Met het voorgaande interview met Robert Downey Jr., dit naar aanleiding van de release van de film 'Sherlock Holmes: a game of shadows', houdt Moviefacts het, voor wat dit jaar betreft, voor bekeken.
Hopelijk hebben jullie, filmfreaks, een beetje kunnen genieten van mijn poging om de filmsterren dichter bij jullie te brengen, dit in de vorm van interviews en up-to-date-filmnieuws.
Moviefacts wenst jullie hierbij dan ook prettige feestdagen en een fantastisch nieuwjaar. 'May the force be with you', om het met een beroemde filmquote te zeggen. Verder uiteraard een ongelofelijk filmjaar toegewenst, en dat al jullie wensen mogen uitkomen.
In de hieropvolgende filmpjes wordt een beeld gegeven van hoe Mr. Bean de kerstdagen zoal doorbrengt. Gezien er ook twee Mr. Bean-films werden gemaakt(Mr. Bean en Mr. Bean's Holi- day) is dit typetje ook een beetje een filmheld.
Groetjes, en tot volgend jaar.
Video 1:
Video 2:
Video 3:
24-12-2011 om 20:37
geschreven door Patje007
Interview met Robert Downey Jr. n.a.v. de komende release van 'Sherlock Holmes: A game of shadows'.
Robert Downey Jr. is een beest op de set maar lost in de tweede Sherlock Holmes-film de grootste raadsels op met zijn verstand. Dat blijkt uit interviews met de makers en de cast van de film.
Downey Jr. kroop twee jaar geleden voor het eerst in de huid van de beroemde Engelse detective, die tot leven kwam in de boeken van de Schot Arthur Conan Doyle in de laat 19de-eeuw.
Vanaf 28 december 2011 is het tweede deel van de film, 'A Game of Shadows', te zien in de Vlaamse bioscopen. ''Een pittige opdracht'', vertelde de hoofdpersoon in een recent interview.
Robert Downey Jr.: De formule werkt, blijkt uit het succes van de eerste film. Het publiek omarmde de actiescènes en het klikte tussen mij en Jude Law, die de rol van Dr. John Watson invult. Alles klopte, zelfs van de slechteriken werd gehouden.'Wat moet je dan in deel 2 gaan doen? We hebben de mouwen opgestroopt en getracht een overtreffende trap te maken. In deel 2 is ons blikveld verruimd, zonder te veel af te wijken van het gedachtegoed van Sir Arthur Conan Doyle. Sherlock blijft deze keer niet in Londen, zijn avonturen beleeft hij op diverse plaatsen in Europa, met een zinderende finale in Zwitser- land.
De tweede detective-film van regisseur Guy Ritchie behelst minder puzzels dan zijn voorganger. De filmmaker heeft zijn hoofdpersonage wat meer speelsheid gegeven. Downey Jr heeft in Sher- lock Holmes 2 wel iets weg van Johnny Depp in Pirates of the Carribean.
Jude Law en Robert Downey Jr.
Robert Downey Jr.: Daar kan ik me iets bij voorstellen(knikt instemmend). De verhaallijn is wat complexer geworden en mijn karakter heeft meer lagen gekregen. In het eerste deel jagen de twee een mysterie na en hebben ze veel lol. Er vinden koddige situaties plaats. In de nieuwe film zit meer vaart, je moet wat beter opletten.
Hoewel Downey Jr zich in A Game of Shadows van meer kanten laat zien, betekent dat niet dat deze film hem ook meer plezier opleverde.
Robert Downey Jr.: Integendeel eigenlijk. Er stond voor mij meer druk op. In dit deel heb ik met meer personages te maken, zoals mijn broer(gespeeld door Stephen Fry), een zigeunerin, een nieuwe vijand en bijna alles personages uit deel 1. Er zijn meer figuren die mijn aandacht opzuigen, daar denk je constant over na.
Noomi Rapace, Robert Downey Jr. en Jude Law
Noomi Rapace, die de vrouwelijke hoofdrol speelt, noemt Downey Jr. een beest op de set.
Robert Downey Jr.: Zegt ze dat? Zij houdt er van om stoten uit te delen. Incasseren doet ze ook zonder te mauwen. Denk nou niet dat we elkaar in elkaar stonden te beuken alsof het een echte boksring was. Ik wil er maar mee zeggen dat schoonheid bedriegt. Haar aantrekkelijke voorkomen is een fijn laagje over een potentiële vechtmachine.
Regisseur Guy Ritchie begrijpt de opmerking van Rapace.
Guy Ritchie: Robert is dagelijks anderhalf uur met een vorm van kung fu bezig. Hij is geen agressieveling, maar ik zou geen ruzie met hem maken.
Scène uit 'Sherlock Holmes: a game of shadows'
De Sherlock Holmes uit de boeken lost zijn gevechten op met zijn hersenen. De held uit de film- variant anno 2011 gebruikt regelmatig zijn vuisten om dichterbij de oplossing van een raadsel te komen.
Robert Downey Jr.: Iets meer misschien, maar zijn vindingrijkheid blijft de sleutel tot het succes. Waar in andere sequels de climax vaak eindigt met een serie van explosies en bombarie, lost Sher- lock de puzzel op in zijn bovenkamer.
24-12-2011 om 16:17
geschreven door Patje007
22-12-2011
Martin Scorsese stelt voor: 'Hugo'.
Wie had ooit gedacht dat de grote Martin Scorsese, de maker van 'Taxi Driver' en 'Raging Bull', een film voor kinderen zou maken. Maar 'Hugo'(3D) als een kinderfilm omschrijven, is bijna af- breukdoen aan zijn enorme kwaliteiten. De film spreekt eigenlijk de volwassene in het kind aan, en niet andersom.
'Hugo' is gebaseerd op het geïllustreerde jeugdboek 'The Invention of Hugo Cabret' van Brian Selznick en verhaalt wat er gebeurt wanneer in 1931 een eenzame jongen(rol van Asa Butter- field), die achter de muren van de Gare Montparnasse in Parijs huist en daar de reizigers ob- serveert, botst op Papa Georges(rol van Sir Ben Kingsley), de eigenaar van een speelgoed- winkel in een dode hoek van het station. Georges oogstte jaren eerder succes als de grote filmpionier Georges Méliès, maar wil geen woord meer horen over zijn vorig leven als cineast. Een gesprek met regisseur Martin Scorsese over zijn filmsprookje:
Is Hugo uw liefdesverklaring aan de cinema, meneer Scorsese? Martin Scorsese: Ja, maar deze film gaat toch eerst en vooral over mensen. En dan meer specifiek over kinderen. En over tijd: dat is ook een heel belangrijk aspect van de film. Je hebt aan de ene kant de jonge Hugo en aan de andere kant de oude Georges. En Georges kijkt verbitterd en met spijt naar het kind, naar het verleden. Maar door het kind gaat zijn wereld weer open en zal hij niet langer blind zijn tegenover zijn hart. Georges verbrandde de meeste van zijn films. Zijn vrouw verstopte echter de foto's zonder dat hij het wist. Omdat hij die ook verbrand zou hebben. Het vernietigen van je werk is nog het enige wat je kan doen, wanneer je zo geobsedeerd bent door wat je gecreëerd hebt. Wanneer zulke mensen bankroet gaan hebben ze maar één reactie: 'Vergeet het. Verbrand alles'. Want waarom zou je die herinneringen nog willen meedragen. Je hebt je leven gehad.
Had u onmiddellijk aan Sir Ben Kingsley gedacht voor de rol van Méliès? Martin Scorsese: Toen we naar een foto van Melies keken, was er geen enkele twijfel dat hij een rol voor Ben was. Ben schiep een loopje dat de indruk geeft van verslagenheid. Van de hele postuur van Méliès lees je af dat hij gebukt gaat onder verlies. En zeggen dat deze man zo levendig geweest is. Hij had 500 films gemaakt, tot 3 per week en een heel nieuwe kunstvorm uitgevonden. Maar plots verloor hij al zijn geld, moest hij zijn films verbranden en diende hij plaats te nemen achter de toog van een speelgoedwinkel in Gare Montparnasse.
Scène uit 'Hugo'
De film speelt zich af in 1931... Martin Scorsese: We laten geen bordje zien met 1931 op. Omdat het niet belangrijk is. Want wat die kinderen zijn, wat ze nodig hebben, en waar ze naar zoeken, is hedendaags, universeel en niet gebonden aan tijd en plaats. Kinderen gedragen zich altijd als kinderen, wanneer ook.
Dat mag dan niet zo belangrijk zijn, u verwijst wel veel naar Jean Renoir, een regisseur die groot werd in de jaren 30. Martin Scorsese: Dat klopt.(Scorsese begint sneller te praten). Weet je dat Renoir ook in de film zit? Letterlijk. Ik weet niet of je het gezien hebt, maar ik toon een heel snelle clip van zijn eerst film met die vrouw die achterwaarts in de boom springt. Maar er zijn ook twee stukjes muziek in de film die nog voor WO I opgenomen werden. Ik kende die stukjes uit La Grande Illusion van Renoir. Het eerste is Frou-Frou waarmee die film begint en dat meegezongen wordt door Jean Gabin. Het origineel hebben we gebruikt in die scène met ma- dame Emelie, monsieur Frick en de honden. Het tweede stukje muziek heet Si tu veux Marguerite en werd gezongen in het gevangenenkamp in La Grande Ilusion. Dat liedje speel ik in Hugo wanneer de stationsinspecteur eindelijk naar Lisette en de bloemen- winkel gaat. Dat liedje was destijds heel beroemd. En dan heb je die shots van de machinist en zijn vriend met de sigaret op de trein. Dat is natuurlijk Renoirs La Bête Humaine. Het zijn zelfs dezelfde camerahoeken. Toen we die scene opnamen, vond ik dat we er iets mee moesten doen. Oké, olie op het gezicht, Jean Gabin, La Bête Humaine. Perfect(lacht)We waren net een bende kinderen.
Scène uit 'Hugo' Ongeacht de referenties naar Renoir en Jean Vigo, voelt de film vrij Hitchcockiaans aan, met die Rear Window-achtige taferelen. Martin Scorsese: Tja, Hugo observeert van achter die muren. Maar je hebt eigenlijk de hele tijd Hitchcock. Maar ook Powell en Pressburger. En de geluidsmontage komt van David Lean. Die Britse geluidsmontage vind ik fantastisch.
Had u voor Hugo een bepaald publiek voor ogen? Martin Scorsese: Hij was oorspronkelijk bedoeld voor jonge kinderen. Maar toen we aan het project begonnen, evolueerde het tot dit. Dat betekent dat kinderen van 8 en 9 jaar hem zeker kunnen bekijken, maar dat hij perfect is voor kinderen van 10 en 11 jaar. Maar het is eigenlijk vooral een film voor iedereen tot 98 jaar. Ik weet eigenlijk niet of ik de film alleen voor kinderen had kunnen maken. Er zijn immers zo- veel mogelijkheiden die schrijver Brian Selznick en scenarist John Logan in het verhaal hebben gestoken. Je krijgt constant de kans om je te verliezen in de verbeelding van een kind. Maar dat is iets wat ik nu wel heel goed ken. Ik heb de laatste 12 jaar geleefd, met een kind - mijn jongste dochter. Ik zag haar elke dag. Dat was niet het geval met mijn oudste dochters toen ik een twin- tiger en dertiger was. Vroeger zou ik nooit geloofd hebben dat ik elke dag met een kind zou kunnen doorbrengen(lacht). Maar ik ging helemaal mee in de verbeelding van mijn dochter. Hopelijk maakt het ook heel wat creativiteit vrij.
Identificeert u zich meer met filmmaker Melies dan met de jongen? Martin Scorsese: Neen, ik denk dat ik me met beiden identificeer. Ik hoop echter dat ik me niet hoef te identificeren met het droevige deel van het leven van Méliès. Ik ben dat deel intussen al voorbij want ik denk dat ik nu op mijn 69ste ouder ben dan hij toen hij in de speelgoedwinkel werkte.
Hoe voelt dat aan? Martin Scorsese: Ik realiseerde het me pas toen ik aan de film werkte. Och, ik heb veel geluk gehad. Mensen zien mijn films en praten erover. Je weet nooit hoe alles kan lopen. Ik had dood kunnen zijn. En je weet ook nooit hoe mensen je films ontvangen.
Scène uit 'Hugo'
Op welk vlak herkende u zichzelf in de jongen? Martin Scorsese: Ik herkende zijn eenzaamheid en isolatie. Als kind had ik astma, en mocht ik nergens naartoe. Dan begin je zoals Hugo te observeren. Het was moeilijk voor mij op straat. Daar waren alle kinderen een pak harder dan ik. Maar ik leerde mezelf op zo'n manier inpassen dat ik door veel kinderen beschermd werd. Vooral de sterkste jongens(lacht). Maar het bleef toch nog een heel brutale bedoening. Ik heb dingen gezien die gewoon krankzinnig waren. Ik kon gelukkig ook terecht in de kerk. Dat was de plaats om te ontsnappen aan de appartementen met drie kamers waar de buren constant aan het ruziën en vechten waren. Daar had je een vrede en sereniteit die je nergens anders vond. Je luisterde dan naar de litanieën die je naar een andere we- reld konden voeren.
Regie: Martin Scorsese Cast: Chloë Moretz, Asa Butterfield, Jude Law, Ben Kingsley Genre: Avontuur Duur: 126 minuten
22-12-2011 om 18:58
geschreven door Patje007
21-12-2011
'Gone': poster + trailer
Summit Entertainment heeft na de trailer nu ook de poster vrijgegeven van 'Gone', de aankomende thriller van de Braziliaanse regisseur Heitor Dhalia met Amanda Seyfried in de hoofdrol. De rest van de cast bestaat uit o.a. Emily Wickersham, Wes Bentley, Jennifer Carpenter, Erin Carufel, Sebastian Stan en Socratis Otto.
De film gaat over een vrouw, Jill Parrish(rol van Amanda Seyfried), die 's nachts thuis komt van haar werk en ziet dat het bed van haar zus leeg is. Ze is ervan overtuigd dat de seriemoordenaar die haar twee jaar geleden(tevergeefs) probeerde om te brengen nu terug is om zijn werk te vol- tooien. Wanneer Jill merkt dat de politie haar niet gelooft, besluit ze het heft in eigen handen te nemen en gaat ze zelf op zoek naar haar zus.
'Gone' draait vanaf 24 februari 2012 in de Amerikaanse bioscopen. Vanaf wanneer de film bij ons te zien is, is nog niet geweten.
Trailer:
21-12-2011 om 22:12
geschreven door Patje007
Vin Diesel kondigt 'Fast & Furious 7' aan.
Na het succes van 'Fast & Furious 5' was een zesde deel in de actiereeks een logisch gegeven. In een interview met The Hollywood Reporter onthult Vin Diesel nu dat we ook een 'Fast & Furious 7' kunnen verwachten.
Volgens de acteur lopen regisseur Justin Lin en scenarioschrijver Chris Morgan over van de ideeën voor 'Fast & Furious 6'. Na veel overleg kwamen ze tot de conclusie dat ze een zevende deel nodig hebben om het verhaal zo goed mogelijk te kunnen vertellen.
Vin Diesel: Na het succes van de laatste film, met de introductie van nieuwe personages en een verbreding van het spectrum, vroegen we ons af hoe we dit allemaal konden passen in het zesde deel. We bleken niet genoeg ruimte te hebben.
Volgens de acteur bleek een zevende deel dan ook uiterst noodzakelijk.
Vin Diesel: We moeten het hele verhaal kunnen vertellen en de onderlinge relaties van de per- sonages erin verwerken. Toen we het allemaal in kaart brachten werd het script langer dan 110 pagina's.
Ook Universal Pictures was het volgens Diesel roerig eens met de filmmakers.
Paul Walker en Vin Diesel
Met een zesde en zevende deel in het vooruitzicht kunnen de makers niet alleen het verhaal van de filmreeks uitbreiden maar ook de gigantische winst. 'Fast & Furious 5' bracht maar liefst $626 miljoen op aan de bioscoopkassa's, waarmee het de meest succesvolle film van de hele reeks werd. Ook waren de filmkritieken voor het vijfde deel redelijk positief, wat amper het geval was bij de eerdere delen.
Op dit moment worden de scenario's van de zesde en zevende 'Fast & Furious'-films geschreven. De opnames van deel zes beginnen volgend jaar, zodat we het eindresultaat vanaf 23 mei 2013 in de bioscopen kunnen bekijken. Het is niet duidelijk of de opnames van 'Fast & Furious 7' gelijk- tijdig of kort na 'Fast & Furious 6' plaatsvinden.
21-12-2011 om 15:19
geschreven door Patje007
Eerste trailer van 'The Hobbit: An Unexpected Journey'.
Acht jaar nadat de 'The Lord of The Rings'-trilogie beëindigd werd, krijgen de fans van de fantas- tische film weer iets om naar uit te kijken. De eerste trailer van 'The Hobbit: An Unexpected Jour- ney' is er namelijk.
'The Hobbit' is - net als 'The Lord of the Rings'-films - gebaseerd op een boek van J.R.R. Tolkien en speelt zich zestig jaar voor het verhaal van Frodo Baggins en zijn verdoemde ring af. Peter Jackson neemt opnieuw de regie op zich.
Nu is het aan Bilbo Baggins(rol van Martin Freeman), de oom van Frodo, om een dol avontuur te beleven. Hij wordt daarvoor bijgestaan door oude bekenden als Gandalf(rol van sir Ian McKellen) en de elf Elrond(rol van Hugo Weaving). Zelfs het beroemde wezen Gollum(stem van Andy Serkis) is terug!
'The Hobbit: An Unexpected Journey' is het eerste deel van een tweeluik. 'The Hobbit: An Unexpec- ted Journey' is in de loop van december 2012 te zien in de zalen. De tweede film, 'The Hobbit: There And Back Again' wordt in 2013 verwacht.
21-12-2011 om 13:47
geschreven door Patje007
20-12-2011
Jared Harris speelt Sherlocks aartsvijand in 'Sherlock Holmes: a game of shadows'.
Er waren geruchten dat Brad Pitt of een andere superster uit Hollywood was gestrikt voor de rol van Moriarty in Sherlock Holmes 2. Maar de gelukkige was de Britse acteur Jared Harris.
Sherlock Holmes zonder James Moriarty is onbestaanbaar. In de eerste Sherlock Holmes uit 2009 zagen we alleen nog maar zijn hand. In Sherlock Holmes: a Game of Shadows die vanaf 28 december 2011 in de bioscopen draait, is de kwaadaardige en listige professor in vol ornaat aanwezig. Hij wordt vertolkt door de Britse acteur Jared Harris, bij Mad Men-fans beter bekend als Lane Pryce. Harris was groot fan van de eerste Sherlock Holmes-film en hij had nooit gedacht dat de hand zijn hand zou worden.
Jared Harris in 'Sherlock Holmes: a game of shadows'
Hoe was het om een van de grootste schurken in de geschiedenis van de literatuur te spelen? Jared Harris: Een kans uit duizenden om te beginnen. Maar god, denk je dan, hoe moet ik hem in hemelsnaam gaan spelen? Ik vond het doodeng. Aan het script had ik ook niks. Toen ik dat kreeg zei regisseur Guy Ritchie: Negeer het deel dat over Moriarty gaat maar. Zo gaan we het niet doen. Hoe we het wel gaan doen vogelen we wel uit als we gaan draaien. Hoezo geen houvast?
Heb je bestudeerd hoe Moriarty in andere films over Sherlock Holmes werd neergezet? Jared Harris: Ik heb de boeken gelezen. Dat had ik ooit al eens gedaan, maar niet met dezelfde focus. Films en series kijken leek me onzin want het gevaar bestaat dan dat je de vertolkingen van anderen gaat kopiëren en daar heeft niemand wat aan. Het kan ook intimiderend zijn.
Na Guy Ritchies eerste Sherlock Holmes werd er nogal gespeculeerd over wie Moriarty zou gaan spelen. Ooit verwacht dat jij het zou worden? Jared Harris: Nee nooit. Maar ik wilde dolgraag. Ik had al zo graag in die eerste willen zitten. Ik heb mijn agent er behoorlijk van langs gegeven toen bleek dat er een casting was geweest en hij me daar niet voor had aangemeld. Ik weet dat ze een ster voor de rol wilden. Maar ik heb geen idee wie ze gevraagd of geprobeerd hebben.
Je hebt met tegenspeler Robert Downey Jr. hard aan de choreografie van enkele vecht- scènes gewerkt. Ga je daar nog iets mee doen in het nieuwe seizoen van Mad Men? Jared Harris: Haha. Dat bepaal ik niet. De acteurs in Mad Men hebben geen invloed op de scripts en de ontwikkeling van de karakters. Ik kan je niks vertellen over het nieuwe seizoen. Ik kan wel uren met je praten over oude afleveringen, maar de inhoud van seizoen vijf is geheim. O ja, ik kan wel iets zeggen: we hebben er allemaal ongelooflijk veel zin in.
Als klap op de vuurpijl speel je de rol van Ulysses S. Grant in Lincoln, een nieuwe film van Steven Spielberg. Jared Harris: De opnamen zijn bijna afgerond. Wat moet ik er van zeggen? Het is geweldig om met Spielberg en - vergeet hem niet - Daniel Day Lewis te mogen werken. Er is geen acteur die dat niet geweldig zal vinden.
'Sherlock Holmes: A game of shadows' speelt vanaf 28 december 2011 in de bioscopen.
20-12-2011 om 17:51
geschreven door Patje007
Langverwachte trailer 'The Dark Knight Rises'.
'Sherlock Holmes: A Game of Shadows' staat op nummer een in de Amerikaanse box office top tien. Dit is vooral te danken aan de trailer van 'The Dark Knight Rises' die voor de film wordt ver- toond.
In 'The Dark Knight Rises' kruipt Christian Bale opnieuw in de huid van de Caped Crusader en moet hij het opnemen tegen Bane(rol van Tom Hardy). Verder maken Anne Hathaway, Michael Caine, Marion Cotillard, Morgan Freeman, Joseph Gordon-Levitt en Gary Oldman deel uit van de cast.
'The Dark Knight Rises' draait vanaf 25 juli 2012 in de bioscopen. De film is na 'Batman Begins' (2005) en 'The Dark Knight'(2008), het slotstuk van de Batman-trilogie van Christopher Nolan.
Trailer:
20-12-2011 om 11:06
geschreven door Patje007
19-12-2011
Clive Owen kidnapt Josh Brolin in remake 'Oldboy'.
De casting van Spike Lee's remake van de Koreaanse wraakthriller 'Oldboy' begint steeds verder vorm te krijgen. Clive Owen(Killer Elite) zal de schurk spelen en Mia Wasikowska(Alice in Wonder- land) neemt de vrouwelijke hoofdrol voor haar rekening.
Clive Owen
Clive Owen speelt de man die het personage van Josh Brolin kidnapt op zijn dochters verjaar- dag. De schurk houdt de onschuldige vader zonder enige uitleg vijftien jaar vast. Na zijn vrijlating neemt de man wraak op zijn ontvoerder. Owen kreeg de schurkenrol aange- boden nadat Colin Firth deze afsloeg.
Als hij de rol accepteert dan wordt het de tweede keer dat Owen samenwerkt met regisseur Spile Lee. Eerder was hij te zien in zijn 'Inside Man' als bankovervaller die mensen gegijzeld houdt.
Josh Brolin Mia Wasikowska
Mia Wasikowska zal de rol van de vrouw spelen, die het personage van Brolin helpt om zijn ontvoerder op te sporen. Rooney Mara was in september nog in de race om de jonge vrouw te spelen, maar ze heeft de rol geweigerd.
19-12-2011 om 18:37
geschreven door Patje007
18-12-2011
Matthias Schoenaerts en Emma Levie bekroond in Les Arcs.
Op de derde editie van de Europees Filmfestival in het Franse Les Arcs heeft Matthias Schoenaerts de prijs voor beste acteur gewonnen voor zijn rol in Michaël R. Roskams filmdebuut 'Rundskop'. De prijs voor beste actrice ging naar Emma Levie voor haar vertolking in Christope Van Rompaeys 'Lena'.
Matthias Schoenaerts
Het blijft onderscheidingen regenen, zowel nationaal als internationaal, voor Matthias Schoenaerts met zijn vertolking van Jacky Vanmarsenille in Rundskop. Volgend jaar zullen we Schoenaerts o.a. te zien krijgen in de langverwachte Amerikaanse remake van Loft, 'The Loft', en in Jacques Audiards 'Rust and Bones'.
Voor de debuterende Emma Levie is de prijs in Les Arcs de eerste onderscheiding die ze voor haar vertolking van het hoofdpersonage in Lena in ontvangst mag nemen.
Christophe Van Rompaeys tweede speelfilm ging eerder dit jaar in wereldpremière op het Toronto International Film Festival. Alles draait rond Lena, een mollige 17-jarige, die tot haar verbazing een relatie krijgt met Daan. Verblind door de liefde, komt ze er te laat achter dat haar vriend onbetrouw- baar is.
Andere Vlaamse (co)producties die in Les Arcs buiten competitie werden vertoond, waren 'Swooni', het speelfilmdebuut van Kaat Beels, en Rosto's 'Het monster van Nix'. Op de Arc 1950 Coproduction Village, een financieringsplatform voor een select aantal nieuwe filmprojecten, werd 'Deep in a Dream of You' van Caroline Strubbe(Lost Personas Area) voorgesteld.
18-12-2011 om 13:36
geschreven door Patje007
17-12-2011
Eva Green is Artemisia in prequel 300.
Actrice Eva Green is in onderhandeling om de vrouwelijke hoofdrol te spelen in '300: Battle of Artemisia, de prequel op het succesvolle 300, de film van Zack Snyder uit 2006.
Eva Green in 'Casino Royale'
Deze prequel wordt geregisseerd door Noam Murro en gaat over Xerxes, de schurk uit 300, die door Artemisia wordt gemanipuleerd oorlog te voeren tegen een Grieks leger, aangevoerd door Themistokles. Wie de mannelijke hoofdrollen gaan spelen, is nog niet bekend.
Eva Green kennen we als bond girl uit 'Casino Royale', en speelde ook rollen in The Dreamers, Kingdom of Heaven en, recentelijk, de tv-serie Camelot. Binnenkort is ze met Ewan McGregor te zien in het drama 'Perfect Sense'.
17-12-2011 om 17:57
geschreven door Patje007
16-12-2011
Martin Scorsese stelt zijn eerste 3D-film voor.
Release: 21 december 2011
Regie: Martin Scorsese Cast: Chloë Moretz, Asa Butterfield, Jude Law Genre: Avontuur Duur: 126 minuten
Inhoud: Het verhaal speelt zich af in het Parijs van de jaren '30 en gaat over een weeskindje (rol van Asa Butterfield) dat in de muren van een treinstation woont. Hij raakt verwikkeld in een mysterie samen met zijn nieuwe vriendinnetje(rol van Chloë Moretz). Samen beleven ze een groot avontuur...
Trailer:
16-12-2011 om 17:18
geschreven door Patje007
Evelien Bosmans over 'Groenten uit Balen'.
Er zijn meerdere redenen waarom de verfilming van 'Groenten uit Balen', een Vlaamse toneel- klassieker van Walter van den Broeck, zon meevaller geworden is. Eén daarvan luistert naar de naam Evelien Bosmans. Er staat iets te gebeuren. Ik zou in geen andere tijd willen leven.
Evelien Bosmans speelt Nicki in de door Lotto gesponsorde tv-serie 'Rang 1' en stond op de planken met FC Bergman, SKaGeN en het Het Huis van Bourgondië terwijl ze eigenlijk nog niet afgezwaaid is aan de Toneelacademie Maastricht. In 'Groenten uit Balen' speelt de prille twintiger de hoofdrol alsof ze nooit iets anders gedaan heeft. Als de achttienjarige Germaine Debruycker snakt ze naar een beter of gerieflijker leven dan haar ouders. Spanningen lopen hoog op wanneer een wilde staking uitbreekt in Vieille Montagne, de fa- briek waar haar vader werkt.
Groenten uit Balen vertelt over de staking van januari 1971. Toen was er nog geen sprake van Evelien Bosmans. Evelien Bosmans: Ik had geen directe voeling met het onderwerp. Het is zo ver voor mijn tijd gebeurd. Ik ben eerst met Jef Sleeckx(de bekende socialist die nauw betrokken was bij het comité dat de stakende arbeiders steunde) gaan praten. Dat is een vriend van mijn grootouders. Hij vertelde me heel de geschiedenis van de staking maar al snel ging het ook over het Verdrag van Rome en de hongersnood in Afrika. Hij kan erg goed vertellen. Ik probeerde te noteren, maar we weken te fel af. Het leek wel een les filosofie en economie, maar het was superinteressant.
Sommige dingen herkende ik wel: het huisje van wijlen mijn overgrootmoeder had wel iets van de arbeiderswoning waar we gedraaid hebben. Vooral tijdens de scènes met veel figuranten en tientallen autos van toen, waande ik me in de jaren 1970. Dan overviel me een onbestemd gevoel: heimwee naar een andere tijd.
Zijn er meer gelijkenissen dan verschillen tussen het Balen en Mol van toen en het Balen en Mol waar jij in opgroeide? Evelien Bosmans: Moeilijke vraag. Ik ben nooit veel in Balen geweest. En in Mol kom ik niet veel meer. Ik zit al drie jaar in Maastricht, daarvoor zat ik Antwerpen. Op mijn veertiende koos ik voor de kunsthumaniora. Uiteraard zijn er verschillen. Dorpen zijn veel wereldser dan vroeger. Toch zou ik nooit in een dorp kunnen wonen. Ik hou heel erg van de stad. Je doet de deur open en er zijn zoveel mogelijkheden om uit te kiezen.
Het gezin Debruycker krijgt het zwaar te verduren, maar lijkt sterker uit de crisis te komen. Klinkt actueel, niet? Evelien Bosmans: Een crisis schept mogelijkheden. We voelen allemaal dat we ten onder aan het gaan zijn, dat we ergens tegenaan botsen. Toch doen we alsof er niets aan de hand is. Maar er staat iets te gebeuren. Er gaat iets veranderen. Ik zou in geen andere tijd willen leven. In spannende tijden leef je ook meer alsof elke dag de laatste is.
Naar welke acteurs kijk je op? Evelien Bosmans: Javier Bardem en Marion Cotillard.
Soms een fan van grote transformaties en verkleedpartijen? Evelien Bosmans: Jaaah!
Daar is voorlopig niet veel van te merken. Evelien Bosmans: Ik weet het. In Vlaanderen worden jonge, blonde meisjes gecast als jonge, blonde meisjes. Als ze iemand met bruine krullen zoeken, kom ik niet in aanmerking. Terwijl ik gerust mijn haar bruin wil laten verven en krullen.
Veel Vlaamse acteurs zijn zeer goed in het zichzelf spelen. Maar meestal hebben ze iets specifieks: een opvallende stem of uiterlijk. Ik ben héél mainstream: meisje-meisje, blond haar. Op school speel ik het liefst oude rollen: moeders, bommas. Het kostuumatelier is zalig. Nu moest ik voor 'Groenten uit Balen' wel dialect praten. Ik praat zo nooit. Dat was dus toch een beetje een transformatie.
Zie je het wel zitten om terug naar school te gaan nu je van the real thing hebt mogen proeven? Evelien Bosmans: De Toneelacademie Maastricht is de allerleukste plek op de hele wereld. Ik ben daar doodgraag. Nu ik praktijk doe, merk ik juist dat ik nog veel te leren heb. Op school kun je niet resultaatgericht werken. Daar mag je nog slecht spelen. In de praktijk moet er meteen resultaat zijn. Nu stoppen zou dom zijn.
'Groenten uit Balen' speelt sinds 14 december 2011 in de bioscopen.
16-12-2011 om 13:21
geschreven door Patje007
15-12-2011
Winona Ryder in maffiadrama 'The Iceman'.
Winona Ryder heeft getekend voor een rol in The Iceman. Dat schrijft de
Amerikaanse film- en tv- site Deadline.
Winona Ryder in 'Black Swan'
De actrice vervangt Maggie Gyllenhaal,
die om onbekende redenen uit het project stapte. Het op feiten gebaseerde
misdaaddrama gaat over Richard Kuklinski, een normaal ogende huisvader die
heimelijk huurmoordenaar is voor de maffia, bijgenaamd The Iceman. De 40-jarige
Ryder speelt Deborah, The Iceman's echtgenote. Zij heeft geen idee van het
dubbelleven van haar man.
Michael Shannon, vooral bekend als de puriteinse agent
Nelson van Aalden uit de tv-serie Board- walk Empire, speelt de titelrol. Chris
Evans speelt Robert 'Mr. Softee' Pronge, een man die Kuk- linski de kneepjes van
het moordenaarsvak leert. Ray Liotta speelt maffiabaas Roy Demeo en Friends-ster
David Schwimmer is in onderhandeling voor een rol als een
collega-huurmoordenaar.
Ryder was vorig jaar te zien als uitgerangeerde
balletdanseres in 'Black Swa'n en is momenteel bezig met stemopnames voor
Frankenweenie. In deze animatiefilm wekt een jongetje zijn over- leden hondje weer
tot leven, met een aantal onvoorziene, soms monsterlijke gevolgen.
The Iceman
verschijnt in 2013 in de bioscopen.
15-12-2011 om 15:01
geschreven door Patje007
Noomi Rapace over de erfenis van Lisbeth Salander.
Drie jaar geleden was de Zweedse actrice Noomi Rapace een nobele onbekende. Een personage (Lisbeth Salander) en een filmtrilogie later staat ze bij onder meer Ridley Scott en Guy Ritchie op de set. Het bijtende drama "Beyond" laat echter zien dat ze haar thuis niet uit het oog verloren is.
Begin volgend jaar krijgen we David Finchers versie van Stieg Larssons eerste Millennium-roman op de schermen. Vanaf dan zal de hele wereld het opmerkelijke personage van Lisbeth Salander waarschijnlijk verbinden met hoofdactrice Rooney Mara. Voor veel mensen zal de tengere maar snoeiharde hacker/goth echter voor eeuwig toebehoren aan Noomi Rapace, die de rol vertolkte in de Zweedse verfilming.
Noomi Rapace als Lisbeth Salander in de Noomi Rapace Millennium-trilogie
Hoe diep de indruk was die de 32-jarige actrice liet, mag blijken uit het programma dat ze voor de boeg heeft. Vanaf 28 december 2011 zien we haar terug in Sherlock Holmes: a game of shadows, Guy Ritchies vervolg op zijn eigen kaskraker. Eind mei volgend jaar doet ze er nog een schepje bovenop met Prometheus, Ridley Scotts lang verwachte terugkeer naar het universum van Alien.
Maar eerst gooit ze het over een andere (en veel intiemere) boeg met Beyond, een Zweeds drama waarin ze een vrouw speelt, Leena, die verplicht wordt om pijnlijke jeugdherinneringen terug op te rakelen wanneer ze hoort dat haar moeder op sterven ligt.
Voor Rapace was Beyond op meer dan één vlak een ommekeer, zegt ze.
Noomi Rapace: Na de Millennium-trilogie heeft het even geduurd voor ik terug op een normale vrouw leek. Ik heb vooral genoeg gegeten zodat ik er wat zachter en meer moederlijk uitzag. Voor deze rol moest ik ook nog eens vier dagen per week naar het zwembad omdat ik geen crawl kon zwemmen. Of duiken. Het hielp ook niet dat ik een afkeer heb van water. (lacht) Maar voor mijn personage, Leena, staat water gelijk met vrijheid. Na een tijdje begon ik haar ook wel te begrijpen. De ironie is natuurlijk dat je in de film onmogelijk kan uitmaken of ik het ben die daar in het water ligt. Ze hadden dus even goed een stand-in kunnen gebruiken. (lacht)
Waar kwam je afkeer voor water vandaan? Noomi Rapace Als kind woonde ik een paar jaar in IJsland bij mijn stiefvader. En daar heb je die typische warmwaterbronnen. Maar toen ik op mijn 8ste naar Zweden verhuisde, werd plots van me verwacht dat ik in een ijskoud zwembad sprong. Alle andere kinderen amuseerden zich rot, ik voel- de me enkel verstijven van de kou. Ik vond iedereen krankzinnig. Dat trauma heb ik nooit helemaal afgeschud. Ik weet nog goed dat ik elke zomer aan mijn vrienden zei dat ik binnenkort terug naar IJsland zou verhuizen. (lacht)
Noomi Rapace en Robert Downey Jr. in 'Sherlock Holmes: a game of shadows'
Leena, je personage in Beyond, woont in Zweden maar is oorspronkelijk Fins. Je kon haar dus wel begrijpen. Noomi Rapace Absoluut. Ik heb me altijd al een buitenstaander gevoeld. Ik weet niet goed waarom. Misschien heeft het gewoon met energie te maken. Mijn energie lijkt niet eenvoudig te passen bij de heersende normen, de manier waarop mensen zich horen te gedragen. In Zweden is alles een beetje lauw. Ze zullen nooit zeggen wat ze denken. Ze willen eerst jouw mening horen, zodat ze het niet oneens hoeven te zijn. Niemand durft zijn nek uit te steken. Niemand wil te gelukkig of droevig of emotioneel zijn. Alles staat in het teken van neutraliteit en evenwicht. Ik vind het veel aangenamer dat iemand me gewoon zegt dat ik mijn mond moet houden als ik te luid ben dan dat ze het half laten aanvoelen. Ik haat mensen die niet eerlijk durven zijn.
Waar voel je je het meest thuis? Noomi Rapace Mijn vader is een Spaanse zigeuner. Dat zit in mijn bloed. In Spanje voel ik een ruimte en vrijheid die ik nergens anders ervaar. Parijs ligt me ook heel goed. Daar kan ik tenminste zeggen wat ik denk.
Leena is heel anders van aard. Zij lijkt zich goed aangepast te hebben aan de Zweedse samen- leving. Noomi Rapace Dat is zo. Ze wil geen buitenstaander zijn. Ze wil perfect in het plaatje passen, ver- dwijnen in de menigte. Ze is namelijk opgegroeid met ouders die zo marginaal en onhandelbaar waren dat ze zich voorgenomen heeft om vooral niet zoals zij te worden. Als je in zo een gezin op- gegroeid bent, wil je niet dat mensen je opmerken. Daarom heeft Leena zichzelf zo onzichtbaar mo- gelijk gemaakt, zichzelf geleerd om haar emoties en haar innerlijke chaos te beheersen. Binnenin is ze een vulkaan omdat ze al die herinneringen en littekens en emoties uit haar jeugd met zich mee- draagt, dingen waarover ze met niemand heeft kunnen praten. Eigenlijk leeft ze in een leugen.
Begrijp je haar? Noomi Rapace Natuurlijk. Maar je kunt niet zomaar de deur naar je verleden sluiten en doen alsof het nooit gebeurd is. Je moet op een bepaald moment die deur terug openen en alles onder ogen zien. Ik zeg niet dat ze haar ouders moet vergeven om wat ze haar aangedaan hebben maar ze moet het wel ergens leren aanvaarden.
Sinds je rol als Lisbeth Salander in de Millennium-trilogie sta je internationaal in het middel- punt van de belangstelling. Kan je daarvan genieten? Noomi Rapace Het is dubbel. Ik ben heel blij dat ik de kans krijg om te werken met mensen overal ter wereld, acteurs en regisseurs voor wie ik enorm veel bewondering heb. Er zijn allerlei deuren voor me open gegaan. De keerzijde is dat mijn gezicht veel bekender is geworden en daar heb ik het moeilijker mee. Ik hou niet van beroemdheid om de beroemdheid. Dat is zelfs gevaarlijk. Het zou mijn carrière als actrice kunnen vernietigen omdat mensen enkel nog Noomi Rapace zullen zien en niet langer het personage dat ik probeer neer te zetten. Ik zal er alles aan doen om genoeg mysterie te bewaren.
'Sherlock Holmes: a game of shadows' speelt vanaf 28 december in de bioscopen.
15-12-2011 om 13:23
geschreven door Patje007
Regisseur Nolan emotioneel op set van Batmanfilm.
Christopher Nolan moest soms even slikken op de set van The Dark Knight Rises.
De Britse regisseur is momenteel bezig met de nabewerking van zijn derde en
laatste Batman-film, waar- in de verhaallijn van de trilogie wordt afgerond. Dat
betekende dat iedereen vroeg of laat zijn laatste scène speelde, wat
onherroepelijk leidde tot veel afscheid nemen van acteurs.
"Ik ben normaliter
niet zo emotioneel op de set, omdat dat mijn werk niet ten goede komt", zegt de
41-jarige Nolan tegen de Amerikaanse krant Los Angeles Times. "Maar ik kreeg af
en toe zeker even een brok in mijn keel als ik besefte dat dit echt de laatste
keer was dat we dit met z'n allen deden."
Het verhaal van The Dark Knight Rises
begint acht jaar na de gebeurtenissen in The Dark Knight uit 2008. Aan het eind
van die film neemt Batman de schuld op zich van de moord op de geliefde zakenman
Harvey Dent, die is veranderd in de lugubere Two-Face. Daar- mee verandert Batman
van volksheld in voortvluchtige.
In de derde film wordt duidelijk hoe Gotham
City bij zijn offer gebaat is. Daarmee is The Dark Knight Rises sowieso al een
beladen film. "Het was zeker emotioneel toen we de opnames met elk van de
personages afrondden en voor de laatste keer afscheid namen van butler Alfred of
politiecommissaris Gordon en uiteindelijk zelfs van Batman", vertelt Nolan. "En
ook met de nieuwere personages, zoals Anne Hathaway met Catwoman en Tom Hardy
met Bane. Het heeft me echt geraakt."
Anne Hathaway als Catwoman in 'The Dark Knight Rises'
The Dark Knight Rises verschijnt op datum van 25
juli 2012 in de bioscopen.
15-12-2011 om 00:00
geschreven door Patje007
14-12-2011
Interview met Tom Cruise n.a.v. de release van 'Mission: Impossible - Ghost Protocol'.
Zoals jullie op mijn blog reeds konden lezen speelt sinds vandaag de nieuwe 'Mission: Impossible'- film in de Belgische zalen. In de vierde film uit de 'Mission: Impossible'-reeks wordt het IMF be- ticht van een terroristische aanslag op het Kremlin. Ethan Hunt(rol van Tom Cruise) en zijn nieuwe team moeten onder de radar gaan en in het geheim een missie opzetten om hun naam te zuiveren.
Tom Cruise stond er in de film op om bijna alle stunts zelf uit te voeren, tot opperste wanhoop van regisseur Brad Bird.
Tom Cruise: Ik vind het leuk om mezelf uit te dagen. En als je zelf je stunts uitvoert, voeg je iets toe aan het verhaal. Op het eind van 'Mission: Impossible 4' zet ik het op een lopen - 't was één van de laatste grote stunts die we moesten opnemen. Voor mij ging het om veel meer dan zomaar een scène - ik wou weten of mijn lichaam het zou uithouden. De shoot was een bikkelharde uitputtings- slag.
Wat is, naast de stunts, de grootste uitdaging van een 'Mission: Impossible'-film? Tom Cruise: Het vinden van een goeie plot. De verhalen van de 'Mission: Impossible'-films klinken misschien simpel, maar als je goed kijkt, zal je merken dat ze behoorlijk ingewikkeld in elkaar steken. Een geslaagde 'Mission: Impossible' is nooit alléén maar een actiefilm, of alleen maar een spionage- thriller; ik zoek altijd een manier om het scenario naar een hoger niveau te tillen. Je hebt ook intieme momenten nodig, en je moet iets van jezelf in je personage kunnen leggen. Ik begin nooit ergens aan zonder dat ik in m'n tenen voel dat we een interessante film kunnen maken.
Wat is de grootste misvatting over jou? Tom Cruise: Geen flauw idee, ik lees de boekjes niet. Ik heb mijn job, ik moet voor de kinderen zorgen...
Simon Pegg, die in 'Mission: Impossible 4' je partner vertolkt, zei over jou: 'Tom beantwoordt in geen enkel opzicht aan de vooroordelen die de mensen over hem hebben. Hij was erg voor- komend, buitengewoon hartelijk, en hij is geen enkele keer over Scientology begonnen. Tom Cruise: Ik begin alleen over Scientology wanneer de mensen me er iets over vragen.
Speel je soms Tom Cruise? Tom Cruise: Wat bedoel je?
Als je in een interview zit, speel je dan een rol? Tom Cruise: Neen. Ik ben wie ik ben. Ik probeer mijn leven op de best mogelijke manier te leiden, en de interviews, de fotografen en de rode lopers neem ik erbij.
Hoe reageren je kinderen wanneer ze jouw naam op een reuzegrote billboard zien staan? Beseffen ze dat hun papa één van de grootste suppersterren van de Verenigde Staten is? Tom Cruise: Ik zie mezelf helemaal niet als een superster. Ik besef dat ik dingen in beweging kan zetten en dat ik films gemaakt kan krijgen. Maar ik zeg niet elke ochtend voor de spiegel: 'Proficiat, Tom, je bent één van de machtigste en invloedrijkste supersterren van Hollywood'. Ik neem mijn verantwoordelijkheden serieus, en voor de rest doe ik zo gewoon mogelijk.
Klopt het dat je als kind priester wilde worden? Tom Cruise: Ik was al vroeg gefascineerd door de mysteries van het leven: wie zijn we? Waar komen we vandaan? Niet dat ik absoluut priester wilde worden. Ik had gewoon veel interesse voor religie en spiritualiteit. De vraag die me het meest bezighield was: waarom?
Het je het antwoord al gevonden? Tom Cruise: Ja, hoor.
En? Tom Cruise(lacht)
Geloof je in reïncarnatie? Tom Cruise: Absoluut. Reïncarnatie maakt deel uit van het leven. Dat is net één van de dingen die me naar Scientology hebben geleid.
Jij hebt veel aan Scientology, hè? Tom Cruise: Ja. Scientology heeft me geholpen om mezelf te ontdekken.
Denk je nog vaak terug aan de tijd dat jij en je moeder in het midden van de nacht je vader verlieten? Tom Cruise: Dat vergeet ik nooit. Mijn moeder en ik hebben het daarna verschrikkelijk moeilijk gehadom de eindjes aan mekaar te knopen, maar vreemd genoeg zag ik die tijd als één groot, opwindend avontuur. Veel mensen hadden het een stuk lastiger dan ik - ik had tenminste wérk. Ik leerde om de handen uit de mouwen te steken - ik moest wel, want we hadden niet veel te eten en elke dollar was welkom. Als ik daar nu op terugkijk, besef ik vooral hoe bevoorrecht ik was dat ik mijn steentje kon bij- dragen. Nu is zoiets niet meer mogelijk: het is verboden om kinderen aan het werk te zetten. Fascinerend, eigenlijk.
Maar had je het mentaal niet erg moeilijk? Tom Cruise: Ik dacht veel na. Toen al stelde ik mezelf voortdurend filosofische vragen: waar- omgebeurt dit? Waarom gedragen de mensen zich zo? Ik zocht de hele tijd naar antwoorden.
Jeremy Renner in 'Mission: Impossible - Ghost Protocol'
Wie denk je dat je in je vorige leven was? Tom Cruise: Dat is niet relevant.
Heb je alles wat je wil in je leven? En zoniet, wat ontbreekt er? Tom Cruise: Ik ben erg tevreden, maar het leven is een leerproces. Elke dag ontdek ik iets nieuws, en elke dag staat garant voor een nieuwe ervaring.
Paula Patton in 'Mission: Impossible - Ghost Protocol'
Welke van alle personages die je hebt gespeeld, lijkt het meest op de echte Tom Cruise? Tom Cruise(ontwijkend): Dat zou ik niet kunnen zeggen.
In 2000 kreeg je een Oscarnominatie voor je rol in 'Magnolia'. Zou je niet liever wat meer uitdagenderollen in onafhankelijke films spelen? Tom Cruise: Ik houd ervan om mijn tenen in alle genres te dippen: actiefilms, thrillers, intieme drama's... Zolang ik maar een sterk verhaal kan vertellen en betekenisvolle films kan maken zoals 'Born on the Fourth of July', 'Magnolia' en 'Eyes Wide Shut'. Niet dat ik niet graag een Oscar zou winnen. Alleen: dat is nooit een allesoverheersend doel ge- weest. Als kind keek ik zelfs nooit naar de uitreiking, terwijl ik toch er veel van cinema hield. Die Oscars win ik in mijn volgende leven wel.
Regie: Brad Bird Cast: Tom Cruise, Jeremy Renner Simon Pegg, Paula Patton Genre: Actie, Duur: 133 minuten
14-12-2011 om 18:39
geschreven door Patje007
13-12-2011
Posters 'Sherlock Holmes: a game of shadows'.
Vanaf 28 december 2011 draait 'Sherlock Holmes: a game of shadows' in de bioscopen. Naar aan- leiding van de komende release kunnen jullie hieronder reeds een aantal personageposters bekijken.
Inhoud:Het IMF wordt beticht van een terroristische aanslag op het Kremlin. Ethan Hunt en zijn nieuwe team moeten onder de radar gaan en in het geheim een missie opzetten om hun naam te zui- veren.
Trailer:
12-12-2011 om 17:00
geschreven door Patje007
Poster Mission: Impossible - Ghost Protocol.
.
12-12-2011 om 14:23
geschreven door Patje007
11-12-2011
Verslag avant-première 'Groenten uit Balen'.
Afgelopen donderdag ging 'Groenten uit Balen' in avant-première in Antwerpen. Naast Evelien Bosmans en Stany Crets spelen ook Lucas Van den Eynde, Clara Cleymans, Tiny Bertels, Veerle Dobbelaere, Warre Borgmans, Axel Daeseleire en Natalia Druyts een rol in de film. De indrukwekkende cast was aanwezig op de avant-première van 8 december 2011 in Metropolis, en dit onder massalebelangstelling.
Met Groenten uit Balen verfilmde Frank Van Mechelen(de indringer, de hel van Tanger) het gelijk- namige toneelstuk van Walter Van den Broeck, die het samen met Humo-journalist Guido Van Meir bewerkte tot een filmscenario.
Het verhaal speelt zich af tijdens de grote staking bij de zinkfabriek van Wezel in 1971. Voor de be- langrijkste rollen doet Van Mechelen vooral een beroep op talent uit de Kempen zelf. Evelien Bos- mans debuteert in de hoofdrol als Germaine Debruyker, kassierster bij de GB in Mol.
In 'Groenten uit Balen' wordt een arbeidersgezin gevolgd tijdens de negen weken durende staking. Het gezin woont in een kleine woning in de cité, vlak aan de fabriek. Dochter Germaine Debruyker (gespeeld door Evelien Bosmans) is achttien en hoopt zich te verbeteren in het leven ten opzichte van haar ouders. Ze heeft een job als kassierster in de GB van Mol.
Haar vader Jan Debruyker(rol van Stany Crets) is de kostwinner van het gezin en werkt als arbeider voor Vieille Montagne. Bij de arbeiders breekt een wilde, door de vakbonden niet erkende, staking uit om het lage uurloon omhoog te krijgen. Het gezin valt zoals alle stakers in de cité zonder inko- men.
Beoordeling: na het bekijken van de film valt op dat, alhoewel het toneelstuk reeds een aantal jaartjes oud is, de aangekaarte themas(onrecht, streven naar een beter leven, ontevredenheid van het personeel, werkzekerheid, ongewenste zwangerschap...) universeel zijn. Een dikke pluim voor Evelien Bosmans, die samen met Lucas Van den Eynde en Stany Crets de film dragen. Het Kempische dialect wordt niet door alle acteurs met evenveel overtuiging gebracht, maar laat dat de pret niet bederven. Geen tweede Daens, maar dit was waarschijnlijk ook niet de bedoeling. In de plaats hiervan krijgen we een cast die zich overduidelijk amuseert in hun respectievelijke rollen. Een sociaal drama met de nodige humor.
'Groenten uit Balen' speelt vanaf 14 december 2011 in de Kinepolis-bioscopen.
11-12-2011 om 23:18
geschreven door Patje007
Brad Bird maakt het onmogelijke mogelijk.
Het is bijna onmogelijk dat je het werk van regisseur Brad Bird in de afgelopen jaren gemist hebt. Zo werkte hij mee aan ontzagwekkende animatieklassiekers als Up, The Incredibles, Toy Story 3, Ratatouille en The Simpsons. Dat hij ook de nieuwste aanwinst uit de Mission Impossible-reeks aan zijn naam mag toevoegen, was voor iedereen een verrassing. Dat Bird zich hier echter niets van aantrekt blijkt wel als hij vertelt over zijn transfer tussen animatie en live action:
Brad Bird
Brad Bird: Ik ben niet zoals sommige regisseurs die zeggen van: Gelukkig ben ik nu uit de animatiewereld en kan ik eindelijk aan de tafel voor volwassenen zitten. Ik heb er genoeg van om aan de kindertafel te zitten. Ik heb andere ideeën van wat ik allemaal nog graag met ani- matie zou willen doen. Mijn ideale carrière zou zijn dat ik makkelijk heen en weer schakel, en dat het project bepaalt welk soort medium ik gebruik. Voor mij is het vertellen van verhalen het allerbelangrijkste.
Op de vraag of we nu iets heel anders kunnen verwachten van het vierde deel: Mission Impossi- ble: Ghost Protocol antwoordt hij:
Brad Bird: In de eerder reeksen van Mission Impossible waren het de scènes tussen Cruise en Vanessa Redgrave die me het meeste aanspraken. Hij kwam op een andere manier tot le- ven. Je kon zien dat hij veel respect voor haar had en dat hij zichzelf helemaal moest geven omdat zij ook haar ziel en zaligheid in de scène gaf. Die scènes hadden een speelsheid die ik geweldig vond. Als je Ghost Protocol ziet zul je merken dat deze iets speelser is zonder dat het de spanning of actie ondermijnt.
Steracteur Tom Cruise beaamt dit:
Tom Cruise: Zijn inzicht om het verhaal en karakter naar een hoger niveau te tillen met een goed gevoel voor humor. Hij is een fantastische verhalenverteller!
11-12-2011 om 14:39
geschreven door Patje007
10-12-2011
Achter de schermen van Mission: Impossible - Ghost Protocol: deel 2: Simon Pegg.
In het hierondervermelde filmpje krijg je een unieke kijk achter de schermen, met ditmaal Simon Pegg(Mission Impossible 3, Star Trek) die in de 4de Mission Impossible-film de rol van Hacker Benji Dunn voor zijn rekening neemt.
10-12-2011 om 13:17
geschreven door Patje007
Achter de schermen van Mission: Impossible - Ghost Protocol.
Mission: Impossible - Ghost Protocol speelt vanaf eerstkomende woensdag in de bioscopen.
10-12-2011 om 13:05
geschreven door Patje007
07-12-2011
Brad Pitt geobsedeerd door honkbalfilm.
Brad Pitt heeft jaren moeten knokken om 'Moneyball' van de grond te krijgen.
De honkbalfilm over een team met relatief weinig geld werd uiteindelijk zelfs een obsessie van de 47-jarige filmster.
De acteur was gefascineerd door het vraagstuk van de sportfilm.
"Hoe moet een team dat 40 miljoen dollar aan salaris kan uitgegeven winnen van een team dat honderdveertig miljoen dollar uitgeeft en nog eens honderd miljoen dollar op de bank heeft?", vertelde Pitt een tijdje geleden in een interview met New York Magazine. "Ieder talent waar dat sportteam in investeert, wordt weggekaapt. Dat vond ik ontzettend interessant."
Brad Pitt in 'Moneyball'
Pitt tekende al in 2007 voor de rol van Billy Bean, een oud-honkballer en manager van de Oakland Athletics. De film is gebaseerd op het boek Moneyball: The Art of Winning an Unfair Game van Michael Lewis dat gaat over het waargebeurde verhaal van Bean.
De productie van Moneyball kende nogal wat hobbels. Zo legde Sony de productie in 2009 abrupt enkele maanden stil omdat de sportfilm te veel zou lijken op een documentaire. Pitt bleef echter hoop houden. "Ik kon de film gewoon niet loslaten."
In eerste instantie zou Steven Soderbergh regisseren, maar die haakte af toen Sony de stekker definitief uit het project trok. Uiteindelijk heeft Bennett Miller, op verzoek van Pitt, de regie van het sportdrama op zich genomen.
Regie: Bennett Miller Cast: Brad Pitt, Philip Seymour Hoffman Genre: Biografie, drama, sportfilm Duur: 133 minuten Inhoud:Brad Pitt speelt in 'Moneyball de rol van Billy Beane, de manager van het honkbalteam Oakland Athletics, die op geheel eigen wijze en met een baanbrekende analyse een succesvolle honkbalploeg samenstelde.
'Moneyball'draait sinds vandaag in de bioscopen.
07-12-2011 om 00:00
geschreven door Patje007
06-12-2011
Benicio Del Toro zegt nee tegen Star Trek 2.
Een maand geleden werd bekend dat regisseur J.J. Abrams zijn zinnen had gezet op Benicio Del Toro voor de rol van slechterik in 'Star Trek 2'. Nu blijkt dat de onderhandelingen met de acteur om financiële redenen zijn mislukt. Abrams moet snel op zoek naar een vervanger, want de opnames zouden begin 2012 van start gaan.
Benicio Del Toro
Hoewel Del Toro is opgestapt, wordt er nog altijd gespeculeerd over de rol die hij zou krijgen. Volgens Latino Review gaat het om het personage Khan Noonien Singh, die in 1982 gespeeld werd door Ricardo Montalban in Star Trek II: The Wrath of Khan. Regisseur J.J. Abrams, die altijd zoveel mogelijk geheim probeert te houden, ontkent vooralsnog dat Khan zijn opwachting zal maken inStar Trek 2 maar volgens hardnekkige geruchten is dat pure misleiding.
Peter Weller(RoboCop) en Alice Eve(She's out of my league) werden overigens wél aan de cast toegevoegd, al is ook over hun rollen niets bekend gemaakt. Wel is zeker dat hoofdrolspelers Chris Pine(Kirk), Zachary Quinto(Spock), Karl Urban(Bones), Simon Pegg(Scotty), Zoe Saldana(Uhura), John Cho (Sulu) en Anton Yelchin(Chekov) weer van de partij zullen zijn.
De première van 'Star Trek 2' staat gepland voor mei 2013.
06-12-2011 om 17:51
geschreven door Patje007
Opnames 24-film starten in lente 2012.
Na een lang en onzeker ontwikkelingsproces lijkt actieheld Jack Bauer toch het witte doek te zullen bereiken. De opnames van het bioscoopvervolg op populaire tv-serie '24' beginnen namelijk in de lente van 2012.
Kiefer Sutherland
Kiefer Sutherland keert natuurlijk terug in de rol van Jack Bauer. Door zijn drukke werk- schema kan de acteur pas vanaf april beginnen aan de opnames van de 24-film. In ieder geval is het scenario nog voor het einde van dit jaar klaar. Op dit moment wordt het oorspronkelijke script van Billy Ray(State of Play) aangepast door Mark Bomback(Die Hard 4).
De studio's 20th Century Fox en Imagine Entertainment zijn nog op zoek naar een ge- schikte regisseur. Naar verluidt hebben ze vijf kandidaten op het oog. Tony Scott(Un- stoppable) leek even de aangewezen regisseur, maar is niet meer bij het project be- trokken.
Het is nog niet bekend wanneer we de 24-film in de bioscoop kunnen verwachten.
06-12-2011 om 17:39
geschreven door Patje007
05-12-2011
Antonio Banderas als gelaarsde kat.
Vanaf eerstkomende woensdag kruipt Antonio Banderas opnieuw in de huid van Puss in Boots. Een interview met Banderas over zijn rol, aangevuld met fragmenten uit de animatiefilm:
05-12-2011 om 18:03
geschreven door Patje007
Guillermo del Toro over 'Don't be afraid of the Dark'.
Filmmaker Guillermo del Toro(Pan's Labyrinth, Hellboy) was een tijdje geleden op de San Diego Comic-Con aanwezig. Een gesprek over 'Dont be afraid of the Dark', die vanaf eerstkomende woensdag te zien is in de bioscopen. Del Toro schreef het script en produceerde deze horror- remake, waarin de hoofdrollen gespeeld worden door Katie Holmes en Guy Pearce.
Wat vond je goed aan de originele Don't Be Afraid of the Dark uit 1973? Guillermo del Toro: Dat de wezens geen grote enge monsters zijn, maar klein en boosaardig slim. Ze maken gebruik van het feit dat niemand ze kan zien en dat niemand gelooft dat ze be- staan. De film maakte op mij als kind een enorme indruk en daardoor bleef hij altijd in mijn herinnering. Toen ik hem jaren later terugzag, leek het helemaal niet meer op wat ik me ervan had voorgesteld - zoals je soms hebt als je een boek herleest of een film opnieuw ziet. In je herinnering is het een heel andere film geworden en het was díe film die ik graag wilde maken. Dus begon ik in 1998 samen met Matthew Robbins te schrijven aan een script, met de bedoeling dat ik de regie zou doen.
Waarom heb je de regie uiteindelijk aan illustrator Troy Nixey toevertrouwd? Guillermo del Toro: Ik had hem al eens ontmoet, omdat ik een grote fan was van zijn strips, met name de Jenny Finn serie. Toen we aan deze productie begonnen, bekeek ik Troy's korte film en die vond ik zeer vakkundig geregisseerd door iemand met een duidelijk wereldbeeld. Een van de voordelen als producent, is dat je nieuwe regisseurs een kans kunt geven. Ik heb liever dat iemand met nieuwe dingen komt, dan dat je op safe speelt. En ik vond dat Troy een frisse blik op het materiaal had.
Katie Holmes in 'Don't be afraid of the dark'
De film heeft een hogere leeftijdskeuring gekregen dan in eerste instantie de bedoeling was. Gaf dat in zekere zin de vrijheid om extra dingen toe te voegen? Guillermo del Toro: Nee, we hebben de film gelaten zoals-ie was. Er was misschien één shot van een opengesneden hand, waar ik met visuele effecten wat pezen zichtbaar wilde maken. Maar verder hebben we weinig toegevoegd.
Het is eigenlijk wel grappig dat Troy zich helemaal niet verbaasde over hoe het met die keuring gegaan is. Normaal sluit je een contract af met de studio dat je een film maakt voor een bepaalde leeftijdscategorie. Als de keuring hoger uitvalt, word je gedwongen om stukken uit je film te knippen. Maar dit keer bleef de studio achter ons staan. Ik kon het haast niet geloven dat ze een hogere keuring toestonden. Het voelde alsof we een eremedaille kregen.
Je hebt al verschillende films gemaakt. In welke discipline voel jij je 't meest thuis? Guillermo del Toro: Dat verschilt per project, maar het moeilijkst blijft toch het schrijven. Zonder enige twijfel. Het vullen van een blanco pagina, de eerste stap. Het is de blauwdruk van je film, de muziek op het papier. De mooiste fase van een productie vind ik de montage, want dan is al het gezeur voorbij. Je had een film in gedachte als scriptschrijver, en je had een film in gedachte als regisseur. In de montage moet je het doen met de film die je opgenomen hebt. Ondanks het budget, ondanks een acteur die nooit kwam opdagen, ondanks een studio die je onder druk zette. Je was van plan om een landhuis te bouwen met honderd kamers en honderd ramen, en je blijft achter met vijf kamers, vijf ramen en een stapeltje stenen. Dat is montage. Je bouwt wat je maken wilt. Als producent leer je ook veel. Ik denk dat Troy keuzes heeft gemaakt die compleet indruisen tegen mijn eigen instinct. Hij deed dingen totaal anders dan ik ze zou doen en toch werken ze. Het deed me denken aan de manier waarop Juan Antonio Bayona te werk ging met El orfanato. Hij maakte zijn eigen voorstelling van wat een horrorfilm was, waarvan ik nooit had verwacht dat die zou werken.
Guy Pearce in 'Don't be afraid of the dark'
Heb je overwogen om deze film in 3D te maken? Guillermo del Toro: We hebben dat wel onderzocht, omdat de studio wilde weten hoeveel het zou kosten om de film in 3D te maken. Uiteindelijk hebben we Don't Be Afraid of the Dark gemaakt voor een fractie van dat bedrag, omdat we de vrijheid wilden houden om de film te maken zoals we hem wilden maken. Met de expliciete scènes en het oorspronkelijke einde. Hoe groter je budget is, hoe meer vrijheden je verliest
Hoe werkt angst volgens jou in films? Guillermo del Toro: In essentie zijn er maar twee methoden om angst op te wekken. Je hebt de aanwezigheid van iets wat er niet hoort te zijn, zoals een geest. Of het gaat juist om de afwezigheid van iets. In wezen is dat alles, als je het maar binnen een context plaatst. Stel je een scène voor met een vrouw in een slaapkamer waar een 70-jarige man binnenkomt. Zonder context is dat niet eng, maar als die man haar dode vader is, wordt het wel eng.
Waarom roep je graag angst op? Guillermo del Toro: Angst is een heel spirituele emotie. In onze wereld die zo pragmatisch en materialistisch is, is angst de enige emotie die de moderne mens kan laten geloven in iets boven- natuurlijks. Wij zijn zo sceptisch dat het haast ouderwets geworden is om in God en engelen of een hiernamaals te geloven. Maar een moment van angst maakt onze geest zo kwetsbaar, dat het mogelijk wordt om daadwerkelijk te geloven dat er meer is. En dat is heel mooi.
Geloof jij zelf wel in bovennatuurlijke dingen? Guillermo del Toro: Ik heb wel ooit een geest gehoord. Toen ik nog betrokken was bij de pro- ductie van 'The Hobbit' nam ik mijn intrek in een beruchte hotelkamer in Waitomo waar het spookt. 's Nachts hoorde ik uit het badkamerraam geschreeuw, maar toen ik naar buiten keek zag ik alleen een verlaten steegje. Ik ging terug naar bed en hoorde toen vanaf dezelfde kant een vrouw snikken en huilen. De rest van de nacht heb ik afleveringen van 'The Unit' zitten kijken, zo bang was ik. Toch zou ik nog graag een echte geest zien, maar ik denk dat ik in m'n broek zou schijten van angst. Tijdens de productie van Hellboy 2 ging ik samen met scriptschrijver Mike Mignola en filmcompo- nist Danny Elfman speciaal naar het beroemde Langham Hotel in Londen, waar twee behekste ka- mers zijn. In de ene spookt een minnaar rond die zelfmoord heeft gepleegd, in de andere een man die zijn vrouw wurgde. Danny, Mike en ik spraken af dat we ieder een half uur in de kamer zouden gaan zitten - in je eentje met het licht uit - terwijl de andere twee in de bar bleven. Je mocht geen geintjes uithalen, geen geklop of geschreeuw. Ik zat daar en plotseling hoorde ik 'hooo'. Ik schrok de ballen uit m'n broek. Bleek het de ringtone van Danny Elfman te zijn! Eenmaal bijgekomen van de schrik, probeerde ik dat mobieltje natuurlijk in z'n reet te duwen. (lacht)
Inhoud: In 'Don't be afraid of the Dark' moet een jong meisje intrekken bij haar vader en zijn nieuwe vriendin. Ze komt erachter dat er duistere wezens leven onder de trap van de woning. In eerste instantie vindt ze de wezens interessant, totdat ze agressief worden.
Trailer:
04-12-2011 om 19:14
geschreven door Patje007
03-12-2011
Drukke tijden voor Tom Cruise.
Tom Cruise heeft het drukker dan ooit. Aan zijn overvolle productieschema is net een nieuwe titel toegevoegd. De Mission: Impossible-acteur heeft net getekend voor de hoofdrol in de sci-fi thriller 'All You Need Is Kill'.
In 'All You Need Is Kill' speelt Tom Cruise een soldaat die sterft tijdens een oorlog tegen buiten- aardse wezens. Maar na zijn dood wordt hij telkens wakker op de laatste dag van zijn leven. Door deze dag telkens opnieuw mee te maken, bouwt hij genoeg ervaring op om zo mogelijk de oorlog te winnen. In de filmindustrie roept het verhaal van 'All You Need Is Kill' vergelijkingen op met de komedie 'Groundhog Day', waarin Bill Murray eveneens telkens wakker werd op dezelfde dag. 'All You Need Is Kill' is echter gebaseerd op een graphic novel van de Japanse schrijver Hiroshi Sakurazaka.
Tom Cruise
De regie van 'All You Need Is Kill' wordt verzorgd door Doug Liman, die eerder grootse actie- scènes orkestreerde in onder andere 'The Bourne Identity' en Mr. and Mrs. Smith.
Tom Cruise is op dit moment nog bezig met de opnames van de thriller 'One Shot'. Hierna volgt de sciencefictionfilm 'Oblivion', waarin hij schittert naast Jessica Chastain(The Tree of Life). Na 'Oblivion' is hoogstwaarschijnlijk de weg vrij voor 'All You Need Is Kill'. Vermoedelijk zullen die opnames pas in het najaar van 2012 starten.
Naast deze reeks titels verwachten we Tom Cruise binnenkort nog in twee andere bioscoopfilms. Vanaf 14 december kunnen we hem voor de vierde keer als geheim agent Ethan Hunt bewonderen in 'Mission: Impossible - Ghost Protocol'. En vanaf juni 2012 schittert hij als rockster in de musical 'Rock of Ages'.
03-12-2011 om 16:45
geschreven door Patje007
02-12-2011
Interview met Ryan Gosling.
Ryan Gosling sleepte met zijn kleine films veel lof en zelfs een Oscarnominatie in de wacht. Drive biedt de dertigjarige acteur voor het eerst een hoofdrol in een grimmige actiethriller. Hij speelt de rol van een stuntcoureur die verliefd wordt op een alleenstaande moeder met een duister verleden.
Ryan Gosling in 'Drive'
Je bent nu ook te zien in The Ides of March en hebt vooral arthousefilms gemaakt. Een actie- thriller lijkt een vreemde keuze. Ryan Gosling: Dat valt best mee, ik wilde eigenlijk altijd al zon soort film maken. Maar veel actie- films gaan echt alleen maar om de explosies: er wordt geen enkele aandacht besteed aan de persona- ges. Drive biedt echter méér dan een aantal achtervolgingen achter elkaar gemonteerd. Er zit een prachtig liefdesverhaal in tussen twee mensen waarin iedereen zich wel kan herkennen.
Een belangrijk aspect in de film is de chemie tussen jou en actrice Carey Mulligan. Toch zeggen jullie amper zes woorden tegen elkaar. Ryan Gosling: Onze prille relatie vormt inderdaad het hart van de film. Er moest volgens het script een soort natuurlijke energie tussen ons zijn die maar weinig woorden nodig had. We hebben ook ge- probeerd om die scènes er in één keer op te krijgen, omdat het heel lastig is om zon specifiek moment opnieuw op te roepen. In dit soort situaties hoeven de belangrijkste dingen vaak niet gezegd te worden. Ik denk dat stilte door mensen van mijn generatie sowieso te weinig gewaardeerd wordt.
Carey Mulligan en Ryan Gosling in 'Drive'
Na drie kwartier verandert het liefdesdrama in een zeer gewelddadige misdaadthriller. Ben je niet bang dat mensen daar aanstoot aan nemen? Ryan Gosling: Nee, absoluut niet. Ik vind dat de toon van het verhaal ondanks alles een bepaalde lichtheid houdt. Zelfs in de tweede helft van de film valt er, ondanks al het bloed, nog genoeg te lachen. Juist door het allemaal heel over the top in beeld te brengen, kan het publiek die momenten eigenlijk niet te serieus nemen. Je kan het een beetje vergelijken met de stijl van Quentin Tarantino.
Volgens de persmap is Drive eigenlijk een eigentijds sprookje. Ben je het daarmee eens? Ryan Gosling: Ik vind dat wel een goede vergelijking, ja. Regisseur Nicolas Winding Refn kreeg ook inspiratie voor de film toen hij zijn kinderen sprookjes van Grimm voorlas. Heb je wel eens op- gelet hoeveel geweld er eigenlijk in die verhalen zit? En net als in sprookjes zijn alle personages in Drive ook enorme archetypen. Carey Mulligan is eigenlijk de schone prinses. En ik ben de moderne ridder die draken moet verslaan om haar te redden.
Het is wel een moderne ridder met zijn zachte kanten. Eigenlijk heeft hij veel vrouwelijke eigenschappen. Ryan Gosling: Ja, dat heb je goed opgemerkt. De film knipoogt wel opzichtig naar autofilms uit de jaren zeventig, zoals Bullitt met Steve McQueen. Maar tegelijkertijd wilden we een moderne draai aan het genre geven. Mijn personage moest wel voldoen aan de eisen van de moderne tijd, en dus iets meer metroseksuele trekjes vertonen. Vandaar dat we ook heel bewust de begintitels in het roze hebben gedaan. Je moet wel iets aan een bekend genre toe kunnen voegen. Ik denk niet dat ik snel ja zou zeggen tegen een film die alleen maar een herhaling van zetten is.
'Drive' speelt momenteel nog steeds in de Kinepolis-bioscopen.
02-12-2011 om 18:26
geschreven door Patje007
Alice Eve in Star Trek 2
Alice Eve gaat een rol spelen in Star Trek 2. De blondine is vooral bekend van de romkom She's Out of My League en was ook even te zien in Sex and the City 2.
Welke rol Eve gaat spelen is nog onbe- kend.
Alice Eve
Vorige maand werd bekend dat Benicio del Toro de schurk gaat spelen in de sciencefictionfilm. De regie is weer in handen van J.J. Abrams en de cast, waaronder Chris Pine, Zachary Quinto en Simon Pegg, keert weer terug in de hoofdrollen.
Eve is inmiddels geen vreemde meer in het sciencefictiongenre. De 29-jarige actrice is volgend jaar te zien in 'Men in Black III', waarin de personages terugreizen in de tijd. Hierin speelt ze de rol van de jonge Agent Oh, waarvan de oudere versie wordt vertolkt door Emma Thompson.
Over de plot van het officieel nog titelloze vervolg op Star Trek is, zoals bij alle films van Abrams, nog vrijwel niets vrijgegeven. De film verschijnt in mei 2013 in de Amerikaanse bioscopen, een Belgische premièredatum is nog onbekend.
02-12-2011 om 18:08
geschreven door Patje007
01-12-2011
Catfight in nieuwe clip Mission: Impossible - Ghost Protocol.
Hieronder zie je een nieuwe clip uit Mission: Impossible - Ghost Protocol, waarin de vrouwelijke hoofdrolspelers Paula Patton(Deja Vu en Precious) en Léa Seydoux(Inglourious Basterds en Robin Hood) het tegen elkaar opnemen.
Naast Patton en Seydoux hebben trouwens ook Tom Cruise, Jeremy Renner en Simon Pegg rollen in de film.
Mission: Impossible - Ghost Protocol draait vanaf 14 december 2011 in de bioscopen.
01-12-2011 om 18:39
geschreven door Patje007
Julia Roberts tekent voor rol in komedie.
Julia Roberts heeft getekend voor de hoofdrol in de komedie 'Second Act'. Ze speelt een vrouw die nooit heeft gewerkt en gedwongen wordt een baan te nemen.
Julia Roberts
De 44-jarige actrice gaat de film ook produceren. Het filmproject 'Second Act' is nog in een zeer pril stadium. De producenten zoeken nog een scenarist en een regisseur.
Roberts beviel in 2004 van een tweeling en stortte zich toen vooral op haar gezinsleven. Nu lijkt ze zich weer wat meer te richten op haar acteercarrière. De actrice was dit jaar te zien naast Tom Hanks in de komedie 'Larry Crowne' en vorig jaar had ze een rol in het romantische drama 'Eat Pray Love'. Ze heeft trouwens weer een aantal acteerklussen in de planning. Naast 'Second Act' is ze volgend jaar te zien als boze stiefmoeder van Sneeuwwitje in de sprook- jesverfilming 'Mirror Mirror'. Ze zou naar verluidt ook naast Meryl Streep een rol spelen in het dramaAugust: Osage County, maar daar heeft ze nog niet voor getekend.
01-12-2011 om 14:29
geschreven door Patje007
30-11-2011
Interview met de cast van 'Happy Feet 2'.
Zet Robin Williams voor een persmeute en hij zet gegarandeerd de hele zaal naar zijn hand. Op de persconferentie van 'Happy Feet 2' in Los Angeles was dat niet anders. Hij vuurt het ene type- tje na het andere op je af waardoor je haast zou vergeten dat ook Elijah Wood, Hank Azaria en regisseur George Miller van de partij waren. Of hij zich misschien wat te veel inleeft in zijn per- sonages? Niet helemaal, volgens de acteur: "Opgaan in je rol is zoals in je broek plassen: jij vindt het heerlijk, maar de rest merkt er niks van."
Cast van 'Happy Feet 2'
George, hoe was het om aan een sequel van Happy Feet te werken? George Miller: De personages beginnen een eigen leven te leiden in je hoofd. Je begint na te denken over wat ze de voorbije jaren allemaal meegemaakt hebben. Het voelt best raar aan want je krijgt ze maar niet uit je hoofd. Ze worden als het ware 'denkbeeldige vriendjes', zeg maar.
Halverwege het project besef je plots dat je knettergek bent en vraag je jezelf af waar je in gods- naam aan begonnen bent. Je moet gewoon blijven doorgaan, want achteraf gezien is het allemaal meer dan de moeite waard.
Elijah, hoe voelde het om opnieuw in de huid te kruipen van Mumble? Elijah Wood: Ik hou een geweldige ervaring over aan de eerste Happy Feet dus keek ik er erg naar uit om met George, Robin en deze keer ook met Hank samen te werken. En misschien niet onbelangrijk: ik wist dat George niet zomaar een sequel wilde maken om een sequel te maken. Hij had opnieuw een boeiend verhaal, ik was dan ook meteen verkocht.
Elijah Wood en Robin Williams Robin Williams: Het komt erop neer dat het een prachtig geschenk is om met George samen te werken. Wanneer je animatiefilms doet, dan zit je gewoonlijk helemaal alleen in een opnamestudio. Deze keer was dat helemaal anders: ik mocht onder andere samenwerken met Hank(Azaria) en Sofia (Vergara). Zet het hele team opnieuw samen en je beleeft gegarandeerd de tijd van je leven. En daarbij, George zou geen sequel gemaakt hebben als hij niet zeker wist of hij de eerste film kon overtreffen.
Hank Azaria: Weet je, ik ben blij om van eender welke succesvolle animatiereeks mee te profiteren (verwijst naar zijn personages in 'The Simpsons'). Ik had geen flauw idee dat dit zo'n intens project zou zijn. Ik lieg niet wanneer ik zeg dat dit één van de beste werkervaringen is die ik tot nu toe ge- daan heb.
Hank Azaria
Waarom gingen jullie naar Australië om de stemmen op te nemen? Het lijkt me logisch dat jullie dat ook gewoon in LA kunnen doen, niet? George Miller: Alles draaide rond het idee van samenwerken. Dat schept een band en dat maakt toch wel een groot verschil. Ik wilde interactie zien tussen de acteurs. Het is sowieso voor iedereen leuker wanneer ze in groep kunnen werken, dat merk je heel goed aan hun prestaties. Bovendien hadden we het geluk dat iedereen min of meer op hetzelfde moment beschikbaar was voor de opnames. Het was gewoon om iedereen samen te brengen, that's all.
Elijah Wood: We hadden voor de eerste film ook een paar opnames in groep gedaan en we kregen toch een beetje het gevoel dat we als één team werkten. Wanneer je in LA bent voor filmopnames, dan gaat iedereen na het werk gewoon weer naar huis en heb je niet echt het gevoel dat je met iets bezig bent. Er is geen band.
George Miller: Wanneer je met de hele bende in de opnamestudio zit, dan voel je de mensen naast jou. Al deze acteurs hebben prachtige getrainde stemmen die jou helemaal in het verhaal meeslepen. Dat gevoel had ik vooral bij Robin, wanneer hij Lovelace speelde. Hij bulderde zo hard dat je de vloer voelde trillen!
Robin Williams
Welke animatiefilms vonden jullie als kind leuk? Hank Azaria: Ik was helemaal gek van de cartoonreeksen van Warner Brothers: Bugs Bunny, Daffy Duck, Foghorn en Leghorn... Dat is zowat het enige wat ik me uit mijn kindertijd kan he- rinneren.
Robin Williams: Ik keek als kind ook vaak naar die cartoons, 'Sylvester the cat' is mijn favo- riet. Ik hoor het hem nog zo zeggen met dat slissend stemmetje van hem: "Oh father, must you embarrass me?" Het lijkt mijn zoon wel! (lacht)
Elijah Wood: 'The Secret of Nimh' is ook ongelooflijk sterk. Een donker verhaal, dat wel, maar tegelijkertijd ook zo ontzettend goed. 'Pete's Dragon' is ook een van mijn favorieten, het is ook één van de eerste films waarin ze live action met animatie combineerden.
George Miller: Pinocchio vind ik één van de beste animatiefilms. Alles klopt: de film, het ver- haal, de muziek, de personages, alles. De kinderen die in ezels veranderen omdat ze te veel roken en pool spelen, geniaal is dat.
Common, Sofia Vergara en Elijah Wood op de LA première van Happy Feet 2
Robin, Happy Feet 2 komt er niet alleen in 2D maar ook in 3D. Hoe sta jij tegenover die hele 3D-hype? Robin Williams: Het enige dat ik niet in 3D wil zien is porno. Dat zou een beetje te veel van het goede zijn! Nee serieus, toen ik bijvoorbeeld Avatar in 3D zag, stond ik ervan te kijken hoe ze zo'n levendige wereld in elkaar konden boksen. Alles was zo gedetailleerd, wat meteen ook de reden is waarom het zo verschrikkelijk duur is om 3D-films te maken.
Susan Schneider en Robin Williams op de LA- première van Happy Feet 2
Of je nu op de set staat of interviews geeft, het lijkt wel alsof je altijd de grootste grappen- maker van de bende bent. Ben jij werkelijk altijd zo grappig? Robin Williams: Nee, lang niet altijd. Het is vreemd want heel veel mensen verwachten dat ik altijd en overal grapjes maak, maar dat is dus echt niet het geval. Ik werd op de luchthaven ooit aangesproken door een vrouw die me letterlijk vroeg om de clown uit te hangen. Dat is zoals op Baryschnikov afstappen en zeggen: "Dance, fucker!.
Maar op de set ben je wel altijd de leukste thuis? Robin Williams: Meestal wel, al kan ik moeilijk de grapjas uithangen op de set van 'Awakenings', dat snap je wel. Ik ben geen acteur die helemaal opgaat in zijn personage. Je wordt één met je type- tje, maar je moet er achteraf ook afstand van kunnen doen. Het is zoals een acteercoach me ooit ver- telde: Opgaan in je rol is zoals in een bruine velours broek plassen: Jij vindt het heerlijk, maar de rest merkt er niks van. (lacht)
Happy Feet 2 draait vanaf vandaag in de Belgische bioscoopzalen, in 2D en in 3D.