Onderweg naar de Noordkaap
Inhoud blog
  • Zoeken in blog

    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     
    19-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dinsdag 18 juni: door Finland naar Noorwegen.
    Lang ben ik niet in Finland geweest en ik rij al snel over de grens met Noorwegen.  Omdat ik al vrij vroeg mijn bestemming bereik beslis ik om een 30 km extra te doen zodat de rit van morgen wat draaglijker wordt.  Via google maps heb ik een camping gevonden in het dorpje Maze.  Dat ligt op zo'n 117 km van mijn startplaats.  Na 129 km nog geen camping te zien en het begint steeds harder te regenen.  Ik besluit dan maar om mijn tentje op te stellen in een bos bij een rustplaats langs de autosnelweg, vlakbij een enorme waterval.  Nu ben ik er echt van overtuigd dat stromend water invloed heeft op de menselijk mictiedrang.  Verschillende keren heb ik deze nacht uit mijn slaapzak kunnen kruipen om een plasje te doen.  Bovendien heeft het de ganse nacht geregend hetgeen de situatie nog verergerde.

    Woensdag 19 juni: bestemming Alta
    Na iets meer dan 15 km zie ik een bordje met de naam Maze.  Op de een of andere manier is er toch iets fout gegaan met die afstandsbepaling.  Ach ja, nu heb ik tenminste de waterval gezien.
    Dat ik in Noorwegen ben heb ik snel gemerkt.  Korte pittige klimmetjes gevolgd door steile afdalingen en er komt maar geen einde aan. 
    Bovendien regent het de ganse dag en is het bitter koud.  Ik geraak vandaag precies niet in het juiste ritme en dat werkt op mijn gemoed.  Gelukkig is het landschap adembenemend mooi.   Hiervoor kom ik naar Noorwegen!  Ik fiets door een diepe kloof, langs de Altarivier, richting de Alta fjord. Hoe ruig,  hoe puur.  Hier word ik stil van.
    Vrij vroeg bereik ik mijn bestemming,  de camping.  Nu eerst douchen,  dan bevoorraden en uitrusten voor het finale tweeluik.  't Zal nodig zijn. 








    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    19-06-2019, 21:35 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    17-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Maandag 17 juni: op naar Finland.
    Na ongeveer 50 km steek ik vandaag de grens met Finland over.  Niks speciaals, gewoon de brug over de rivier overfietsen en ik ben in Finland.
    Verschil met Zweden?  Dezelfde bossen, dezelfde meren, lichtglooiende weg en nog altijd evenveel zon.  De bestuurders zijn ook nog altijd even voorzichtig ten opzichte van de zwakke weggebruiker.  Ik ben nog geen "vliegende Fin" tegen gekomen.  De taal is compleet anders!  Daar waar ik in Zweden af en toe nog een woord of een zin kon herkennen versta ik geen jota van wat ze hier allemaal brabbelen.  Vreemd dat het verschil zo groot kan zijn.
    Doordat ik gisteren al een deel van de rit van vandaag gereden heb was ik nu vrij vroeg op mijn bestemming en kan ik uitrusten voor de finale.  Nog 4 ritten te gaan!
    Noorwegen, here I come!





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    17-06-2019, 18:52 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    16-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zondag 16 juni: vroeg vertrokken na een korte nacht.
    De ganse nacht hebben enkele straatracers met hun oldtimers in de weer geweest.  Na de parade, hier in 't stadje, vonden een paar enkelingen het nodig om door de straten te racen en dat heeft tot in de vroege uurtjes geduurd.
    De rit van vandaag was niet erg lang en ook niet lastig, daarom heb ik ze aangepast en al een deel van de rit van de volgende dag erbij genomen.  Zo is het aantal kilometers voor beide ritten evenrediger verdeeld.  Ik heb de ganse dag door Lapland (Sapmi) gefietst.  Echt de moeite waard!  Minder dichte bossen, veel drassige gebieden en dan die prachtige meren.  Toch wel weer een enorm verschil met de vorige dagen.  De muggen moet je erbij nemen, al heb ik er weinig last van (goeie stick gekocht!).
    Hier moest ik wel over de E45 rijden, er zijn gewoon geen andere wegen naar het noorden in dit gebied.  Al moet ik zeggen autostrade???  Twee rijstroken en that's it.  Dwars door de dorpen, regelmatig een kruispunt, af en toe een rendier dat over de weg loopt, snelheidsbeperkingen tot 50 km.  En dan heel weinig verkeer.  Hier hebben ze geen last van files.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    16-06-2019, 20:59 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    15-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vrijdag 14 juni: check, deze rit behoort ook weer tot de analen.
    Een gemakkelijk aangekondigde rit, geen al te grote afstand en niet teveel klimmen. Meer dan 50 km gravelwegen, ja!  Waarvan een stuk van 18 km dat vers geschaafd was en waar nog geen wagen over gereden had.  Los zand opgevuld met keien.  Mijn voorwiel sprong van kei naar kei en het spoor dat ik getrokken heb was er eentje van ene zatlap.  Eindeloos heeft dat geduurd.
    In Zweden staan de brievenbussen echt volledig tegen de straatkant.  De postbesteller moet dan niet uit zijn wagen komen of over de oprit rijden, hij kan de post vanuit de wagen in de bus steken.  Zijn stuur staat trouwens aan de rechterkant zodat hij niet moet spookrijden.  En sommige Zweden hebben wel erg originele ideeën met betrekking tot hun brievenbus (foto).

    Zaterdag 15 juni: ik begin aan mijn laatste week.
    Vandaag passeer ik de poolcirkel.  Niks speciaals, enkel een bord.  Eerst nog het dorp Polcirkeln binnengereden en halverwege het dorp staat dan het officiële bord.
    Met betrekking tot de volgende lange ritten doe ik het nu rustig aan.  Een gezapig tempo, tijd genoeg.
    En dan zie ik plots in de verte een kudde rendieren.   Ik fiets dichterbij,  een deel van de kudde vertrouwt het niet en vlucht weg, een ander deel steekt rustig de weg over.  Zou Rudolf erbij zijn?  Een jong bokje loopt in een wijde bocht om me heen en keert dan terug op zijn stappen om mij langs achter te observeren.  Hij staat daar met een air van "ik ben toch niet bang van jou".  Toch een unieke ervaring, zo'n ontmoeting. 
    Tijdens het verder verloop van de rit zal ik nog meerdere rendieren spotten. 
    Aangekomen op de camping blijkt hier een treffen te zijn van Amerikaanse oldtimers.   Chique bakken!










    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    15-06-2019, 19:35 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    13-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Donderdag 13 juni: als dat maar geen problemen worden!
    Van Skelleftea naar Sikford, 128 km in lijn.  Het was bijna 1 rechte lijn, veel lange rechte stukken, bijna helemaal alleen onderweg maar goed te doen.  Eindelijk nog eens een redelijk tempo kunnen ontwikkelen over een lichtglooiend parcours, redelijk fatsoenlijke wegen, minder wind en een aangename temperatuur.  Nu hebben mijn beenspieren wat kunnen recupereren en de volgede 3 ritten zullen ongeveer van hetzelfe kaliber zijn zodat ik de laatste week met wat reserve kan aanvatten.
    Als ik hier zo rondfiets merk ik dat wij in ons Belgenlandje toch echte gelukzakken zijn.  4 seizoenen, alles dichtbij, verschillende supermarkten per dorp, sportfaciliteiten dichtbij huis, noem maar op.  Hier is het wel wat anders!  En toch zijn ook zij gelukkig, gewoon een kwestie van aanpassen.  Tijdens de zomer genieten zij met volle teugen van de lange dagen en in  de winter passen zij hun activiteiten aan.  Sneeuwscooter op en genieten van het mooie landschap. Gaan langlaufen, skiën, ...
    Ik ga vanaf morgen terug genieten van de zon.  Het wordt hier volop zomer. 




    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    13-06-2019, 18:43 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    12-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Woensdag 12 juni: rit nr. 19. Nog 9 te gaaan na vandaag.
    Na een deugddoende nachtrust ben ik vandaag op tijd vertrokken.  Normaal moet ik 150 km afleggen maar na een grondige analyse van de route heb ik er 10 km af kunnen doen.  Het mag ook eens wat minder zijn.
    De zon is terug van de partij maar die gure wind doet ook weer zijn best.  Gevolg: een zonnige koude dag.  Het is trouwens de eerste keer dat ik vertrek in lange broek.  In het dal, bij de rivier is het koud en naarmate ik richting het plateau klim stijgt de temperatuur maar die verdomde wind blijft een gesel.  Rij ik rechtdoor dan heb ik de wind vanvoor, draai ik naar rechts: wind in het nadeel, draai ik naar links: ook tegenwind.  Moet ik dan achteruit fietsen?  Maar ja, verstand op nul en vooruit met de geit.
    Het landschap is weer sterk veranderd: kleinere bossen, kleinere dorpen en veel groter afstanden tussen de dorpen.  Ik heb de weg dikwijls voor mij alleen.  Af en toe rijdt er eens een auto of vradhtwagen langs.  "Ik voel me zo verdomd alleen"
    Tegen het einde van de rit kreeg ik weer een 15tal km gravelwegen voorgeschoteld.  Voor de verandering nat en zompig.  Pompen, pompen om die nijdige hellingen te bedwingen.  Dat laaste beetje energie moet precies ook nog uit mijn lijf.  Na 140km heb ik toch weer mijn slaapplaats bereikt.  Slaapwel.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    12-06-2019, 22:11 geschreven door danny dessers  
    Reacties (2)
    11-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Dinsdag 11 juni: rit nr. 18, nog 10 te gaan en ik ben op mijn bestemming, ruim 2000 km gefietst.  Amai me gat!
    Mijn overnachting was trouwens gratis want de eigenaar kreeg zijn betaalsysteem niet aan de praat.  Dus mocht ik zo vertrekken na ontvangst van nog wat wijze raad van deze vriendelijke oude man.
    De eerste echt koude dag sinds mijn verblijf hier in Zweden.  Amper 10-12 graden en een zeer gure wind, vergezeld van enkele regenbuien.  Ik krijg het maar niet warm en zal uiteindelijk drie lagen spotkledij over mekaar dragen.  Tegen het einde van de rit is de zon terug van de partij maar warm is het nog niet.  Voor wat het parcours betreft: bergop, bergaf, kiezelwegen (en veel zenne, soms met een dikke laag kiezel op) en mooie vergezichten.  Die kiezel-en gravelwegen zijn beter bestand tegen de gure winters dan de asfaltwegen (of in ieder geval eenvoudiger in onderhoud).  Sommige asfaltwegen zijn dan ook in heel slechte staat. 
    Ik logeer hier in een hostel aan een zeer grote rivier en de eigenaar is een vriendelijke jongeman die me met de wagen naar het dichtstbijzijnde  centrum heeft gebracht om inkopen te doen.  Ik moet toch eten!!! Vriendelijke mensen die Zweden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (3 Stemmen)
    11-06-2019, 21:10 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Maandag 10 juni: Pinkstermaandag. Wordt hier dus niet gevierd. De kinderen gaan gewoon naar school en de werkmens gaat werken.
    Een korte rit van Ullanger (Docksta) naar Bjorna, 82 km.
    De rit begon weer over de autostrade maar ik had geen keuze, er zijn hier geen ander wegen en dus is het toegelaten om er met de fiets over te rijden.  Geen vuiltje aan de lucht dus totdat de gps me een pad instuurt dat verdacht erg stijl was.  Hier kan ik echt niet blijven fietsen, dan maar te voet verder. Het parcours ging van kwaad naar erger: eerst stijl, dan rotsblokken, dan een knuppelpad en dit gedurende 3, 5 km.  Het zweet stond in mijn schoenen en ik denk dat ik ieder heilige uit de hemel gevloekt heb,  maar ik ben er geraakt.  Het verdere verloop van de rit was golvend en heel aangenaam fietsen.  Als beloning heb ik op het einde van de rit nog twee elanden ( moeder en kind) tegen het lijf gelopen (gefietst).  Om een foto te maken van het tweetal was ik veel te hard verschoten en ook veel te traag.  Ik heb ze dan toch niet allemaal uit de hemel gevloekt.
    Aangekomen in Bjorna moest ik vaststellen dat de camping uitzonderlijk gesloten was.  Gelukkig heb ik nog een kamer gevonden in een soort jeugdherberg.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 2/5 - (6 Stemmen)
    11-06-2019, 20:35 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    10-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen Zondag 9 juni: naar Ullanger.
    Wie legt er nu een camping vlak naast een drukke autostrade?  Wat een herrie, de ganse nacht.
    En ja, ook 's nachts is het hier nu nog erg helder.  Resultaat: ondanks de vermoeidheid amper een oog dicht gedaan.
    Het parcous van de dag verschilt weinig met dat van gisteren.  De ene beklimming na de andere, van steil naar steiler naar steilst.  Vandaag heb ik verschillende keren de Poggio beklommen, kleinste versnelling en aan een slakkengang.  Maar we geraken altijd boven en daar wacht ons dan een deugddoende, snelle afdaling.
    Het landschap is nog maar eens veranderd.  Akkers liggen nu verspreid tussen de bossen en de heuvels, dit alles aangevuld met de nooit ontbrekende meren.  Een prachtig kleurenpallet.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    10-06-2019, 07:23 geschreven door danny dessers  
    Reacties (2)
    08-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zaterdag 8 juni: op naar Timra, stadje gelegen aan de Bonische kust.
    Ondertussen ben ik al meer dan 2 weken onderweg en bevind ik me halverwege Zweden.
    De rit van vandaag start met een pittige klim en eindigt op net dezelfde manier.  Alles wat daartussen ligt is klimmen en dalen en nog eens klimmen en dalen.  Het landschap is stilaan ruwer geworden maar daarom niet minder mooi. De klimmen worden ook langer en als ze niet lang zijn, zijn ze bijzonder pittig.  Nu zou een heerlijk, fris, zelfgebrouwd biertje ferm deugd doen!





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    08-06-2019, 21:29 geschreven door danny dessers  
    Reacties (2)
    07-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Donderdag 6 juni: nationale feestdag in Zweden.
    13de rit en ik zal het geweten hebben. De rit die ik voorbereid had liep voor een redelijk groot deel langs N50.  Vrij drukke weg maar goed te doen tot deze weg plots verandert in een autostrade.  Er zat dus niets anders op dan alternatieve wegen te zoeken hetgeen de rit in totaal 30km langer maakte, van 146 naar 176 km.  Om 21u ben ik dus in mijn slaapzak gekropen, ongewassen, enkel proper gemaakt met vochtige doekjes.
    Hetgeen me opvalt is dat de Zweden grote fan zijn van Amerikaanse oldtimers (wagens) en dat ze hiermee dan wat gaan cruisen tijdens hun vrije dagen.  Ik heb nog nooit zoveel mooie en goed ondehouden oldtimers op 1 dag gezien.
    En overal wappert de Zweedse vlag aan een hoge mast bij hun woning.  Hier kunnen wij Belgen nog iets van leren.

    Vrijdapg 7 juni: the day after.
    Wat zullen de benen zeggen na zo'n uitputtingsslag?  Al bij al valt het goed mee.  De rit was in ieder geval minder zwaar en vooral korter.
    Vandaag heb ik hier in Zweden de eerste regenbui gehad, het was dan ook meteen de moeite.  Gelukkig kon ik net op tijd gaan schuilen en na een half uurtje mijn tocht verder zetten.   Om 3 uur was ik al op mijn bestemming en kon ik genieten van een deugddoende douche.  
    Nadien de was doen, gaan winkelen en dan eidelijk rust.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 3/5 - (2 Stemmen)
    07-06-2019, 18:20 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    05-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    05-06-2019, 20:38 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Dinsdag 4 juni: rit in (rechte) van Tibro naar Orebro
    Eigenlijk nog een soort van overgangsrit: veel grote wegen, dwars door de bossen en tussen de grote meren. Vandaag was het vrij warm en redelijk drukkend, gelukkig staat er heir wel meestal een verfrissende wind. Af en toe dreigende wolken maar ik ben nog altijd droog gebleven.  Fingers crossed.

    Woensdag 5 juni: een iets kortere rit die uiteindelijk toch serieus zeer gedaan heeft aan de benen.  Voorlopig het meeste aantal hoogtemeters:1200.  En dat met een zwaar beladen fiets, ikzelf maar toch vooral mijn bagage.
    Bergop, bergaf, bossen,  meer, meer, bossen en nog meer bossen. Mooi is het zeker en allemaal zo groen.  Fantastisch mooi land!!!
    En dat taaltje, zo grappig om horen.  Soms versta ik er geen knars van en dan plots denk je dat ze Nederlands praten.  Een a met een bolletje op wordt uitgesproken als de "ao", een a met een tremateken op is dan weer "ee", een o met tremateken is "eu".  Raar taaltje maar vriendelijk volkje.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (4 Stemmen)
    05-06-2019, 20:30 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    03-06-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Zondag 2 juni: naar Flatenbadet camping.   Hier slaap ik in een stugga (kleine blokhut).  En maar gelukkig want vannacht is er een stevig onweer langs geweest.  De rit was er eentje om snel te vergeten.  De gps  vond het belangrijk om mij op een bepaald moment de autostrade op te sturen.  Zonder het goed en wel te beseffen moest ik dus op een strookje van 30cm fietsen met auto's en vrachtwagen die mij voorbij zoefden.  Niemand die reageerde dus moet dat hier vrij normaal zijn.  Ik vond in alle geval dat dit niet voor herhaling vatbaar is en heb dus maar snel aan de volgende afrit de autostrade verlaten (na 6km). Ik had hier een zeker deja vu gevoel bij (remember Jan en Koen).
    En toen begon de miserie want meneer gps stuurde mij altijd terug richting autostrade.   Uiteidelijk heeft mijn trouwe vriend mister Google me uit de penarie geholpen en ben ik na 127 km veilig op de camping aangekomen.

    Maandag 3 juni: op naar Tibro (de meubelstad van Zweden??).
    Eerst als afscheid nog een dikke knuffel gekregen van de eigenares van de camping en dan mocht ik vertrekken.
    Niks speciaals  deze rit, in een rechte lijn naar mijn bestemming gereden met voor de eerste keer een zon die verschrikkelijk goed haar best deed om mij missie te saboteren.  Ik heb het gehaald en mezelf op een ijsje getracteerd om af te koelen









    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2019, 20:33 geschreven door danny dessers  
    Reacties (3)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.





    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2019, 20:07 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Hey, hey, we zijn er weer. Eindelijk na drie dagen weer een degelijke internet verbinding.
    Zaterdag 1 juni: op naar Markaryd.
    En wat voor een rit was me dat. 90% van de rit over veld-en kiezelwegen gereden maar oh zo mooi. Deze streek is heel landelijk met veel boerderijen en deze worden met mekaar verbonden door deze landwegen.  Die hebben wel een naam en zijn de enige verbinding tussen de boerderijen en de dorpen (al ben ik die niet veel tegengekomen.  Bovendien ging de weg constant op en af, bergop tussen de bossen, bergaf tussen de bossen.  Vermoeiend maar adembenemend mooi.


    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (1 Stemmen)
    03-06-2019, 20:06 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    31-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Vrijdag 31 mei: Van Rostock naar Trelleborg met de ferry. 6u onderweg, mijn achterste deed meer zeer van op een stoel te zitten dan tijdens een lange fietstocht.  
    Eindelijk aangekomen in Zweden!  Veel wind maar droog en licht bewolkt. Van "le plat pays qui est le mien" hebben ze in Zweden ook nog nooit gehoord.  Die eerste 40km die ik hier vandaag gereden heb deden me denken aan een ritje Haspengouw.
    Vandaag ook al van heel dichtbij kennis gemaakt met een grote kudde reeën. Wie verschoot er nu het hardst, zij of ik?  In alle geval waren zij veel sneller dan mij.
    Aangekomen aan het pension stond een vriend van de eigenaar mij al op te wachten om de sleutel te overhandigen en mij de goed gevulde ijskast te tonen.  Tijd om de benen te ontspannen en het buikje te vullen als voorbereiding op de rit van morgen.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 5/5 - (2 Stemmen)
    31-05-2019, 17:54 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    30-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Donderdag 30mei. Feestdag. 
    De gelukkigen onder jullie kunnen vandaag net zoals ik genieten van ee vrije dag. Misschiens eens gaan fietsen of zo? Is goed voor de conditie en brengt rust in het hoofd.
    Vandaag een korte rit en vlak na de middag aangekomen in Rostock, de havenstad waar ik morgen de ferry neem naar Trelleborg in Zweden.

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-05-2019, 13:59 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    29-05-2019
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.







    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (3 Stemmen)
    29-05-2019, 19:08 geschreven door danny dessers  
    Reacties (1)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.
    Klik op de afbeelding om de link te volgen
    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 4/5 - (1 Stemmen)
    29-05-2019, 19:06 geschreven door danny dessers  
    Reacties (0)
    Archief per week
  • 17/06-23/06 2019
  • 10/06-16/06 2019
  • 03/06-09/06 2019
  • 27/05-02/06 2019
  • 20/05-26/05 2019
    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek

    Blog als favoriet !

    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs