Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Over mijzelf
Ik ben Hagar
Ik ben een man en woon in Gent (België) en mijn beroep is .
Ik ben geboren op 11/08/1978 en ben nu dus 45 jaar jong.
Mijn hobby's zijn: .
Deze blog tracht de actualiteit te beschrijven zoals ik die zie, niet steeds het voorpaginanieuws, maar eerder de kleine
Willekeurig Bloggen.be Blogs
chihuahualiefhebber
www.bloggen.be/chihuah
Gastenboek
  • Hela
  • En terecht
  • veel blogplezier
  • Ook nice!

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    De dingen des levens

    11-03-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Inkopen doen

    xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /> 

    Gisteren was ik in de Carrefour.  Dit is net zoals bij velen die werken één van de vaste zaterdagse rituelen.  De start van het weekend, maar eerst lekker samen in de rij aan de kassa, bij de kassierster die ofwel te vriendelijk ofwel met een humeur rondloopt.  Ik kan me vooral het laatste inbeelden. Gisteren was het iemand uit de categorie: “vriendelijk”, ik niet.  Ik heb nu eenmaal niet zoveel te vertellen.  Het weer kennen we beiden, waarom moet ik haar dan vertellen dat het mooi is, laat staan wanneer het slecht is. 

     

    Iedereen staart trots naar zijn aankopen en gluurt stilletjes naar de koopjes van je voorganger - zeker wanneer daar chips, alcohol en hopen vlees liggen.  Met Celine Dion op de achtergrond denk je “ik ben gezonder, jippi”.  Mijn dag is geslaagd, maar dit gevoel duurt maar eventjes.   Het is voor de rest ook altijd hetzelfde: dezelfde producten, dezelfde vragen - hoeveel keer heb ik tijd te koken - en zelfs dezelfde mensen.  Koppeltjes in discussie, kindjes die hun eerste producteisen opleggen vol inspiratie uit de VT4-reclameblokken.

    Grosso modo koop ik veel dezelfde producten: groenten, vis, lasagne, yoghurt, fruit en één pak koeken.  Een mens moet zich ook wat gunnen.  Ook koop ik elke week Danio’s, je weet wel de “verse kaasspecialiteit met vruchten” van Danone.  Dit is voor mij het ideale reserve-ontbijt wanneer ik mij overslaap – wat ik elke dag doe.  Elke week denk ik even zo’n pak mini-Danio’s te kopen, maar doe het niet.  Het is wel goedkoper, maar wie koopt nu een pak met twaalf maal dezelfde smaken?  Twaalf keer exotische vruchten, kers of perzik.  Afwisseling is een misdaad. Elke morgen je dag moeten beginnen met het idee: “Ahnee, weeral exotische vruchten, die ken ik”.  Kan de dag zelfs niet verassend starten?

     

    Toch geeft het winkelen op zaterdag al bij al een goed gevoel.  Dit gevoel is niet te vergelijken met het “mezelf vervloekend”-gevoel bij het kopen van kleren, cd's, boeken of andere prullaria.  Op zaterdag is mijn geld goed besteed, mijn voorraad is aangelegd en ik kan nu een nieuwe week aan.  Iedereen moet eten.  Verzadigd.



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (2)

    04-08-2010
    Leuk neergeschreven
    Wel spijtig dat je het leven zo bekijkt, mischien kun je er nog iets zelf aan veranderen, dat het wat leuker wordt?

    U lijkt me een beetje triest.
    Je kunt soms wel zelf ook keuzes maken, niet?

    Lieve groetjes en ik wens u alvast een heel wat leukere dagen toe.

    Vera

    04-08-2010 om 19:20 geschreven door vera


    13-03-2007
    Pietje
    Hey,

    leuk uw visies op het leven, plaats er misschien wat fotootjes bij zodat er een beeld kan gevormd worden. Dat maakt het wat levendiger ;)

    Uw verhaaltjes kloppen wel, het stiekem kijken naar ander mensen hun eten dat ze kopen..voelde me betrapt als je het zei hehe.

    Groetjes, xx

    13-03-2007 om 14:43 geschreven door Griet




    {TITEL_VRIJE_ZONE}

    Mijn favorieten
  • bloggen.be
  • Standaard
  • De Morgen
  • De Tijd
  • Blog Minervaria

  • Een interessant adres?



    Laatste commentaren
  • Leuk neergeschreven (vera)
        op Inkopen doen
  • Pietje (Griet)
        op Bakstenen in de maag
  • Pietje (Griet)
        op Inkopen doen

  • Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs