Volgende Wedstrijd: geen echte planning... Eerst zien dat we terug kunnen trainen...
Inhoud blog
  • Beste wensen!
  • 4 maart 2012: Volksloop Putte-Grasheide
  • 8feb tem 14feb
  • 1feb - 7 feb
  • 25jan - 31jan
    Zoeken in blog

    Foto
    Björn Pennings: Trainingen - Wedstrijden - Foto's

    20-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag

    Woensdag

     

    In de Kempen tot 32 graden, en toch trek ik tegen beter weten in richting piste.

    Vermits Nico moest werken en Christy momenteel een kwetsuur heeft bleven alleen Tamara en ik over als dappersten der Galliërs

     

    Ondanks de matige tijden ben ik toch vrij tevreden omdat ik mijn training (met weinig rust) tot een goed einde heb gebracht bij deze hitte.

     

    ---------------------------------------------------

    Inlopen: 2,73 km

     

    1500 mtr  (5:18 - 3:32/km)

    2' Rust

    1500 mtr  (5:45 - 3:50/km)

    2' Rust

    1200 mtr  (4:33 - 3:48/km)

    2' Rust

    1200 mtr  (4:41 - 3:54/km)

    9' Rust

    1000 mtr  (3:32)

    2' Rust

    1000 mtr  (3:43)

     

    Uitlopen: 1,72 km

     

     

    Totaal Training: 11,85 km

    ---------------------------------------------------

     

    20-08-2009 om 15:25 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    19-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag & dinsdag
    Maandag
    Tamara, Nico en ik trokken naar de Houthalense piste (en Finse piste).

    We maakten een traject waarbij we 400 meter konden alles geven op de piste, en dan 360 meter konden "recupereren" op de Finse piste: Dit 8 maal achtereen. Het was zwaarder afzien dan ik op voorhand gedacht had. De recuperatie lag er immers nogal heuvelig bij...

    -------------------------
    Inlopen : 400 mtr (wat zijn we lui )

    8 X 760 mtr waarbij elke ronde 400 meter moest doorgetrokken worden. = 6 100 mtr

    Uitlopen: 2800 meter


    Totaal Training = 9 300 meter
    --------------------------


    Dinsdag
    Na 3 dagen training namen we dinsdag toch maar eens dringend een dagje pauze.


    Ramp o Ramp... De volgende dagen wordt er immers geweldig warm weer voorspeld... Zucht... Ik kan der zo slecht tegen... En dat zeker tijdens mijn nachten :(

    19-08-2009 om 18:27 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    16-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag
    Gisteren zijn mijn vrouwtje, ik, Tamara en Nico richting bowling getrokken. Daar nuttigden Nico en ik onze eerste Duvelkes... En zoals dat wel vaker het geval is: 1 is geen, 2 is goed bezig, en vanaf 3 is het alle remmen los... (en raken we de tel voor de verdere avond kwijt).

    Na de bowling trokken we richting Borgloon om eens gek te doen in de MacQueen
    Je kan al wel raden dat ik vandaag niet echt veel waard was: Pas rond de middag voor de eerste keer wakker geworden met een zwaar hoofd

    Dan met heel de familie naar ateletiekstadion De Veen gegaan hier in Heusden om naar een jeugdmeeting te gaan kijken.

    Uiteindelijk ben ik tegen de avond toch nog een heel rustig duurloopje van 11,05km gaan doen. (Nadien nog 3 versnellingen)

    Aan mijn T-shirt te zien had de meeste Duvel mijn lichaam al terug verlaten

    16-08-2009 om 22:07 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag & Zaterdag
    Vrijdag
    Rustdag


    Zaterdag
    Locatie: Finse piste Heusden

    ------------------------------
    Inlopen: 1,91km

    10 X 500m met 2' wandelen

    Uitlopen: 3,3 km


    Totaal Training = 10,24 km
    ------------------------------

    16-08-2009 om 16:11 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag en donderdag
    Woensdag

    Woensdag had ik een echte baaldag: Slecht geslapen, de kinderen die geweldig ambetant deden en een een klus die dringend gedaan moest worden die maar niet wou lukken (een stevig boomstronk uitdoen...)
    Het is niet zo mijn gewoonte, maar op zo van die rotdagen durf ik zelfs forfait geven voor de normale training op de piste. (al heb ik daar nadien dan weer ontzettend spijt van )


    Donderdag
    In de voormiddag moest het forfait van gisteren dan weer goed gemaakt worden. Ondanks de regen vertrok ik voor een lange duurloop richting finse piste. Verrassend vlot ging dit vandaag, en zonder dat ik er eigenlijk erg in had, legde ik 13 km (voor mij erg veel) af.

    Een leuke opsteker: ik zag dat de gemeente Heusden-Zolder eindelijk is begonnen met de uitbreiding van de finse piste! Enkele bomen werden verwijderd, en de extra paden werden al vrij gemaakt. (ook zag ik al enkele kabels liggen om de nodige lichtpalen te voorzien). Hoewel er nog geen bodembedekking lag, kon ik het niet laten om al eens te kijken welk extra traject voorzien zou worden.
    Het zal in ieder geval een stukje zwaarder worden (met enkele hellinkjes), maar hopelijk wordt de oorspronkelijke ronde ook behouden/onderhouden, vermits het nieuwe traject misschien een beetje zwaar is voor de beginnende loper.

    14-08-2009 om 01:37 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    12-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Maandag & Dinsdag

    Maandag
    Over maandag kunnen we kort zijn: Een rustdagje, vrij letterlijk te nemen want die bracht ik aan de visvijver door. Meer zelfs, ik bleef er ook nog nadien in mijn tentje slapen.
    Een man moet er af en toe eens tussenuit hé

    Dinsdag
    Tja, niet echt bijster geslapen langs de visvijver, maar toch maar een training ingepland met Poucki. Plaats van afspraak was het bos aan "De Kluis" in Heusden.
    Het was al redelijk aan het schemeren toen we onze training startten.

    Aan de Kluis ligt een prachtige helling in het bos: 410 meter berg oplopen (met op het laatste nog een venijnige knik)!
    Om het een beetje makkelijker te houden hadden we na de helling een alternatieve afdaling van 620 meter, waardoor we mooie rondjes van 1,03km konden afleggen. Op de helling was het de bedoeling dat we stevig zouden doortrekken, tijdens de afdaling mocht er gerecupereerd, maar gelopen worden.

    De invallende duisternis en de aanwezigheid van boomstronkjes verplichtte ons om onze training in het bos iets vroeger te staken, waardoor we nog enkele afstandjes op straat aflegden.

    ----------------------------------------
    Inlopen = 1,64 km


    **6 X het 1,03km parcours met dus 6 keer de 410m helling in serieuze versnelling
    -> tijden van de 410 meter helling: 1:35 - 1:42 - 1:43 - 1:43 - 1:41 - 1:41

    ** 2 X 550 mtr met 550 mtr joggen tussen (tempo "sneller" 550 mtr: 3:43/km en 3:29/km)

    ** 800 mtr joggen + 800 mtr "rollen" (tempo 4:06/km)

    Uitlopen = 2,13 km


    Totaal Training = 13,2 km
    ----------------------------------------

    Nadien was ik een echte vod... Totaal leeg. En eigenlijk nergens echt hard gelopen. Maar waarschijnlijk ben ik het zandlopen en het hellingen trotseren niet echt gewend.

    12-08-2009 om 14:15 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    09-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Holsbeek-plein Kermisjogging

    Dat was zo eens een iets anders de wedstrijd van afgelopen zaterdag.

     

    Tamara, Christy, Shauni en ik hadden ons ingeschreven op de korte afstand (3,

    3km) tijdens de Holsbeek-plein-kermis jogging. 2 lokale, venijnige rondjes moesten er gelopen worden.

    Geen enkele meter was vlak: van valsplat tot echt wel serieuze hellingen lagen op dit korte traject.

     

    Vermits ik al 5 vroeges op het werk achter de rug had (en ik ook zaterdag zelf er om 4u30 eruit moest), wist ik al op voorhand dat ik waarschijnlijk niet het doorzettingsvermogen zou hebben om onderweg te sterven en toch te blijven doorbijten.

    Tijdens de race ben ik (mede door de zware hellingen) wel diep gegaan, maar nergens ging ik zwaar op het tandvlees.

     

    De locatie was in ieder geval 100% in orde: gezellige kleinschalige kermis met een grote feesttent en een parcours dat bijna tot de verbeelding sprak (zeker de mensen van de langere afstand hadden echt wel een mooi parcours)

     

    Mijn loop behoeft eigenlijk geen lang verhaal: na een goede start liep ik als 7de op de korte afstand, maar vermits ik een terribel slechte daler ben, gingen me in een pittige afdaling nog 2 lopers voorbij. Na de eerste ronde wijzigde mijn postitie niet meer. Dus ik eindigde als 9de algemeen, en als 3de senior.

    Dit leverde mij toch nog een grote fles Duvel op (njam njam njam).

    (Nadien liep ik uit nieuwsgierigheid ook nog de grote ronde die gelopen moest worden door de mensen van de langere afstand. Deze ronde was echt nog wel een stevig stuk zwaarder!!! Zelden zo een zware en lange helling gezien! Maar deze ronde was echt wel een streling voor het oog: prachtig.)

     

     

    Tamara wist als 4de senior aan te komen. De verrassing van vandaag kwam deze keer van Christy: een eerste (!) plaats bij de Masters A, en een mooie ruiker bloemen voor de gelukkige. Vermits ze tegenwoordig ook op regelmatige basis stevig traint, is dit toch een mooie opsteker!

    Shauni wist ook haar wedstrijd tot een goed einde te brengen: Ook daar zijn we blij mee. De overstap van de kinderreeksen (1km), naar de langere afstand is immers niet zo evident.

     

    Nico wist op de 14,5km beslag te leggen op de 6de plaats, en was eerste senior!

    (ook een dikke proost voor Nico, want ook hij kreeg een grote fles Duvel)

     

    Tja, de tijden... Daar kan je moeilijk eeh oordeel over vellen: Een parcours met stevige hellingen is immers een heel ander verhaal dan een vlak parcours.

    Met een tijd van 3:49/km vertrok ik in ieder geval met een goed gevoel in Holsbeek.

     

    Deze loop staat in ieder geval al terug in mijn agenda genoteerd voor volgend jaar.

     

    Plattegrond en foto's volgen...

    09-08-2009 om 15:44 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    07-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Donderdag

    De laatste weken probeer ik er een beetje een gewoonte van te maken om donderdag uit te roepen tot rustdag.

    Omdat ik deze week meeloop in Holsbeek op zaterdag moest ik deze planning toch een beetje doorbreken omdat er toch nog iets moet gelopen worden deze week.

     

    Poucki bracht alvast een aanvaarbaar alternatief aan: een lichte training gebaseerd op snelheid.  Rechtstreeks na het werk trokken we dus richting sintel-piste van Houthalen.

     

     

    ------------------------------------

    Inlopen : 2 km

     

    8 X 300 mtr -  ** rust 3 minuten **  (Tijden -> 52sec - 51sec - 50sec - 49sec - 50sec - 50sec - 49sec - 49sec)

     

    Uitlopen : 1,15 km

     

     

    Totaal Training : 5,5 km

    ------------------------------------

     

    Beide onderbenen had ik met een stevig spanverband ingepakt om de stramheid net boven mijn achillespezen minder te voelen. Een training op snelheid is natuurlijk niet echt aan te raden op zo een momenten.

     

    Gisteren kocht ik echter een infrarood lamp... Misschien zou dit wel pijn-verzachtend werken? Vannacht heb ik hem voor de eerste keer 15 minuten laten schijnen op de pijnlijke plaatsen. En raar maar waar, ondanks de snelheidstraining heb ik vandaag véél minder last! De pijn is zeker niet weg, maar ze lijkt mij veel minder fel en irriterend. Ben benieuwd of dit toeval is of niet, maar ik ga de volgende dagen de lamp toch intensief blijven gebruiken.

     

    07-08-2009 om 15:13 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    06-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Dinsdag & Woensdag

    Na de pijnlijke (onder)kuiten heb ik toch maar besloten de eerste weken aan beide benen een stevig verband te doen tijdens het lopen. Ik weet eigenlijk totaal niet of zoiets zin heeft, maar het lijkt toch alsof de pijn lichter is tijdens het lopen.

     

    Dinsdag stond, daags na Lommel, in het teken van de recuperatie: Een beetje loslopen totdat ik 7km verzameld had. Traag maar gestaag trok ik meter per meter de straat onder mij door: 7,02km - 40:18  (5:44/km)

     

    Woensdag moest ik er weer veel te vroeg uit om te gaan werken (4u30 Aaaaarg).

    Dit heeft dan onherroepelijk ook zijn gevolgen voor wat betreft de goesting om te gaan trainen. Meestal heb ik deze dagen ook echt geen zin om af te zien. Het vrouwtje was al bijna een uur aan mijn hoofd aan het zagen om de training vandaag toch maar over te slaan (dat dan ook nog!) Gelukkig heeft dit bij mij dan meestal het omgekeerde effect Ik zou in ieder geval gaan trainen... Als zij geen zin had, dan moest ze maar overslaan   Deze psychologische oorlog eindigt toch meestal in een gezamelijke training ;-)

     

    Met de stramme/pijnlijke kuiten trokken we dus toch richting piste om daar samen met Nico en Tamara onze training af te werken.

     

     

    -----------------------------------

    Inlopen: 2,50km

     

    1500 (5:19 = 3:35/km) - 1200 (4:13 = 3:33/km) - 1000 (3:26 = 3:26/km) - 800 (2:40 = 3:20/km) - 600 (1:54 = 3:09/km)  ** Ongeveer 5 min rust **

     

    Uitlopen: 3,54km

     

     

    Totaal Training: 11,14km

    -----------------------------------

     

    Ondanks de matige tijden, en het constante lege gevoel was ik toch tevreden over deze training: Ik was immers toch gaan trainen en meer nog... ik heb niet opgegeven. Elke afstand liep ik minstens aan de snelheid van mijn wedstrijdritme op de 5km, dus hier kunnen we ons nog mee verzoenen.

     

    06-08-2009 om 22:33 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    04-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.KWB Kattenbosser Jogging Lommel
    Klik op de afbeelding om de link te volgen

    Gisteren was het dan eindelijk weer eens zo ver (het was immers al weer een tijdje geleden...): We mochten nog eens op verplaatsing gaan lopen.

    Opa was zo vriendelijk om op de kinderen te komen passen, zodat Christy en ik eens rustig naar een loopje konden trekken. Maar je weet hoe dat gaat; als je denkt van eens een keer wat minder stress te hebben, dan verbrod je het zelf natuurlijk We vertrokken te laat, en telefoneerden Tamara en Nico met de vraag of ze ons al konden inschrijven.

    In Lommel aangekomen, vonden we gelukkig snel plaats.

    Ik liet me (een beetje overmoedig) inschrijven op de 12km. Een afstand die ik op training eigenlijk zelden in 1 keer loop, maar vermits er enkel een tijdsopname was en geen klassement, was de kans om af te gaan eigenlijk vrij klein

    Dit was dan ook nog eens ideaal voor mijn trainingsweek: mijn lange duurloop van deze week had ik dan tenminste toch al achter de kiezen.

    Zoals ik van mezelf weet, ben ik op de lange afstand echt nog maar een kneusje, en daarom was de ambitie dan eigenlijk ook enkel maar: gezond aankomen en dat zonder echt stil te vallen.

    Voor een verkenning van het parcours was er geen tijd meer, maar vermits we toch 4 ronden moesten lopen had ik de eerste ronde rustig de tijd om het parcours te bewonderen en te inspecteren. (alles liep over straat -100m gras in een bocht- en er waren enkele stukjes golvend)

    Blijkbaar is de conditie vrij goed, want na 12km puffen en zweten viel het me op dat ik mijn positie kon handhaven, meerzelfs: naar het einde toe wist ik nog 2 lopers "op te rapen".

    Nico liep mooi met de eersten mee (de eerste 3 liepen samen over de meet bij de 12 km), Tamara liep de 9 km vlotjes uit, en was tevreden over haar eindtijd. Christy (met een tijd van 5:30/km ook één en al contentement) en Erna liepen de 6 km.

    Mijn vorige besttijd op een "langere" afstand was 4:11/km en dat tijden een 9km-loop.
    Het resultaat van vandaag maakte mij dan ook uitermate vrolijk: 4:09/km over 12km! U ziet hier een meer dan tevreden man

    Km-tijden: 3:47 - 3:57 - 4:02 - 4:05 - 4:11 - 4:16 - 4:14 - 4:21 - 4:14 - 4:18 - 4:22 - 4:00
    Totaal:  12,1km - 49:53 - 4:09/km - Gem Hartslag: 184 - (!Max Hartslag: 197!)



    Foto's, plattegrond en statistieken, zie -> http://picasaweb.google.be/penningsbjorn/KWBKattenbossrJoggingLommel#

    04-08-2009 om 17:09 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    02-08-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zondag: gemiddelde loop
    Ik was vrijdagvoormiddag toch een beetje voortvarend geweest geloof ik. Ik had de intentie om 's avonds nog een heel trage loop te doen. Maar een lichte pijn boven mijn linker achillespees deed me geen risico's nemen.

    Zaterdag had ik een belangrijk trouwfeest opstaan waar ik moest draaien, dus besliste ik om vooral voldoende rust te nemen. Het trouwfeest viel ook reuze-mee: Dikke ambiance en vooral veel bekend volk (oa Nicky Vankets en heel de familie Malants... Altijd goed als reclame als we er dan dik de ambiance inkrijgen met onze plaatjes en gezever door de micro )

    The day after vond ik toch dat het hoog tijd was om nog wat te lopen. (al ga ik morgen in Lommel lopen)

    Ik trok eropuit voor een duurloopje van 9,2km aan gemiddelde hartslag 156 en een gemiddelde tijd van 5:29/km... Nadien nog 5 versnellingen getrokken.

    Na het lopen had ik weer een lichte pijn boven mijn linker achillespees... Toch maar afwachten hoe dat morgen evalueert in Lommel. (waarschijnlijk ga ik de pijnlijke plaats stevig intapen)

    02-08-2009 om 18:12 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    31-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Vrijdag-ochtend: 5x1000m
    De training vandaag lekker vroeg ingepland: 9u45.
    Wij (Christy, Nico en ik) trokken naar de sintel-piste van Houthalen om er 5x1000m te doen met 2 minuutjes rust.

    Een echte opluchting was het toen ik merkte dat het blijkbaar een stuk vlotter liep dan 2 weken geleden. (toen liep ik de 4de 1000 in 2 keer, en was de 5de al niet meer binnen de vooropgestelde tijd)

    De streeftijden waarbinnen ik wou blijven: tussen 3:30 - 3:44

    --------------------------------
    Inlopen : 1,25km

    5 X 1000m met 2' rust.  Tijden van de 1000den: 3:23 - 3:24 - 3:36 - 3:39 - 3:38

    Uitlopen: 3,19km


    Totaal Training: 9,44 km
    --------------------------------


    Vanavond gaat onze middelste (Mayte) nog trainen op de AVT, dus als ik dan zin heb, dan plak ik er nog een recuperatieloopje van 40 minuten aan vast. (max hartslag 140)...

    31-07-2009 om 14:04 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    30-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.donderdag - recuperatieloopje

    Vandaag heb ik dan toch eindelijk eens een echt recuperatieloopje proberen te doen.

    Het enige doel was de hartslag nooit boven de 140 te laten gaan.

     

    Dit is mijn lichaam blijkbaar niet echt gewend, want bij de minste inspanning vliegt mijn hartslag serieus de hoogte in.

    Hierdoor moest ik dus echt met de handrem volledig opgetrokken lopen... (en door tijdsgebrek werd het ook een ultra-kort loopje: 4,53km)

     

    -----------------------------

    Recuperatieloop

     

    4,53 km - 6:55/km - Gemiddelde hartslag 134

    -----------------------------

     

    Tjonge... Ook hier is er nog veel werk blijkbaar: De hartslag moet aan zo een snelheid toch echt wel lager. (of de snelheid moet omhoog met een gemiddelde harstlag van 134)

     

     

    Ondertussen heb ik weer last van "schuur"-plekken aan de binnenkant van mijn bovenbenen -iets verder dan de lies-. Dit door het zweten en veelvuldig schuren van het loopbroekje gisteren.

    Ik heb er al "billekes-zalf" voor de baby opgedaan: maar het blijft pijnlijk schuren.

    Heeft er iemand misschien een goede tip om zo een wondes snel te doen genezen?

    (of iets wat je er minstens kan opdoen, zodat je de volgende dagen toch nog kan lopen zonder het nog erger te maken?)

     

    30-07-2009 om 22:36 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een lange, stevige duurloop op woensdag

    Vermits ik in het weekend een nieuwe pc gekocht had, wou ik kost wat kost er maandag na het werk (23u) invliegen om het beestje volledig naar mijn wensen te zetten.

    Blijkbaar zijn enkele van mijn favoriete programma's toch niet bijster goed aangepast aan Windows Vista en moest ik dus wat googlen om een oplossing te vinden. Tja, en dan weet je dat het al snel laat wordt... Het was al  5u in de ochtend (!!! en dus al dinsdag) toen ik dan toch eindelijk richting bed trok.

     

    Het voornemen om dindag in de voormiddag een heel rustig recuperatieloopje te doen was daarmee ook alweer richting prullebak verwezen. Met een schuldig gevoel degradeerde ik dinsdag dan ook tot een rustdag.

     

     

    Woensdag waren we toch al iets vroeger uit de veren, en zowel Nico, Christy als ik hadden ons voorgenomen om richting Bouworde-bos te lopen (naar onze Finse piste). In ons favoriete trainingsbos wilden we een lange duurloop van exact 1 uur afwerken.

     

    Mildedoeme, den deze heeft daar toch sterretjes gezien: tot 9km ging het nog redelijk, maar alles verder dan die 9 km werd echt wel zwaar afzien. Blijkbaar ben ik dat toch niet echt gewoon om zo ver te lopen op een zware ondergrond.

    Onderweg heb ik behoorlijk wat op mijn horloge geloerd en sloop de gedachte van opgeven mij meermaals door het hoofd. Maar je weet hoe dat gaat: nadien is het gevoel zoveel beter wanneer je toch doorbijt en niet opgeeft. (in de statistieken zie je dat ik wat snel startte, en dat naar het einde het beste er inderdaad af was)

     

     

     

    ------------------------------------------

    Inlopen : 1140 mtr

     

    Lange (d)uurloop: 1 uur lopen - 12,65km  in gemiddeld 4:45/km   (Kmtijden: 4:28

    - 4:31 - 4:39 - 4:44 - 4:45 - 4:45 - 4:43 - 4:46 - 4:48 - 4:50 - 4:59 - 5:02 -

    4:53)

     

    Uitlopen : 1060 mtr

     

     

    Totaal Training: 14,85 km

    ------------------------------------------

     

    30-07-2009 om 00:21 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    28-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Monday, Monday

    Maandag: het begin van een nieuwe week...

     

    Vandaag 4 X 4 ronden op de piste van Houthalen, (Nico woont immers in

    Houthalen) waarbij alle rechte stukken een stevige spurt moest getrokken worden.

     

     

    Sinds lang heb ik met een goed gevoel kunnen lopen. Ik heb wel afgezien natuurlijk, en af en toe eens het "vat niet gans opengedraaid", maar toch...

    Een goed gevoel in de namiddag, na de training: dat was al even geleden!

     

    Terwijl Nico en ik onze training plichtsbewust aan het afmalen waren, liep m'n vrouwtje -Christy- een duurloop van iets meer dan 8 km.

     

    ------------------------------------

    Inlopen: 1km

     

    4 X 4 ronden (rechte stukken spurten) = 6400 mtr

     

    Uitlopen: 3km

     

     

    Totaal training = 10,4 km

    ------------------------------------

     

     

    28-07-2009 om 02:59 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    25-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Zaterdag in alle vroegte (voor mij toch) een Wisselloopje
    Door de verwachte warmte begon ik er vandaag toch maar vrij vroeg aan. (Voor sommigen is een training om 10u waarschijnlijk bijna op de middag, maar voor een nachtbraker als ik lijkt het meer op een dauw-loopje)


    --------------------------------------------
    Eerst 2 km ingelopen aan een gezapig tempo (samen met Tamara en Nico die me waren komen uithalen)

    Dan 8,5km wisselloop: Elke 500 meter een tempo-wisseling (de snelheid afhankelijk van de toestand waarop ik me op dat moment bevond)

    Uitlopen: 1150mtr


    Totaal Training = 11,65 km
    ---------------------------------------------

    Vermits ik morgen 16u moet werken op m'n werk (ah ja, waar anders?!) zal het een verplichte rustdag worden op zondag.

    25-07-2009 om 13:13 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    24-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Trainen terwijl ik de late heb op het werk...

    Donderdag laste ik een rustdag in (en ging ik eens rustig vissen)

     

     

    Vandaag was m'n plan om een lange duurloop te doen van minimaal 12km. Maar blijbaar was ik een stuk te laat uit mijn bed geraakt (door de nachtelijke barbecue die ik nog deed met een kameraad na het vissen)

     

    Soit, het was dus even kijken hoe ver ik nog kon lopen zodat ik nog snel een douche kon nemen voordat ik naar het werk moest vertrekken.

     

    Het werd uiteindelijk een duurloop van 10,24km aan 4:49/km

    24-07-2009 om 23:09 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    23-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Woensdag - piste training

    Zo, we hadden voor woensdag een "lichte" training voorzien... althans dat dacht ik toch.

     

    Blijkbaar ben ik echt toch nog niet gewend om "maar" 2 minuten te rusten tussen mijn 1000-den. Dit is toch iets waar ik op zal moeten werken. Een gebrek aan recuperatievermogen zal wel te trainen vallen, maar misschien is dit niet iets dat je kan verwachten na een een klein jaartje lopen.

     

    Even de cijfers:

     

    -------------------------------------------------------

    Inlopen : 2,29km

     

    6 X 1000m met 2min rust. (streefdoel tussen 3:30 en 3:44) Tijden 3:32 - 3:37 - 3:37 - 3:42 - 3:42 (maar liep 2 X 500 mtr met 100 mtr

    wandelen) - 3:49

     

    Uitlopen 3,54 km

     

     

    Totaal training: 11,83 km

    -------------------------------------------------------

     

    Zoals je ziet, begon het mis te lopen vanaf de 5de 1000mtr. Mja, veel woorden ga ik er niet aan vuil maken... Maar ik was echt wel ontgoocheld in mezelf.

    23-07-2009 om 00:00 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    22-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.Een eerste stevige dip...

    Mja, het zat er al een tijdje aan te komen...

    Ik had de laatste tijd het gevoel dat ik een beetje te zwaar getraind had, en dat gecombineerd met wat lusteloosheid zorgde voor mijn eerste echte dip sinds ik begon met lopen: 6 dagen totaal geen kilometer gelopen... Niks, nul de botten... Meer zelfs: ik heb me ongeveer iedere dag tegoed gedaan aan frietjes, kebap of pizza... (en met de nacht van de atletiek in Heusden erbij zelfs een 2-tal dagen goed wat pintjes verzet)

     

    We hebben ons met andere woorden eens goed wat laten gaan En dat zullen we waarschijnlijk de eerste trainingen wel voelen.

     

    Bij wijze van herlancering heb ik gisteren (dinsdag) een loopje op straat over 6,5km gedaan. 4:28/km: en afgezien als de beesten: Eigen schuld, dikke bult!

     

    Ik zou me graag niet direct opnieuw vergalopperen, dus voor vanavond (woensdag) ga ik een training voorzien waarbij ik niet tot het uiterste moet gaan. Voor de eerste keer ga ik me eens proberen te houden aan de vooropgestelde doelen.

    Dit wil hetvolgende zeggen:

     

    6 X 1000m met een rustpauze van exact 2 minuten. De snelheid die ik op de 1000-den wil aanhouden is de snelheid die ik gemidded per kilometer loop op een 5-km wedstrijd. (dus 1000m tussen 3:35 en 3:43)

     

    Hopelijk kan ik me aan de vooropgestelde doelen houden!

     

    22-07-2009 om 16:31 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)
    14-07-2009
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.een stevige duurloop
    Vandaag samen met Nico een stevige duurloop afgewerkt.

    Op de Finse piste in Heusden-Zolder deed ik een duurloop van 10,41 km. De gemiddelde km-tijd was 4:46

    Nadien nog 1,15 km losgelopen.


    Totale afstand training: 11,56 km

    14-07-2009 om 22:58 geschreven door BjornPennings  

    0 1 2 3 4 5 - Gemiddelde waardering: 0/5 - (0 Stemmen)


    Foto

    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek



    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs