Inhoud blog
  • Het einde
  • ik heb hem dan toch tegen gekomen
  • Waarschijnlijk laatste Albergue
  • 2 toffe dagen
  • Zomer
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Geert fietst
    ... naar het einde van de wereld
    16-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Het einde
    Etappe 30
    Santiago is een sfeervolle stad waar ik twee en een halve dag doorliep.
    Vele straatjes met vele pleintjes en gigantische gebouwen waar constant veel volk aanwezig is maar het toerisme dat me opviel als ik aankwam is er 's avonds niet meer.
    De stad is vooral bevolkt door de eigen bevolking (96000) en nu vooral caminogangers.In de winter zijn er ook nog 30000 studenten aanwezig want Santiago is een universiteitsstad.
    Ik kwam er ongeveer iedereen tegen die ik onderweg tegenkwam buiten (en dat zijn er nogal wat op zoveel km).
    Het was telkens een plezierig weerzien met ieder zijn eigen verhaal.Een sfeer die ik mijn leven lang zal onthouden en koesteren.
    Op dinsdagmorgen 15/09 verliet ik de stad om 9u45.
    Beetje laat maar het was ook 3 uur gepasseerd voor ik in mijn bed lag (pintje gedronken).
    Ik ging over Padrón en Noia naar Cabo Fisterra rijden.
    Geen eenvoudige tocht met talrijke moeilijke hellingen.
    Zo kwam het dat ik na 125 km eindelijk en net op tijd voor de zonsondergang op het einde van de wereld (de kaap) aankwam.
    Ik kon nog en 20-tal minuten rustig over de zee turen vooraleer de zon achter de horizon verdween.
    Ik was er niet alleen natuurlijk want velen willen dit wel zien.(een 12-tal mensen)
    Er zijn er dan die achteraf spullen verbranden waar ze afstand van willen doen.
    Vandaag ben ik in het vissersdorp Fisterra gebleven en morgen ... (mijn taxi is onderweg).
    Mijn tocht is alleszins afgelopen en ik kan terugblikken op een geslaagde onderneming.
    Een overwinning voor mezelf en hopelijk inspiratie voor anderen.
    Bedankt aan iedereen die al dan niet met reacties mijn reis hebben gevolgd,het is een niet te onderschatten steun.


    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (3)

    18-09-2009
    Chapeau!
    Chapeau Geert,

    ik vind het knap dat je dit gedaan hebt, niet alleen de fysieke prestatie maar ook het feit dat je dit voor jezelf doet, hier zo lang verlof voor neemt, de kans neemt alvorens de ouderdom u verplicht om de tocht te bewonderen vanuit de seniorenbus ,...

    Kom donderdag maar wa verhalen vertellen in 't PC'ke aan de toog hè, ik denk ni dat ik de enige ben die daar benieuwd naar is

    18-09-2009 om 18:08 geschreven door Joep


    17-09-2009
    Tot in Tienen
    Geert,


    Knap gedaan.

    Ik hoop dat het je gebracht heeft wat je ervan verwachtte.

    Kom veilig terug naar Tienen en ik hoop dat je bij gelegenheid wat van je ervaringen met ons deelt.


    Valère & Josiane

    17-09-2009 om 13:02 geschreven door Valère


    16-09-2009
    Proficiat
    J' hebt het dan toch maar gedaan! Knap...
    Tot binnenkort!

    16-09-2009 om 22:53 geschreven door Karin




    Archief per week
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs