lopen in lo en zo
Inhoud blog
  • drongen - evergem
  • citerium vlaamse ardennen
  • uitreiking bondsonderscheiding kbvb
  • criterium vlaamse ardennen - uitslag en prijsuitreiking
  • cadzand-bad - mammoet midwinter halve marathon - 2 februari 2020
    Zoeken in blog

    Categorieën
  • afstand overzicht (1)
  • mijmeringen (8)
  • runs (1270)
  • SKL-OH (33)
  • wedstrijdresultaten atletiek (49)
  • wedstrijdverslagen atletiek (55)
  • wedstrijdverslagen/uitslagen voetbal (387)
  • over running (inlopen, duurlopen, intervallopen, tempolopen, hardlopen, berglopen en... uitlopen) en andere sporten en nieuwtjes
    13-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.zaffelare - kermisjogging - 9 juni 2019 - 10 km




    13-08-2021, 11:56 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de pinte - moerkensheide - 9 juni 2019 - 10 km




    13-08-2021, 06:30 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    12-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de pinte - moerkensheide - 9 juni 2019 - 10 km
    Gisteren was het vrij stormachtig weer. Vandaag gelukkig veel rustiger. Aangenaam weer om een wedstrijdje te lopen. Zoals steeds was ik er goed op tijd. Niks dan voordelen daarmee. Ik moest ook niet zoeken naar parkeerplaatsen en dergelijke zaken meer. Allemaal geen probleem daar in De Pinte. Alles aan het sport- en voetbalcomplex. Voor de wedstrijd nog even oude AVLO collega Roland Adriaenssens gezien. Hij blijft het toch ook maar doen. Hij ging wel voor de zes kilometer. Hij had gisteren ook gelopen. Vandaar.

    Kleedkamers, gelagzaal, alles perfect. Het parcours kon je ook zien op een tekening. Dat is ook altijd handig om even op voorhand te bekijken. Ik heb een deel van het parcours trouwens ook effectief verkend. Ook de Calvarieberg. Die is niet hoog, amper 10 meter, maar gaat wel steil omhoog. Hij is gelukkig maar een vijftigtal meter lang.

    De start werd gegeven op de atletiekpiste. Eerst een rondje op de piste en dan het veld in. En dat laatste mag eigenlijk ook wel letterlijk genomen worden. Het leek een beetje op een crossparcours. Gelukkig was het droog. Alles kon dan ook vlot belopen worden.

    Ik nam opnieuw niet zo'n vlugge start. Maar dat is stilaan geen nieuws meer. Enerzijds lukt dat gewoon niet meer zo'n vlugge start, maar anderzijds ben ik in het begin ook altijd wat voorzichtig om kwetsuren te vermijden en de wedstrijd zeker te kunnen uitlopen. Beter opwarmen zal je dan misschien opwerpen. Maar dat zou weinig uithalen denk ik. Het zit allicht ook een beetje in het kopje. En eigenlijk loop ik wel graag zo. Langzaam een aantal tegenstrevers inhalen, is leuker dan zelf bijgebeend worden.

    Maar de eerste eerste ronde verliep toch goed hoor. Ik denk dat ik zowat het tempo haalde van Andy Cocquyt die op de 4 km toch finishte in 17:51. Op de 4e plaats nog wel.

    Na die eerste ronde waren er dus nog zes kilometer te gaan. Gedurende het vervolg van de wedstrijd kon ik vrij goed mijn positie behouden. Er kwam wel eens iemand voorbij mij, maar ik haalde ook nog wel iemand in. Uiteindelijk finishte ik op een meer dan behoorlijke 14e plaats. Op het laatst er nog wat uitgeperst om onder de 40 minuten te blijven maar dat lukte net niet. Ik klote af op precies 40 minuten. Maar omdat het parcours iets minder lang bleek te zijn dan 10 kilometer haalde ik dus net niet de 15 km/uur. Maar tevreden was ik er zeker en vast mee.


    12-08-2021, 00:00 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    11-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.de pinte - moerkensheide - 9 juni 2019 - 10 km
















    11-08-2021, 14:55 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussel - 20 mei 2019 - 20 km




    11-08-2021, 08:50 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussel - 20 mei 2019 - 20 km
    De voorbereiding op de race.
    Die was goed. Ik kon mij gedurende enkele weken volledig concentreren op deze wedstrijd. Dat is een voordeel. Geen of toch weinig extra beslommeringen. Dus daar had ik zeker geen reden tot klagen over. Ik had ook een runschema gebruikt en dat ook grotendeels gevolgd. Zeker niet afgezwakt maar daarentegen hier en daar iets extra's gedaan. Zonder te overdrijven weliswaar. Maar een twintig kilometer run gemakkelijk en dus ook gezond uitlopen vraagt een gedegen voorbereiding. Dit ongeacht het tempo dat je wil halen.

    De reis naar de hoofdstad.
    Die begint voor mij eigenlijk aan het station Gent Sint-Pieters. Daar heb ik er wel al een busritje opzitten. Maar dat verliep zodanig vlot op deze vroege zondagmorgen dat ik het even buiten beschouwing laat. Aan het treinstation omstreeks 7.30 uur. Er waren daar reeds heel wat atleten. Eerst dacht ik er aan om de trein van 8 uur te nemen. Maar omdat ik er iets vroeger was dan verwacht een trein eerder genomen. Even een telefoontje naar Jonas en klaar is kees.
    Geen zorgen op de trein. Er was voldoende plaats. Nog een toiletbezoek en we waren in Brussel-Centraal. Daar de kiosk opgezocht waar ik een metroticket kon kopen. Er stond daar reeds een lange rij aan te schuiven. Ik heb bijna evenveel betaald voor mijn metroticket als voor mijn treinreis. Raar. Ondertussen was ook Jonas aangekomen en konden we samen op weg naar het legermuseum. Het regende behoorlijk hard in Brussel. Een frisse en kille regen was het.

    De start van de race.
    Het bleef maar regenen. We hebben ons dan maar getroost met de gedachte dat we toch nat zouden worden van het zweet. Maar een kwartier in de regen wachten is niet echt aangenaam. Ondertussen ken ik de startprocedure al een beetje. Eerst de melding dat we met ongeveer 40.000 waren. Maar dat hadden we natuurlijk zelf ook al enigszins kunnen vaststellen. Dan de Brabançonne. Altijd een mooi moment vind ik persoonlijk. Een ideaal middel om de adrenaline wat op te voeren. En dan... het startschot. Door koning Filip himself. Tof van hem dat hij dat toch doet. Uit zijn bedstee komen om het volk te groeten en op gang te knallen. Ik probeer mij dan altijd voor te stellen hoe het er daar op het paleis aan toe gaat. Tegen Mathilde... schat ik ga even naar het park... enzovoort. Zelf meelopen doet hij helaas niet meer. Misschien wat last van reuma of zo.

    De eerste vijf kilometer.
    Die verlopen erg rommelig, moeizaam en gevaarlijk. Deels door het weer. De regen maakte de weg nogal glad. Zeker de grote roosters waren te vermijden. Maar dat is natuurlijk gemakkelijker gezegd dan gedaan. Een losgeslagen meute van 5000 mensen (de eerste wave) komt immers aangestormd. Ook gevaarlijk zijn de geprivilegieerden die om een of andere reden net na de elite (dit is een groep van zo'n 200 atleten) en voor ons mochten vertrekken. Bijvoorbeeld zijn dat mensen die alle voorgaande edities hebben gelopen. Die runners starten blijkbaar niet zo vlug meer en worden opeens overrompeld door een aanstormend peloton. Angstwekkend. Ik hoorde dan ook verschillende vloeken in de Wetstraat.
    Kortom, mijn eerste kilometer gaat dan ook maar aan 4.41. Iets te traag eigenlijk. Zelfs voor een rustige start. Maar ja, er was gewoon geen doorkomen aan. De tweede kilometer was iets beter met 4.30. De derde was goed in 4.08 maar dan stokte het om een of andere reden opnieuw (bochten, tunnels, enzovoort) en liep ik kilometers 4 en 5 respectievelijk in 4.26 en 4.29.

    Van vijf naar tien kilometer.
    Eindelijk komt er wat ruimte. Hier kijk ik ook voor het eerst naar mijn klok. Het tempo gaat duidelijk de hoogte in. Tijden van 4.24, 4.12, 4.15, 3.56 (jawel!) en terug 4.11. En zo zijn we ondertussen halfweg de race gekomen. Het aftellen kan stilaan beginnen. Maar ik voel mij nog behoorlijk goed. Geen paniek dus denk ik bij mezelf. Gewoon zorgen dat de spieren en pezen het niet laten afweten en zo verder doen. Peptalk. Tijd halfweg is 42.12. Maar gezien het parcours dat er aan komt hou ik rekening met een trager tweede deel.

    Van tien naar vijftien kilometer.
    Dit is het snelste gedeelte van de wedstrijd. Het gaat hier ook een beetje bergaf. De kilometertijden variëren hier tussen de 3.58 en de 4.11. Een super gevoel heb ik hier. Dat mag eeuwig blijven duren filosofeer ik. Maar ik denk tegelijkertijd ook reeds aan de Tervurenlaan. Het lastigste stuk van de race zit er aan te komen. De draak. Mama mia. Moet dat zo nodig. Ja, toch wel. Als we de aankomst willen bereiken toch.

    Van vijftien naar twintig kilometer.
    Ik heb mij bewust niet gespaard de vorige kilometers. Nu komt het er op aan om in elk geval te blijven lopen. Ongeacht het tempo. Maar stappen, neen dat in geen geval. Want dit zou de arbeid die hiervoor werd geleverd teniet doen. Maar je kan iets willen, het uitvoeren is natuurlijk een heel andere zaak. Kilometer 16 gaat nog perfect aan 4.07. Kilometer 17 gaat ook nog goed aan 4.18. Maar dan, ja hoor, daar is het. Wat dan zal je misschien vragen. Een of andere heuvel uit de Vlaamse Ardennen of zo. Helemaal niet. Gewoon zo'n vervelend stuk vals plat. Het lijkt alsof ik met remblokken loop. En toch 4.49 voor kilometer 18. Het kon slechter. En vanaf nu komt het einde stilaan in zicht. En belangrijk, wordt het terug wat gemakkelijker lopen. De vele mensen langs de kant en aan het Jubelpark vormen nu een stimulans en zijn een bekroning. Ik zie steeds meer volk. Laat nu niet uitschijnen dat je moe bent. Dat je stilaan kapot gaat. Een atleet naast mij perst er nog een spurtje uit. Voor de foto denk ik. Ik tracht hem te volgen op de kasseien. Het lukt maar half. Nog een paar bochten en voilà, aangekomen in een behoorlijke tred. Ik voelde en zag ook op mijn chrono dat het goed was.

    De zone in het park.
    Hier kan je de dorst lessen. Ik neem gulzig een flesje drank aan. Rustig uitdrinken. Zelfs een trappist van Westvleteren kan nu niet concurreren met dit hemels vocht. Ik krijg felicitaties van een paar atleten. Vraag mij niet van wie. Ik ken ze niet. Maar ik neem ze natuurlijk graag in ontvangst. Ik wandel verder richting de medaillemeisjes en krijg het sieraad rond mijn nek gehangen. Ik bedank vriendelijk en wacht even op Jonas. Maar ik krijg het nu ook wel behoorlijk koud en probeer wat in beweging te blijven. Nog een banaantje eten om wat extra energie binnen te krijgen. Ik twijfel. Zou ik nog even wachten of mij gaan omkleden. Toch nog eventjes wachten bedenk ik en dan... daar komt hij. Ook zichtbaar behoorlijk vermoeid. Maar ik denk toch ook wel tevreden. Een levensles, of in ieder geval een sportles, rijker.



    De uitslag.
    Daar ben ik toch wel tevreden mee. Opmerkelijk toch dat er ongeveer 2000 deelnemers de wedstrijd afgelegd hebben in minder dan 1u30. Niet slecht als je het mij vraagt. En ook ons team ECSA DOUANE heeft het goed gedaan. We zijn op de 32e plaats geëindigd op 445 groepen in het totaal. En ook daar heb ik mijn steentje kunnen toe bijdragen. Mooi toch!


    11-08-2021, 08:33 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    10-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.brussel - 20 mei 2019 - 20 km




































    10-08-2021, 11:57 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dwars door dendermonde - 24 maart 2019 - 10 km












    10-08-2021, 06:43 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    09-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dwars door dendermonde - 24 maart 2019 - 10 km












    09-08-2021, 18:45 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.dwars door dendermonde - 24 maart 2019 - 10 km


















    09-08-2021, 17:04 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.axel - erpelkappersloop - 9 februari 2019 - 14km650
    Deze morgen zag ik dat ik geen aardappelen meer in huis had. Wat doe je dan? Je hebt twee mogelijkheden. Ofwel ga je er gewoon halen, op de boerderij of in de winkel, ofwel loop je de erpelkappersloop in Axel. Ik koos dan maar voor het laatste. Akkoord, het vraagt iets meer inspanning. Maar anderzijds, wat doe je niet allemaal voor een kilogram aardappelen... als je zonder zit.

    Axel is het dorp van de erpelkappers. inwoners van die gemeente gingen vroeger na de aardappeloogst met hun kapper (schoffel) de akker op, in de hoop nog wat achtergebleven 'erpels' (aardappelen) te vinden.

    Het voetbalstadion van Axel. Daar was het te doen. In de Sportlaan. Nu denk je voorwaar, Axel en voetbal, dat stelt allicht niet zo veel voor. Maar je vergist je. Het was een mooi stadionnetje en dito terrein. Veel ploegen hier uit eerste provinciale (en hoger) zouden er jaloers op zijn.

    Ik kom er graag, bij de Zeeuwen. Gemoedelijk, gezellig. Een no-nonsense run ook. Er zijn niet zoveel starters. Enkel diegenen die storm en wind wilden doorstaan. Want wind was er in overvloed vandaag.

    Voor aanvang van de run had ik wel wat twijfels. Een korte of een lange broek dragen? Tien graden, dus echt koud was het zeker niet. Mijn opwarming in het kort gedaan. Maar het voelde niet echt goed. Alle voorbije trainingen steeds met een lange broek gedaan. Dus allicht lag het daaraan. En dan maar iets gedaan wat ik nooit eerder deed. Mij omkleden en de lange broek aangetrokken. Nog vijf minuten en we gingen van start.

    Kilometer 1 aan 4.12. Niet slecht. maar ook niet super. Zeg maar gewoon voor mijn doen. En dan zeker voor een 14 km run. Kilometer 2 ging al wat trager. Maar daar had de wind al wat mee te maken. 4.19 en 4.14 voor kilometers 2 en 3. Dat moest beter. Het lukte ook want nu hadden we de wind niet zo veel meer tegen. Kilometers 4 tot 8 in om en bij de 4.00.

    Maar dan kwam ronde twee er aan. terug die wind. Ik zag af. het ontbrak mij aan kracht om die terdege te doorstaan. Zal misschien toch wel met leeftijd te maken hebben. Alhoewel. Ik vond het al bij al frustrerend. Kilometer 9 in 4.36. Zeg nu zelf, dat is amper vooruit komen. Zo goed als stilstaan.

    De laatste kilometers kon ik mij gelukkig herpakken en klokte ik terug telkens af rond de 4.00/km.

    Vandaag had ik mij vooraf niet echt een doel gesteld. Of het moet zijn, de aardappelen verdienen. Maar voor de rest was het rennen en wel zien waar we uitkomen. Maar als ik dan toch iets wou was het eindigen binnen het uur. En dat is toch gelukt. Al was het erg nipt. Dus ja, toch tevreden met het eindresultaat.


    09-08-2021, 09:44 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    08-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.axel - erpelkappersloop - 9 februari 2019 - 14km650




    08-08-2021, 17:44 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.axel - erpelkappersloop - 9 februari 2019 - 14km650










    08-08-2021, 16:48 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aalter - blekkerbostrail - 20.01.19 - 10 km




    08-08-2021, 14:38 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aalter - bostrail - 20.01.19 - 25 km
    Een zaterdagmorgen. Vriesweer. Raam openen. Het bevroren gras zien. Heb ik mij echt ingeschreven voor de bos trail in Aalter? Waarom eigenlijk? Het zou een gewone, rustige weekenddag kunnen zijn. Maar ik droom niet. Ik ben klaar wakker en zal mij dus moeten gereed maken om vierentwintig kilometer door Aalter en wijde omgeving te rennen.

    Een eitje, een boterhammetje, tas in orde brengen en dan maar wegwezen. Gelukkig is het droog en is de weg goed berijdbaar.

    Rond kwart over negen kom ik aan de sporthal. Eens binnen herken ik vanzelfsprekend een aantal zaken van vorig jaar. Zo valt de zwemkom natuurlijk onmiddellijk op. Maar we zijn niet gekomen om even een plonsje te doen in het warme water. helaas misschien. Maar aan de andere kant, zwemmen is toch niet echt mijn ding denk ik zo.

    Ik haalde mijn borstnummer af. Half tien. We kunnen ons dus stilaan gaan omkleden. Nog een drie kwartier voor de start. Dat is vrij laat voor mijn doen. Maar opwarmen hoeft vandaag niet. Daar zal ik wel genoeg tijd voor hebben tijdens de beginkilometers van de run.

    Tien uur. Ik kijk naar de start van de echte runners. De kleppers. Die zijn klaar om 47 kilometer af te leggen. Mijn respect is groot. Ik bekijk ze zowaar bijna een voor een. Man en vrouw, jong en minder jong. Ik zou elkeen eigenlijk al willen feliciteren om dit avontuurtje te willen aangaan. Je moet het toch maar doen. Een groot aantal onder hen zal toch voor een vier- tot vijftal uurtjes onderweg zijn.

    Kwart over tien. Ik ben ook klaar om er aan te beginnen. Hoe anders is zo'n trail run dan een gewone wedstrijdrun. Enerzijds door de afstand natuurlijk. Anderzijds door het geaccidenteerde parcours dat moet afgelegd worden. Een snelle start! Kom nou, dit is vandaag niet nodig.

    De eerste kilometers gaan dan ook rustig aan. Zo'n tempo van ongeveer 5 min/km. Daar kies ik bewust voor. Maar het is ook een gevolg van het feit dat we vrij vlug op minder goed te belopen en smalle weggetjes komen waar je enkel een medeloper kon passeren als je wat halsbrekende toeren uithaalt op het bevroren traject dat zo oneffen was als een pas omgeploegd hard bevroren aardappelveld. En misschien was het er wel een denk ik zo.

    Pas aan kilometer vijf kwam er wat beweging in. De eerste kilometers heb ik dus wel degelijk gebruikt als opwarming. Ideaal toch. Nu gaan we er stilaan aan beginnen. Nog een twintigtal kilometer.

    Kilometer tien tot vijftien verliepen aan een vrij egaal tempo. Natuurlijk rekening houdende met het parcours. Op sommige plaatsen moet je immers halt houden. Bijvoorbeeld om onder een dwarsbalk te klauteren. Er over springen kan natuurlijk ook maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Dus het traject zorgt zelf wel dat je een interval doet. Het is regelmatig halt houden en terug herbeginnen na stilstand. Dat maakt het behoorlijk lastig.

    Kilometer zestien. Een gewone weg zowaar. Ik heb eventjes goed kunnen doorlopen. Ik haal 4.16/km. Zowaar mijn snelste kilometer tot dan toe. Maar helaas, dit blijft niet duren. We moeten terug het veld en het bos in. De volgende kilometers daalt het tempo terug fel. En we moeten warempel nog een sloot door. Even een sprong wagen. OK we zijn er over. Terug verder dan maar.

    Ondertussen lopen we stilaan naar kilometerpaal twintig. Waar een marathon zowat begint na kilometer vijfendertig is dit hier het punt waar het er op aan komt om nog eens op de tanden te bijten. En maar hopen dat je ze niet stuk bijt!

    Vanaf nu haal ik toch nog een gemiddeld tempo van 4.30/km. De snelste kilometer wordt trouwens kilometer vierentwintig. De voorlaatste, want de afstand zal toch wel rond de vijfentwintig gelegen hebben, als snelste laten optekenen, het is mij zowaar nog niet vaak in een wedstrijd overkomen. En de laatste kilometers waren dan ook nog behoorlijk zwaar. Een brug, een langzaam stijgende weg, en vijfhonderd meter voor de aankomst nog maar eens een gracht door en terug enkele treden naar omhoog klauteren. Een fotograaf stond daar trouwens nog klaar om met pretoogjes alsnog enkele foto's te nemen.

    De aankomst zien en halen is altijd een mooi moment. Dit was nu niet anders. Vermoeid. Vanzelfsprekend zou ik zeggen. Maar, en dat is dan terug wel positief, de recuperatie verliep goed. Eigenlijk voelde ik zowat een uurtje nadien niet veel meer van de run en de geleverde inspanningen. Ik kon er zowaar opnieuw aan beginnen. Maar dat heb ik toch maar niet gedaan!

    Nadien nog even de balans opgemaakt van de run. Veel calorieën verbruikt. Dat merkte ik ook aan mijn gewicht van 63,6 kg. Zo laag is het sedert lang niet meer geweest. Natuurlijk te weinig (lees: niet) gedronken tijdens de wedstrijd. Daarna wel natuurlijk. maar goed, van de recuperatie mag ik dus zeker niet klagen. Het begin van de volgende dag verliep wat houterig. Maar na een tijdje kwam het toch terug goed. Dus ja, we kunnen tevreden terugblikken. Nog enkele details nog meegeven: 5.13/km - 840 kcal - 172 pasfrequentie.

    08-08-2021, 14:16 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aalter - bostrail - 20.01.19 - 25 km


















    08-08-2021, 06:53 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.aalter - bostrail - 20.01.19 - 25 km










    08-08-2021, 06:11 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    07-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.berlare - new year run - 29/12/18 - 10 km
    Een wedstrijd om halfnegen 's avonds. Het is eens iets anders. Maar toch niet direct mijn ding. Maar eens je ter plaatse bent word je wel opgeslorpt door de toch wel speciale en unieke sfeer. Het is totaal anders dan bij een gewone wedstrijd tijdens het jaar. Veel muziek, ambiance, enzovoort.

    Het lopen zelf is wel iets gevaarlijker in het donker vind ik. Je moet toch goed uitkijken. Een steentje of zo dat er even uitsteekt kan je doen tuimelen. En vallen met dit koude weer is niet echt iets waarop je zit te wachten.

    Maar goed, ook dat koud zijn is eigenlijk relatief. Het is natuurlijk winter maar met zo'n acht graden was het eigenlijk vrij warm voor de tijd van het jaar. Ik twijfelde even of ik al dan niet met lange broek zou lopen, maar heb dat dan toch maar niet gedaan. Mijn trainingen doe ik nu bijna allemaal met lange broek maar een wedstrijd heb ik zo nog nooit gelopen. En als het dan tegenvalt moet je het daar aan wijten zeker. Neen, eigenlijk maar een flauw excuus toch.

    Kenmerkend voor deze wedstrijd was de al bij al behoorlijk vlugge start in 3:56. Dat was vorige week toch wat trager. Maar al wat er daarna kwam kan men eigenlijk vrij normaal noemen met tijden tussen de 4:00 en 4:05. Het einde van de wedstrijd was dan weer supersnel in 3:50 maar dat kwam doordat ik er de laatste honderden meters alles moest uitpersen om Jeroen voor een tweede keer op rij achter mij te houden. Maar nu moet het gedaan zijn heeft hij gezegd. Vanaf volgend jaar speelt hij de eerste viool. Ik ben benieuwd.

    07-08-2021, 15:15 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.berlare - new year run - 29/12/18 - 10 km
















    07-08-2021, 14:52 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    06-08-2021
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.stekene - kerstloop - december 2018 - 10 km












    06-08-2021, 17:50 Geschreven door dirk  
    Reageren (0)


    Categorie:runs
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Archief per jaar
  • 2021
  • 2017
  • 2016
  • 2015
  • 2014
  • 2013
  • 2012
  • 2011
  • 2010
  • 2009


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs