Onderweg naar de Noordkaap
Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    31-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vrijdag 31 mei: Van Rostock naar Trelleborg met de ferry. 6u onderweg, mijn achterste deed meer zeer van op een stoel te zitten dan tijdens een lange fietstocht.  
    Eindelijk aangekomen in Zweden!  Veel wind maar droog en licht bewolkt. Van "le plat pays qui est le mien" hebben ze in Zweden ook nog nooit gehoord.  Die eerste 40km die ik hier vandaag gereden heb deden me denken aan een ritje Haspengouw.
    Vandaag ook al van heel dichtbij kennis gemaakt met een grote kudde reeën. Wie verschoot er nu het hardst, zij of ik?  In alle geval waren zij veel sneller dan mij.
    Aangekomen aan het pension stond een vriend van de eigenaar mij al op te wachten om de sleutel te overhandigen en mij de goed gevulde ijskast te tonen.  Tijd om de benen te ontspannen en het buikje te vullen als voorbereiding op de rit van morgen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-05-2019, 17:54 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    30-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Donderdag 30mei. Feestdag. 
    De gelukkigen onder jullie kunnen vandaag net zoals ik genieten van ee vrije dag. Misschiens eens gaan fietsen of zo? Is goed voor de conditie en brengt rust in het hoofd.
    Vandaag een korte rit en vlak na de middag aangekomen in Rostock, de havenstad waar ik morgen de ferry neem naar Trelleborg in Zweden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-05-2019, 13:59 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    29-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    29-05-2019, 19:08 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    29-05-2019, 19:06 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Maandag 27 mei:vandaag op weg naar Jugendheim. 
    Wat is dat toch met die fietspaden in Duitsland? Dan links van de weg rijden, dan rechts, dan weer niks meer en soms lijkt het meer op een BMX parkoers. Gelukkig zijn die Duitsers zo verstadig om in een grote bocht om me heen te rijden.
    Vandaag alleen maar norse mensen tegengekomen. Zouden die ook allemaal op het Vlaams belang gestemd hebben? Tenslotte ben ik hier ook een buitenlander.  Foei, foei, ik schaam me een beetje om Belg te zijn.  
    Er zijn uiteindelijk ook vriendelijke Duitser.  Kon vanavond nergens onderdak vinden, alles volzet.  Geen camping in de verste verte te bespeuren en de jeugdherberg is volzet.  Frau Schuber heeft uiteindelijk, omdat ik met de fiets ben, haar gasten herschikt zodat ik toch een kamertje had in haar pension.  En vermits ze hier in de streek nog meestal cash betalen, en ik niet veel geld op zak had, is mevrouw met mij naar een geldautomaat gereden. Er zijn nog goede mensen op de wereld.
    Dinsdag 28 mei: naar Dannenberg 120km..
    "Rij niet door het staatswoud" zegt Frau Schuber. Natuurlijk niet! Ik heb vandaag voor 75% van de rit door de bossen gereden. Prachtige rit, totdat het fietpad plots opgaat in rook en de weg verandert in een snelweg.  Dan maar dwars door het bos gereden tot in het volgende dorpje en van hieruit op goed geluk richting noordwesten gereden tot ik de wegwijzer Dannenberg tegenkwam. Prachtige rit trouwens.
    Woensdag 29 mei: naar Sterberger. Relatief korte rit van 113km.
    Kort maar pittig: bijna altijd wind tegen, bergop, , bergaf, kasseien,  boswegen, veldwegen,.... Maar tot nu toe de mooiste rit van allemaal.  Wat een uigestrekte landschappen.  Mijlenver geen huizen te zien, en dan die rust.  Tijdens deze rit heb ik massa's buizerds gespot, zwarte specht, bonte specht, 4 vossen (van heel dichtbij),  en nog zoveeel meer.
    Wat mij opvalt is dat vinken overal ander zingen, gaane van "suskewiet" over "suskewietje" naar "suskewieuw" en zelfs "suskekweethetnimer".
    En in Frankrijk verkopen die vinken nog veel meer"djaar"(dichterlijke vrijheid)

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    29-05-2019, 19:05 geschreven door danny dessers  
    Reacties (2)
    26-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    25 mei: eindelijk, na een lange voorbereiding staat mijn fiets, gepakt en vooral gezakt klaar om te vertrekken naar de Noordkaap.
    Eerzt nog uitgebreid afscheid genomen van de kinderen, de buren en de Lenko en dan ben ik met een kleine delegatie vertrokken richting Achelse kluis.   Hier nog wat brandstof bijgetankt en dan ook afscheid genomen van mijn vrienden en mijn lieve vrouwtje.   Vanaf nu ben ik op mezelf aangewezen, voor minstens 28 dagen. Da's lang,  heel lang.  
    Eerste dag is heel goed verlopen.  175 km, aangenaam weer en een prachtige route. Als beloning heb ik nu wel een grote pint bier verdiend.

    26 mei: vandaag een relatief korte rit:117 km, wind mee en alweer aangename weersomstandigheden. Om 15u30 al aangekomen. Nu eerst douchen, dan eten en dan de was doen. 't Is niet allemaal genieten! Hier moet ook gewerkt worden

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    26-05-2019, 19:03 geschreven door danny dessers  
    Reacties (4)
    Archief per week
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs