Inhoud blog
  • Het einde
  • ik heb hem dan toch tegen gekomen
  • Waarschijnlijk laatste Albergue
  • 2 toffe dagen
  • Zomer
    Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    Geert fietst
    ... naar het einde van de wereld
    08-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zomer
    Ben vandaag terug met volle moed kunnen beginnen.
    Ik had er wel zin in.
    Weer erg goed weer na een tamelijk zwoele nacht en snel (bijna als laatste) op pad.
    Ook veel mensen ontmoet gisteravond en omdat ik de eerste 12 km het wandelpad volgde, met dezen 1 voor 1 een parolleke met gedaan alvorens definitief in de startblokken te schieten.
    Het landschap is compleet veranderd en het wordt weer wat heuvelachtiger.
    Ik geniet van het zonnetje die recht achter mij staat.(wel zeer warm)
    Na enige tijd (40km) kom ik in Astorga aan en wacht me een verrassing.Het lijkt een veel grotere stad te zijn dan ik had verwacht en ik kan er mijn 2e Gaudíhuis (ben ik echt gek van) gaan bezoeken hetgeen ik allerminst had verwacht .
    Om 14 uur was ik reeds in Rabanal en heb zowaar een tienenaar ontmoet die als vrijwilliger werkt in de albergue van Saint James.
    Efkes een tiens klapke gedaan waarvan de anderen het in Keulen hoorde donderen.
    Knap dorp in heropbouw waar erg veel pelgrims gehuisvest worden in voorbereiding van hun tocht door de bergen.
    Afgelegde afstand 61 km
     

    08-09-2009 om 22:51 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    07-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Oom Piet
    Vandaag was er eigenlijk een rustdag gepland.Tijd genoeg en ook een interessante plaats om te bezoeken.
    Ik stond weer vroeg op (5 uur of zo),draaide wat rond, poetste mijn tanden,scheerde me,en ging op pad naar de stad.
    De zon scheen alweer vanaf het prille begin,de nacht was niet zo fris,de temperatuur klom al snel boven de 27 graden en we waren vertrokken voor een heerlijke dag.
    De stad León is de meest propere stad die ik heb gezien in Spanje,ook de mentaliteit blijkt compleet anders te zijn.
    's Morgens rijdt er een tankwagen met water rond en de straten worden letterlijk schoongespoten.
    Enfin de stad bezocht waaronder het Gaudíwonder "casa de botines" en de kathedraal met zijn gebrandverfde glasramen.
    Mijn benen jeukte behoorlijk en heb mijn spullen gepakt om toch buiten de stad te slapen.
    Ik reed even verderop naar een klein dorpje "Villar de Malarife"waar ik mij aanmelde bij de refuge "Tío Pepe" (oom Piet).
    Ok,volgende halte zal Rabanal del camino zijn op 1150m hoogte.
    Afstand vandaag 22.8 km
     

    07-09-2009 om 21:25 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    06-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Van Sahagún tot León
    't Zag er weer veelbelovend uit vanmorgen,blauwe lucht en als ik tijdens het ontbijt het weerbericht zag op tv (ja,die spanjaarden hebben de onhebbelijke gewoonte om die tv altijd op te zetten,zelfs in het betere restaurant,ook al kijkt er niemand),
    wat wolken in de namiddag aan de kusten van de Middellandse Zee maar de rest van het land badend in de zon.
    Minder fris dan gisteren en bijna geen wind.Dat maakt dat het snel opwarmt.
    Ik heb heel rustig en genietend gereden vandaag,'t was toch maar 66 km en ik was weer op tijd gewekt door de wandelaars.Het zonnetje in mijnen nek...
    De meseta blijft nog even voortduren blijkt maar voor mij doemen toch bergen op die ik langzaam maar zeker nader.
    Kilometers lang volg ik gewoon het wandelpad waarop eigenlijk wel altijd mensen te zien zijn,ook veel met de fiets,veel meer dan anders.
    Op de "spaanse" middag kom ik León binnengereden.De lichtreklames aan de apotheken geven tussen de 32 en de 36,5 graden aan.
    Volgens de eerste en tweede indruk is deze stad wel de moeite en zal ik ze morgen uitgebreid bezoeken.
    Als ik het beu ben rijd ik voort,anders blijf ik nog een nacht.
    Afstand vandaag 66 km 

    06-09-2009 om 20:48 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    05-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2000 km

    Vroeg opgestaan vandaag want de wandelaars begonnen al snel hun spullen te rammasseren.
    Het bleek al snel een stralende dag te worden want de hemel was helblauw en de zon scheen vollen bak.
    Het was echter wel berekoud en er stond een felle snijdende wind.
    Gelukkig blies die in het voordeel,niets aan de hand dus.
    Na Castrojeriz,Frómista,Carrión de los Condes,Calzadillo de la Cueza kwam ik al snel in Sahagún aan.
    Een middelgroot stadje met wat beweging.
    De tocht ging de ganse dag over de meseta op een hoogte tussen de 800 en 900 meter hoogte.
    De zon brandde in de vlakte en naarmate de dag vorderde werd het warmer tot heel warm.
    Afgelegde afstand 101 km
    Vandaag de 2000 km overschreden.
    Volgens mijn routebeschrijving nog 413 km te doen. 

    05-09-2009 om 19:58 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    04-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Hontanas
    Etappe 21
    Zeer snel want de pc is druk bezet.
    Vandaag van Belorado naar Hontanas gereden,een klein dorpje in de meseta.
    Kan er erg warm en onhergbergzaam zijn,zeker voor de wandelaars.
    Het dorpje ligt 38 km voorbij Burgos.
    Afstand vandaag 95km

    04-09-2009 om 00:00 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappes 19 & 20

    Etappe 19
    Ik vertrek om 9u30 en het gaat vooral op en weinig af.
    Niets speciaals te melden en uiteindelijk strand ik in Sorés.
    Een klein,maar gezellig dorpje.
    Ik vind er mijn toevlucht in een liter... euh,alberque.
    Ik passeerde Los Arcos,Logroño en Navarrete.
    Afstand 85 km

    Etappe 20
    Om 8u15 vertrokken in Sorés.
    Er logeerde ook een 14-koppige groep fransen.
    Die stonden op om 6 uur en dat zou ge geweten hebben.Ok,ik ook maar opgestaan maar er was maar 1 badkamer voor de mannen (en voor de vrouwen ook 1) dus even wachten en ik kon ook.
    Het parcours was tamelijk zwaar maar de uitzichten waren omgekeerd evenredig.
    Vooral toen ik tegen de middag Santo Domingo naderde vond ik de combinatie van het zicht op de stad en de omliggende bergketens zeer de moeite.
    Dit is de streek van de Rioja en de wijnranken zijn overal te zien.Meest bekende is misschien wel Marqués de Cáceres.
    Na, nee eigenlijk, van net voor Santo Domingo stond er een sterke wind in't nadeel en ik hield het na 30km voor bekeken.
    Het was toen 14u30 en ik ben in Belorado.
    Een stopplaats die voorzien was maar eigenlijk een dag later hetgeen betekent dat ik nu 2 dagen voor ben op schema.
    Afgelegde weg 70km
    N.B. Het is hier feest in de stad tot maandag maar ik weet niet of ik zolang blijf

    03-09-2009 om 20:00 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (22 Stemmen)
    01-09-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste dag Spanje

    Bezoek gehad van frederik en Ingrid die op visite gaan bij Frederik zijn zus in Biarritz.
    We zijn samen lekker gaan eten gisteravond en Frederik zou vandaag meefietsen.
    Afspraak om 7 uur voor zijn slaapplaats.
    Het was bewolkt vandaag en "ze" gaven regen.
    Geen zorgen,we begonnen eraan,de klim van 26 km naar ibañeta.
    Ging vlotjes en we bezochten even verderop Roncevalles.
    Koffietje gedronken en voort.Eigenlijk ging het zeer goed want na de "Roelandpas" gaat het meestal bergaf en het laatste stuk (20 km) hadden we zo waar felle wind in de rug.Topsnelheid 59 kmu.
    Eindstation Puenta la Reina.
    Lekker opgeschoten dus.
    Afstand 103 km,gene regen,een zonnetje op't einde van de dag.

    01-09-2009 om 19:42 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Mijlpaal 3
    31/8/09
    Rustdag

    Etappe 17 30/08/09

    Deze rit ging van Oloron naar Saint-Jean-Pied-de-Port.
    Het was een stralende dag die fris begon.
    Na 20 km stak ik de grens van Béarn over naar Baskenland.(ter hoogte van l'Hôpital-St-Blaise)
    Na 40 km kwam er een klim naar 500m.(col d'Osquisch)
    Deze zou niet zo lastig geweest zijn als het wat minder warm was want ik reed van boom naar boom.
    Bij de afdaling was er een welgekomen afkoeling maar daarna ging het gewoon verder dalletje uit,dalletje in.
    Ik was het een beetje beu en wanneer ik een lommerrijk stukje mals gras zag onder een boom kapte ik me af en deed een goeie siësta.
    Ge moet u aanpassen aan het land hé.
    Na'n uurtje reed ik verder (moet rond 16u geweest zijn).
    Weer een uurtje verder ben in Saint-Jean binnen gereden.
    Een drukke pleisterplaats voor pelgrims,toch nog geen bekenden gezien.
    Mijlpaal 3 is bereikt,vanaf morgen spreken we spaans en is het hoofstuk Frankrijk afgesloten.
    Het valt wel op dat ge in Baskenland zijt aan de mannen met hun typische baretten en de taal die klinkt als ondefinëerbaar,frans of spaans.
    Naar verluid heeft de ETA in deze streek veel strijd geleverd en houden er zich nogal wat terroristen schuil in de omliggende dorpen. 
    Afgelegde afstand 75 km.
    In't totaal 1623 km gedaan.

    N.B.
    Er zijn mensen die me vragen stellen.
    Ik wil die beantwoorden maar dan moeten ze een mailtje sturen via de link rechts van de pagina "E-mail mij!".
    Zo heb ik tevens uw adres want deze heb ik niet meegenomen.

    31-08-2009 om 16:57 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    29-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.twee moeilijke dagen
    Etappe 15 28/08/09
    Gisteren was het zonnig en warm maar vandaag was het overwegend bewolkt.
    Goed zo,niet te warm want ik had wel iets voor de boeg.
    De rit ging vrij vlak van Moissac over Auvillar (aanrader) maar dan begon het alsmaar klimmen en dalen.Da kruipt in de kleren en daarbij kwam dat ik in Montesquiou wou geraken wat niet bij de deur was.
    Onderweg zag ik een oude man werkend aan zijn auto,een oude SIMCA.
    Ik vroeg ernaar en hij had hem nieuw gekocht in 1952 als eerste auto en reed er nog steeds mee.
    Daar heb ik een foto van gemaakt,ah ja.
    Het was rond km 35,ik was even gestopt om te drinken en even later krijg ik een tik op mijn schouder van een andere fietser die zei "here the famous biker from Belgium".
    Ik keek verwonderd om en ja ik wist wel vanwaar het kwam,er was in de gîte waar ik verbleef ook een francaise die me zei dat er een jonge duiser ook met de fiets naar Compostella reed.
    Die kerel had die francaise teruggezien en die had dan weer verteld over mij.
    We trokken samen verder en het klikte goed.Albert was zijn naam en had geschiedenis gestudeerd,was bezig met zijn thesis en werkte halftijds in het archief te Munchen.
    Rond de middag kwamen we aan in Lectoure en gingen samen wat eten.
    We vertrokken terug samen maar na een 10-tal km gingen we ieder onze eigen weg.Normaal zien we elkaar terug in St-Jean-Pied-de-Port.
    Ik moest toen nog 60 km verder en kwam pas rond 19u30 in Montesquiou.
    Afgelegde afstand 124 km

    Etappe 16
    Niet te veel woorden aan vuil maken.
    Het was gewoon lastig en weer ver.Vallei in en uit en dieper dan gister.
    Oorspronkelijk ging de route rond Pau maar ik besliste om toch eens te gaan kijken daar.
    Ik moest eerst via een helling naar Morlaàs en daalde dan af naar Pau.
    Het is toen dat ik ze voor 't eerst heb gezien de pyreneeen.
    Ik betrapte me erop dat ik eens slikte, maar ja, we zullen wel zien.
    Pau is een zeer grote stad met imposante gebouwen.
    Niet te lang gebleven en verder.
    Ik ben nu in Oloron-Ste-Marie,moe maar voldaan.
    Morgen is 't maar 70 km.
    Afgelegde afstand 111 km
        

    29-08-2009 om 00:00 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    27-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.weer een nieuwe statie
    Etappe 14
    Ik heb mijn tijd genomen vanmorgen,rustig ontbeten,vulde de blog aan en de stad Cahors eens bekeken in het daglicht.
    Om 10 u was ik goed en wel weg.
    De rit kende een paar klimmetjes maar het was niet zo'n zwaar parcours.
    Ik passeerde enkele dorpjes van weinig betekenis (geen levende ziel te bekennen) zoals Lhostipalet,Castelnau-Montratier,Vazérac,Le Mouzy,Lunel,Lembenne.Ik kwam aan in Moissac tegen 15 u.
    Moissac ligt ook op de pelgrimroute en ik verblijf ook in Gîte d'etappe uitgebaat door een Ier.
    Toffe mensen en fantastisch onthaal.
    Afgelgde afstand 61 km

    27-08-2009 om 20:46 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (1 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.jeudi
    Het is vandaag donderdag 27/08 8u16 en vul mijn blog aan van de vorige dagen.

    rustdag25/08/09

    Gelukkig want het heeft hier gedonderd en gebliksemd en de ganse dag af en toe geregend.
    Het heeft me toch deugd gedaan om even iets anders te doen.
    Mijn zitvlak wat rust te gunnen en eens andere spieren te gebruiken.
    Snelle opsomming van mijn bezigheden
    • naar de wasserette geweest en al mijn kleren gewassen,ook degene die zogezegd nog proper waren.Na 2 weken roken die toch niet echt fris meer.
    • lekker gegeten 's middags
    • wandeling gemaakt helemaal de heuvel op naar de resten van een middeleeuws kasteel
    • Etappes eens overlopen voor de komende dagen op een leuk terras
    • even geprobeerd mijn blog aan te vullen maar er was een technisch defekt
    • 's avonds eten en vroeg slapen
    Etappe 13

    Het was nog steeds regenachtig en vermits het ontbijt pas om 7u30 werd opgediend vertrok ik zonder om 7u15.
    Zoals reeds eerder gezegd ging ik de Lot volgen.In de vallei hingen de wolken in de bomen en het was vochtig en koud.
    Ik heb zelfs handschoenen aangetrokken en een buff omgedaan.
    Even later stopte ik voor een ontbijt en zag dat de temperatuurmeter bij de aphoteek 16 gr aangaf.20 meter verder bij het grote hotel was het 18 graden.
    Die ene was waarschijnlijk gesponserd door Frank de Boosere en die andere was nog gesponserd door Armand Pien.
    Om 11 uur was reeds ter hoogte van Decaze Ville wat normaal mijn rit van de dag was.
    Dit vond ik toch wat vroeg om te stoppen en reed dus verder.
    Om 12 uur had ik 84 km gedaan,Cajarc was op 112 km ,te doen dus.Het was ook weer stralend en warm weer.
    Ik kon er een soepele tred inhouden (tussen de 20 en 24 km/u) en 'avançeerde' dus snel.(Dit is een tiens woord voor vooruit komen.In't frans is dat ongeveer hetzelfde maar die hebben dat overgenomen uit het tiens)
    Zo reed ik Cajarc voorbij en ging helemaal tot Cahors.Ik had er 166 km opzitten.
    Ik had dus 2 voorziene etappes afgelegd in 1 dag.
    Dit komt goed uit want erzijn een paar etappes over 2 dagen die naar mijn mening iets te zwaar zijn achteraf beschouwd.Zo kan ik deze inkorten en toch op schema blijven.
    De vallei van de Lot is zeer de moeite waard met zeer afwisselende uitzichten.
    Er worden op de oevers hoofzakelijk groenten gekweekt maar in bepaalde regio's kweekt men tabak voor sigaren.(zoals ze dat vroeger bij ons ook deden aan de Semois.
    Vandaag een rit naar Moissac

    27-08-2009 om 08:52 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappe 11 & 12
    Etappe 11
    Ja,gisteren geen internet gevonden en eigenlijk ook niet zo hard gezocht.
    Toch ben ik in Alban sur Limagnole aangekomen na een rit van 75 km.
    Ik moest 3 collekes doen,ééntje tot 1143m,de volgende tot 1041m en de 3e tot 1301m hoogte.Een record dat niet lang zou stand houden.
    Na de 1e beklimming was ik zo bevroren dat ik me heb moeten opwarmen met een koffie in de zon.
    Voor de rest leek het wel een zwitsers landschap maar veel minder groen dan.
    Ik heb iets te vieren vandaag want ik heb mijn 1000e km gedaan en 't is alsof ze het wisten want aangekomen in St-Alban kwam er spontaan een terraske opdoemen met veeel pelgrims erop.'k Ben moeten gaan lopen want het ging de verkeerde kant op.Ik moest trouwens nog een slaapplaats vinden.
    Die heb ik gevonden bij een opvanghuis voor pelgrims uitgebaat door gewone mensen.Het begrip "donativo" kwam weer boven.
    St-Alban is niet zo mooi maar ça va.

    Etappe 12
    Vandaag van St-Alban tot Espalion.
    Eerst korte afdaling gevolgd door lange klim die op en af ging om uiteindelijk over te gaan in de col d'Aubrac tot 1340m hoogte.Dan een afdaling van misschien wel 20 km en 1000m hoogteverschil om uit te komen in Espalion.Een stad die weer betoverend mooi is.
    Ik zit nu in de vallei van de Lot.(zal ik komende dagen volgen)
    Speciale dorpen onderweg vond ik toch Aubrac en Saint-Côme-d'Olt.
    Afgelegde weg 77 km
    Normaal morgen rustdag maar ben er nog niet uit.Espalion is interessant genoeg om even te blijven maar ik moet nog slaapplaats zoeken,enz....
    Jullie horen het wel

    24-08-2009 om 17:14 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    22-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.2e mijlpaal
    Vandaag Etappe 10
    Ik heb vorige nacht geslapen in een groot verlaten complex met park voor een paar euro.Zo het schijnt waren we met 3 maar ik heb niemand gezien.
    Ben vertrokken na het ontbijt in Aurec, nog steeds de gorges van de Loire volgend, langs vele mooie dorpen, heerlijk zonnetje en zo'n 22 graden.Zo kwam ik Le Puy en Velay binnen gereden.
    Ik wist niet wat ik zag.De entree is overweldigend.Le puy is een grote belangrijke stad met vele mooie pleintjes ,winkeltjes en restaurantjes.Veel groter dan ik dacht.
    Ik heb de kathedraal bezocht en mijn zoveelste stempel veroverd.
    Zo passeerde ik een opvangstoord voor pelgrims en heb me prompt ingeschreven voor de nacht.De dienst is op basis van een donatie.
    Le Puy zie ik als mijn 2e mijlpaal (1e Vezelay) want vanaf hier zal ik het eeuwenoude pelgrimspad volgen.
    Voor mij een nieuwe start.
    Afgelegde weg 68 km

    22-08-2009 om 17:44 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    21-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Etappe 9
    Vandaag vertrek moeten uitstellen vanwege een plensbui.Te veel is trop hé.
    Volgens de boer/eigenaar van de gîte rural waar ik verbleef (toffe mensen trouwens) nam ik beter een andere weg dan degene die ik had voorzien (minder druk).En ja hoor,il avait raison.
    De regen bleef duren tot 10u30 en dan klaarde het stilaan op.
    De eerste 40 km waren redelijk vlak en was het windstil.
    Vanaf St-Just-St-Rambert ,wat een schilderachtig dorp is met een 6e eeuwse kerk,begint een 10 km lange klim.
    Deze is echter niet te steil en verloopt vlotjes.
    Op de top (Chambles,ook tof) neem ik tijd voor een hapje.
    De afdaling duurt lang en ik heb alle tijd om de uitzichten op de Loire te bewonderen.
    Zo bereik Aurec sur Loire,een dorp dat eruit ziet zoals het klinkt,op en top frans met een bewaard parimonium en redelijk goed gerenoveerd.
    De zon is nu weer volop van de partij.
    Afgelegde weg 70km (ik heb eens opgeteld,in't totaal 867 km)

    21-08-2009 om 00:00 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    20-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Pfffft
    Vandaag vroeg vertrokken in Digoin en redelijk laat aangekomen in Balbigny.
    De rit ging eerst langs het kanaal van Digoin naar Roanne en dan langs de "gorges de la Loire".
    Vergis u niet,dit is helemaal niet vlak want ge moet verschillende keren een klimmeke doen van een dikke honderd meter.
    't Was zo warm vandaag dat het zweet opgedroogd was voor ik het gezien had.
    Tijdens de afdalingen deden mijn ogen pijn van de warme wind die erin sloeg.
    Toch vond ik het heerlijk want,het is niet zoals bij ons,er is hier geen moment tekort aan zuurstof geweest.
    Spelbreker was weer de wind want die joeg werkelijk door de vallei (in de verkeerde richting natuurlijk)
    Prachtige zichten over de vallei en de Loire en frustrerend veraf want ik had wel zin in een duikje.
    Nu op zoek naar een douchke,
    tot de volgende
    afgelegde afstand 104 km,gisteren 90 km

    20-08-2009 om 17:14 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Perfecte dag
    Vandaag een tocht die perfect verlopen.
    Wel vroeg vertrokken (7u10) zonder ontbijt feitelijk maar dat heb dan een paar km verderop gedaan met een rozijnen- en chocoladekoekske zoals wij ze kennen en nen straffe koffie zoals wij ze niet kennen.Ik was al halfweg om 10 u vanmorgen en ben dan om 14 u aangekomen.
    Waske is al gedaan en mijn haar staat terug in zijn plooi.
    Digoin is wat groter dan Chateau-Chinon en heeft 9200 inwoners.Er zijn zowel aangename als mindere plaatsen maar speciaal is het canal du centre met een brug de Loire oversteekt.
    Tot morgen,als god belieft,
    Geert 

    19-08-2009 om 17:41 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    18-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Rustdag
    Vandaag wat rondgelopen in het stadje,waske gedaan,mijn blog eens zelf gelezen,(iedereen bedankt ook voor de reacties),gaan winkelen...De stad is mooi en gezellig maar ge zijt rap rond.Ook een beetje warm,een dikke 30 graden.
    Ik heb de komende ritten eens overlopen.Morgen een rit van 84 km tot Digoin met een klim in het begin van de dag.
    't Zal weer tof worden.
    De rustdag doet deugd.
    Na het avondeten vroeg het bed in en morgen ook vroeg uit de veren voor de volgende etappe.
    Groetjes

    18-08-2009 om 15:49 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.uiteindelijk een pc gevonden
    Hoy,
    't is niet gemakkelijk om een internetverbinding te vinden in Frankrijk.Ook nu heb ik een ruil moeten maken met een plaatselijke bar/restauranthouder om de pc te mogen gebruiken.Dan moest ik zijn reclame vertalen naar't Engels,alsof ik dat kan.Allée,tzal wel beter zijn dan dat het was.(Fransen hé)
    Etappe 2
    Kort nadat Erik en Walter huiswaarts keerden vertrokken ook Luc en ik. 
    Etappe van 115 km ,in het begin langs de Maas en later door de regen van Charleville Mézières en de heuvels naar Rethel.
    De regen was warm en deerde ons niet.
    Ja,ik ga er efkes snel over want ik kan niet lang op de pc
    Etappe 3
    Etappe van 84,5 km maar we hadden 99km op de teller staan op het einde van de dag.
    Reims bezocht,gepicknickt,wijn weggeschonken,afdaling van 12 km,alle grote champagnehuizen gezien en last but not least,een fantastisch gevoel dat we iets hadden beleefd en gezien.
    We verbleven in Cumières en gingen eten in Epernay.
    Vandaar de extra kilometers.
    Etappe 4
    Etappe van 119 km tot Rosières bij Troyes waar ik verbleef.
    's morgens afscheid genomen van Luc en 's namiddags op een pleintje in Troyes met de familie Jansen.
    Wel tof om zo te reizen.
    Toch afgezien niet zozeer van het parcours maar wel van de als maar sterkere tegenwind.
    Met een voldaan gevoel gaan slapen in de auberge de jeunesse (oude abdij) omgeven in het groen.
    Er is veel meer van te vertellen maar zoals ik al eerder zei...
    Etappe 5
    Ik vertrek in Rosières om 7u45 en zit meteen op de goede weg.
    Het is zondag en daar had den deze niet echt heel veel rekening mee gehouden.M.a.w.Alles toe in Frankrijk,gloeiend hete zon en geen cafe te bekennen met open deuren.Aan mensen gevraagd die bezig waren in hun tuin of zo om mijn bidonneke te vullen.
    Ik kom aan in één van de grote vertrekplaatsen voor de St-Jacobsroute,nl. Vezelay.
    Heel mooi,maar het had wat moeite gekost ,(tegenwind).
    113 km
    Etappe 6
    Ben in Chateau-Chinon.
    Het was bewust een kortere etappe van 61 km maar ik wist wel waarom.Er waren 3 goei bergskes te doen,nog steeds met tegenwind , maar deze is gaandeweg verdwenen.
    De Morvan is de streek waar ik doorreed en is zeker de moeite.
    Ik ga sebiet eens vragen of ik hier morgen nog kan blijven want dan neem ik eens een rustdag want er steken enkele kwaaltjes de kop op.
    Niet in het minst mijn achterwerk.Het ligt niet open maar het scheelt niet veel.
    Even laten rusten als het kan ,grondig kleren wassen (al elke dag zulle) ,niet alleen ik maar ook mijn fiets heeft enkele vijzen verloren,enz.
    Tot morgen of  later

    17-08-2009 om 22:19 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eerste etappe is afgerond
    Voila,
    de eerste etappe zit erop.
    In afwachting van het avondmaal even een verslagje.
    Het was me wel wat vanmorgen bij het vertrek.
    Dank aan iedereen (Ann,Kim,Opi,Siegfried,Kartrijn,Geert,Philip) die me kwamen uitwuiven.
    Ook Luc, Erik en Walter die me vergezelden tot Aubrives.
    Dit is zo'n 5 km van Givet en 105 km van thuis.
    Mooie tocht langs de ravel 2 en de Maas volgend tot Aubrives.
    Morgen rijden Luc en ik richting Rethel.
    Walter en Erik rijden morgen terug naar huis.

    12-08-2009 om 20:31 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 1/5 - (1 Stemmen)
    10-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Eindelijk

    Het is zover,
    woensdag 12 augustus 2009 begin ik aan mijn tocht van Tienen naar Compostella met de fiets.
    Het was de week voor Kerstmis 2008 dat ik voor mezelf besliste een grote fietstocht te maken deze zomer.
    Eerst dacht ik naar Italië te gaan samen met enkelen maar omdat ik weinig ervaring heb met zulke ondernemingen koos ik uiteindelijk voor een tocht naar Santiago de Compostella omdat dit makkelijker is voor slaapplaatsen e.d.
    De route die ik kies is niet de gemakkelijkste maar zeker de mooiste en aan tijd ontbreekt het mij niet.
    Tevens zag ik in deze reis een gelegenheid om mezelf te vinden en daarom doe ik het ook alleen. 
    Voor alle familie,vrienden,sympathisanten,kennissen maak ik deze blog waar ik ga proberen dagelijks, indien internet voorhanden is, een verslag van de dag te geven.
    De vooropgestelde route kent 30 etappes.
    Givet-Rethel-Epernay-Troyes-Vezelay-Chateau Chinon-Digoin-Balbigny-Aures sur Loire-Le Puy en Velay-St Alban sur Limagnole-Espalion-Decazeville-Cahors-Moissac-Montesquiou-Oloron St Marie-St Jean pied de port-Puenta la Reina-Los Arcos-Najera-Belorado-Burgos-Carrion-Leon-Astorga-Villafranco del Bierzo-Sarria-Melide-Santiago de Compostella.
    Als ik nog tijd en goesting heb zou ik eens rijden naar Fisterra (voor de Romeinen destijds "het einde van de wereld")

    10-08-2009 om 14:10 geschreven door Geert  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (8 Stemmen)


    Archief per week
  • 14/09-20/09 2009
  • 07/09-13/09 2009
  • 31/08-06/09 2009
  • 24/08-30/08 2009
  • 17/08-23/08 2009
  • 10/08-16/08 2009

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs