Inhoud blog
  • Ik liep mijn eerste marathon !!!
  • Today is the day !
  • Follow me ... via GPS Tracker !
  • Final Countdown
  • Tekorten ...
    Success occurs when opportunity meets preparation. Let's go for a Marathon !
    In voorbereiding van een eerste marathon
    09-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Follow me ... via GPS Tracker !
    Niet veel nieuws te melden.  Woensdag nog even de benen getest.  Redelijk ok.  De regen viel met bakken uit de lucht.  Speciaal weertje.  Hebben toch zo'n 35' gelopen. 

    Daarnet naar Eindhoven gereden om de startnummers en info af te halen.  Gezellig sfeertje daar in het beursgebouw met bovendien vriendelijke medewerkers die me bovendien wel 10 x succes wensten !?  ""Zou ik het dan zo hard nodig hebben" vroeg ik me af.  Waarschijnlijk is het gewoon de Nederlandse Marathonstemming die in het Beursgebouw hing. 

    Heb me ook zo'n GPS tracker gehuurd.  Kunnen de mensen op het thuisfront me via het internet volgen.  Naast mijn positie op het parcours, afgelegde afstand, gemiddelde tijden per kilometer, is het zelfs mogelijk mijn hartslag te volgen ... (volgens de site).  Dat laatste wil ik nog wel zien.  De url:

    http://spectator.mylaps.com/32706_Eindhoven_Marathon_2009

    09-10-2009 om 16:51 geschreven door Nba  


    04-10-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Final Countdown
    Voilà,  mijn laatste échte training voor mijn eerste marathon zit er op !  Zonet met Sterke Steven een 15.5K (waarvan 13K 'uptempo') gelopen.  Het algemene gevoel is terug een pak beter.  Na een warming up van zo'n 15' minuten hebben we versneld en liepen steeds rond de 5'/km.  Dit ging vlot.  Mijn hartslag blijf stabiel  maar iets te hoog naar mijn zin.  Dit heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat ik nog steeds ietwat ziekjes ben.  Geen probleem, tegen zondag 11 Oktober zal ook dat ok zijn.  Voor de rest hoop ik dat het weer is zoals vandaag en als het even kan nog even iets warmer.    En nu ?  Voor welke tijd ga ik ?  Die vraag heb ik de laatste weken regelmatig gehoord.  Mijn antwoord is ook nu: 'ik ga om mijn eerste marathon' uit te lopen !  Dit is vanaf dag één mijn doel geweest en ga ik ook nu niet wijzigen.  Natuurlijk hoop ik op een leuke tijd maar het belangrijkste is dat ik ook ná de marathon nog wil lopen.  We zien wel hoe het 'loopt'.  Het feit dat ik de laaste lange duurlopen goed verteerde en op het einde steeds het gevoel had om nog meer te kunnen is goed.  Maar vergeet niet dat het tempo toen een pak anders (lees: lager) laag dan het tempo waaraan ik ga starten.  (Coach Mario had identiek hetzelfde idee over mijn begintempo voor Eindhoven als ikzelf.   Die kerel kent mij enkel van de schema's die hij voor me opstelde en de feedback die ik hem enkele dagen geleden heb gegeven en toch heeft hij dezelfde inschatting als ikzelf ... straffe kost)  Als zijn voorspelling nu uitkomt voor mijn eindtijd dan vraag ik hem of hij ook de volgende lotto-nummers kent !).  Voor alle loopfanaten en voor de deelnemers aan de Marathon in Eindhoven in het bijzonder ... have fun !!!  Tips and tricks zijn nog altijd welkom.

    04-10-2009 om 13:28 geschreven door Nba  



    Archief per week
  • 05/10-11/10 2009
  • 28/09-04/10 2009
  • 21/09-27/09 2009
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009

    Sports
  • Marathon Eindhoven
  • Belgische Sportsite
  • Franse Sportkrant
  • Italiaanse Sportkrant
  • Amerikaanse Sportsite
  • Handig - uw eigen armband met km-tijden in PDF
  • Mapmyrun - handige site voor lopers, joggers, ...
  • Zon of Regen ?

  • PR
    1000M : 2'57"
    1500M : 4'35"
    5000M : 17'21"
    10000M : 35'56"
    1/2 Marathon : 1H19'05"
    Marathon : 3H39'45"

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs