Foto
Foto
Inhoud blog
  • Ik zit zwaar in de sukkel
  • Wat een week weeral!
  • Verkoudheid?
  • Dubbele agenda!
  • Nog maar eens veel zaken herordenen...
  • Vandaag een belangrijke dag in onze familie!
  • Vandaag onverwacht kweeperengelei gemaakt...
  • Gisterenavond een minder aangename tijd doorgebracht
  • Nog 3 dagen zomer en...
  • Weer veel gebeurtenissen...
  • Alweer bijna in de helft van september!
  • Laatste dag van de 'grote vakantie'
  • De laatste twee vakantiedagen
  • Vandaag opletten geblazen!
  • Vandaag naar Mortsel en naar Monica en de bib
    Foto
    Ook een mooie dag gewenst!
    Foto
    We zijn de 17de week van 2024
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Foto
    Reflecties
    Wat mij trof vandaag
    21-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Wat een week weeral!
    Ik ga hier mijn vergissingen niet neerpennen- maar het waren er veel!
    Mijn gft-bak vergeten buiten te zetten, de wandeling van Neos op een verkeerde datum geregistreerd, de lezing van V.B.B.in het Ufsia net op tijd ontdekt, ook het ontbijt in de Lunch Garden net op het nippertje kunnen organiseren, mijn bezoek van di. aan 2 winkels dinsdag uitgesteld naar vrijdag en zaterdag , een extra aankoop gedaan voor een paraplu die stuk was bij Vanderwee op de Groenplaats en ook het optreden van Ortolaan in het Brieleke verkeerd geagendeerd. Bovendien onmogelijk kunnen inloggen bij Tertio(ook al had ik mijn e-mailadres + ww goed opgetekend.

    21-10-2023 om 07:12 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    08-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Verkoudheid?
    Ik hoorde de laatste tijd geregeld en hard hoesten in mijn buurt. En ja... Gisterenavond begon het stilletjes aan! Een lichte hoest, wat keelpijn en een loopneus!

    En vandaag was het parochie dag en moest ik een voorbede lezen - maar in de kerk kreeg ik koude rillingen e  koest ik geregeld hoesten . Na de viering besloot ik om huiswaarts te keren: daar wat te eten en uit te zieken .

    Ik maak me enkel zorgen om de covid-vaccinatie volgende zondag! 

    08-10-2023 om 20:42 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    07-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dubbele agenda!
    Het overkomt mij geregeld; maar ik ontdek het steeds te laat!

    Ik las zojuist in een bericht van Francis dat de welkomstdrink van het Davidsfonds samenvalt met het eerste concert van her A.S.O. .In dit geval kies ik wel expliciet voor de muziek van het A.S.O.

    Misschien een grotere agenda kopen of er meer in noteren? 

    Bovendien krijg ik uitnodigingen voor samenkomsten op dagen waarop reeds 2 activiteiten gepland staan  en waarop ik dan toch maar ingeschreven heb voor anderhalf uur i.p.v. voor een ganse voormiddag! Ik moet om nl. om iets voor half 12 naar de huisarts vertrekken voor een dubbele vaccinatie: één tegen covid en één tegen de griep en om kwart vóór 1 moet ik vertrekken naar de Groenplaats voor het Shalom-festival...

    07-10-2023 om 07:03 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    03-10-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog maar eens veel zaken herordenen...
    ... en daarbij dingen ontdekken die je niet meer kent of waarvan je niet meer weet waarbij het hoort! Anderzijds je tablet niet meer kunnen opstarten omdat jer de specifieke kabel mist! Dat hoort dus ook bij het 'ouder worden'!

    03-10-2023 om 07:17 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    27-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag een belangrijke dag in onze familie!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen We weten dat ons Chris in het UZA een medische ingreep moest ondergaan en de familie leeft dus erg mee. Vanavond mag René haar gaan halen in het UZA: maar intussen belde hij me dat ons Chris terug op haar kamer lag en dat ze een stent hebben gestoken. Dus moet ze wat langer plat blijven liggen en mag ze waarschijnlijk morgen naar huis! (Dus mag ik de kaarsjes die ik vanmorgen aanstak nu uitblazen)
    Dat is nu dus ook weer achter de rug! Nu nog even naar de Carrefour en deze namiddag naar Johan Somers van Dofin....

    27-09-2023 om 10:07 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    24-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag onverwacht kweeperengelei gemaakt...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit omdat een buurvrouw kweeperen had verwerkt en het sap verdeeld had in potjes in haar diepvriezer. Ze had voor mij een potje gereserveerd van 1/2 l dit omdat ze wist dat ik confituur maak met Zusto of Tagatesse i.p.v. met suiker. Ik had nog een pakje Pec plus en van de Zusto had ik net nog 219 gram i.p.v. een half pond.
    Alles verliep snel en vlotjes en bekwam zo 2 potten kweeperengelei + nog een klein potje.
    Toen ik "s avonds haar afgewassen diepvriespotje kwam terugbrengen wilde ik haar ook laten proeven uit het kleine potje. 
    Haar gelei was iets rozer dan de mijne en ook wat zoeter- maar zij had geen Pec gebruikt en ik zelfs het hele zakje, waar een half voldoende had geweest.
    Toch ben ik tevreden over het resultaat ( waarvan mijn buurvrouw het zwaarste werk had geleverd: nl. het verwerken van de kweeperen tot kweeperensap.....)
    En zeggen dat een vriendin nog over heel eg veel kweeperen beschikt!

    24-09-2023 om 00:00 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    20-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Gisterenavond een minder aangename tijd doorgebracht
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Opgeroepen voor een bestuursvergadering van hhet Davidsfonds om 19.30u. omdat één van de bestuursleden die nog werkzaam is niet kon aanwezig zijn om 14 u. toen die vergadering gepland was...

    Op een bepaalde leeftijd kom je "s avonds niet graag meer buiten - je plant je dag-invulling anders en vult de tijd na het avondeten in met tv kijken, dit met een haak- of breiwerkje erbij en je zet je al in andere kledij in de relax met de benen omhoog. Dus steunkousen uit en pyjama aan !

    Maar als je rond half elf thuiskomt na enkele uren anders aandacht geven- dan ben je gewoon van slag! 

    Ik ga reeds jaren 's avonds niet meer naar de Filharmonie- ook een bioscoopbezoek is verplaatst naar de namiddag. Ook de lessen bij LBC verlopen 's namiddags + de voordrachten in de VOR of in het Ufsia of bijeenkomsten met vrienden - behalve dan de geplande ontbijten!

    Dat is dus één van de prijzen van het ouder worden 

    20-09-2023 om 14:07 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    18-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nog 3 dagen zomer en...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen ... de herfst begint! Nu het iedere avond wat vroeger donker wordt, zien we dit al! Ook omdat het onderwijs nu reeds 2 volle weken achter de rug heeft; en ook omdat het weer stilaan wat wijzigt.

    Zelf ben ik hier niet treurig om - dit omdat de herfst eigenlijk mijn lievelingsseizoen is omwille van de geuren en de kleuren en de start van een nieuw schooljaar (ik denk nog steeds in schooljaren daar waar de kalenders zijn afgestemd op burgerlijke jaren...)

    Vandaag misschien voor een nieuwe printer zorgen omdat de mijne gewoon offline blijft waardoor ik niets meer kan afprinten, maar ook even naar Lier om de 'Knacks' aan Willy te bezorgen en misschien het nieuwe ensemble uit de Veritas te tonen aan ons Rit... (Die printer wordt ondertussen iets voor morgen: maar voor een trip naar Lier, bel ik ons Rit nog even op.)

    Mijn dagen blijven nog steeds gevuld - maar we doen alles trager'....

    Ondertussen is het pakje van 123inkt.be gearriveerd met een overschrijvingsformulier erbij met een reeds ingevulde structurele mededeling - ook al had ik die betaling meteen met Payconiq gedaan bij de bestelling!(Nicolas heeft weer eens gelijk: 'Je moet altijd goed LEZEN' Bij het goed herlezen vond ik ergens de mededeling: "voldaan")

    18-09-2023 om 10:05 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    16-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Weer veel gebeurtenissen...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen 1) Gisteren (totaal onverwacht) in het kastje onderaan mijn brievenbus een zwaar pakje ontdekt. Ik wist niet van waar dit kwam, maar vermoedde dat dit ging om het fietsslot dat ik een maand geleden besteld had. En inderdaad- zonder veel uitleg of verder informatie .

    2) De problemen met de nieuwe Payconiq app zijn dus van de baan!

    3) Gisterenavond toen ik nog eens na 1 jaar of zo gehaktballen aan het draaien was met 1 half pond gehakt en 100 g gehakte biefstuk, 1 ei en wat paneermeel om die te koken in vleesbouillon ; toen hoorde ik mijn gsm maar mijn handen hingen vol. Het was dr. Roland die me de uitslag wilde melden van het bloedonderzoek van gisteren. Gelukkig kon ik hem daarna nog bereiken...

    4)Bij de kapper heb ik meteen 2 afspraken moeten vastleggen.

    5) Ook nog telefoons gehad en nu moet ik nog iets "opschrijven" omdat ik niet over het e-mailadres beschik van de dame in kwestie en mijn printer het laat afweten omdat die offline is! Misschien ineens maar een nieuwe kopen? 

    16-09-2023 om 11:51 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    12-09-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Alweer bijna in de helft van september!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Het is vandaag maandag12 september.

    Gisteren naar Vorselaar gereden voor de pedicure bij ons Kathleen: en deze morgen een afspraak gemaakt bij dokter Roland voor over morgen.

    Eergisteren thuisgebleven van Lier omwille van de hitte en eergisteren ook niet veel uitgericht.

    Vrijdagochtend wel om 8.30u. bij de kapper geweest en nadien de markt gedaan! En donderdag voordien Tai Chi gedaan op fort II buiten om 10.30u. i.p.v. om 10 u. en nadien iets gedronken in de Byblos. Om 15u. naar de Babbelbib geweest waar we 'buiten' konden zitten. Op dinsdag gewoon een uitstap gemaakt naar hert havenhuis met ons Chris en René van 10u. tot 17u.  Dat werd iets van bus en tram naar het café en terug met 3 trams naar een terras aan het KMSKA.

    Al bij al was dit een heel erg warme week in september! 

     

     

     

    12-09-2023 om 12:59 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    31-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Laatste dag van de 'grote vakantie'
    Hoe een mens nog blijft denken in 'schooljaren'!

    Misschien omdat we met de familie het nieuwe schooljaar van ons Laura zo intensief hielpen voorbereiden! Ons Chris die wekenlang amigurummi heeft zitten haken: octopusjes met 8 armen dus om er sleutelhangers aan te hangen met een foto en de naam van elke kleuter (of peuter) erin+ daarenboven nog wolkjes met regen en sneeuw en zonnetjes... Zoveel frulwerk - allemaal om mooi te kunnen starten! Ook hebben Laura en Arne op hun kosten de klas geschilderd en de vloer grondig geschuurd omdat het lokaal niet zo netjes achtergelaten werd.

    Zelf heb ik ook nog wat steentjes bijgedragen door te assisteren bij het haken van de inktvisjes en het schenken van een mooie beer die een potje met vetplantjes vasthoudt... (Ook René van ons Chris werd ingeschakeld voor wat "houtwerk").

    Een loopbaan in het onderwijs stopt dus niet helemaal! Het blijft je bezighouden en je blijft alles volgen wat er in het onderwijs gebeurt! 

    31-08-2023 om 00:00 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    30-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.De laatste twee vakantiedagen
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Ik vermoed dat leerkrachten en leerlingen nu massaal met hun hoofd in de school zitten. Ons Laura heeft gisterenavond reeds de ouders ontvangen in haar mooi ingericht kleuterklasje. Gelukkig begint het nieuwe schooljaar met één schooldag - gevolgd door een ontspannend weekend! Maar daarna is het meteen een volle week 'schoollopen'!

    Ik wacht op een levering van een besteld fietsslot en ook nog een rekening van SPM voor de steunkousen die ik meekreeg maar waarvan men geen rekening vond.

    Vandaag nog even naar de Carrefour met de bons en seffens de Tai Chi nog eens overdoen! En misschien bellen naar Brison om te vragen of de HS ook voorzien was vandaag! En misschien ook nog het grijze octopusje afwerken?

    Onverwacht bezoek gekregen van iemand die ik uit mijn kennissenkring wil - er valt niet met te praten of te redeneren: klaagt zich te pletter en ik wil hem als huurder uit mijn garage omdat...

    In Knack een boeiend artikel gelezen (alhoewel wat kort ) van Khalid Benhaddou die anders naar mijn mening hoogbegaafd is en ook een goed redenaar. Ik was ooit aanwezig tijdens zijn voordracht in het cultuurcentrum van Aartselaar - waar ik me verbaasde over zijn talenten...

    30-08-2023 om 13:11 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    29-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag opletten geblazen!
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Er komt soms zoveel op je af dat je bezighoudt; dat je het wel dient te noteren - en dan nog vergeet je soms iets!

    Gisteren zo met het haakwerk voor ons Laura bezig geweest dat ik vergeten was mijn tv-planning te bekijken. Daar stond echter op BBC1 'The Royal Edinburgh Military Tattoo' aangekruist die ik dus gemist heb! En ik die zo houd van militaire parades met mooie uniformen uitgevoerd door knappe mannen en dit begeleid door  aangepaste muziek.

    29-08-2023 om 08:22 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    28-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vandaag naar Mortsel en naar Monica en de bib
    De afspraak met Raoul verloopt altijd zeer best. Ondertussen een telefonisch bericht gekregen dat de bestelde steunkousen toegekomen waren- dus ben ik in de namiddag naar de Stevenslei gefietst. Ik kreeg de kousen mee maar de rekening vond men niet maar deze wordt elektronisch verstuurd. Dab nog ons Chris en ons Laura opgebeld en Birgit lastig gevallen met de oogjes van de inktvisjes.

    Ik vertrek nu naar de bib die wat langer open is - dit voor de leeskring van het Davidsfonds en voor het haakwerk! 

    Morgen wordt het Bob en De Wolf en W.S.E.E. met de bus om de nieuwe route te verkennen en voor Catania katoen ...

     

    28-08-2023 om 00:00 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    26-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Morgen met z'n allen in de weer voor de start van het nieuwe schooljaar
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dit dan wel voor ons Laura die na een schooljaar met 12-jarigen nu als kleuterleidster zal starten met 2,5 jarigen. Ze heeft al veel werk met de klas schilderen, de vuile vloer goed schuren, de klas aankleden in een bepaald thema en de familie mobiliseren om 24 octopusjes te haken waaraan de naam + de foto van elk kind in een sleutelhanger moet komen...

    Ondertussen heb ik een mooie beer gevonden die een korf met vetplantjes vasthoudt. Dit is een gift voor ons Laura die als oudste achternicht zo hard werkt om een goede start te hebben... 

    De bijeenkomst in Halle was maar mager: enkel ons Chris en ik met assistentie van Juul die nog enkele dagen langer in Halle mocht resideren - wat ons Chris helemaal niet betreurde...(Ik had de beer anders meegenomen) 

    26-08-2023 om 00:00 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    25-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dat anders inloggen zijn we ondertussen al gewend
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Of hoe je 'vastgeroeste gewoontes' uiteindelijk toch moet doorbreken...

    Vandaag langer geslapen en dus later opgestaan. De wasmachine staat reeds te draaien, het GFT-afval werd opgehaald en tussen de buien door zullen we dan toch maar naar de markt fietsen! Benieuwd welke appels 'nieuwe oogst' er al aangeboden worden....

    Hopelijk is het weer iets beter als we naar de kapper fietsen - zo niet stappen we er te voet naartoe!

    Op de markt was er heel wat belangstelling voor een Marokkaans huwelijk met de nodige folklore errond; een muzikale omlijsting door 4 mannen in klederdracht, een bruid in een mooi wit kleed (met décolleté) en zonder hoofddoek... Zelfs bij de aanhang heb ik zo goed als geen hoofddoeken gezien...

    Op het groentekraam waren  er wel Delbar appelen (nieuwe oogst) maar nog geen Elstar waar ik wel naar uitkijk! Ook voor de mandarines die ik verkies boven de clementines, moet ik nog zeker een maand wachten. En de bussels wortelen waren reeds allemaal verkocht... Ik was ook wat laat naar de markt gegaan.

    En in de late namiddag ontdekt dat in niet vanavond maar wel vanmorgen bij de kapper moest zijn om 8.30u. wat ik totaal vergeten was ... Als ik nog eens een afspraak heb op zulk ongewoon uur- dan schrijf ik in "koeien van letters" op een groot karton de dag en het uur en hang dit op de inkomdeur zodat ik dat telkens lees, als ik naar buiten ga!

     

    25-08-2023 om 00:00 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    24-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Als je met jezelf in de knoop geraakt....
    Breisters, haaksters en naaisters weten dus hoeveel moeite het soms kost om knopen te ontwarren...

    Maar door de bomen het bos niet meer zien als je veel teveel volgt en bijhoudt en ook nog eens met veel vrienden contact wil houden - dat vraagt toch ook hier en daar een andere aanpak!

    Zeker als je alleenstaand bent; is het niet zo simpel om hier en daar wijzigingen in te schakelen! En ik ben het ook al niet gewend om naar iemand te 'luisteren' die me goede raad wil geven. 

    Toch maar zelf eens andere besluiten nemen - zeker in  dingen "weglaten" i.p.v. bij te voegen (waar ik nochtans halvelings mee begonnen ben...)

    24-08-2023 om 12:33 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dit werkt nu anders dan voorheen....
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Hoe een mens zich steeds moet blijven aanpassen....

    Ik begrijp dat er personen zijn die 'afhaken' bij de vele snelle veranderingen waarbij ze zich gewoon 'ongemakkelijk' voelen.... 

    Vandaag moet ik nog heel wat terug inbouwen zoals de Tai Chi die eind september terug begint en ook de dagelijkse kine en  ook het aanzetten van de pc...

    Ook nog andere zaken - maar dit dan wel 'stapsgewijs'. Ik heb online 2 bestellingen gedaan en als die niet door Bpost bezorgd worden, is het afwachten wanneer bv. Post.nl aanbelt... 

    24-08-2023 om 11:32 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    23-08-2023
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Is dat nu toch eenvoudig geworden- maar toch weer anders...
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Aanpassingen doorgevoerd gekregen.

    Want inderdaad- alles verandert zomaar. We passen ons dus aan en doen verder- zoals het hoort!

    Ik ga nu tv kijken : om te beginnen op ATV en de rest zien we wel... 

     

    23-08-2023 om 19:32 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ik vond deze reflecties niet meer terug
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Gewoon bij Google chrome naar www.bloggen.be gaan en dan verder zoeken...

    Maar ik moet telkens de gegevens invullen- waar ik dit bij Internet Explorer niet moest doen!

    Dus we vinden onze weg terug! 

    Alhoewel bij het opzoeken van de nieuwsbrief van Tertio  heb ik zeer veel werk gehad bij het trachten in te loggen met mijn G-mailadres omdat ik destijds was ingelogd met mijn Telenet-adres.

    Hopelijk werkt het nu zoals ik het wil....

     

    23-08-2023 om 19:09 geschreven door MariaCl  


    >> Reageer (0)


    Archief
  • Alle berichten

    forum

    Druk op onderstaande knop om te reageren in mijn forum


    Foto

    E-mail mij

    maria.claessens@outlook.be


    Categorieën

    Foto

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Blog als favoriet !

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto

    Foto


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs