Héél warm moment voor Neuville op shakedown Zweden!
Thierry Neuville en Nicolas Gilsoul hebben vandaag wel een héél warm moment gehad op de shakedown van de rally van Zweden. Het wordt een rally om veel te leren voor Neuville. Gelukkig was er geen schade aan de auto en kon Neuville gewoon verderrijden maar hij is gewaarschuwd.
15. Armindo ARAUJO WRC Team Mini Portugal 1:59.544 16. Nasser AL ATTIYAH Qatar World Rally Team 1:59.724
17. Michal SOLOWOW M-Sport Ford World Rally Team 2:01.799
18. Richard GÖRANSSON RICHARD GÖRANSSON 2:02.297
19. Peter VAN MERKSTEIJN Van Merksteijn Motorsport 2:03.863 20. Thierry NEUVILLE CITROËN JUNIOR TEAM 2:04.767
21. Paulo NOBRE WRC Team Mini Portugal 2:06.178
S. Loeb koos waarschijnlijk voor die 6e plaats want deze rit was ook de kwalificatierit. Dat wil dus zeggen dat dit ook de startposities zullen worden.
Vanavond start de rally officieel. Om 20u04 start de eerste wagen. Je kan de rally live volgen op deze site: http://www.rallysweden.com/?lang=en
na heel wat onderhandelingen heeft de organisatie van het WRC Zweden toch een akkoord kunnen maken met het Finse Filmworks. Nu is de vraag enkel nog of er uiteindelijk nog TV-zenders deze rally willen/kunnen uitzenden. De FIA heeft een oproep gedaan voor kandidaturen om de promotie van het WRC in handen te nemen.
Nog een goeie 2 weken en het Belgisch Kampioenschap gaat terug van start met de
15e editie van de Haspengouw Rally!
Op 24 en 25 februari zullen we terug ronkende motergeluiden en snelle piloten
aan het werk kunnen zien in de streek rond Landen.
Het centrum van de rally is sinds dit jaar verlegd naar het voormalige leger
depot EMI 22 aan de Hannuitsesteenweg in Landen.
Het podium zal opgesteld worden in 1 van de loodsen waar je vanaf vrijdagmiddag
ook terecht kan om de inkomkaarten en programmaboekjes te kopen.
- Algemene kaart : 20,00
- Kaart 1 kp : 7,00
- Programmaboekje : 5,00
hieronder zie je een paar belangrijke puntjes:- Technische keuring bij
EMI22 op vrijdag 24-2 vanaf 13u00 uur tot ongeveer 19u00.
- Start eerste wagen in EMI22 zaterdag 25-2 om 08u00 . Het podium voor de
criteriumrijders is voorzien rond 17u30 en van de nationale deelnemers rond
20u00.
- Rechtstreekse radio-uitzendingen vanuit het rallycentrum via Trudo FM (105.2 en
105.6 FM) met live tussenkomsten van reporters aan de finish van de
klassementsproeven.
- Op alle klassementsproeven zijn bepaalde publiekszones en catering voorzien. Er
is echter afgesproken met de uitbater dat er GEEN ALCOHOL zal verkocht worden
op de klassementsproeven.
- Er worden 3 rondes van 4 kps gereden, met dan als afsluiter nogmaals 2 kps
die meer dan waarschijnlijk in het donker zullen verreden worden.Het criterium
rijdt 2 rondes van 4 kps en dan nog 2 extra kps
- Voor de eerste nationale wagens zullen er een aantal demo-wagens rijden van
Slowly Sideways. Deze oude gloriën wil zullen ongeveer een half uur voor de 1e
nationale deelnemer rijden, en dit vanaf de 2e ronde.
zoals hierboven vermeld zie je dus dat, na het spijtige voorval in de Condroz, er maatregelingen genomen zullen worden tegen het alcoholgebruik van de toeschouwers! Dit is een goed punt voor de rally al zal daarop wel een hoop kritiek komen. Maar zo hopen de organisatoren dergelijke voorvallen te voorkomen. Het effect zullen we op 24 en 25 februari zien!
Op de site van de Haspengouw Rally kunnen we een update vinden van de deelnemerslijst. Daarin vallen enkele mannen op.
Nadat Pieter Tsjoen (Citroën C4 WRC) en Tuur Van Den Abeele (VW polo S2000) zich hadden ingeschreven zien we nu ook Patrick Snijers (MINI WRC), Vincent Verschueren (VW polo S2000), Gunter Monnens (Ford Sierra Cosworth), Mathias Viaene (Subaru Impreza WRC S12), Alain Willems (Lancer Evo9 gr.A) en Bob Colsoul (Mitsubishi Evo X) op de deelnemerslijst staan.
Ook bij het Criterium zien we een hoop nieuwe inschrijveningen
Freddy Loix in Legend Boucles de Spa met Skoda 130 groep B âIk bid voor winterse omstandighedenâ
Freddy Loix in Legend Boucles de Spa met Skoda 130 groep B "Ik bid voor winterse omstandigheden
Nog twaalf maal slapen! Tienduizenden rallyliefhebbers tellen de dagen af en hopen zeker stiekem op een witte editie van de Legend Boucles de Spa. Ze zouden wel eens gelijk kunnen hebben, want de weervoorspellers kondigen voorlopig nog geen algemene dooi aan en houden zelfs bijkomende sneeuwval voor mogelijk.
Het doet Freddy Loix alleen maar glimlachen. Hij maakte zich de laatste weken echter op voor een eventueel forfait, als gevolg van budgetproblemen, maar onze IRC-vertegenwoordiger rijdt dan toch dankzij de inspanningen van de organisatoren van de Boucles de Spa. De andere schouders onder het project zijn: Skoda België, BFO, Garage Passion, de RAC Spa en Francis Listrez en Albert Donnay. Zij maken het mogelijk dat Fast Freddy aan het stuur van een authentieke Skoda 130 Gr.B in de fabriekskleuren van weleer aan de slag kan gaan. In 1986 zorgde deze kleine machine, op Tsjechische winterbanden, bijna voor de verrassing, want de Skoda won op een haar na de slag om de Ardennen.
Ik bid voor winterse omstandigheden, is Freddy open een eerlijk, op enkele dagen vooraleer hij naast Stefaan Vallaeys, van BFO in de auto zal kruipen. Dat zal ons gebrek aan vermogen compenseren en de show garanderen! Ik kijk echt naar de rally uit, om alle vrienden weer te zien en hoop dat het publiek meer discipline aan de dag zal leggen dan in de Condroz. Ik zou echt willen vragen dat iedereen zich veilig opstelt en voorzichtig is, zo geven wij nog meer spektakel!
Op een persconferentie kondigde voorzitter Glenn Olsson aan dat de deal voor de tv-productie met het Finse Filmworks rond is. Daarmee is de kous nog niet af want dit betekent enkel dat er beelden gemaakt worden, waar en wanneer deze te zien zullen zijn is nog een raadsel.
Olsson: We doen dit voor de fans, het kampioenschap, de teams en niet in het minst voor onszelf en onze sponsors. Het is een heel dure aangelegenheid en het financiële plaatje is nog niet helemaal rond, we nemen een groot risico.
Citroën Racing Trophy Cup BeLux 2012 prijst jong talent
Citroën Racing Trophy Cup BeLux 2012 prijst jong talent
Ook dit jaar ligt er voor piloten die in een Citroen DS3 R3 of Citroen C2-R2 MAX aan de startlijn verschijnen heel wat te wachten aan de finishlijn. Aantrekkelijke klassementsprijzen voor de besten onder hen, zowel na elke wedstrijd als op het einde van het seizoen. Maar voor jong talent is er nog een flinke bonus te verdienen. Als de uiteindelijke winnaar van de Citroen Racing Trophy BELUX DS3 R3 niet ouder is dan 23 jaar, ontvangt hij een ongeziene premie van 10.000 euro, bovenop de 8.000 euro voor de beste Citroen DS3 R3-piloot over het hele jaar 2012.
Er komt dus een vervolg op de Citroen Racing Trophy BELUX in het seizoen 2012. Net als vorig jaar zal het kampioenschap beslecht worden in zes wedstrijden. Nieuw is het begin van het seizoen in het buitenland, tijdens een manche die ook op het programma van de Citroen Racing Trophy FRANCE staat: de Rally van Le Touquet.
De filosofie van de Citroen Racing Trophy BELUX blijft dezelfde als voordien: jongeren de mogelijkheid bieden om hun potentieel te testen in een wedstrijd waarin ze met identieke wagens moeten racen en verder ook amateurpiloten de kans geven om hun passie te beleven aan een betaalbare prijs.
In dat opzicht komt de CITROËN C2-R2 MAX nog steeds een referentie in zijn categorie nog in aanmerking voor de Citroen Racing Trophy BELUX. Voor dit laatste jaar van officiële dienst krijgt de auto een technische formule mee die de kosten nog verder zal drukken. Ook het gebruik van competitiebrandstof is verboden. Bij elke race valt er 6.000 aan klassementsprijzen te rapen voor de C2-R2 MAX-piloten die bij de eerste vijf van het R2-klassement eindigen. Bovendien wordt er op het einde van het seizoen nog 3.500 verdeeld onder de drie beste CITROËN C2-R2 MAX-piloten.
De auto van de toekomst voor de jonge ambitieuzelingen is echter de CITROËN DS3 R3. Niet toevallig een wagen die kan meedingen naar de podiumplaatsen in de categorie van de tweewielaangedreven autos, wat overeenkomt met een top 10-plaats in het algemene klassement. Hier valt er 11.000 te verdienen per wedstrijd, met 6.000 voor de piloot die de Groep R in de wacht sleept. Toch is het vooral het jonge talent dat CITROËN RACING wil stimuleren. Daarom kan de winnaar van de Citroen Racing Trophy BELUX 2012 een luttele 18.000 op zak steken als hij 23 jaar of jonger is. De bonus van 10.000 voor deze jonge piloot moet hem helpen om eind november deel te nemen aan de Rallye du Var, waar de laureaten van de nationale Citroen Racing Trophys het tegen elkaar zullen opnemen.
Alle resultaten worden opgeteld voor het definitieve klassement van de Citroen Racing Trophy BELUX. Het inschrijvingsgeld om te kunnen deelnemen bedraagt 1.500 , verplichte vestimentaire uitrusting inbegrepen. De CITROËN C2-R2 MAX-piloten die al over deze uitrusting beschikken, betalen slechts 500. De technische controle van de CITROËN DS3 R3′s die deelnemen aan de Citroen Racing Trophy BELUX is dit jaar voor rekening van de RACB.
Kalender van de CITROËN RACING TROPHY BELUX 2012
17-18 maart Rally van Le Touquet Pas-de-Calais (F)
2011 bracht niet de verwachte resultaten voor Geert Vandoorne. Motorproblemen bleven hem en co Filip Vandamme achtervolgen. Piloot en wagen zijn evenwel klaar om in 2012 mee te strijden in het ConXioN BHRC.
"Aanvankelijk zouden we terug de West-Vlaamse proeven rijden, licht Vandoorne toe op de website van het ConXioN BHRC. Vorig jaar hadden we constant motorproblemen, waardoor ik steevast over de limiet moest gaan om een beetje te volgen. Op een bepaald ogenblik slaan de twijfels toe en raak je de motivatie kwijt Is het de wagen? Is het de piloot? Ben ik te oud en kan ik niet meer mee? Geen ideale context om een kampioenschap te rijden.
Met het nieuwe jaar kreeg de BDA zijn volle vermogen terug en groeit ook het vertrouwen van de piloot. Na lang zoeken en het monteren van een nieuwe injectie beschikt onze Ford Escort MK I BDA terug over zijn volle 280 PK. Een plezier om mee te rijden en dat zorgt voor een stimulans om toch nog eens onze kans te wagen in het BRC Historic.
Beauprez alia "de buze" & Snaet met Subaru S9 van NCRS in Haspengouw
Beauprez alias "de buze" & Snaet met Subaru S9 van NCRS in Haspengouw
Geert Beauprez alias De Buze en Steffi versterken het NCRS-team tijdens de rally van de Haspengouw met de volledig vernieuwde Subaru S9. "De Buze" was nog in zijn jongere jaren co-piloot van Eddy Snaet. Binnen een paar weken stapt De Buze nu samen met dochter Snaet in de wagen. Daardoor komt NCRS alvast met 3 Subaru WRC's aan de start. Er zijn nog onderhandelingen om ook een Subaru S5 aan de start te brengen met een toppiloot. Maar dat zal nog af te wachten zijn. Ook Bernd casier en Francis Caesemaker hopen aan de start te kunnen komen met de Focus WRC (zoals in de Condroz). Alle wagens worden op zaterdag 11 februari gepresenteerd tijdens het Big Rally Event in Oudenaarde.
MINI gaat voor motorsport Italia. Sordo verliest plaats als fabriekspiloot
MINI gaat voor motorsport Italia. Sordo verliest plaats als fabriekspiloot
Zoals eerder aangekondigd verliest Prodrive zijn status als constructeursteam voor Mini. Motorsport Italia neemt die rol over en dat betekent meteen ook dat Araujo en Nobre de nieuwe fabriekspiloten zijn.
Prodrive gaat vanaf nu als privé-team door het leven. De BMW-groep knipt de band met de Britse tuner evenwel niet volledig door want Prodrive blijft verantwoordelijk voor het bouwen en servicen van de klantenbolides. Ook voor verdere ontwikkeling van de MINI WRC blijft BMW de input van Prodrive verwelkomen.
Sportief zet het Mini WRT wel een stap achteruit. Met de FIA kwam de BMW-groep afgelopen donderdag tot een deal waarin Mini Portugal (gerunt door Motorsport Italia) de rol als fabrieksteam overneemt. Dat betekent dat Dani Sordo niet langer punten voor de constructeurstitel zal scoren, daarvoor moeten voortaan Armindo Araujo en Paulo Nobre aan het werk. De twee piloten zullen elk de twaalf resterende wedstrijden van het WK afwerken.
Goed nieuws nog tenslotte voor de Mini-fans: De BMW-groep tekende meteen ook een overeenkomst waarin die zich tot 2018 engageert in het WK rally.
Danny Vancoillie en Frankie Geldhof volgens Lieven Denys op
Danny Vancoillie en Frankie Geldhof volgens Lieven Denys op
Lieven Denys besloot eind 2011 om zijn helm aan de haak te hangen, maar dit is niet het einde van het Sideways Fun Rallyteam. De populaire spektakelman wordt komend seizoen opgevolgd door vast servicelid Frankie Geldhof en Danny Vancoillie. Twee piloten die de dwarse rijstijl eveneens weten te appreciëren.
Nu Lieven Denys het racepak inruilt voor een rol achter de schermen, vroeg copiloot Rik Demeyere aan teamlid Frankie Geldhof om zelf terug frequenter achter het stuur plaats te nemen. De piloot uit Oekene aanvaardde het voorstel en samen starten ze al zeker in de Condroz Rally. Eventuele deelnames aan Ieper en de Omloop Van Vlaanderen worden nog bestudeerd.
De eerste afspraak wordt alvast de Rallysprint van Moorslede, waar ze de spektakelbeker verdedigen die Lieven Denys in 2011 won. Voorts staan al zeker de ORC Rally, de Rally Van Staden en de TBR Rally op het programma. Alle wedstrijden worden gereden met de oudste wagen van het team (smalle versie), die uitgerust is met een nieuwe 2.4 motor.
De brede Opel Ascona B, gebouwd in 2011, zal voornamelijk bestuurd worden door Danny Vancoillie en copiloot Emmanuel Vandoorne. De piloot uit Hooglede concentreert zich dit jaar op het nationale kampioenschap. Danny start zijn seizoen met de TAC Rally en daarna volgen de Sezoens Rally, Ypres Historic Rally en de Historic Omloop Van Vlaanderen. Het duo hoopt met een goeie regelmaat en een nieuwe 2.4 krachtbron goed te scoren in het BRC Historic. Als de uitgangspositie na Roeselare gunstig is, wordt er misschien ook gestart in de Condroz Rally.
Beide rijders komen dit jaar ook uit onder de vlag van ConXion, FiXion en TT Autosport.
Op zaterdag 11 februari wordt het rallyseizoen op gang gebracht door 2 organisaties! Dit gaat door in Oudenaarde, thuishaven van onderandere Pieter Tsjoen en Tim Van Parijs, maar tevens ook van Geoffrey Vander Schelden, Vincent Verschueren, Fred Miclotte en Isidoor Smets.
Om 13u starten de Slowly Sideways met een rondrit rond Oudenaarde en ommestreken.
's Avonds gaat het feest dan van start in de evenementenhal de Qubus in de Lindestraat te Oudenaarde. Daar zullen heel wat top rallywagens te bezichtigen zijn én ook enkele premières voor dit seizoen zoals de DS3 van Vander Schelden, de Polos S2000 van Godrive, de Imprezas WRC van NCRS, de wagens van BMA, de wagen van Dennis Kuipers,...
Daarnaast zullen ook op een week van de Legend Boucles de Spa heel wat nieuws bekend gemaakt worden over piloten,co-piloten,wagens,... én er zullen ook deelnemende wagens ter plekke staan.
U zal ook geen honger of dorst moeten lijden want er is van alles voorzien!
En misschien nog het belangrijkste van al: inkom = gratis
op zaterdag 4 en zondag 5 februari gaf het Boezings Rally Team een etentje tvv piloot Rudi Dekimpe en Geert Seys. Hieronder ziet u het filmpje die in de zaal werd vertoont dankzij FM rallymovies.
Organisatie WRC Zweden op zoek naar geld om rally op tv te krijgen
Organisatie WRC Zweden op zoek naar geld om rally op tv te krijgen
Nadat Eurosport afhaakte als TV zender van de FIA moet voorzitter van de WRC rally van Zweden Glenn Olsson op zoek naar alternatieve zender...die vond hij uiteindelijk ook. Het Finse Filmworks, die gespecialliseerd is in autosport wil deze rally wel uitzenden maar die kostprijs is zeer hoog. Olsson heeft tot dinsdagmiddag de tijd om 300.000 euro bijeen te sprokkelen. Als eerste zoekt hij bij de organisatie maar ook de teams krijgen nu te horen dat ze mee zullen betalen in de kosten. Dit valt af te leiden uit een tweet van Ford verantwoordelijke Gerard Quinn: De kosten om in het WRC te rijden stijgen nog meer! Langere rallys, meer reiskosten, nu kunnen we nog betalen voor tv ook
Of Glenn Olsson het geld vind en een akkoord kan maken tegen dinsdagmiddag zullen we morgen te weten komen.
Matthew Wilson geeft forfait voor Zweden door gebroken enkel
Matthew Wilson geeft forfait voor Zweden door gebroken enkel
Matthew Wilson is tijdens het joggen in het Lake District gevallen en heeft zijn linkerenkel gebroken.
Ik zal dus niet starten in de Rally van Zweden, ik ben er kapot van legt Wilson uit vanuit zijn ziekenhuisbed. We waren goed voorbereid voor Zweden, beter dan voor de Monte-Carlo, en ik hoopte er een goed resultaat neer te zetten.
zaterdag won Mikko Hirvonen zonder veel problemen zijn eerste rally met de DS3, de Finnskog rally. Hirvonen kwam niet aan de start om te winnen, al was dat goed meegenomen, hij wou vooral veel kilometers malen op losse ondergrond met de Citroën DS3. "Laat Zweden maar komen" zei hij achteraf, Hirvonen heeft nu alle vertrouwen in de DS3 en is helemaal klaar voor het gevecht in de sneeuw van Zweden!
Henning Solberg reedt met een Mitsubishi Lancer Evo 6.5 naar de 2e plaats voor de Fiesta van Ostberg.
de Rally van Zweden gaat door van 9 tot 12 februari!
Sebastien Balloy is de man achter Sebaracing, hij rijdt met een Opel Ascona B.
In 2011 startte hij in de RS Moorslede maar de moter begon het af te weten, uiteindelijk werd hij toch 2e in de H2 - klasse maar de moter was kapot, ze had niet genoeg kracht meer. Ondanks zijn pech amuseerde Balloy zich wel in deze rallysprint maar door dit incident viel het seizoen van Balloy wel al metteen in het water.
In 2012 wil hij revanche nemen, met een nieuwe moter in de Ascona wil hoopt hij volgende rally's te rijden al is dat nog niet zeker, hij zou ook misschien nog enkele rally's als co willen afwerken.
- RS Monteberg 15/04 - OCR rally Oostrozebeke 27/05 - 12U van Wervik 09/06 - SR Suikerstreek Tienen 01/07 - Rally van Staden 15/08 - TBR rally roeselare 21/10 - SR St-Truiden 18/11
Balloy kijkt zeker uit naar de Rally van Staden in Augustus. "Deze rally ligt me wel en ik won deze ook in 2010 in mijn klasse."
op 28 april geeft Sebastien Balloy met Sebaracing een eetfestijn in de zaal PC den Ommeganck in Dadizele. Wie meer info wil hierover kan terecht op de site: www.sebaracing.be op deze site kan je trouwens ook Balloy blijven volgen, uitslagen,foto's en video's bekijken én onderdelen van een Opel kopen!
Chris Van Woensel won de GT-titel 2011 en wou een interview geven over zijn 2011 en z'n plannen voor dit jaar:
Chris is tevreden over 2011, hij won met zijn Nissan op het Yokohamarubber de GT-titel in het BK. Hij stapte over van de Nissan 350z naar de 370z, deze wagen werd van in het begin al gebouwd om het minimum gewicht te halen, dat is hem dan ook aardig gelukt. Van Woensel reed 6 wedstrijden en won er 5 van in de GT-klasse waaronder een mooie 8e plaats algemeen in de Condroz en ondanks een slechte startpositie toch 16e algemeen in Ieper.
"Het seizoen 2012 is nog onzeker, in Spa rijden we met een Ford Escort en voor het BK wordt het waarschijnlijk Rallye de Wallonie, East Belgian Rally en de Condroz want dit zijn de mooiste van de kalender."
We zullen dus zeker nog horen van Van Woensel, maar een volledig kampioenschap wordt het waarschijnlijk niet. We hopen op een goed seizoen voor Chris en z'n team in 2012!
Timothy Van Parijs zal aan dit jaar met een Porsche 911 aan de start staan in Spa, de wagen is zeker niet onbekend voor hem. Je kan deze wagen en nog een 40-tal andere rallyauto's al gaan bewonderen op 11 februari in The Big Rally Event in Qubus.
INTERVIEW: Tommy Reynaert over zijn plannen voor 2012...
interview:Tommy Reynaert over zijn plannen voor 2012...
Tommy Reynaert kijkt terug naar 2011 met een glimlach, hij maakte zijn debuut in zijn Opel Ascona en wil in 2012 dit kunnen verderzetten. FM rallymovies nam een interview met hem af:
hoe kijk je terug op je debuutjaar, 2011?
2011 was mijn debuutjaar voor de rallysport als piloot en ik wist al vooraf dat dit echt mijn ding zou zijn. Van de eerste tot de laatste rally die we gereden hebben was fun en mooie passages maken de doelstelling maar vooral ook ervaring opdoen achter het stuur. De wagen hield het wonderwel goed uit alhoewel hij nog erg standaard stond. Het grote vermogen was er niet met de dieselmotor maar qua amusement kon hij perfect zijn job aan. Naast de traditionele rallys die ik al kende uit mijn ervaring als CO-piloot van de VAS deden we nog enkele uitstappen naar de ASAF waar we ons zeker niet minder amuseerden!
de prestaties van 2011
RS Moorslede (VAS) 20/03/2011: 44ste in klasse geëindigd
RS Monteberg (VAS) 30/04/2011: Opgave na 2de ronde door oververhitting motor
Rallye de la Haute Senne (ASAF) 19/06/2011: Opgave na stuurfout en geblokkeerd langs de weg
SR Kasterlee (VAS) 28/08/2011: 39ste in klasse geëindigd
TBR Rally (VAS) 16/10/2011: 31ste in klasse geëindigd (67ste algemeen op 130 gestart)
RS Villersois (ASAF) 13/11/2011: 13de in de klasse geëindigd
SR Sint Truiden (VAS) 20/11/2011 :34ste in de klasse geëindigd
Welke rally's rijd je dit jaar?
Programma 2012 (staat zeker niet vast):
RS Monteberg 15/04 SR Linter 06/05 OCR rally Oostrozebeke 27/05 12 u van Wervik 09/06 SR suikerstreek Tienen 01/07 Rally van Staden 15/08 SR Kasterlee 26/08 TBR rally roeselare 21/10 SR St Truiden 18/11
Zijn er veranderingen aan de wagen?
Het onderstel wordt deze winter aangepakt om de wagen betere stabiliteit te geven, anders zal er buiten enkele nieuwe sponsors niet veel veranderen aan de wagen.
Wat zijn de verwachting qua prestaties of amusement?
Zoals vorig jaar à la carte (geen kampioenschap) een deel VAS (provinciaal niveau) rijden in de streek, aanvullend met enkele VAS wedstrijden rond de streek van Sint Truiden en Tienen. Tussenin als het past soms een ASAF wedstrijd meepikken om ervaring op te doen.
Doel in elke rally is vooral ervaring opdoen en spektakel te bieden aan de mensen die komen genieten van de rally. Vooral veel sideways fun maken dus!
Hoe wil je 2012 omschrijven voor jou als piloot?
2012 is een jaar om nog meer mijn rijstijl op punt te zetten en het rallyteam wat te professionaliseren en verder uit te bouwen. We gaan dit jaar ook voor de eerste keer een rallymaaltijd organiseren dit binnen een maand of 4 en hopen natuurlijk daarmee onze plannen nog beter vorm te kunnen geven. Een echte vaste co-piloot heb ik niet mijn vrienden gaan afwisselen in de wagen en mijn vriendin (Ferla Whitney) zal ook haar debuut maken in de rallysport als co naast mij.
Is er een rally waar je zeker naar uitkijkt?
Dit jaar zou ik voor de eerste keer de OCR rijden in Oostrozebeke en daar kijk ik zeker naar uit. Ik heb er al aan mee gedaan als co-piloot en ik vermoed dat het parcours zeker iets is voor onze diesel. Maar mijn favoriete speelterrein tot nu toe is nog steeds Kasterlee waar de sfeer ook super is...