Inhoud blog
  • Centea reclame
  • Nieuw reclamesysteem
  • JEP nu ook met gewone burgers
  • gta-reclame coca-cola
  • virale reclame Renault
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Gorez blogt
    Mijn visie op gebeurtenissen in de marcomwereld
    09-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Centea reclame

    Deze reclamespot zal de voorbije weken waarschijnlijk niemand ontgaan zijn:


    Het is de reclamespot waarmee Centea ons duidelijk wil maken dat meer doen in hun natuur zit. Ik vind deze reclamespot persoonlijk zeer origineel en zeer effectief. Centea slaagt er immers in om de kijkers niet alleen de spot te laten herinneren maar ook te laten onthouden dat het om Centea gaat. Waarschijnlijk draagt het verschijnen van de begintekst 'als Centea agent word je geboren' in grote mate toe tot het herinneren van de merknaam.

    Toen op een avond voor de zoveelste keer dit spotje op tv vertoond werd, zei mijn moeder opeens dat ze dat spotje toch behoorlijk ongepast vond. Deze reactie verbaasde me en het deed me ook nadenken over hoe de manier waarop een spot onthaald wordt toch serieus kan verschillen van persoon tot persoon. Opeens realiseerde ik me hoe moeilijk het moet zijn voor instanties als de JEP om goede beslissingen te nemen over het al dan niet kunnen van deze spot. Het is feitelijk geen wonder dat hun argumenten als subjectief werden ervaren. Er zullen altijd wel mensen zijn die klagen en je zal nooit iedereen tevreden kunnen houden met een spot. Maar het is natuurlijk net dat uitproberen dat de reclamesector zo boeiend maakt.

    09-02-2008 om 21:20 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    08-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Nieuw reclamesysteem

    Onlangs kwam ik een filmpje tegen waarin een nieuw systeem van interactieve reclame werd voorgesteld. Het systeem werd gecreeërd door het Israelische bedrijf Eyeclick en het gaat om een scherm dat in de vloer is ingebouwd en dat reageert wanneer iemand er over loopt. Dit opent heel wat perspectieven voor de reclamewereld. Het is nog maar een kwestie van tijd vooraleer een reclamebord dat u passeert u persoonlijk vraagt of het bv.: nog geen tijd is om een nieuwe auto aan te schaffen. Ik vraag me wel af hoever dit zal kunnen door gedreven worden. Waar ligt immers de grens van informatie die een mens kan slikken voordat dit als irritant wordt ervaren of zelfs helemaal niet meer wordt opgemerkt? En hoe zit het met het ethische aspect van deze praktijken(inbreuk op privacy)?

    Om deze redenen denk ik dat het eerder bij een idee zal blijven en dat het slechts in afgezwakte vorm toegepast zou kunnen worden in de reclamewereld. Ik vind het hoedanook een fantastische uitvinding die vele mogelijkheden biedt. Hier kan je een kort demonstratiefilmpje vinden.

    08-02-2008 om 20:07 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.JEP nu ook met gewone burgers
    Dit is misschien al wat oud nieuws maar ik wou er toch nog even mijn mening over geven omdat het hier toch om een zeer belangrijke gebeurtenis gaat in de reclamewereld. De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame (JEP) is sinds 1 januari 2008 niet alleen meer samengesteld uit vertegenwoordigers van de reclamesector maar ook uit gewone burgers. Dit vind ik een goede zaak omdat ik het belangrijk vind dat in een dergelijk beslissingsorgaan beslissingen vanuit verschillende invalshoeken moeten worden genomen.

    De JEP beslist erover dat wat in de reclamewereld verschijnt niet in strijd gaat met vooraf bepaalde ethische regels. Voor deze regels baseert de JEP zich vooral op wetteksten en zelfdisciplinaire codes. De JEP behandelt klachten die van burgers, adverteerders, reclameagentschappen en de media zelf komen. Er waren de voorbije maanden klachten dat de JEP te streng zou zijn en er gingen zelfs stemmen op om de JEP in zijn geheel af te schaffen.

    Met deze nieuwe samengestelde jury zou het moeten afgelopen zijn met de te subjectieve normen die de JEP tot nu toe hanteerde. Ik vind het belangrijk dat een dergelijk beslissingsorgaan blijft bestaan want we er moet een zeker toezicht blijven op de adverteerders. Ik hoop alleen dat deze heterogenere jury een wat bredere kijk zal hebben op wat nu mag en niet mag en waar de grenzen van de creativiteit liggen. Dit zal hoedanook een moeilijke taak blijven en de toekomst zal uitwijzen of deze verandering in jurysamenstelling het gewenste effect bereikt.

    07-02-2008 om 22:39 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-02-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.gta-reclame coca-cola

    Ik heb onlangs op tv de 'nieuwe' reclamecampagne van coca-cola gezien. In dit filmpje is te zien hoe een personage uit een gewelddadig videospel prompt zijn leven betert na het drinken van coca-cola. Het filmpje:



    Via Youtube ben ik te weten gekomen dat dit filmpje reeds vertoond werd op de Superbowl 41. Dit was de superbowl van vorig jaar en dit wil dus zeggen dat dit filmpje al minstens een jaar oud is en nu pas ons land bereikt. Er is trouwens een hele buzz-campagne rond gelanceerd met een opsporingsaffiche waarin Ray (het personage uit het filmpje) wordt gezocht omdat hij een oud vrouwtje geholpen heeft. Het valt op dat bij deze affiche gebruik gemaakt werd van het typische GTA-lettertype. Ik stel er mij dan ook vragen bij of coca-cola voor het maken van deze spot de toestemming van Rockstar Games heeft moeten vragen of niet.

    Hoedanook valt het op dat coca-cola zijn reclamefilmpjes recycleert en in andere landen uitzendt. Dit is uiteraard niet meer dan normaal voor een enorme multinational als coca-cola maar toch geeft het een youtube-fanaat zoals ik een beetje het gevoel naar iets te kijken dat gedateerd is. De bijhorende campagne waarin Ray opgespoord moet worden vind ik dan weer vrij goed gevonden omdat je je toch een beetje afvraagt waarom die affiches er hangen en de campagne zich op die manier laat opmerken. Deze campagne is allesinds nog niet op zijn einde en ik ben benieuwd hoe het verder af zal lopen.

    05-02-2008 om 00:00 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-01-2008
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.virale reclame Renault
    Ik ben laatst op het web een filmpje tegengekomen op youtube dat afkomstig was van Renault. Het was een oude reclamecampagne die zijn weg naar het internet gevonden had en daar werd opgepikt door tal van mensen die dan over het filmpje berichtten op hun blogs en daar de bezoekers aanmoedigden om het filmpje te bekijken. Renault had dit goed door en ze hebben hier handig op ingespeelt door onder de usernaam 'renaultsaveslives' zelf de making of van dit filmpje te posten. De aandacht van de kijkers van het spotje zal getrokken worden door deze making of, welke zelf een reclamespot op zich is waarin de veiligheid van de wagens sterk bewierookt wordt. Renault heeft de laatste jaren immers meer en meer moeite gedaan om zich te positioneren als maker van de veiligste auto's ter wereld, een gebied waar Volvo reeds jaren nagenoeg de alleenheerschappij over had.

    Ik vond het interessant om te zien hoe de virale marketing steeds aan belang blijft inwinnen, vooral omdat een steeds groter deel van de bevolking vertrouwd raakt met internet.

    Voor de geïnteresseerden, hier zijn de links naar de filmpjes:

    De spot: http://www.youtube.com/watch?v=HbV98cnBbLg

    De making of: http://www.youtube.com/watch?v=0Q1TmWdWTow&feature=related

    14-01-2008 om 00:00 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Campagne schone kleren

    Het wordt tijd voor mijn eerste post. Ik ben onlangs tijdens het surfen gestoten op een campagne die ik wel het vermelden waard vond. Het ging om de campagne 'schone kleren'. Deze campagne bestaat al een aantal jaar en er lopen soortgelijke campagnes in tal van andere landen.

    Waar gaat het eigenlijk om?

    De campagne is ontstaan om de consument even te doen stilstaan bij de herkomst van de kleren die hij/zij dagelijks koopt. Men wil de consument even doen nadenken over de arbeidsomstandigheden van de mensen die deze kleren moeten maken. Op 17 december is de organisatie op een opvallende wijze naar buiten gekomen. Een aantal actievoerders hebben in de Brusselse Nieuwstraat aan voorbijgangers gevraagd of ze hun mond mochten dichtplakken. Dit is namelijk wat er in India en in Nederland gebeurt met actievoerders die ijveren voor betere werkomstandigheden in het bedrijf Fibres and Fabrics International Pvt. Ltd. (FFI). Dit bedrijf maakt jeans voor westerse kledingmerken als G-Star, Armani, RaRe, Guess, Gap en Mexx. Het bedrijf heeft op deze acties gereageerd met het voor de rechter slepen van de actievoerders. G-star heeft op deze wantoestand gereageerd met het wegtrekken van zijn productie.

    Ik vond deze campagne geslaagd omdat het op een in het oog springende manier de aandacht van de mensen op dit probleem trekt. Ik vind het belangrijk dat onze maatschappij op de hoogte gebracht worden van een dergelijk probleem en daarom vond ik deze campagne het vermelden waard.

    Voor meer informatie, ga naar: http://www.schonekleren.be/

    28-12-2007 om 22:24 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Welkom!
    Welkom op mijn blog waarop ik commentaar zal geven op wat er gebeurt in de wereld van de marketingcommunicatie en waar ik zal berichten over in het oog springende reclamecampagnes en reclamestunts. Jullie kunnen altijd zelf jullie commentaren achterlaten.

    Enjoy reading!

    14-12-2007 om 00:00 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    13-12-2007
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Proficiat!
    Proficiat!

    Uw blog is correct aangemaakt en u kan nu onmiddellijk starten! 

    U kan uw blog bekijken op http://www.bloggen.be/gorez_blogt

    We hebben om te starten ook al een reeks extra's toegevoegd aan uw blog, zodat u dit zelf niet meer hoeft te doen.  Zo is er een archief, gastenboek, zoekfunctie, enz. toegevoegd geworden. U kan ze nu op uw blog zien langs de linker en rechter kant.

    U kan dit zelf helemaal aanpassen.  Surf naar http://www.bloggen.be/ en log vervolgens daar in met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Klik vervolgens op 'personaliseer'.  Daar kan u zien welke functies reeds toegevoegd zijn, ze van volgorde wijzigen, aanpassen, ze verwijderen en nog een hele reeks andere mogelijkheden toevoegen.

    Om berichten toe te voegen, doet u dit als volgt.  Surf naar http://www.bloggen.be/  en log vervolgens in met uw gebruikersnaam en wachtwoord.  Druk vervolgens op 'Toevoegen'.  U kan nu de titel en het bericht ingeven.

    Om een bericht te verwijderen, zoals dit bericht (dit bericht hoeft hier niet op te blijven staan), klikt u in plaats van op 'Toevoegen' op 'Wijzigen'.  Vervolgens klikt u op de knop 'Verwijderen' die achter dit bericht staat (achter de titel 'Proficiat!').  Nog even bevestigen dat u dit bericht wenst te verwijderen en het bericht is verwijderd.  U kan dit op dezelfde manier in de toekomst berichten wijzigen of verwijderen.

    Er zijn nog een hele reeks extra mogelijkheden en functionaliteiten die u kan gebruiken voor uw blog. Log in op http://www.bloggen.be/ en geef uw gebruikersnaam en wachtwoord op.  Klik vervolgens op 'Instellingen'.  Daar kan u een hele reeks zaken aanpassen, extra functies toevoegen, enz.

    WAT IS CONCREET DE BEDOELING??
    De bedoeling is dat u op regelmatige basis een bericht toevoegt op uw blog. U kan hierin zetten wat u zelf wenst.
    - Bijvoorbeeld: u heeft een blog gemaakt voor gedichten. Dan kan u bvb. elke dag een gedicht toevoegen op uw blog. U geeft de titel in van het gedicht en daaronder in het bericht het gedicht zelf. Zo kunnen uw bezoekers dagelijks terugkomen om uw laatste nieuw gedicht te lezen. Indien u meerdere gedichten wenst toe te voegen op eenzelfde dag, voegt u deze toe als afzonderlijke berichten, dus niet in één bericht.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken over de actualiteit. Dan kan u bvb. dagelijks een bericht plaatsen met uw mening over iets uit de actualiteit. Bvb. over een bepaalde ramp, ongeval, uitspraak, voorval,... U geeft bvb. in de titel het onderwerp waarover u het gaat hebben en in het bericht plaatst u uw mening over dat onderwerp. Zo kan u bvb. meedelen dat de media voor de zoveelste keer het fout heeft, of waarom ze nu dat weer in de actualiteit brengen,... Of u kan ook meer diepgaande artikels plaatsen en meer informatie over een bepaald onderwerp opzoeken en dit op uw blog plaatsen. Indien u over meerdere zaken iets wil zeggen op die dag, plaatst u deze als afzonderlijke berichten, zo is dit het meest duidelijk voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken als dagboek. Dagelijks maakt u een bericht aan met wat u er wenst in te plaatsen, zoals u anders in een dagboek zou plaatsen. Dit kan zijn over wat u vandaag hebt gedaan, wat u vandaag heeft gehoord, wat u van plan bent, enz. Maak een titel en typ het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks naar uw blog komen om uw laatste nieuwe bericht te lezen en mee uw dagboek te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met plaatselijk nieuws. Met uw eigen blog kan u zo zelfs journalist zijn. U kan op uw blog het plaatselijk nieuws vertellen. Telkens u iets nieuw hebt, plaats u een bericht: u geeft een titel op en typt wat u weet over het nieuws. Dit kan zijn over een feest in de buurt, een verkeersongeval in de streek, een nieuwe baan die men gaat aanleggen, een nieuwe regeling, verkiezingen, een staking, een nieuwe winkel, enz. Afhankelijk van het nieuws plaatst u iedere keer een nieuw bericht. Indien u veel nieuws heeft, kan u zo dagelijks vele berichten plaatsen met wat u te weten bent gekomen over uw regio. Zorg ervoor dat u telkens een nieuw bericht ingeeft per onderwerp, en niet zaken samen plaatst. Indien u wat minder nieuws kan bijeen sprokkelen is uiteraard 1 bericht per dag of 2 berichten per week ook goed. Probeer op een regelmatige basis een berichtje te plaatsen, zo komen uw bezoekers telkens terug.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met een reisverslag. U kan een bericht aanmaken per dag van uw reis. Zo kan u in de titel opgeven over welke dag u het gaat hebben, en in het bericht plaatst u dan het verslag van die dag. Zo komen alle berichten onder elkaar te staan, netjes gescheiden per dag. U kan dus op éénzelfde dag meerdere berichten ingeven van uw reisverslag.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken met tips op. Dan maakt u telkens u een tip heeft een nieuw bericht aan. In de titel zet u waarover uw tip zal gaan. In het bericht geeft u dan de hele tip in. Probeer zo op regelmatige basis nieuwe tips toe te voegen, zodat bezoekers telkens terug komen naar uw blog. Probeer bvb. 1 keer per dag, of 2 keer per week een nieuwe tip zo toe te voegen. Indien u heel enthousiast bent, kan u natuurlijk ook meerdere tips op een dag ingeven. Let er dan op dat het meest duidelijk is indien u pér tip een nieuw bericht aanmaakt. Zo kan u dus bvb. wel 20 berichten aanmaken op een dag indien u 20 tips heeft voor uw bezoekers.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken dat uw activiteiten weerspiegelt. U bent bvb. actief in een bedrijf, vereniging of organisatie en maakt elke dag wel eens iets mee. Dan kan je al deze belevenissen op uw blog plaatsen. Het komt dan neer op een soort van dagboek. Dan kan u dagelijks, of eventueel meerdere keren per dag, een bericht plaatsen op uw blog om uw belevenissen te vertellen. Geef een titel op dat zeer kort uw belevenis beschrijft en typ daarna alles in wat u maar wenst in het bericht. Zo kunnen bezoekers dagelijks of meermaals per dag terugkomen naar uw blog om uw laatste belevenissen te lezen.
    - Bijvoorbeeld: u wil een blog maken uw hobby. U kan dan op regelmatige basis, bvb. dagelijks, een bericht toevoegen op uw blog over uw hobby. Dit kan gaan dat u vandaag een nieuwe postzegel bij uw verzameling heeft, een nieuwe bierkaart, een grote vis heeft gevangen, enz. Vertel erover en misschien kan je er zelfs een foto bij plaatsen. Zo kunnen anderen die ook dezelfde hobby hebben dagelijks mee lezen. Als u bvb. zeer actief bent in uw hobby, kan u dagelijks uiteraard meerdere berichtjes plaatsen, met bvb. de laatste nieuwtjes. Zo trek je veel bezoekers aan.

    WAT ZIJN DIE "REACTIES"?
    Een bezoeker kan op een bericht van u een reactie plaatsen. Een bezoeker kan dus zelf géén bericht plaatsen op uw blog zelf, wel een reactie. Het verschil is dat de reactie niet komt op de beginpagina, maar enkel bij een bericht hoort. Het is dus zo dat een reactie enkel gaat over een reactie bij een bericht. Indien u bvb. een gedicht heeft geschreven, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze het heel mooi vond. Of bvb. indien u plaatselijk nieuws brengt, kan een reactie van een bezoeker zijn dat deze nog iets meer over de feiten weet (bvb. exacte uur van het ongeval, het juiste locatie van het evenement,...). Of bvb. indien uw blog een dagboek is, kan men reageren op het bericht van die dag, zo kan men meeleven met u, u een vraag stellen, enz. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.

    WAT IS DE "WAARDERING"?
    Een bezoeker kan een bepaald bericht een waardering geven. Dit is om aan te geven of men dit bericht goed vindt of niet. Het kan bvb. gaan over een bericht, hoe goed men dat vond. Het kan ook gaan over een ander bericht, bvb. een tip, die men wel of niet bruikbaar vond. Deze functie kan u uitschakelen via "Instellingen" indien u dit niet graag heeft.


    Het Bloggen.be-team wenst u veel succes met uw gloednieuwe blog!

    Met vriendelijke groeten,
    Bloggen.be-team

    13-12-2007 om 23:55 geschreven door  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - ( Stemmen)
    27-09-2005
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.geweldige superbowl-reclame

    Het maken van een blog en het onderhouden is eenvoudig.  Hier wordt uitgelegd hoe u dit dient te doen.

    Als eerste dient u een blog aan te maken- dit kan sinds 2023 niet meer.

    Op die pagina dient u enkele gegevens in te geven. Dit duurt nog geen minuut om dit in te geven. Druk vervolgens op "Volgende pagina".

    Nu is uw blog bijna aangemaakt. Ga nu naar uw e-mail en wacht totdat u van Bloggen.be een e-mailtje heeft ontvangen.  In dat e-mailtje dient u op het unieke internetadres te klikken.

    Nu is uw blog aangemaakt.  Maar wat nu???!

    Lees dit in het volgende bericht hieronder!

    27-09-2005 om 16:32 geschreven door Cedric Gorez  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)

    Archief per week
  • 04/02-10/02 2008
  • 14/01-20/01 2008
  • 24/12-30/12 2007
  • 10/12-16/12 2007
  • 26/09-02/10 2005

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs