Foto

Keer terug naar de
BEGINPAGINA

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Mercedes Benz 230.4
Onze W115
17-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom

Welkom op deze blog

We wensen je veel kijk- en leesgenot.

Klik op de Anglia om hem te bekijken.

17-04-2009 om 00:00 geschreven door Wim  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes Benz /8

Met de W115 wordt de Mercedes-Benz-serie bedoeld die vanaf 1968 tot 1976 gebouwd werd.

Deze reeks wordt ook wel aangeduid als /8 („Strich-Acht“) (bar 8) vanwege het introductiejaar 1968.

In 1976 werd het model vervangen door de W123

De bar 8 wordt vaak gebruikt als afkorting voor de W114/W115 modellen
De W115 gebruikt '4 cilinder in lijn' en '5 cilinder in lijn' motoren en werd verkocht als de 200”,”220”,”230” en “240”

De Mercedes-Benz W114/W115 was het duurder uitgevoerde middelgrote sedan model voor Mercedes en is iets kleiner dan de S-klasse auto's. Hoewel een niet bijzonder kleine auto worden ze vaak aangeduid als het "Compact"-model.

Deze auto viel op door zijn mooi klassiek (modern voor die tijd) ontwerp en het uitstekende niveau van integriteit en verfijning.
Het ontwerp was van de beroemde Franse auto-ontwerper Paul Bracq die chef ontwerper was bij Mercedes-Benz-modellen van 1957 tot 1967.

Bracq was nadien verantwoordelijk voor de BMW-modellen (1970-74) en de Peugeot modellen (1974-96).
Ongeveer halfweg de fabricagejaren werd het uiterlijk wat veranderd:

1968 – 1973

smalle grille
gladde achterlichten
klein scharnierraampje vooraan

1973 – 1976

bredere grille
geribbelde achterlichten
geen scharnierraampje meer

17-04-2009 om 00:00 geschreven door Wim  


18-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hier is hij dan: de Mercedes-Benz

Enkele foto's van rondom de auto

























Een zalige bak om mee te toeren

18-04-2009 om 00:00 geschreven door Wim  


19-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Onder de motorkap

Onder de zware motorkap vindt men deze motor.
Een benzine 4 cilinder in lijn
Krachtige motor










19-04-2009 om 00:00 geschreven door Wim  


20-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Interieur

Het interieur van de Mercedes ziet er zo uit:










Een heel verschil met de Anglia

Ook het rijden verschilt heel wat.
In de Mercedes een hele goede servobesturing, vlotte versnellingen...

 In de Anglia daarentegen geen servo en de versnellingen liggen ver uit elkaar.
 Echt een speciaal gevoel om mee te rijden.
Een oldtimergevoel

20-04-2009 om 00:00 geschreven door Wim  


30-04-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondrit

Via deze weg zoeken we contact met andere Mercedesbezitters
(of oldtimers van Duitse oorsprong om in hetzelfde genre te blijven)

We hebben het idee om (met het gezin) een kleine rondrit te doen
met oldtimers langs rustiger gelegen wegen.

Beperkte en vrijblijvende rit met onderweg een pitstop.

De datum is vastgelegd op 10 mei 2009
Samenkomst vanaf 14.00 uur op de stationsparking zijde Snuifmolenstraat
Vertrekken doen we er om 14.30 uur

Wie interesse heeft kan dit laten weten via de knop "Rondrit"


Wim, Bart, Johan, Chris, Koen en Martin zijn
al ingeschreven.
Ons maximum is bijna bereikt

30-04-2009 om 14:06 geschreven door Wim  


05-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hoor de motor

Op dit filmpje zie en hoor je de motor

Bijlagen:
DSCN0884.MOV (5.4 MB)   

05-05-2009 om 17:43 geschreven door Wim  


08-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mercedes bij de politie van St Gillis Dendermonde van toen

Deze Mercedes politiewagen annex ambulance was ooit
van de politie van St Gillis-Dendermonde.
Een heel tijdje geleden toch



08-05-2009 om 00:00 geschreven door Wim  


10-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rondrit 10 mei

Met zijn zessen toerden we
in de omgeving van Dendermonde.
 We boften met het weer dus de cabrio's hadden het geluk met hun dak te kunnen openrijden.

De deelnemende voertuigen:


Wim


Martin


Bart


Johan


Koen


Chris


Enkele foto's van de 61 km lange rondrit








Bekijk ook ons FOTOBOEK op http://oldtimerblog.magix.net/

10-05-2009 om 20:59 geschreven door Wim  


28-05-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Fluovestje nu verplicht!

 Nieuw vanaf 1 juni


Vanaf 1 juni 2009, dient het fluo-hesje zich verplicht aan boord te vinden van uw voertuig (ook in de oldtimers), zoals dit reeds het geval is voor de gevarendriehoek, het verbandkistje en de brandblusser.  Sinds 1 februari 2007 was het reeds een verplichting om dit fluo-hesje te dragen in geval van pech of ongeval op de autosnelwegen en autowegen,  maar er was geen enkele wet die ons verplichtte om dit aan boord van het voertuig te hebben.   Tijdens uw bezoek aan de technische keuring zal gecontroleerd worden of u dit fluo-hesje aan boord van uw voertuig heeft.

28-05-2009 om 14:00 geschreven door Wim  




Archief per week
  • 14/06-20/06 2010
  • 19/04-25/04 2010
  • 01/03-07/03 2010
  • 23/11-29/11 2009
  • 08/06-14/06 2009
  • 25/05-31/05 2009
  • 04/05-10/05 2009
  • 27/04-03/05 2009
  • 20/04-26/04 2009
  • 13/04-19/04 2009

    Rondrit

    Heb je interesse in een volgende rondrit? Wil je inschrijven? Klik op de knop


    Inhoud blog
  • Mercedes Benz politiewagens
  • MB ziekenwagens van de Rijkswacht
  • Naar de autokeuring
  • De Sint afgehaald
  • Zonsondergang

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Belgische wegcode

  • Giveaway of the Day

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs