Foto
Zoeken in blog

Beoordeel dit blog
  Zeer goed
  Goed
  Voldoende
  Nog wat bijwerken
  Nog veel werk aan
 
Inhoud blog
  • Alexander De Croo tafelt met liberale afdelingen
  • Het nieuwe Damme ligt nu op de ontwerptafel
  • Ondanks verbod laat burgemeester konijnen afschieten
  • The Belgian Beertourbus toert in de polders
  • Haven van Zeebrugge breekt records
    Damme
    Actualiteiten en wetenswaardigheden over politieke, maatschappelijke, sociale, sportieve en culturele evenementen die in Groot-Damme plaats vinden.
    01-04-2011
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Ondanks verbod laat burgemeester konijnen afschieten

    Burgemeester Dirk Bisschop zal enkele jagers van de plaatselijke wildbeheerseenheid aanstellen om wilde konijnen op de begraafplaatsen en voetbalvelden af te schieten. De burgemeester wil paal en perk stellen aan de overlast van de knagers, ook al dreigt hij daarmee de wet te overtreden.

    “Het zal mij grote problemen opleveren maar daar trek ik mij niks van aan”, zegt de Damse burgemeester. Enkele jaren geleden werd hij door de overheid al eens op de vingers getikt omdat hij de politie opdracht gaf om wilde konijnen te schieten op het kerkhof van Damme. Ook nu zorgen de konijnen opnieuw voor overlast, vooral op de begraafplaats van Moerkerke.

    “Het moet allemaal milieuvriendelijk blijven maar laten we vooral realistisch blijven. Het is bijzonder confronterend voor nabestaanden als ze een graf bezoeken waar zich konijnen onder genesteld hebben. Op onze voetbalvelden verstuiken de voetballers zich door de konijnenpijpen. Ik wil mijn verantwoordelijkheid nemen. Konijnen horen niet thuis op het kerkhof of het voetbalveld.”



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (0)


    Foto

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !

    Klik hier
    om dit blog bij uw favorieten te plaatsen!

    Archief per week
  • 28/03-03/04 2011
  • 27/12-02/01 2011
  • 20/12-26/12 2010
  • 13/12-19/12 2010
  • 06/12-12/12 2010


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs