Twee in één :

www.bloggen.be/ronyvo
www.bloggen.be/lierpolitiek/

  • LOPENDE AGENDA

    29 maart : Sportraad Provincie 
    1 - 4 april : weekend Zeeland
    6 april : Buitenspeeldag
    http://www.buitenspeeldag.be/
    9 april : Scheldetocht Groen! 
                  Plus en Jong Groen!

       


  • Foto
    Foto
    Ben nu officieel "PETER" van de 
    "trage wegen" gelijklopend met het
    looppad langs onze dijken.
    Mijn favorieten
  • www.groen-lier.be
  • www.lierinbeeld.com
  • www.bloggen.be/bertblikt
  • www.groen.be
  • www.nieuws.be
  • Inhoud blog
  • Het einde
  • Lier 800 in de steigers
  • Groen!, groener, groenst
  • Diftar, aflevering ....
  • Lier 798 jaar na zijn ontstaan, 10de deel
  • Deel 9, oktober 2010
  • September 2010
  • Lier in vakantie (juli, aug. 2010)
  • Lier in juni (2010)
  • Lier in mei 2010
    Foto
    Speech van de nieuwe voorzitter
    van Groen!: Wouter Van Besien
    Zondag 25 oktober te Gent
    Kandidaat Vlaams parlement
    prov. Antwerpen
    Lijst 6 Groen! Plaats 23
    Op verplaatsing :
    www.lierinbeeld.com
    klik op verkiezingen 2009
    en dan Groen! meer..


    http://www.gva.be/verkiezingen/
    2009/Groen!/
    Rony-Van-Oosterwyck


    http://www.verkiezingssite.be/
    lijsten/Vlaams+Parlement/
    Groen%21/Antwerpen/
    Rony+Van+Oosterwyck/


    http://picasaweb.google.com/
    ronyvanoosterwyck/
    DiversiteitsforumMei09#
    slideshow/5333425077
    134404898


    http://www.groen-plus.be/
    acties/2009/groenplusinhet
    europeesparlement.htm


    http://www.gva.be/
    antwerpen/lier/wandelclub-
    raakt-centrum-niet-in.aspx


    http://www.fibif.be/tr/index.
    php?option=com_content&
    view=article&id=279:gazzeli
    -cocuklara-yardm-eli&catid
    =79:dini-yaam&Itemid=547


    De Groene Big Bang
    http://www.degroenebigbang.be/
    GroeneBigBang in Lier
        

    Horizoncongres

    Zoeken in blog

    Willekeurig Bloggen.be Blogs
    linken
    www.bloggen.be/linken
    Foto
    Foto

    Antwoord van de nieuwe voorzitter


    Beste Rony,

     

    Het heeft misschien wat lang geduurd
    voor ik reageer maar ik heb daarom niet
    minder genoten van jouw felicitaties 
    voor mijn voorzittersschap.

     

    Voorzitter worden verandert je leven 
    van vandaag op morgen, zeker als
    dit ook nog eens samen valt met
    koninklijke uitnodigingen en
    contacten met wijze mannen als
    Herman Van Rompuy en Armand
    De Decker met in hun zog
    de journalisten die allemaal willen
    weten wat er gezegd en niet gezegd is.

     

    Maar wees gerust ik zal me niet
    de hele tijd laten opslorpen door
    de feiten van de wetstraat.
    De dorpsstraat, onze leden,
    onze mandatarissen, onze militanten
    en sympathisanten zijn me dierbaar.
    Ik hoop jullie spoedig te ontmoeten
    zodat we samen aan de weg kunnen

    timmeren, de groene weg
    naar een betere toekomst.

     

    Liefs en tot spoedig,

     

    Mieke Vogels

    Lier anders bekeken
    stad waar ik me thuisvoel???
    14-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Geduld, geduld, geduld

    Op de duur zouden wij in de Merelstraat nog denken dat we de enige bewoners zijn van Lier die zich tekort gedaan voelen betreffende parkeren in eigen straat. Maar naar aanleiding van volgend artikel in het Nieuwsblad (Leo van der Linden) (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleID=602V8VBC&_section=12852826&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb) van maandag 13 september wil ik mij veroorloven om een kleine reactie te formuleren.
    Begin augustus spreek ik de verkeersverantwoordelijke aan om te melden dat onze straat (Merelstraat) gebruikt wordt door de bewoners van de ons omliggende  straten om hun 2de wagen, alle soorten VRACHTWAGENS   en de chauffeurs van de Lijn, te parkeren. Wetende dat we het kleinste en smalste straatje zijn uit de hele buurt. Dat 200m verder de parking rond de atletiekpiste begint. Dan "zou het toch het overwegen waard zijn" om ook in de Merelstraat een bewonerskaart uit te reiken. Volgens onze (van de meeste straatbewoners) bescheiden mening en volgens voorgaande opsomming van de problemen een normale terechte keuze. Er zijn al mensen die linten gespannen hebben tussen de bomen omdat men zelfs op de stoep parkeerde (de olievlekken zijn nog duidelijk merkbaar), er zijn er die materiaal op hun oprit plaatsen omdat men zelfs daar een gewoonte van maakt er te parkeren. De aanvraag tot bewonerskaart ging op 12 augustus (mail ontvangen) behandeld worden. Ondertussen zijn we 14 september en hebben jullie iets vernomen? Wij nog niets. 
    En trekt men zich op dat paradijselijk eiland genaamd "stadhuis" iets aan van de burgerlijke problemen, geen sikkepit. (zie reactie op krantenartikel, mensen hebben ook geen bewonerskaart : ook de Maasfortbaan kent de laatste maanden een groot parkeerprobleem. de meeste omliggende straten kregen een bewonerskaart en de mensen die twee auto's hebben komen die tweede wagen in deze straat parkeren omdat die regel hier dus niet van toepassing is.De bewoners van de Maasfortbaan zelf kunnen hun auto nog met moeite parkeren. Ofwel een regel voor alle straten in een buurt ofwel niet ...)  
    Nee dan leest men in hetzelfde hierboven vermelde artikel de quote (ik zou zeggen van het jaar) : 
    " Ik realiseer mij trouwens heel goed dat we met de huidige werken in de komende maanden van nog meer bewoners begrip zullen moeten vragen, maar eens de werken gedaan zijn in 2012 krijgen ze een geschenk (de nieuwe markt, nvdr) dat alle overlast zal doen vergeten."    
    Beste Lierenaar laten we eerlijk wezen de ivoren toren op het marktplein wordt hoe langer hoe meer afgeschermd en de burger mag al blij zijn dat hij hier mag wonen. 
    Nog een kleine opmerking als het mag? Sinds de verkeerssituatie op de Markt veranderd is rijden er veel meer auto´s via de Ring. Inderdaad een bewijs dat er teveel verkeer nutteloos door onze stad draafde. Tot zover zijn we met zijn allen zeer tevreden maar de kat op de koord is dat ikzelf nu ongeveer 18 minuten (ja u leest goed 18 min) nodig heb om van de Merelstraat tot aan de Carrefour te rijden. Als we de pretentie hebben om al het verkeer over de Ring te laten rijden moeten men er ook voor zorgen dat dit op een gepaste manier kan gebeuren. Zorg ervoor dat de lichten zodanig afgesteld staan dat iedereen de kans heeft om te gaan werken.
    Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat niet enkel Lier voor verrassingen zorgt, want ik werk in Wilrijk en heb momenteel 3 omleidingen (voor 21km, nu 27) om mijn job te bereiken.  En dat gaat niet beteren want binnenkort is het centrum van Hove afgesloten, gaat men in Edegem een rond punt maken aan het UZ. Dat wordt dan rondrijden via Boom want in Mortsel is de miserie nog groter.  En openbaar vervoer kan ik niet nemen en met de fiets dat is een fysieke kwestie. 
    Maar als al die werken (2013?) gedaan zijn dan kan ik vliegen naar mijn werk (hahaha).   





    14-09-2010 om 14:13 geschreven door ronyvo  


    06-09-2010
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Heraanleg Grote Markt
    lier krijgt referendum over grote markt
    Na jaren van bekvechten, politieke bochten van 180°, een volksraadpleging, misschien vergeet ik nog meerdere redenen, is het eindelijk zover.
    De Lierse Grote Markt wordt heraangelegd. Wat en hoe hoef ikzelf niet uit de doeken te doen er zijn mogelijkheden genoeg om de laatste weetjes te ontdekken (http://www.lier.be/content.jsp?objectid=9452) en de website van Lierinbeeld is zoals gewoonlijk de place-to-be om de allernieuwste ontwikkelingen te bekijken (http://www.lierinbeeld.com/). De kranten hebben er overvloedig aandacht aan besteed, het echte werk kan nu eindelijk beginnen. Vanaf 8 september en dit in verschillende fases. Wel heb ik 2 kleine opmerkingen : "de werken zullen klaar zijn tegen de viering 800 jaar Lier" dit is natuurlijk een van de pot gerukte verklaring. de werken zullen klaar zijn tegen de volgende (2012) gemeenteraadsverkiezingen om bij de kiezer toch nog een positieve balans te kunnen voorleggen. Ondertussen heeft er een volksraadpleging plaatsgevonden waar de meerderheid van de Lierenaars tegen het plan van heraanleg heeft gestemd. Is dit plan een volledig nieuw plan? Wordt hierdoor de mening van de Liernaar wel au serieux genomen? De antwoorden zijn vrijblijvend, maar een beetje strond is er toch aan de knikker.
    Wel wil ik er de nadruk opleggen dat ik ongelooflijk tevreden ben dat er eindelijk schot in de zaak komt. En dat we in 2012 kunnen genieten van een volledig nieuwe, autovrije, aangenaam te vertoeven Markt waar we als Lierenaar een beetje trots kunnen op zijn. Nu ja alles is beter dan hetgeen er nu ligt.  

    06-09-2010 om 20:36 geschreven door ronyvo  




    Foto

    Foto

    Pime nieuwsbrief :
    http://www.provant.be/nieuwsbrieven/leefomgeving/
    milieu/educatie/pime/nieuwsbrief_pime.jsp?
    module=tcm:7-6942-4&page=2


    Klimaatwijken :
    http://bondbeterleefmilieu.be/klimaatwijken/
    registratie/gezin_meterstanden.php

    Foto

    http://picasaweb.google.com/
    ronyvanoosterwyck/
    DiversiteitsforumMei09#slideshow/
    5333425077134404898

    {TITEL_VRIJE_ZONE}

     

     


    Een interessant adres?

    Archief per maand
  • 05-2011
  • 03-2011
  • 02-2011
  • 01-2011
  • 12-2010
  • 11-2010
  • 10-2010
  • 09-2010
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 05-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008
  • 07-2008
  • 06-2008
  • 05-2008
  • 04-2008
  • 03-2008
  • 02-2008
  • 01-2008
  • 12-2007
  • 11-2007
  • 10-2007
  • 09-2007
  • 08-2007
  • 06-2007
  • 05-2007
  • 04-2007
  • 03-2007
  • 02-2007
  • 01-2007
  • 12-2006
  • 11-2006
  • 09-2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek
  • even op blogbezoek
  • Groetjes uit Cascais in Portugal.
  • blog
  • Vredesweek
  • help moeder aarde

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Foto

    Reacties verkiezingen :

    Veel succes!
    Goeie brief!
    Succes Ronny,
    Z
    eer duidelijk en ik zal zeker stemmen
    Er hangen affiches aan onze voorgevel
    en ik rij met uwe kop rond
    Amai Rony, 
    je hebt jezelf daar eventjes "mooi" in beeld gebracht!
    Je hebt een eerlijk en krachtig programma en ik ken je
    voldoende om te weten dat jij je tanden ergens kan inzetten! 
    Ik hoop dan ook dat je campagne vruchten afwerpt en
    dat je verkozen wordt! 
    Groetjes en nog veel moed !!!
    Ferm gedaan!
    Succes he!!!
    Ziet er goed je programma,punten waar ik mij ook
    wel in kan vinden. Ik wil je dan ook heel
    veel succes wensen op 7 juni!


    Milieu :
    http://www.niras-afvalplan.be/
    www.ikkyoto.be

    Asielbeleid :
    http://www.laatonzevriendenblijven.be/


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs