DROOM ALSOF JE EEUWIG ZOU LEVEN.
LEEF ALSOF JE MORGEN ZOU STERVEN.

"Elke ademhaling is een nieuw begin van de rest van ons leven." Jon Kabat-Zinn

MEDICATIE


Ochtend
OxyContin 10 mg (pijnstiller diff.)
Cymbalta 60 mg
Redomex 25 mg diff.
B-Magnum 450 mg

Middag


Avond
OxyContin 10 mg (pijnstiller diff.)
Redomex 25 mg diff.

Voor 't slapen
Stilnoct of Zolpmidem EG


Tussendoor
Gaviscon
Motilium
Immodium

aangepast 14/02/2010

Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
Foto
DAGBOEK VAN EEN JONGE VROUW MET FIBROMYALGIE EN HET SYNDROOM VAN BRUGADA
mijn weg door Fibromyalgie
April 2008, de diagnose is eindelijk gevallen na 1,5 jaar afzien en behelpen: FIBROMYALGIE, ook wel genoemd reuma van de spieren & weke delen. Februari 2010, bijkomend probleem aan het hart ontdekt : SYNDROOM VAN BRUGADA, met een ICD tot gevolg (soort pacemaker met ingebouwde defribilator)
31-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIPI
Vandaag de kindjes thuis dus weinig kunnen rusten. Seppe snapt dat wel maar Warre ?? Die is voor de moment zo zot als iets. Die loopt de hele dag te tetteren en te roepen en achter Seppe aan te lopen, het is een zicht ...
Warre heeft trouwens vandaag voor de eerste keer op het potje pipi gedaan, je had dat gezichtje moeten zien !! Heel luid ging het ineens PIPI !! En fier dat hij was. Jaja, onze kleine man wordt groot.
Deze namiddag zijn we langs moemoe geweest om nog een late nieuwjaar te wensen. Dik over mijn grens vandaag dus ... .
Daarom gaan we nu al lekker slapen. Tot morgen !!
Joke

31-01-2009 om 00:00 geschreven door fibrojo  


30-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slap & slaap
Helaba,

Vandaag weer geen $*$PIEP$*$ gedaan. Opgestaan om 9u, op de zetel in slaap gevallen om 10u, om 13.30u wakker gemaakt door de poes die moest gaan plassen, om 14u in slaap gevallen en wakker geworden om 15.30u ongeveer. Gene vette gedaan dus ... . De nacht was anders ok, niet om van te klagen, het zal dan toch nodig geweest zijn.
Dus niet veel bijzonders te vertellen vandaag.
We kruipen nu in bed, dat is eens wat anders dan de zetel.
Slaapwel !!
Joke

30-01-2009 om 22:16 geschreven door fibrojo  


29-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slapen
De hele voormiddag gemaft gelak een boeleke !!
Deze namiddag ook niet veel anders gedaan. Er is nog iemand nog naar mijn babykleertjes komen kijken en heb ik er toch een heel deel van verkocht. Toch weer een extraatje en een doos minder op onze kamer.
Weer veel pijn vandaag, dikke vingers, krom lopen, ... . Ik heb dikwijls het gevoel dat er beestjes over mijn benen en armen kruipen die af en toe eens keihard bijten. Pfft. Ik weet dat het gevoel van die beestjes de zenuwuiteinden zijn die verkeerd geprikkeld worden maar dat da ook kon bijten da hadden ze me niet verteld !!
We zullen er maar weer mee lachen zeker ...

Allee mannekes slaapwel en tot morgen !!

29-01-2009 om 20:54 geschreven door fibrojo  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Slechte nacht
Niet goed geslapen vannacht. Heel veel pijn maar dat ligt echt wel aan het weer vrees ik. Mijn handen en vingers waren zo verkrampt dat ik mijn flesje Valtran niet open kreeg vannacht en ik wilde Dré echt niet wakker maken. Dan maar terug dat bed in en heel dicht tegen Dré gekropen en mijn handen op zijn warmste plekjes proberen te steken.
Om 05.45u waren de kindjes al wakker en zijn we dan maar met zijn allen opgestaan. Met als gevolg dat ik nu aan mijn voormiddag-dutje toe ben.
Slaapwel en waarschijnlijk nog tot straks.
Joke

29-01-2009 om 08:02 geschreven door fibrojo  


28-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.pfffffffft
Weer een klote-dag vandaag. Sorry voor het taalgebruik maar ik heb het nog redelijk verbloemd.
Veel geslapen vandaag maar ook veel pijn vandaag. Het is weer aan het vriezen hé! Potjandorie toch!!
Mijn knie, elleboog en duim doen ook nog goe veel pijn van gisteren.
Ge zou er verdorie verdrietig van worden maar we proberen te blijven lachen hé, ook al is het groen.

28-01-2009 om 21:40 geschreven door fibrojo  


27-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.redelijk
Vandaag begon redelijk goed. Ik heb mijn laatste Tupperware zakken klaargemaakt in stukken van 10 minuten, veel geslapen tussendoor en genoten van de knuffels van Tarzan onze poes.
Om 18u naar de kinesist voor ontspanning en een hoofdmassage. Omdat ik me zo goed voelde nam ik mijn krukken zelfs niet mee. Bij het buitenkomen voelde ik me nog steeds heel goed tot ik de kasseien van Turnhout van dichtbij bekeken heb. Ik verloor zoals nogal dikwijls mijn evenwicht met als gevolg een geschaafde knie, elleboog, 2 handpalmen en duim. Dat ga ik morgen nog voelen peins ik.
Dan heb je al eens een goede dag !!

Slaapwel lievekes en tot morgen !!
Groetjes Joke

27-01-2009 om 20:59 geschreven door fibrojo  


25-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.crash
Ik ben deze namiddag serieus gecrashed, we zijn samen met Patrick en Cindy een reuze pannekoek gaan eten. Leuk maar voor mij was het over de grens. Ik heb de hele rit in de auto geslapen terwijl Warre de hele rit gebabbeld heeft (zei Dré). De terugweg hetzelfde en bij Patrick en Cindy ook in de zetel in slaap gevallen. Helemaal op.
Morgen terug naar Tjandra Maga om de medicatie terug door te nemen en de rest van de dag in de zetel peins ik.

Joke

25-01-2009 om 21:23 geschreven door fibrojo  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Autosalon
Gisteren zijn we zonder de kindjes naar het autosalon geweest. Kristoff had gevraagd of wij graag mee gingen en hij had voor kaarten gezorgd dus ... waarom niet dachten wij. Ik heb er ontzettend van genoten maar ik had toch een beetje verder moeten denken dan de rit naar Brussel alleen al. Ik was dan ook pompaf gisteren avond. We hebben ginder wel de rolstoel gebruikt maar het kijken alleen al naar al die auto's, al die verschillende geluiden, door een mensenmassa drummen was toch net iets te veel. Met schaai en schand leren we wel bij zeker?
De kindjes waren ondertussen naar mijn tante Leen en ome Luk geweest en dat vonden ze geweldig. Ze wilden zelfs niet meer mee naar huis. Dat was voor hen dan ook een geslaagde dag !!

Vandaag gaan we het rustig houden, Seppe naar de chiro en wij bij Patrick en Cindy in de zetel peins ik. Meer moet dat niet zijn.

Joke

25-01-2009 om 11:26 geschreven door fibrojo  


23-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Accupressuur
Gisterenavond zijn we weer naar de accupressuur geweest. Ze zag direct dat ik meer pijn had dan vorige keren en ze heeft dan ook geen extreme druk uitgevoerd. Met een iets minder resultaat nadien maar toch wel weer blij dat we geweest zijn. Doet toch deugd. Een redelijke nacht gehad, maar 1 keer wakker geweest dus dat is goed hé !

Vanmorgen ben ik met de jongens opgestaan maar in de zetel gaan liggen rond 7u en geslapen tot 10u. Is toch wel nodig precies. Daarna samen met mijn ventje naar boven, nog een paar dozen uitgepakt met kleren. Allée, hij het fysieke, ik heb alleen met mijn mond gewerkt. Nu weer tijd voor een kort dutje, dan kunnen we straks samen de bedden opdekken.

Slaapwel Joke

23-01-2009 om 11:43 geschreven door fibrojo  


21-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.redelijk

Medicatie nogmaals aangepast en dat valt mee voor de moment. Ik heb wel deze voormiddag de hele voormiddag geslapen en dan weer van 16u tot 19u. Dat blijft toch wel nodig.
De Seroquel heb ik nu volledig gelaten en dat doet me goed. Mijn mond is nog wel droog maar begint stilletjes te genezen. De kloven zijn er nog maar ze bloeden toch al niet meer. Het slapen op zich valt wel mee. Ik neem nu terug een volledige Stilnoct en ik wordt eigenlijk enkel nog wakker van de pijn dus dat gaat nog. De Zaldiar werkt redelijk, toch al veel beter dan de Dafalgan voor overdag. De Valtran moet ik wel weer ophogen om de nacht door te geraken en anders neem ik er halverwege de nacht nog eens 30 druppels van. Dan gaat het wel. Echt leefbaar is het nog altijd niet maar tja ... we trippelen wel verder !!
Ik ben benieuwd naar de volgende dagen.
Joke

21-01-2009 om 19:44 geschreven door fibrojo  


19-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.griep
Dré griep, Warre griep, Joke griep, ... nu enkel Seppe nog.

19-01-2009 om 22:25 geschreven door fibrojo  


18-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.doodmoe van het weekend
Ik ben doodop, loop helemaal krom van de pijn, typen gaat bijna niet meer. Ik kruip nu met pittezakken in de zetel en het zal niet lang meer duren voor we in bed liggen. Ik haat de pijn !! Als er iemand is die weet hoe je zoiets moet 'aanvaarden' laat het dan alsjeblieft weten. Ik ben het zo beu, beu, beu !! Pijnscheuten schieten door mijn rug en heupen, mijn vingerkootjes staan krom van de pijn, bij de minste beweging kraken mijn ellebogen, knieën en enkels. Een uur zonder pijn zou voor mij echt de max zijn.

Dré voelt zich ook niet lekker, heeft koorts en een goei snotvalling. De griep is dus gearriveerd ten huize Lambregts ... . Nu maar hopen dat het bij Dré blijft want als ik het krijg, ... dat ik missen als kiespijn.

Hopen op een betere dag morgen.
Joke

18-01-2009 om 19:40 geschreven door fibrojo  


Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.PIEP */*£#|]shit~PIEP
Verdorie veel pijn gehad gisteren en vandaag. Gisteren mochten we 's middags bij oma gaan eten dus dat was wel een leuke afwisseling en de pijnstillers waren meer dan welkom !!

18-01-2009 om 13:07 geschreven door fibrojo  


16-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.half dood
Hoi hoi,

Doodop ben ik. De dag was druk met Warre thuis maar er was iemand van Skoebidoe (CM) die me goed heeft geholpen. Ik heb ook wel een beetje kunnen slapen op de zetel maar dat is toch niet zoals anders. Veel pijn dus nu en we vertrekken richting bed. Morgen vertellen we weer meer ...

Joke

16-01-2009 om 22:07 geschreven door fibrojo  


15-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dokter

Gisteren terug naar de dokter geweest. Die nieuwe medicatie heeft zoveel nevenwerkingen dat ik het toch maar even wou checken. Ik moet ze toch blijven nemen omdat het even duurt voor ze werken. In plaats van de Dafalgan Forte krijg ik nu Zaldiar. Dat is iets sterker als Dafalgan Forte maar werkt al wel op het centrale zenuwstelsel. Dat is niet zo goed maar het moet leefbaar blijven vind ik. Als je elke dag tranen laat van de pijn moet er toch iets veranderen.

Warre is ook weer met koorts thuis. Hij mag vandaag niet naar de chreche. Dat zag ik niet zo zitten maar hij ligt voor de moment in bed en ik heb daarvan maar goed geprofiteerd en heb ook op de zetel gelegen. Hij gaat er direct wel zijn vrees ik want hij ligt er ondertussen al meer dan 2 uren in. Morgen komt er iemand van Skoebidoe, dan kan ik wel wat rusten.

Tot straks misschien.
Joke

15-01-2009 om 12:01 geschreven door fibrojo  


13-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Tupperware
Vandaag heb ik mijn verzameling Tupperware eens onder handen genomen. Op mijn gemakske uiteraard en zwaar was het niet echt hé, al een geluk dat ik geen stenen-potten-demonstratrice ben geweest. Ja, je leest het goed, ik stop er tijdelijk mee. Ik heb het nog wat gerokken en getrokken maar ik ben niet bekwaam om een avond te doen en ik vind ook, als ik dat kan, dan kan ik gaan werken ook. Ik heb mijn kast leeggemaakt boven en ik heb een zak gemaakt met alle extra speciale acties die ik nog had staan en dergelijke - met hulp van Dré uiteraard. Als ik nog eens een redelijke week heb gehad (lees tegen maart of zo ) dan ga ik een uitverkoop houden. Je zal het hier wel lezen tegen dan.
De rest van de dag heb ik geslapen zoals gewoonlijk.
Voor de rest ligt mijn gehemelte open en is mijn tong een kleine rasp, mijn borsten staan gespannen (precies klaar voor borstvoeding), mijn maag ligt overhoop, ik ben misselijk en heb barstende hoofdpijn. Maar voor de rest valt het wel mee hoor, de pijn op zich was vandaag redelijk, ik geef ze vandaag een 8 op 10. Vorige week was het nog 12 op 10.
We hopen op nog zo'n dag morgen.
Joke

13-01-2009 om 21:12 geschreven door fibrojo  


12-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slaap
Vandaag heel veel geslapen, uitwerking van die Seroquel denk ik. Ik ben met de jongens mee opgestaan en ben dan op de zetel gaan liggen om 8u en geslapen tot 11.30u en van 13.30u tot 16u. Het was de moeite !!
Mijn mond is nog altijd zo droog als hooi. Mijn tong is zo ruw, het lijkt of ik een heel pak van die superzure gekleurde stokjes heb gegeten ... . Hmmmmmmm! Nu zou ik willen dat de kwijl uit mijn mond liep dan was mijn droge mond genezen

Slaapwel, ik ga nog een boekje lezen in bed.
Joke

12-01-2009 om 21:28 geschreven door fibrojo  


11-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.amaai
De kindjes liggen net in bed, eindelijk rust ... .
Het was de moeite dit weekend, wat een drukte hadden ze bij !! Maar ja, daar zijn het kindjes voor zeker?
Zaterdag zijn we in de namiddag bij de Pizzahut hier in Turnhout gaan eten. Het was er niet zo druk dus het viel voor mij wel mee. We hebben er wel van genoten om nog eens met zijn 4 samen te zijn. De jongens waren wel zot met elkaar maar de rest die er binnen zat heeft er toch mee kunnen lachen dus het zal wel meegevallen zijn peins ik. Nog een ritje door de Carrefour en dan de zetel op.
Zondag weer een rustige voormiddag, op de middag bij Patrick en Cindy gaan eten, jongens naar de Chiro en thuis gaan rusten. Weer samen gegeten na de Chiro, lekker frietjes gehaald !

De nieuwe medicatie valt wel niet mee. Heel misselijk geweest deze nacht en een kurkdroge mond. Ik hoop dat dat vannacht niet weer zo is. Amaai!! Mijn lippen doen er nog pijn van. Duimen maar !!

Joke

11-01-2009 om 19:53 geschreven door fibrojo  


09-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.medicatie
Vandaag weer naar dokter Tjandra Maga en zij heeft mijn medicatie weer aangepast. Een ander slaapmiddel en de Redomex is verhoogd. Ik ben benieuwd. De rest van de dag heb ik eigenlijk geslapen en ik ben weeral klaar voor mijn bed. Doodop ben ik !

Joke

09-01-2009 om 20:40 geschreven door fibrojo  


08-01-2009
Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.slaap

Vandaag heb ik het grootste deel van de dag geslapen. De tv kon ik niet verdragen dus vooral relaxatiemuziek opgezet en met mijn ogen dicht op de zetel gelegen. Ook geen leuke invulling van de dag hoor maar ja, daar gaan we maar weer overheen zeker ...

De dokter had iets van ... liever geen extra pijnstillers ... . Weeral een domper maar de Valtran mocht toch in kleine mate tot ik eens tot hem kon komen. Er was misschien nog wel iets anders. ... Afwachten dus !!

De uitslagen van Duffel waren er ook. De cryptotetanietest was zoals verwacht niet goed . De magnesiumabsorbtietest viel eigenlijk wel mee. Met de magnesium die ik nu bijneem kom ik net aan het minimum dus dat zat redelijk ok. Vitamine B was er teveel dus daar mocht ik mee stoppen.

Ik ga nu mijn pijnstillers in mijn kas slaan en dodo doen
Salukes !!
Joke

08-01-2009 om 21:31 geschreven door fibrojo  




Archief per maand
  • 08-2010
  • 07-2010
  • 06-2010
  • 04-2010
  • 03-2010
  • 02-2010
  • 01-2010
  • 12-2009
  • 11-2009
  • 10-2009
  • 09-2009
  • 08-2009
  • 07-2009
  • 06-2009
  • 05-2009
  • 04-2009
  • 03-2009
  • 02-2009
  • 01-2009
  • 12-2008
  • 11-2008
  • 10-2008
  • 09-2008
  • 08-2008

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Mijn favoriete Muziek
  • Clouseau
  • Norah Jones
  • Bruce Springsteen

  • Mijn favorieten
  • Het Seppe Dagboek
  • Jole en Robert
  • Breien met plezier
  • Breien

  • Blog als favoriet !

    Mijn recentste gelezen boeken
    met mijn quotatie in sterren erachter

    Homo Energeticus ***
    Dr. Peter Aelbrecht

    Altijd moe, een werkboek bij chronische vermoeidheid *****
    Monique Hamerslag

    Moe en onbegrepen ****
    Stefan Lievens & Ethel Schaut

    Mama is moe *****
    Virginie Gijselinck

    Mediteren voor beginners ***
    Jack Kornfield

    Waar je ook gaat daar ben je ****
    Jon Kabat-Zinn

    Te moe om te sterven **
    Luk Saffloer

    Neen, ik ben niet lui ****
    Elke Van Hoof & Mieke Maertens

    Meer dan moe ****
    Monique Schonckert

    Pijntherapie **
    Cora Besser-Siegmund


    agenda

    Belangrijke data in mijn agenda



    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs