Bijbelschool
Inhoud blog
  • Week 2
  • Vierde dag
  • tweede dag
  • Derde dag
  • eerste schooldag

    Zoeken in blog


    Beoordeel dit blog
      Zeer goed
      Goed
      Voldoende
      Nog wat bijwerken
      Nog veel werk aan
     


    Eerste jaar
    09-09-2014
    Klik hier om een link te hebben waarmee u dit artikel later terug kunt lezen.eerste schooldag
    We moesten pas om 10u op de school zijn, dus ontbijt was om 9u. Is heel wat vroeger op staan dan ik normaal doe thuis.
    Toch ben ik er uitgeraakt :D Ik had super goed geslapen en daar was ik heel erg blij om. De andere meiden waren wakker geworden van de honden van de buurman die om 7u begonnen te blaffen en te janken, maar ik heb daar niet echt iets van gemerkt.

    Om half 10 ongeveer vertrok ik met de fiets naar de school en kwart voor of zo was ik er, het is echt niet ver rijden.
    Wel weer wennen om op zo een fiets te zitten na meer dan een jaar niet gefietst te hebben.

    Op de school werd ik meteen verwelkomt door Jeanet, van het schoolbestuur en ook leerkracht. Het was echt vreemd om zo al die vreemde mensen te zien die elkaar wel al kende en vol enthousiasme en plezier elkaar de hand gaven, knuffelde, kusje op de wang gaven en aan het lachen waren.
    Beetje bedonderd zette ik me apart aan een tafeltje en bekeek het maar wat van de zij kant. Natuurlijk kwamen er wel wat mensen naar me toe om zich voor te stellen en iedereen vond het 'hard stikke leuk' dat ik uit Belgiƫ kwam.

    Na wat koffie en thee gedronken te hebben gingen we naar de grote samenkomst zaal, waar een groot podium met instrumenten op stonden en een kei grote zaal bomvol met rijen en rijen stoelen. Daar kregen we even wat uitleg van de directeur en een bemoediging.

    Daarna stelde al de leerkrachten zich voor en ook de mentors. Want iedereen van de 80 leerlingen krijgt een eigen mentor waar te maandelijks een gesprek mee hebben en als het echt nodig is ook tussen door mee kunnen praten.

    Naderhand kregen we onze map. Je naam werd af geroepen en je moest dan je voorstellen en vertellen waarom je de bijbelschool ging doen. Dat voor AL die mensen. Ik was vol zenuwen aan het wachten tot mijn naam werd genoemd en hoopte dat ik niet als laatste of eerste was.

    Gelukkig ging het best goed en zo moesten al die leerlingen naar voor, wat best wel wat duurde.
    Nadat iedereen geweest was was het alweer middageten. Het was gewoon boterhammen met tomatensoep (waar ketchup in zat)
    Tijdens het praten zat ik bij Wendie uit mijn kerk en bij nog wat andere die het tweede jaar doen. Was best wel gezellig want ze betrokken me meteen bij het gesprek, ookal kende ik hen totaal nog niet.

    Toen ik klaar was met eten ben ik even met Wendie naar de kringloopwinkel gegaan die achter en ook van de kerk is. Ze verkochten daar best wel interesante spulletjes en als ik echt kleren nodig heb kan ik daar best wat kopen :D

    Na het eten gingen we terug naar de zaal en was het wat aanbidding en een woord door Jeanet. Ze sprak over de valkuil van de bijbelschool. Op een gewone school ben je om kennis op te doen door je natuurlijk ogen, oren en verstand. Dat mogen we niet op de bijbelschool doen, want we zijn er niet enkel voor gewoon wat leerstof op te doen. We zijn daar om via de Heilige Geest openbaringen te krijgen. Dat we niet gewoon iets op nemen en daar niets mee gaan doen, maar dat we echt er wel iets mee gaan doen en het ook aannemen als waarheid.

    Tegen 15u-16u was het gedaan en mochten we weer terug keren naar ons verblijfplaats. Ik ben nog even samen met Willemien naar de winkel geweest op de fiets, wat best gezellig was. Toen we terug waren heb ik nog een tijdje met een paar andere wat gebabbeld en na een tijd begonnen de twee die moesten koken het eten te maken. Ik ging even wat op mijn kamer zitten tot we gingen eten.

    Het was best lekker, macaroni met spaghetti waar door er paprika een een zakje soepgroenten zat. Ze hadden de paprika groot gesneden zodat ik het er uit kon vissen, wat heel lief van hen was ^^

    Na het eten trok me weer wat terug op mijn kamer. Heb wat muziek opgezet en ben wat gaan tekenen om even mijn gedachten op een rijtje te zetten. We hebben ook zo veel informatie binnen gekregen vandaag en dan al die nieuwe mensen. Ik moest gewoon even wat rust hebben.

    Rond 19u werd ik naar beneden geroepen want we hadden een groeps moment. De huisoudste overliep even de regels en we maakte wat afspraken ivm eten, geld, boodschappen doen enzo. Coby was net als ik vorige zaterdag 06 september verjaard en ze had cakejes gebakken en zowel ik als zij kregen een cadeautje, wat ontzetten lief was.

    Om elkaar beter te leren kennen had Joyce kaartjes op tafel gelegd met op elk een vraag. Iemand moest een kaartje pakken en dan de vraag aan een ander stellen die er dan op moest op antwoorden. Er zatten grappige, serieuze en strik vragen tussen, dus we hadden best wel wat plezier.

    Het was zo leuk dat we er een hele tijd mee door gingen en iets na negen stopte we. Een paar wilde zich gaan douchen, ik ook, dus regelde we snel wie na wie ging en ondertussen werd er wat afgewassen.

    Nu ligt iedereen in bed en ook ik ga gaan slapen. Ben heel erg benieuwd naar morgen, want beginnen de lessen echt pas. De zenuwen zijn al heel wat minder en ik heb er steeds meer zin in.

    God zegen



    Geef hier uw reactie door
    Uw naam *
    Uw e-mail *
    URL
    Titel *
    Reactie * Very Happy Smile Sad Surprised Shocked Confused Cool Laughing Mad Razz Embarassed Crying or Very sad Evil or Very Mad Twisted Evil Rolling Eyes Wink Exclamation Question Idea Arrow
      Persoonlijke gegevens onthouden?
    (* = verplicht!)
    Reacties op bericht (1)

    10-09-2014
    ...
    Zie maar dat ze je niet teveel verwennen daar :) fijn om te lezen dat het goed gaat. Dat het je ook lukt om tijd voor jezelf te nemen. Dikke knuffel en veel zegen, mama

    10-09-2014, 14:59 geschreven door Petra


    Archief per week
  • 15/09-21/09 2014
  • 08/09-14/09 2014

    E-mail mij

    Druk op onderstaande knop om mij te e-mailen.


    Gastenboek

    Druk op onderstaande knop om een berichtje achter te laten in mijn gastenboek


    Blog als favoriet !


    Blog tegen de wet? Klik hier.
    Gratis blog op https://www.bloggen.be - Meer blogs