door Paula De Brie  


    08-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.HET MAS

    Vandaag konden we op uitnodiging van het districtbestuur op bezoek gaan in het Mas . We waren al van deze morgen tien uur aanwezig en het was de moeite meer dan waard. Alhoewel ik niet echt een museum mens ben is het me daar honderd percent meegevallen. Ik was er wel al eens geweest toen het nog in opbouw was toen had ik niet kunnen denken dat het zo mooi zou worden. Alleen  het gebouw op zich zelf is al adembenemend mooi  ik spreek dan wel over de binnen kant en dan vooral over de inrichting ervan. Alhoewel ik eerst mijn twijfels had over de buitenkant, moet ik zeggen dat ik van mening veranderd ben in zijn geheel is het prachtig ik heb er geen andere woorden voor. Om dan nog maar te zwijgen over het gezicht dat je krijgt wanneer je daar boven staat, op elke verdieping heb je een ander uitzicht over de stad. We hebben er meer dan drie uur rondgelopen.  En het hadden er best nog wat meer mogen zijn . Maar ik moet nadien nog ergens anders naartoe en daarom  kon ik er niet langer blijven. Maar ik ga zeker nog terug dat was voor mij Antwerpen op zijn mooist iets waar wij als antwerpenaren terecht fier mogen op zijn vind ik.

    08-05-2011, 23:11 Geschreven door Paula De Brie  


    02-05-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.DRUK DRUK DRUK

    Hier zijn we weer na een zeer drukke week of wel twee drukke weken. Nadat ik bijna een heel week aan een stuk mijne verjaardag heb gevierd. Mijn vrienden hebben hun uiterste best gedaan om mijne verjaardag te vieren. Een hele week aan een stuk. Het hoogtepunt was zaterdag 23 april nadat onze mobiliteits campagne van Antwerpen Aan t' woord op de Meir was afgelopen was er een verassingsfeestje op de Grote Markt in de Tapa's Bar. Onder een stralende zon werden er een paar flessen cava leeg gemaakt en was er lekker eten. Vorige week ben ik op mid week naar de La Roche en Ardenne geweest naar de Floreal een aanrader moet ik zeggen en zeker zijn geld waard. Met de mensen van het diensten centrum de Meermin uit de onderwijsstraat. Het was een plezante uitstap en ook daar is mijne verjaardag nog maar eens gevierd. Ik was met mijn een en zeventig jaar mee een van de jongste deelnemers maar dat kon de pret niet drukken. Het is bijna niet te geloven maar er waren mensen bij van een stuk in de tachtig die mee wandelingen deden waar ik tot mijn schande moest afhaken. Ik Yvonne,Brigitte en Francois hebben een plezante week gehad als jongsten van de hoop. Dat was veel jaren geleden dat ik nogeens ergers de jonste was van een groep misschien dat het daarom zo plezant was. Maar alle gekheid op een stokje het was plezant goed weer goed gezelschap en meer moet dat niet zijn. Als afsluiter hebben (wij) de jongste van de hoop donderdagavond tot een uur in de Discotheek gezeten. Maar toen we smorgen moesten opstaan hebben we het wel gevoeld dat we niet meer van de jongste waren.  

    02-05-2011, 15:32 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.LENTEPOETS

     Na een weekje feesten was het terug werken geblazen. Toen ik vrijdag ben thuis gekomen heb ik eerst mijn mails gecontroleerd bijna tweehonderd mails stonden erop met natuurlijk een hele hoop brol er tussen zoals wel dertig aanbiedingen voor penis verlenging enz. Daar ben je wel een tijdje zoet mee moet ik zeggen. Ik had dan ook nog beloofd aan de mensen van het diensten centrum dat ik een verslag zou schrijven van de reis. Ik wou dat zo snel mogelijk in orde hebben, want een mens vergeet zo snel. Zaterdagmorgen moest ik alweer vroeg uit bed om mee het ontbijt klaar te maken voor de Lentepoets in Centrum De Wijk. Honderd tachtig mensen waren er in geschreven om te komen ontbijten dat waren driehonderd zestig pislolees en honderd tachtig kofiekoeken. Maar uiteindelijk was alles op tijd in orde met de hulp van een paar vrijwilligers. Voor de bloembakken heb ik dit jaar bedankt. Toen mijne Stan nog niet ziek was waren dat hoogdagen voor hem dat deed dat heel graag en heeft er ooit uren tijd in gestoken maar ik heb er de moed niet toe om me daar mee bezig te houden. Ik zie dat ook wel in onze straat sinds Stan het niet meer doet, zijn de bloembakken verdwenen in de Lange Zavelstraat. Ooit waren dat er meer dan honderd. Als ik ben thuis gekomen heb ik nog heel ons huis gelentepoetst van de kelder tot den hof toe waarbij ik mijne Stan enorm gemist heb. Maar ja het is nu eenmaal zo en een mens moet verder. Maar op zulke dagen weegt het toch wel extra zwaar. Zo heb ik nog maar eens ondervonden de vorige weken dat mijn leven echt bestaat uit ups en downs en dat zal zo wel blijven denk ik voor de rest van mijn leven.

    02-05-2011, 00:00 Geschreven door Paula De Brie  


    19-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.NOOIT GEZIEN
    Toen ik deze middag naar huis reed met de tram stapten er twee Engels sprekende dames op een kwam naast mij zitten. Het waren twee deftige dames goed gekleed mooi gekapt . De dame naast mij had zelfs een fris kleedje aan. Toen ik die dame bezag wist ik bij manier van spreken niet wat ik zag . Die dame had een flink krullende grijze baard en snor maar dan ook een echte baard niet zo maar wat stoppeltjes. De mensen op de tram konden hun ogen er niet vanaf houden, ik moet zeggen ik zelf ook niet. Ik vond dat best maar een vieze bedoening. Enkele jonge meisjes waren ermee aan het gigelen. Ik vond dat zeer eigenaardig en dan vooral omdat ze echt geen manwijf was  een koppel was het volgens mij ook niet want de ene  dame stapte af en zij tot volgende week. Ik kan er echt niet aan uit wat de bedoeling was. Ik kan alleen niet begrijpen dat je de dag van vandaag als vrouw zo over straat durft te lopen. Raar zeer raar vind ik het zou het misschien een ziekte zijn ? ik vraag het me af maar een ding weet ik zeker dat ik dit nog nooit in heel mijn leven gezien heb. 

    19-04-2011, 17:26 Geschreven door Paula De Brie  


    11-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MUUR
    Zaterdag was het verkiezingen in het Badhuis naar aanleiding van de tien projecten die waren ingediend voor de wijkbudjetten. Ik zelf deed mee voor de vernieuwing van de stripmuur in Burgerwelzijn. Meer dan driehonderd vijftig mensen hebben de moeite gedaan om te komen stemmen ik vond dat zeer positief. Dat is een procent van onze bewoners in den 2060. Ik hoorde dat er in klein Antwerpen ook verkiezingen waren voor de projecten en dat er nog geen veertig kiezers waren opgedaagd. Het winnend project stak er met kop en schouder bovenuit met tweehonderd vijf en dertig stemmen. De mensen van de Kerkstraat en omgeving zijn in talrijke getallen opgekomen voor hun project en ik vond dat mooi en dat bewijst nog maar eens dat samen sterk is. Ook voor het kookboek was de opkomst zeer groot. En dan de derde prijs waren de kinderen van de school in talrijke getallen opgetrommeld met resultaat. De vierde waren de mensen van de Vlagstraat. Mijn buren en buurtbewoners op enkele na hebben niet de moeite gedaan om te komen stemmen met als resultaat dat mijn project maar zeven en tachtig stemmen heeft gehaald samen met de kiosk. Naarmate er zo weinig kiezers uit de buurt waren vond ik het nog zo slecht niet. Maar de muur heeft het niet gehaald, de bewoners van het Burgerwelzijn zullen op hunne lelijke grijze muur moeten blijven zien. Maar ik geef het niet op ik ga me er niet zo maar bij neerleggen maar als de muur er ooit moest komen dan moet het voor mij niet in het Burgerwelzijn want die bewoners zien waarschijnlijk liever grijs daarom laat het daar maar grijs blijven. Er zijn nog genoeg plekjes in de buurt waar het wel kan .   

    11-04-2011, 17:59 Geschreven door Paula De Brie  


    07-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PLEZANT
    Enige tijd geleden werd ik gevraagd door Peter Van Lint de Opper Witte Tornado of ik mee naar de kleuter school hier in mijn buurt wou gaan om de kinderen wat te leren in verband met propere straten. We hebben dat enkele jaren geleden ook gedaan. Het was zeer plezant de ouders waren ook uitgenodigd en ik had de indruk dat die kleine gasten soms meer wisten dan sommige ouders. Voormij zaten drie mama's en die hadden volgens mij nog nooit van blauwe zakken gehoord. Voor die kleine gasten was er nog een demonstratie met een veeg wagen en dat vonden ze super plezant. Ik heb Peter erop gewezen van de kinderen er attent op te maken dat zonnepitten eten en de pellen achterlaten op straat ook niet mag en dat ze dit aan hun ouders moeten vertellen. De reacties waren grappig. Ik weet uit ondervinding dat dit een plaag is in heel Antwerpen -Noord rond iedere zitbank lggen er pellen van zonnepitten. Ik hoop dat de boodschap word doorgegeven. Ik werd ook door Peter in de bloemekes gezet voor mijn jaren lange inzet voor een proper Antwerpen. Ik vond dat tof hij zegde er ook bij dat hij veel aan mij te danken heeft. En bedankte mij voor de steun die hij al die jaren van mij heeft gekregen. Er zijn plannen gemaakt dat we dit samen meer gaan doen ook in andere scholen en ik vind dat een goed inisiatief men kan daar niet vroeg genoeg mee beginnen vind ik. Laat ons hopen dat jong geleerd oud gedaan is .  

    07-04-2011, 16:47 Geschreven door Paula De Brie  


    05-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PUT
    In de Lange scholiersstraat is er nog maar eens een grote diepe een put in het wegdek. Ik had het vorige week al opgemerkt en het onmiddelijk doorggeven aan de bevoegde diensten. Twee dagen nadien was de (herstelling) al gebeurd. Herstelling wat betekend herstelling de mannen van de stad hadden de put komen opvullen met koude asfalt zoals dat heet. Ik was daar niet tevreden mee omdat normaal de straat in een figuur is aangelegd en men er gewoon asfalt heeft opgegooid. Nadien bleek dat die put zelfs onder de asfalt altijd maar dieper en dieper werd, omdat de stenen eronder aan het afbrokkelen zijn. Vorige vrijdag de diensten terug verwittigd en toen is men er een afsluiting komen rond zetten. Voor mij ziet die put er redelijk gevaarlijk uit en hij word steeds dieper. Een gewone wagen kan er voorzichtig rond rijden . Maar de meeste bestuurders van grote vrachtwagens zetten gewoon die palen op zij en rijden gewoon in of over die put. Zo ook deze middag ik stond er naar te kijken en een van de bestuurders kwam aan mij vragen of hij er mocht over rijden. Ik antwoord meneer dat is wel gevaarlijk en waarom vraag je dat aan mij, zijn vriend die in de straat woont had mij daar zien staan en die man had gezegt vraag dat maar aan die madam met hare gele jas want dat is de baas van de straat. Ik vond dat wel grappig. Maar heb tegen die meneer gezegt dat wanneer hij er wel over reed dat op eigen verantwoordelijkheid was. Hopelijk word het rap hersteld en dan nog liefst in de oorspronkelijke staat met figuur voor er ongelukken gebeuren.  

    05-04-2011, 17:50 Geschreven door Paula De Brie  


    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.MOBILITEIT

     

    Neem deel aan de enqeutte van antwerpen aan t' woord in verband met mobiliteit via www.mijnmobiliteit.be of www.antwerpenaantwoord.be zeker doen .

    05-04-2011, 17:11 Geschreven door Paula De Brie  


    28-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.EUTHANASIE

    Dit weekend was ik bijzonder aangegrepen door de berichten van het koppel dat samen heeft gekozen voor euthanasie.Triestig nieuws maar langs de andere kant vindt ik dat zeer mooi en zeer ontroerend samen sterven . Ik vind dat dit moet kunnen en zeker in het geval van dit echtpaar beiden ernstig ziek en geen kinderen voor wie en wat moet je dan als echtgenoot, echtgenote nog alleen verder. Ik vond dan de reactie van iemand van een zorgbedrijf maar hypocriet die vond dat spijtig dat dit is kunnen gebeuren want zij hadden die dame kunnen helpen . Dan vraag ik mij af wat helpen betekend in dit geval een keer per dag iemand in huis om u was en kuis te doen een een babbel en daar stopt het dan bij .Of opgenomen worden in een verzorging tehuis waar het soms al niet veel beter is. Nee sorry ik vind dat die mensen voor een prachtige oplossing hebben gekozen want als je zo lang getrouwd bent en een van de twee valt weg dan word je gewoon in twee gekapt. En niemand kan dat vervangen. Het ergste vind ik dat wanneer je alleen achter blijft, het gevoel dat niemand u nog graag ziet want dan mogen er nog honderd vrienden en familie voor je klaar staan. Wanneer je een goed huwelijk hebt gehad is dit de realiteit. De liefde tussen man en vrouw is iets uniek en kan door niets of niemand vervangen worden . En ik weet waarover ik spreek. 

    28-03-2011, 09:58 Geschreven door Paula De Brie  


    26-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.SUSKE EN WISKE

    Vind je dat er in de Seefhoek een nieuwe stripmuur van Suske en Wiske moet komen?
    Kom dan naar de stembeurs op zaterdag 9 april van 13 tot 17 uur.
    WAAR? Het Oude Badhuis Stuivenbergplein, 2060 Antwerpen.
    Alleen inwoners van den 2060 vanaf 10 jaar mogen stemmen.
    Stem voor idee nummer 4.
    Idee 4 Suske en Wiske  Striptmuur aan Burgerwelzijn.
    Dit jaar vieren we de 65é verjaardag van  van de twee bekenste bewoners van de Seefhoek: Suske en Wiske.
    De blinde muur van Burgerwelzijn is dé perfecte plaats voor een grote wandschildering van deze twee belangrijke stripfiguren.
    Vroeger toonde de muur al het levenvan Suske en Wiske maar deze kan zeker wel een opfrissing gebruiken. Stem daarom op 7 april voor idee 4 onze wijk kan er alleen maar beter mee worden .
    Allen daarheen en men zegge het
    verder aub.

    26-03-2011, 14:10 Geschreven door Paula De Brie  


    21-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.AFBRAAK

    Deze morgen om half acht werd ik gewekt door ik dacht eerst aan een zwaar onweer. Maar al snel wist ik wat er gaande was, omdat er vorige week al een beetje aan gewerkt was. Maar vandaag was het menens er werd gewerkt met zwaar geschut, alles daverde en trilde. Naast mij worden vijf panden afgebroken om er een nieuwbouw op te zetten. Bangelijk was het en het zwaarste moet nog komen. Het was op sommige momenten zeer erg en bangelijk . Ik denk dat ik de volgende weken niet veel rust ga hebben want de ijzeren gebinten moeten nog doorgezaagd worden dus dat beloofd. Het is daar ooit een magazijn geweest en dat gebouw is nog zeer stevig gebouwd in den tijd. Na de middag was het niet meer te doen ik ben het dan maar afgestapt. Enkele weken geleden heb ik een abonement van de Zoo gekocht maar ik had het nog niet gebruikt. Vandaag kwam het goed van pas en ik heb ervan genoten ik heb daar wat rond gewandeld en in de zon gezeten. Als je daar alleen rond loopt is dat heel anders dan dat je er met kleine kinderen rondwandeld. Ik heb boomegels aan het bekijken geweest ik had die beestje nog nooit bezig gezien . En dat was heel boeiend die kregen hun eten in een doosje of papieren zak en het was mooi om te zien hoeveel moeite ze deden om dat er uit te halen zelfs zonder de zak kapot te scheuren . Het is ook een heel mooie tuin als ik morgen weer op de vlucht moet gaan weet ik al waar naartoe. 

    21-03-2011, 23:24 Geschreven door Paula De Brie  


    20-03-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.ROTTERDAM 2
     Die mensen moeten hun eigen drugs meebrengen om ze daar te gebruiken . Dus moeten ze ook de straat op om te kopen, met alle gevolgen vandien. Ik weet ook niet echt hoe dat allemaal gebeurd in zijn werk gaat in die drugs wereld.  Daarom waarschijnlijk dat ik ook zo onder de indruk was. Ik stond dus voor een koffieshop en zag dat iedereen maar binnen stappen als of het een kleine supermarkt was, van zakenmensen tot huisvrouwen bij manier van spreken. Misschien was ik niet de geschikte persoon om mee te nemen maar ik heb toch nog altijd mijn twijfels over een gebruikersruimte. Ik weet ook dat het zieke mensen zijn erg zieke mensen en die moeten geholpen worden, maar om te zeggen kom hier maar binnen zitten en doe je ding maar, het word hen natuurlijk confortabel gemaakt om te gebruiken. Ik kan me wel voorstellen dat die mensen liever in een gebruikersruimte hun ding doen dan op straat of in een metrostation. Maar toch heb ik mij twijfels of dit echt de oplossing is voor de zwaar verslaafden. Andere mensen in de groep waren er dan wel weer van overtuigd dat dit een oplossing zou zijn in voor Antwerpen. Maar mijn vraag is dan waar moet zo'n verbruikers ruimte komen ? Ligt het in het stadscentrum zorgt het voor problemen ligt het buiten de stad geraken de mensen er niet. Als ik de laatste dagen met mensen spreek over het drugsgebruik hoor ik steeds meer en meer dat sommige mensen drug gebruik min of meer bijna normaal beginnen te vinden en dat vind ik dan weer zeer erg maar ja dat in dan ook niet van mijn generatie. Er moet een oplossing gevonden worden voor die problemen maar vraag me niet hoe want dat weet ik ook niet.  

    20-03-2011, 11:51 Geschreven door Paula De Brie  


    VOLGENDE VERGADERING VAN NOORD ANT_WOORD OP 1 DECEMBER IN CENTRUM DE WIJK ALLEN DAARHEEN .
    {TITEL_VRIJE_ZONE}


    Foto

    Bloemen gekregen van Centrum de Wijk voor mijn zeventigste verjaardag


    Ik en mijn beste vriendin ELS


    Foto

    Mijn naam PAULA in het Arabisch.
    Foto

    Foto

    Paula met de Gouverneur (schol)


    Foto

    Mijn ventje en ik.
    Foto

    Foto

    Foto

    Onze vrienden van de Luchtbal


    Foto

    Paula met bloemen en een oorkonde uitgerijkt door Readers Digest.
    Foto

    Paula en Leen


    Foto

    Paula op vakantie.
    Foto

    Samen sterk dat mag bij deze wel gezegt worden!!


    Foto

    Paula op schoot van de kerstman.


    Foto

    Gezelligheid troef voor de koks op het buurtmaaltijd in het Sint Andries.
    Foto

    De aanval op het vuil van de Seefhoek met onze nieuwe Schepen op kop!!
    Foto

    Met een glimlach en een vinger houd Paula deze reuze stier onder controle!!
    Foto



    Foto


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs