we gingen naar een voorstelling in het Cultureel Centrum . Het was heel mooi . ' Brooddoos ' ging over pesten, daklozen , mensen helpen, vriendschap .... alles versierd met mooie muziek op zelfgemaakte instrumenten ... ik wist niet dat je zelf uit een ' gieter ' zo'n mooie muziek kan laten klinken !!!!
We gingen met de klas naar de boerderij van de oma en opa van Quinten. Ze vertelden ons heel veel over de koeien . We zagen de koeien in de stal en een lief kalfje . De opa van Quinten heeft speciaal voor ons de koeien gemolken en het kalfje dronk twee volle flessen van die lekkere melk. We zagen ook paarden, een mooie hond en heel veel kippen en kuikentjes ! We kregen van de oma ook nog lekkere koekjes en een likstok . Wat was dat weer een leuke namiddag en we hebben ook veel geleerd ! Dank u wel aan de oma en opa van Quinten.
een leuke muzo -oefening is tableau vivant Hoe toont je gezicht, je lichaam dat je boos, blij , verdrietig , bang bent. Welk gevoel wil je met je vriendjes uitbeelden. 1 , 2 , 3 ... freeze .... en we maken er een foto van
We knutselden vogelnestjes met materiaal uit de natuur. eerst bekenen we echte vogelnestjes en foto's op internet . Dan met takjes een nestje vlechten , afwerken met gras, veertjes, mos ...... leuk om met dit mooie weertje buiten te kunnen werken. Ook een foto van HUP die jarig was en enkele foto' s om te tonen dat we ook heel veel ' leren ' in de klas en niet alleen maar spelen of knutselen
1 minuut stilte voor alle slachtoffers van het busongeluk in Zwitserland
Ook wij zijn verdrietig om wat er deze week gebeurde in Zwitserland . We hebben in de klas elke dag een kaars aangestoken en gebeden voor de slachtoffers van de busramp. We kunnen ons niet voorstellen hoe erg dit alles is voor de families en de vrienden , voor de scholen die bij dit ongeluk betrokken waren... We wensen iedereen veel , heel veel sterkte . Op een kaarsje of een hartje schreven we een kleine boodschap , een tekstje, een wens ... rust zacht lieve kinderen en weet dat we nog veel aan jullie zullen denken .
we leerden deze week over " de dagen van de week " .
We kennen nu al de dagen van de week ... en met ons schijfje oefenen we elke dag ! vandaag, gisteren , eergisteren, morgen, overmorgen... we kunnen het allemaal
een volgende stap in onze reuzenkoppenkunstwerken vandaag hebben we de koppen geschilderd ! we leerden hoe we kleuren kunnen mengen. Nu zijn ze bijna klaar om ze tentoon te stellen .... maar .... waar gaan we ze zetten .... dat moeten we nog eens bespreken !!