Op de duur zouden wij in de Merelstraat nog denken dat we de enige bewoners zijn van Lier die zich tekort gedaan voelen betreffende parkeren in eigen straat. Maar naar aanleiding van volgend artikel in het Nieuwsblad (Leo van der Linden) (http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleID=602V8VBC&_section=12852826&utm_source=nieuwsblad&utm_medium=newsletter&utm_campaign=regio-nb) van maandag 13 september wil ik mij veroorloven om een kleine reactie te formuleren. Begin augustus spreek ik de verkeersverantwoordelijke aan om te melden dat onze straat (Merelstraat) gebruikt wordt door de bewoners van de ons omliggende straten om hun 2de wagen, alle soorten VRACHTWAGENS en de chauffeurs van de Lijn, te parkeren. Wetende dat we het kleinste en smalste straatje zijn uit de hele buurt. Dat 200m verder de parking rond de atletiekpiste begint. Dan "zou het toch het overwegen waard zijn" om ook in de Merelstraat een bewonerskaart uit te reiken. Volgens onze (van de meeste straatbewoners) bescheiden mening en volgens voorgaande opsomming van de problemen een normale terechte keuze. Er zijn al mensen die linten gespannen hebben tussen de bomen omdat men zelfs op de stoep parkeerde (de olievlekken zijn nog duidelijk merkbaar), er zijn er die materiaal op hun oprit plaatsen omdat men zelfs daar een gewoonte van maakt er te parkeren. De aanvraag tot bewonerskaart ging op 12 augustus (mail ontvangen) behandeld worden. Ondertussen zijn we 14 september en hebben jullie iets vernomen? Wij nog niets. En trekt men zich op dat paradijselijk eiland genaamd "stadhuis" iets aan van de burgerlijke problemen, geen sikkepit. (zie reactie op krantenartikel, mensen hebben ook geen bewonerskaart : ook de Maasfortbaan kent de laatste maanden een groot parkeerprobleem. de meeste omliggende straten kregen een bewonerskaart en de mensen die twee auto's hebben komen die tweede wagen in deze straat parkeren omdat die regel hier dus niet van toepassing is.De bewoners van de Maasfortbaan zelf kunnen hun auto nog met moeite parkeren. Ofwel een regel voor alle straten in een buurt ofwel niet ...) Nee dan leest men in hetzelfde hierboven vermelde artikel de quote (ik zou zeggen van het jaar) : " Ik realiseer mij trouwens heel goed dat we met de huidige werken in de komende maanden van nog meer bewoners begrip zullen moeten vragen, maar eens de werken gedaan zijn in 2012 krijgen ze een geschenk (de nieuwe markt, nvdr) dat alle overlast zal doen vergeten." Beste Lierenaar laten we eerlijk wezen de ivoren toren op het marktplein wordt hoe langer hoe meer afgeschermd en de burger mag al blij zijn dat hij hier mag wonen. Nog een kleine opmerking als het mag? Sinds de verkeerssituatie op de Markt veranderd is rijden er veel meer auto´s via de Ring. Inderdaad een bewijs dat er teveel verkeer nutteloos door onze stad draafde. Tot zover zijn we met zijn allen zeer tevreden maar de kat op de koord is dat ikzelf nu ongeveer 18 minuten (ja u leest goed 18 min) nodig heb om van de Merelstraat tot aan de Carrefour te rijden. Als we de pretentie hebben om al het verkeer over de Ring te laten rijden moeten men er ook voor zorgen dat dit op een gepaste manier kan gebeuren. Zorg ervoor dat de lichten zodanig afgesteld staan dat iedereen de kans heeft om te gaan werken. Ik moet eerlijkheidshalve toegeven dat niet enkel Lier voor verrassingen zorgt, want ik werk in Wilrijk en heb momenteel 3 omleidingen (voor 21km, nu 27) om mijn job te bereiken. En dat gaat niet beteren want binnenkort is het centrum van Hove afgesloten, gaat men in Edegem een rond punt maken aan het UZ. Dat wordt dan rondrijden via Boom want in Mortsel is de miserie nog groter. En openbaar vervoer kan ik niet nemen en met de fiets dat is een fysieke kwestie. Maar als al die werken (2013?) gedaan zijn dan kan ik vliegen naar mijn werk (hahaha).
14-09-2010 om 14:13
geschreven door ronyvo
|